Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste binnenkweek 5x blue cheese(buddha)
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Eerste binnenkweek 5x blue cheese(buddha)
Lumii maakt enkel de sunblaster en dat is een bloeilamp. G-tools heb ik blind gekocht via greensell, die brom is continue aanwezig, ook op de hoogste stand maar dan iets minder. Sms hybrid controller er op en weg brom. Een variac zou hetzelfde resultaat moeten hebben. Ophangen aan rubbers gaat niet veel veranderen.
Uiteindelijk is dat niet onoverkomelijk, maar nu het compleet stil is ben ik toch iets geruster.
Die ph en vocht meter voor in de grond werkt niet, van die 10 euro had je beter een extra clipfan gekocht
Succes ermee verder, loopt wel los.
Comment
-
Een van de redenen waarom ik bij zamnesia koop. Die hebben elektronisch overschrijven, dat is dus direct betaald. En je kan je pakje afhalen in een postpunt.
Die controller is duur, verschiet niet van de prijs. Heb hem in een 2de hands setje mee overgekocht. Dacht die terug te verkopen maar tis toch de moeite
Ik was tevreden van mijn voltcraft, kostte iets van een 55 euro. Je meet de ph van het voedingswater en dat lukt niet met zo'n ding met pinnen. Gemakkelijker is om deels regenwater te gebruiken, dan zit je altijd wel goed. Heb je ook geen ph meter nodig. Ik heb mijne 2 keer gebruikt
Comment
-
Kan geen kwaad. Ik deed regenwater wel altijd in lege colaflessen en die gingen dan in de tent voor de volgende dag. Zo geef je je planten geen koude douche. Variac is goedkoper, dacht dat die ook de brom wegnam. Maar er zijn er zoveel. Ik zette mijne tussen 5 lagen lege eierpakken van 30 stuks. Drukte het geluid ook.
Comment
-
we kunnen van start! Eergisteren zaden toegekomen. Heb er 4 blue cheese waarvan 4 ontkiemt en in potjes, het vijfde zit nog tussen watjes maar heeft nog wat meer tijd nodig. Wel tekenen van ontkieming.
Ook heb ik 3strawberry amnesia zaden. Die vertonen alle 3 tekenen van ontkieming maar ook nog een dagje extra nodig.
De 4 ontkiemde zaadjes zitten al in zaai en stekgrond.klein beetje bevochtigd met regenwater en zal dit vochtig houden dmv plantenspuit. Morgenmiddag haal ik plastig bekertjes voor erover. ( LV is 65procent nu dus is mss niet nodig.)
Denk morgen hopelijk de andere vier ook te kunnen planten
uploadfromtaptalk1449697843531.jpguploadfromtaptalk1449697855749.jpguploadfromtaptalk1449697866280.jpg
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Comment
-
Vandaag zitten ze alle 8 onder de aarde! Ga dat spaarlampje laten hangen tot ze allemaal boven zijn en dan 400w growlamp erboven eerst op 1m en dan geleidelijk aan naar 80, 60, 40 ( denk toch dat het zo dicht mocht, achja hangt af hoe warm het allemaal wordt..)
Kan ik wortelstimulator meegeven eens ze boven zijn, of wacht ik hier nog wat mee? In het schema van plagron staat vanaf dag 1 groei, is dit dan zodra het plantje bovenkomt?
Alvast bedankt!
Comment
-
Na 24 uur in de aarde zijn er al 3 van de 5 cheesekes mooi boven, 2 hiervan even geholpen met hun helmpje en nu staan ze lekker te genieten van de 400w groeilamp.. op ongv 40 cm denk ik. Kan het kwaad als dit iets hoger is?
Moet ze wel goed vochtig houden onder deze lamp!
De amnesia's hebben een dagje langer gekiemd dus hebben 24 uur vertraging, die zitten in hun potjes ingedekt met wat folie. Hopelijk kan ik tegen middernacht nog wat laten weten. Dan volgen ook wat foto's
Comment
-
uploadfromtaptalk1449964487379.jpg
De amnesiatjes en rechtsonder het gebakken kaasje..
uploadfromtaptalk1449964525545.jpg
En de 4 kaasjes
uploadfromtaptalk1449964648859.jpg
Sorry voor de HPS foto's maar heb geen zin om dit weekend voor 6uur smorgends op te staan [emoji14]
Het geeft toch al een beeld..
Kijk maar lekker mee, hopeliji tot binnekort met een goeie update!
Comment
-
Hey allemaal!
Blue Cheese voorgroei: 9/12 -14/12
Strawberry amnesia voorgroei: 10/12 -14/12
We gaan verder met 4 x cheese en 3 x amnesia.
De cheesekes zijn mooi hun blaadjes aan het ontwikkelen. Echter kwam ik vandaag terug van het werk en de 2 grootste stonden plotseling heel schuin. zie hier duidelijk het verschil met de amnesia's die meteen onder de 400w zijn gegaan.. deze blijven kleiner en beginnen nu ook sneller aan de bladontwikkeling.
Heb ze ondersteund dmv 2 WC-rolletjes die ik er rond heb geplaatst. En het fannetje wat lager gezet zodat ze wat kunnen dansen.
Moet wel snel iets anders bedenken want die rolletjes zijn best gevaarlijk voor schimmels lijkt me.
De potjes zitten gelukkig niet bomvol dus kan ze eventueel gewoon opvullen en hopen dat dit stevig genoeg is.
Foto's upload ik morgen, zal foto's nemen net voordat de lamp aangaat.
Weet niet juist hoe dit gaat, bezorgd dit geen stress aan de kleintjes?
Ik heb me maanden voorbereid maar merk dat je het in de praktijk toch het beste leert
Uh-oh! Keek zojuist terug even hoe ze stonden lag er eentje volledig om..
gelukkig was ik in de buurt, alle potjes mooi opgevuld.. nu ziet ze er zo uit !
Kan er weer tegenaan
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met TapatalkLast edited by sensiseed; 15 December 2015, 00:21.
Comment
-
hier zijn we weer.
Heb ze gisteren allemaal ongv 50ml met plagron roots gegeven op een schaaltje, dit dronken ze gretig op! Verder bovenlaag 2x bevochtigd en vandaag hetzelfde.
Nu zie ik dat de bladrandjes beginnen krullen, denk zelf dat dit komt door een te hoge warmte aan de blaadjes. Fannetje staat nochtans mooi boven de plantjes te blazen..
Wat denken jullie? Een ervaren mening geeft weer wat vertrouwen weet je [emoji14]
Lamp hangt op 50cm ipv 40 en afzuiging staat ingesteld op 24 ipv 26..
uploadfromtaptalk1450315674695.jpg
Dit plantje is trouwens diegene die scheef stond. Is lekker aan het groeien, maar blijft schuin gaan , zal het wel volhouden tot ik ze overpot..
Ook heb ik gelezen dat ik nu al plagron enzym mag meegeven? Dus zowel roots als enzymen.. vind hier niet echt duidelijke voorbeelden over in dit vroege stadium..
Hopelijk kunnen jullie me wat informeren
Alvast bedankt!
Comment
Comment