Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Kweek Indoor K5 Kind Led 1000 Watt + 300 Watt hydro marss voor de groei

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste Kweek Indoor K5 Kind Led 1000 Watt + 300 Watt hydro marss voor de groei

Oorspronkelijk geplaatst door Spacehaas View Post

Zit daar nu meer dan 10% verschil in die twee meter op de LV? wat bedoel je hier mee beowulff
    Je hebt daar twee luchtvochtigheidsmeters naast elkaar met een verschil van 10% onderling.

Comment

Re: Eerste Kweek Indoor K5 Kind Led 1000 Watt + 300 Watt hydro marss voor de groei

Klopt beowulf er zitten draadjes aan die op verschillende plekken hangen bodem midden top 3 stuks dus vandaar is het anders

Comment

een heluh goedemorgen

zaailingen
        stekjes
        Moederplanten

wie o wie in mijn forum heeft zelf gekweekt op ledd en wie niet ??

Ik lees aardig wat negative dingen over ledd van mensen maar vraag ik me zelf nou is af Hebben ze het zelf wel is geprobeerd of zijn de kosten te hoog of zitten we hier als nog met broodkwekers die Gewoon veel voor weinig willen ik ben gewoon een plezier roker die graag nieuwe dingen uitprobeert
        Tuurlijk kan je altijd bij je oude vertrouwde systeem blijfen maar het leven gaat door ik blijf niet graag hangen ik geloof niet in al die Praatjes van mensen over ledd als ik niet eens weet of ze het zelf wel hebben uitgeprobeerd en wel aan de juiste eisen hebben voldaan het is allemaal uittesten en proberen tot je het fijne spul rookt en het de juiste effect heeft

dus vertel mij maar wie wel led heeft gebruikt en wie niet

Comment

Ik heb een spectra II ledbox getest, 11 band, maar was er niet kapot van, terug op HPS. Neemt echter niet weg dat ze op de goede weg zitten. Nadeel van led is dan ook dat het nog erg snel doorontwikkeld allemaal. De lange levensduur wat een voordeel van led zou zijn is hierdoor meteen een nadeel. Koop je iets is het meteen weer achterhaald. Dit en de hoge aanschafprijs weerhouden mij er momenteel van om te investeren.

Zijn paar gasten hier op het forum met zelfbouw leds bezig die het boven verwachting goed doen Dus er zit wel degelijk toekomst in.

Comment

Kijk flintstoned jij bent iemand waar mee ik kan praten goeie feedback heb je goed gezegd zit zeker een punt in wat verteld de
            investering & Levensduur zijn een nadeel Als men idd zegt dat het nog niet perfect is ik ben ook van mening dat er nog wat punten bij komen kijken zo als water/voeding De vrouwtjes gaan hier heel anders mee om dan als er een Volle knaller boven hangt denk ook dat veel mensen daar een foutje in maken waardoor de opbrengst minder is als ik kijk naar amerikaanse kwekers onder ledd en hun kweekverslagen een beetje doorleest snap ik bepaalde dingen nog niet waardoor het hier nog niet perfect is en iedereen volop er over praat Wederom zal de tijd wel keren in de toekomst ik heb er een goed gevoel bij tijd om er nog maar 1 aan te steken

Comment

Er wordt inderdaad nog niet veel met led gewerkt in Nederland, maar ik heb op led gekweekt. Een zelfbouw armatuur met kwaliteitsleds van Cree. Link staat in mijn handtekening.

Grootste probleem met leds vind ik de leugens van de verkopers. Er is vrijwel geen verkoper te vinden die eerlijk verteld hoeveel licht hun led produceert en daarbij dan het correcte oppervlak vermeld waar je de led op zou horen te hangen. Dit armatuur hoort echt maximaal in een 120x120 tent te hangen.

Ik zie de lange levensduur niet als een probleem. Als het ding nu beter is dan een HPS dan is ie dat over 3 jaar ook nog wel. HPS zit nauwelijks nog ontwikkeling in. Al zie je bijvoorbeeld op Rollitup wel mensen die steeds hogere effiecientie waardes na streven door de leds al maar minder te belasten. Ze gaan dan ver onder de specificaties en komen zo op 55% tot zelfs 70% efficiente leds. Al is dat dan voor voorgroei hokjes. Een doorsnee HPS haalt 36% overigens en dan heb je nog een hoop verliezen op de reflectorkap ook. Las een onderzoek van een Universiteit in de VS dat slechts 80% van het licht van de HPS lamp uiteindelijk ook echt uit het armatuur komt.

Die heel hoge efficienties boeien me niet zo. Ik heb het armatuur samengesteld dat het net iets efficienter is dan een HPS (42% dacht ik) en dan vind ik het wel best. Het grootste voordeel is dat je het klimaat veel beter onder controle kan houden. Dat je in het witte led licht de planten gewoon kan zien is ook super en het licht zit ook veel beter over het oppervlak vedeeld. Die paar honderd euro extra vind ik het dan wel waard. Het is toch een hobby waar ik een berg tijd in steek en dat mag wel wat kosten ook.

Al zie je ook steeds meer professionele kwekers in de VS overstappen op leds. Het is niet alleen dat je minder stroom nodig hebt voor het licht, maar je hebt dan ook minder wamte af te voeren en dan besparen ze dus ook nog eens stroom op de airco. Je hoeft ook niet elk jaar de bulbs en reflectoren te vervangen. Per saldo zijn goede led armaturen dus alleen duurder in aanschaf, maar over een periode van 3 jaar zijn de kosten lager. Greengenes van Rollitup is commercieel gegaan in het verkopen van led armaturen en die liet laatst een foto zien van een ruimte in de VS waar ze 50 van zijn armaturen hebben hangen.

Er zijn inderdaad wel verschillen in het kweken onder led of HPS. Al viel het me ontzettend mee. Led kwekers denken al snel dat ze een verwarming nodig hebben, maar er komt zat warmte van die dingen af. Alleen stijgt het omhoog, dus je zult wel moeten zorgen dat het bij de planten komt. Beetje omgekeerde wereld vergeleken met HPS dus.

Ik heb ook wel het gevoel dat de voedingsbehoefte iets anders is, maar dat scheelt maar heel weinig. De planten drinken bij mij wel even veel, maar dat is ook omdat ik de temperatuur en de lichtdruk vrijwel hetzelfde hou als ik onder HPS had. Bij de meeste led armaturen die in een te groot hok hangen zal wel veel minder gedronken worden door de planten dan onder HPS.

Ik ben helemaal om en wil voor geen goud meer met een HPS aan het klooien.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik heb geen ervaring met onder led kweken, juist door al die rare sprookjes die verteld worden.
                Ik ga niet zomaar een paarduizend euro kapotslaan aan iets waar ik niet alles van weet, want als je eerlijk bent heb je voor onder de 1000 euro niets als je het niet zelf bouwt.

Daarom probeer ik met vragen er meer over te weten te komen.
                Mgoed, ik 'klooi' nog wel een tijdje met HPS.
                Voor de aanschafkosten van 1 goede ledlamp kan ik ook 2 evsa's en 20 reflectors en 20 bulbs kopen.

Grtz, Q.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik was 230 euro kwijt voor mijn 400W Gavita (incl bulb en kap) en 550 euro voor 400W led. Een 400W HPS bulb is toch al gauw 25 euro en een beetje reflector is toch ook een paar tientjes. Dus van het prijsverschil kun je niet zo heel veel bulbs en reflectoren kopen

Plus ik had ruim 30% meer wiet. Dat zou je ook als besparing van zeg 30 euro aan stroom per kweek kunnen zien.

In mij geval is het wel dubbel duur, want ik had die HPS al. Het gemak en het verhoogde plezier in het kweken met dat witte led licht is het me gewoon wel waard. Het zal ook net zoiets zijn als met auto's. De een rijdt in een Dacia en de ander betaalt drie keer zoveel voor een vergelijkbare maat Audi oid (of nog wat duurders). Per saldo heb je dan ook dezelfde laadruimte en aantal zitplekken. Ik rij in een oude auto, dus dan kan ik me wel een nieuwe lamp veroorloven

Ik vind het ook leuk om dingen zelf te bouwen. Dat heb je bij led eigenlijk wel nodig ja, want kant en klare led armaturen zitten wel enorme marges op helaas.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik ben in ieder geval wel blij dat er toch mensen zijn die dit avontuur aandurven en ons laten meegenieten van hun successen en ook soms falen.

Heb indertijd ook zwaar getwijfeld aan Led, maar de hoge aanschaf kost samen met de relatief weinige informatie er rond en kweekverslagen hebben me toch de meest betrouwbare route doen inslaan.

Na zo'n verslag als dat van Wietefras twijfel ik dan toch wel even om toch ook maar eens creatief met led te gaan zijn, maar ik ga toch nog even de conventionele toer op en ervaring op doen en laat het pioneerswerk aan anderen over

Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Pionieren is het al lang niet meer hoor. Op Rollitup kweken ze al een jaar met die Cree COBs. Ik heb gewoon nagedaan wat ze daar bedacht hadden. Al valt er ook niet veel aan te bedenken. Led op een koeler schroeven en er een voeding aan verbinden. Klaar is je led lamp.

Comment

Beste mede forum gebruikers ik zit met een probleem en ken het niet achterhalen meschien dat het jullie wat zeg foto`s voor de duidelijkheid
                        Ec Ph hebben de goeie waarde 1.2 ph 5.5

20151217_150243.jpg20151217_150254.jpg20151217_150301.jpg20151217_151748.jpg20151217_151809.jpg20151217_152011.jpg20151217_152020.jpg20151217_152028.jpg20151217_150236.jpg20151217_150248.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ik denk dat ik er al achter ben een stomme beginnersfout Bloei voeding er bij

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hy-pro_hydro Kweek schema A&b.jpg en toch raden ze aan eerste 3 weken van de groei ook waarom een verkoop trucje ?

Comment

5,5 is al redelijk zuur. Ikzelf gaf 6. Elk cijfer na de komma onder 6 is nog is zuurder dan er boven. Dus 5.5 is veel zuurder ten opzichte van 6 dan 6 ten opzichte van 6,5.
                          En het lijkt op foto 9/10 idd hard op verbranding.

Comment

Hoi spacehaas
                            Ik zie nog geen bloei in je plantjes
                            De bloei begint pas na een dag of 10 nadat je de klok heb terug gezet dan heb je meestal al wel kleine topjes
                            Een week later begin je pas met bloeivoeding als je echt zichtbare topjes heb
                            Een pH van 5.5 Lijkt me ook aan de lage kant zou rond de 6.2 gaan zitten

Comment

bedankt voor de tips ik ga het de komende 2 weken zien of er verandering in komt

Comment

Paar dagen terug die kind led in de winkel zien branden. Geen 5 seconden naar gekeken en ik zag al bollekes overal. HPS is fel licht, dit was gewoon vreemd.

Comment

Bezig...
                                X