Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek 5x blue cheese(buddha)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste binnenkweek 5x blue cheese(buddha)

Zaalingen hebben niet veel nodig. Eerste twee - drie weken kan je op grond bijna geen tekorten hebben, ook niet in lightmix. Eigenlijk gewoon geen. Dus rustig laten doen, ze gaan zoals het hoort.
    Heb ze vroeger vaak moeten recht houden, laatste jaren niet meer. Niet veranderd van kweekmethode, dus vreemd.

Comment

uploadfromtaptalk1450487441859.jpguploadfromtaptalk1450487480383.jpguploadfromtaptalk1450487518225.jpg

Tgaat goed vooruit maar khoop dat ze er morgen wat vrolijker bijstaan. Blaadjes hangen bij sommige wat.. dus voor de zekerheid ook even geen water geven. Tis allemaal wat zoeken maar ik leer steeds meer..
      Ph meter is ook onderweg!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Comment

dit is natuurlijk vergift voor de kiem, die wc rolhouder werkt als een week, die trekt alle vocht rondom je worteltje weg en verdampt dat lekker. Ondersteunen van een kiem is nooits goed. Als ze plat vallen door bruikbaar lichtgebrek, doe je iets an dat licht, ondersteunen is pappen en nathouden en die wc rol houd zich zelf wel nat maar onttrekt alle vocht rondom dat worteltje. ik zou die rol gauw weg nemen en ze plat laten vallen en iets doen aan dat lichtgebrek ze strekken namelijk niet zomaar!

Comment

Ja dat dacht ik ook Flintstoned. Heb dat rolletje er nog geen halfuur rondgehad en dan heb ik ze gewoon helemaal opgevuld. Stond ze weer mooi recht zitten allemaal in hun eindpotten sinds gisteren. Hangen nog wat slapjes van de stress maar hoop dat ze er binnekort terug wat beter uitzien. Aarde voelde nog ietwat vochtig dus ga even wachten met bij te wateren..
          Die strek was omdat de vroege ontkiemers 48uur onder een spaarlamp hebben gestaan omdat de 400watter nog niet aangesloten was. Nu hoeven ze geen licht meer te zoeken ^^

Comment

uploadfromtaptalk1450708343329.jpg
            De grootste tot nu toe

De cheesekes staan in lightmix ( deze kleuren dus al even wat geler )
            En de amnesia's staan in aarde voorbemest voor 3 weken.
            Ben benieuwd hoe ze dus verschillend op de voeding gaan reageren..

uploadfromtaptalk1450708508545.jpg
            Hier linksachter staat die rare plant[emoji14]

uploadfromtaptalk1450708527150.jpg
            Deze hangt maar wat slapjes, gisteren kwam hij mooi omhoog na wat water maar vandaag hangt hij weer zo, foto is een uurtje na watergift.

uploadfromtaptalk1450708579634.jpg
            Deze doet iets raar.. ziet er helemaal anders uit dan de andere planten.
            de bladeren groeien vrij hard omhoog en vallen gelijk niet open.
            Heb me al sufgezocht maar kan geen gelijkaardige gevallen vinden. Iemand een idee?

thanks for watching. Tot gauw!

Comment

Zijn er weer! Eerst en vooral aan iedereen een zalig kerstfeest toegewenst en een goede gezondheid

Het heeft hier niet stilgestaan. de dames gaan er mooi op vooruit.
              Geef ze nog steeds dagelijks tussen 200-300ml met Plagron enzym en roots.
              Met een keer zelfs 500ml omdat ze na een halve dag alweer slapjes hingen / droog stonden.
              Laatst omdat de plantjes die in de lightmix staan lichter begonnen kleuren, deze toch maar al enkele malen growmix op halve dosering meegegeven. Ze staan nu terug bijna even groen als de 3 in de voorbemeste aarde.
              water wordt sinds gisteren ook aangezuurd. Was helaas al 10 dagen kraanwater van ph 7,8 aant geven..
              ph meter was veel later dan verwacht toegekomen.

Cheese:
              uploadfromtaptalk1451090799783.jpg
              amneesje:
              uploadfromtaptalk1451090817066.jpg
              Nog steeds dat rare plantje hiervanvoor..
              uploadfromtaptalk1451090849505.jpg
              Nog een cheeseke:
              uploadfromtaptalk1451090960535.jpg
              uploadfromtaptalk1451090981198.jpg
              Iets meer dan 24 u na de vorige foto's. Te gek hoe snel zo'n plantje groeit
              uploadfromtaptalk1451090991748.jpg

Ben benieuwd wat jullie vinden.
              Vind het zelf behoorlijk gaan..

Last edited by sensiseed; 26 December 2015, 23:17.

Comment

Hey allemaal

Vandaag zijn de dames 22 dagen oud sinds de zaadjes in de potten zijn gegaan.
                Heb de laatste paar keer toch iets teveel water gegeven. Staan nu al paar dagen droog en zien er weer beter uit. Vanavond 4ml terra grow op 2l water gegeven en 2ml enzym en roots. Ph 6.2.

Eentje vertoont op de onderste bladeren kleine gele stippen, heeft iemand een idee wat dit is?
                uploadfromtaptalk1451514036806.jpg

Heb ze laatst getopt, ongeveer 4 dagen geleden nu, niet lang stilgestaan en mooi hersteld.

cheese 24u na toppen

morgenvroeg krijgen ze ipv 6u 12 donker en zo zijn we overgeschakeld naar de bloei
                De cheesekes lijken niet superhard meer te groeien maar de strawberry amnesia's wel. Vandaar deze beslissing.
                Volgende keer neem ik 1 en dezelfde soort, hoewel afwisseling aangenaam is.

Bladeren blijven na 72u nog steeds klein beetje hangen, vooral de nieuwe. Die cheesekes worden echt kleine bosjes [emoji14]

Ga zelf nog wat opzoeken wat die vlekjes kunne zijn, tis maar op 1 blad van 1 plant. Hopelijk weten jullie iets

Comment

Als ik jou was, zou ik nog zeker 2 weken verder groeien vooraleer ze op 12/12 te zetten. Gegarandeerd 2 keer zoveel opbrengst (mits alles goed verloopt).

Comment

Zo'n kleine gaatjes zijn praktisch altijd beestjes. Hoop voor u geen spint.

Comment

@buffelkeer heb wat opgezocht over die blue cheese en blijkbaar wordt deze echt niet groot. Van verschillende verslagen gezien dat ze toch zo'n 70cm worden met 2 weken groei.. heb schrik dat het verschil met de amnesia's te groot ging zijn anders.

@beowulf heb er ook schrik voor.. wel al goed met het blote oog vanboven en vanonder aan de bladeren gekeken. Deze plant staat echter wel in aarde die bemest is voor zeker 3 weken maar heeft toch voeding meegekregen met de rest. Kan dit er mss iets mee te maken hebben?

Comment

We er weer met een update.
                        plantjes zijn vandaag net een maand oud en ze staan tien dagen in bloei

Verder geen stippen meer gezien op andere bladeren. Alle planten goed onderzocht op beestjes. bekeken langs boven en langs onder.
                        Het blaadje wel uit voorzorg verwijderd.
                        Sinds de omschakeling naar 12/12 schreeuwen ze echt om voeding.. was rustig aan het opbouwen. Waren ze niet mee akkoord!
                        na 1 dag waren er 3 meer geel dan groen. Meteen volle dosis growmix beginnen meegeven. En na enkele dagen staan ze allemaal weer goed. Enkele bladpuntjes 1mm verbrand dus vandaag krijgen ze enkel water.
                        Eentje blijft lichter dus die krijgt straks nog even wat groeivoeding op driekwart van de dosis..
                        uploadfromtaptalk1452280423176.jpg
                        uploadfromtaptalk1452280445205.jpg
                        uploadfromtaptalk1452280468385.jpg
                        uploadfromtaptalk1452280490892.jpg
                        Tis een meisje! 5 van de 7 tot nu toe..
                        uploadfromtaptalk1452280508461.jpg

Peace

Comment

Uh oh. Ballen gespot bij de achterloper. Ben er vroeg bij dus ga ze verwijderen zometeen.
                          Verder iemand ervaring met hoe hier mee om te gaan? Wegsnijden en plant nog een kans geven of verder gaan met de 6 andere?

*niet eenvoudig dat verwijderen zonder al te veel schade aan te richten. Heb toch zeker tussen de 15 a 20 kleine balletjes weggehaalt :/

Last edited by sensiseed; 11 January 2016, 01:08.

Comment

hup gelijk naar buiten met die zooiniks snijen,omhakken dat moet je
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Waar zitten ze, hoe zien ze eruit ? Heb je foto's ?
                              Stress gevoelige planten produceren soms 2 ballen op het punt waar getopt is.
                              Die kun je verwijderen en verder bloeien.
                              Wel vooraan zetten zodat je ze iedere dag kunt checken, als er nieuwe bijkomen meteen de hele plant de kliko in.

Als je trossen ziet kun je de plant beter meteen weghalen.
                              Echte hermafrodieten produceren de hele bloeiperiode ballen.
                              Mis je er eentje heb je (herma)zaden tussen al je wiet zitten, en je mist er altijd wel eentje, omdat ze in later stadium ook in de toppen groeien.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Twas niet mogelijk om een duidelijke foto te nemen met de hps aan.. en wou snel te werk gaan [emoji14]
                                Moet zeggen dat de balletjes zowat overal verspreid waren.. zowel aan de nieuwste groei van de hoofdtakken als onderaan aan sommige zijtakjes..
                                Heb alles zo goed mogelijk verwijderd, hier en daar wel klein beetje geschaafd van mn pincetje..
                                Plantje is naar voren geplaatst en ik zal deze regelmatig controleren en als ze terugkomen nog even een foto proberen nemen en dan de vuilbak binnen ! Als het maar 1tje is is dit wrs niet door lichtstress ofzo he?

Comment

Bezig...
                                X