Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek 5x blue cheese(buddha)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste binnenkweek 5x blue cheese(buddha)

De bladeren verkleuren op een wolkachtige wijze steeds geler. Te beginnen bij de grootste bladeren onderaan en kruipt dus omhoog.

De helft van de planten heeft hier last van. 2 slechts nog maar aan 1 blaadje gelukkig.

De potten voelen nog steeds vrij zwaar dus ik ga ervanuit dat het eerder een blokkade zal zijn door te nat wortelmilieu of verkeerde ph..
    Ook is de aarde echt 1 harde klomp geworden, dus mss hebben ze niet genoeg zuurstof.
    *edit* heb gisteren water overgeslaan en vandaag hangen nog veel meer bladeren slap alsof ze te weinig water krijgen. Heb nu een liter in een van die potten geknald om even te testen en die knapt terug op.
    Zou dit kunnen van te droog laten worden/ weinig water?

Zal ze nu geruime tijd enkel water aangezuurd op ph 5.8 geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
    Last edited by sensiseed; 12 February 2016, 23:32.

Comment

Enkel water doet niet veel tot nu toe.. het blijft helaas verder gaan.
      uploadfromtaptalk1455564365080.jpguploadfromtaptalk1455564378364.jpguploadfromtaptalk1455564387125.jpg

Bij wijze van test degene die er het ergst aan toe was bloeivoeding meegegeven op 3/4 vd dosering.
      Kijken of dat helpt of verslecht..
      Niemand die kan helpen?

Comment

Ik raad je aan even de bladprobleem oplosser van monty er bij te pakken. Er kunnen uiteraard meerdere oorzaken zijn.

Je vind het bij cannabis helpdesk geloof ik. Let wel op dat je bij de stickies moet kijken.

Greetz
        If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

Comment

Reeds mee bekend cocoloco. Heb hier al veelvuldig gebruik van gemaakt. Maar geraak er niet uit. Eerst leek het op stikstoftekort nu lijkt het op een gebrek aan fosfor..

Comment

Ik dacht ook het stikstof tekort waar te nemen, maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. Heb je al iets geprobeerd verder?
            If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

Comment

Kan je helaas niet helpen. Hiervoor heb ik gebrek aan kennis

Hopelijk kan iemand met meer verstand je helpen.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

denk niet dat ze er echt aan kapot zullen gaan, dus doe gewoon verder hoe je bezig was, zolang is het niet meer. wel optijd stoppen met voeding

Comment

@cocoloco
                  Heb gisteren diegene die het meeste vergeelde terug bloeivoeding gegeven op 75% vd dosis. Eens kijken wat dat zegt.. als het stopt of minderd was het ondervoeding. Word het erger was het teveel..

Merk ook dat de punten van de grootste bladeren naar beneden gebogen stonden wat duid op dat ze een keer te nat hebben gestaan..
                  Ja tis mij ook een misterie vaperke.. 1 ding weet ik zeker.
                  Volgende ronde koop ik een ec meter bij en geef ik water langs onder. Een hoop troubles minder dan hopelijk.
                  Valt al bij al nog mee tot nu toe..

Toppen zwellen mooi aan dus zou ze graag green sensation meegeven..
                  Denk echter niet dat dit verstandig zou zijn aangezien dit de ec erg verhoogd en de helft het al wat moeilijk heeft..

Zulle zien hoeveel ze gedronken hebben straks.

@windsor ik hoop het. Op en goeie week toch een blaadje of 5 kwijt onderin de plant. en nu 4 wat hoger die vergelen..

Comment

Vanaf week 4-5 beginnen toppen echt aan te zwellen. Daarvoor hebben ze ook pk1314 uitgevonden. Dus lijkt het mij wel sterk dat het een fosfor kalium te kort is.
                    Stikstof hebben ze in deze fase veel minder nodig. Dus je mag echt bij elke waterbeurt bloeivoeding geven maximale dosis tot 1 week voor oogst.
                    Bij een voedingstekort gaan ze altijd eerst de onderste bladeren uitzuigen, en daarna de bovenste. Je bladeren zien er ook heel lichtgroen uit, dus wijst ook op een te kort.

Comment

Thanks buffelkneer. Heb ze nog eens gevoed gister. Eens zien wat dat geeft. Zal ze om de dag voeden. Gelukkig maar 2 die veel last hebben van het tekort.
                      Een plant heeft duidelijk paarse plekken wat wijst op fosfor tekort.
                      Een andere lijkt op kaliumtekortbof stikstof..

Dus volgens mij komt het omdat de canna terra professional aarde steeds samenkoekt als een gek. En er door te weinig zuurstof misschien allerlei gebrekken ontstaan..

Zal vanavond eens wat fotos proberen voor de lamp aangaat.

Comment

Nog een paar sfeerbeelden
                        uploadfromtaptalk1455742259044.jpguploadfromtaptalk1455742284782.jpguploadfromtaptalk1455742298462.jpguploadfromtaptalk1455742304920.jpg
                        Paar mooie budshots. Deze plant loopt volgens mij een week voor op de rest.. zal ik mss apart moeten oogsten.

En de grootste !
                        uploadfromtaptalk1455742349278.jpg

Hoop dat jullie er ook van genieten ^^

Comment

en hoe is dat afgelopen met die voeding gisteren?

Comment

Het probleem is zeker niet meer verergert, maar na paar dagen zal dit wel duidelijker worden.
                            Thanks voor de tip windsor.

Comment

Gisteren een loep-applicatie gedownload voor de smartphone. Kan ik leuke fotos mee nemen als ik kan stoppen met beven[emoji14]
                              Dit is de vroegste van de zes..
                              Zakmiscroscoop x100 is gisteren besteld om op het juiste moment te gaan kunnen oogsten.

Iemand tips hoe ik die vroegste al kan drogen binnenkort? Was van plan om ze allemaal te oogsten tegelijk en dan in een groot droogrek in de tent te hangen.. maar er zit een te groot verschil in bloeitijden.
                              in een koele kamer ophangen aan een draad ofzo? Zal dan wel nog een fannetje bij moeten kopen.

uploadfromtaptalk1455876053940.jpguploadfromtaptalk1455876060836.jpguploadfromtaptalk1455876067712.jpg

Comment

Kartonnen doos, maak je een aantal kleine gaatjes in bovenaan. Doe er dan een draadje door zodat je je plantjes kunt hangen.
                                Doe er een kilootje zout in en 1 keer per dag open doen.

Zo doe ik het.
                                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bezig...
                                X