Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweek: philips tornado_Red diesel_Orangekush_random

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Binnenkweek: philips tornado_Red diesel_Orangekush_random

Korting op 420shop
    Bij deze start ik terug een kweekverslag

Nu zal ik binnen kweken onder 6 philips tornado lampen van elk 100W
    De verschillende soorten zijn Red diesel (barneysfarm) Orange kush (gevonden tussen toppen) random zaadje ( gevonden in toppen )

Mijn bedoeling is de planten laag te houden en vroeg fimmen, zo dat het gemakkelijk is om te scroggen.
    NU zal ik wel voeding geven om regelmatige basis ( canna terra voeding )

grtzz

Re: Binnenkweek: philips tornado_Red diesel_Orangekush_random

Er zijn geen philips tornado spaarlampen van 100 watt, die zijn 23 watt maximum en ze zetten op de verpakking dat dat onvereenkomt met een 100 watt normale gloeilamp. Verder worden zaadjes gevonden in toppen zo goed als zeker herma, dat wil je niet. Fimmen is het verkeerd toppen, dus je kan ze beter gewoon toppen als je toch gaat scroggen. Anders neem je het risico dat ze gewoon doorgroeien.

Comment

idd hebnu 2 weken geleden de red diesel gefimd en het resultaat is niet wat ik verwacht had :p
      IMG_1057.jpgIMG_1059.jpgIMG_1060.jpg
      Wat me opvalt is dat er op de laatste knopen in plaats van 2 takjes er 3 komen ? dit lijkt mij wel voordelig voor de opbrengst
      IMG_1063.jpgthumb_IMG_1066_1024.jpg

de andere plant heb ik getopt en die komt er goed door
      IMG_1071.jpgIMG_1067.jpgIMG_1069.jpg

hier nog wat foto's van mijn opstelling
      IMG_1074.jpgIMG_1075.jpgIMG_1076.jpg
      grtzz
      Attached Files
      Last edited by martn420; 30 December 2015, 17:06.

Comment

martn420 allereerst welkom en staan er mooi groen bij.
        De spaarlampen die je gebruikt zijn waarschijnlijk idd 23 Watt deze kunnen een 100 Watt lamp vervangen.
        Wil je meer uit je tornados halen bestel of haal een kap voor een 400Watt hps en maak daar je tornados op en leg ze horizontaal.
        Zo zal je meer licht op je planten krijgen dus zal het allemaal net wat sneller en beter gaan.
        Voor de rest zo lekker verder blijven doen.
        Kom nog wel eens binnen wippen.
        Succes!

Comment

al het er 1 is met 3 takken ipv 2 dan zou ik em stekken,....altijd leuk om die extra te hebben
          Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

Comment

Beste Mway

ik toevallig thuis een spiegelkap liggen ik ging met een boor de lampen inboren hoe het nu ook is bij de zelf gemaakte kap. Maar een boor heb ik niet :p
            Hoe zou jij die lampen bevestigen aan de spiegelkap dat ze horizontaal hangen ?

grtzz !

Comment

Even snuffelen in de microkweek hoek.
              Daar vind je de experts en de ideeen.

Comment

idd in de micro kweek vind je zeer mooie voorbeelden

heb nu zelf wat in elkaar geknutseld met ijzerdraad waardoor de lampen horizontaal hangen en er geen gaten moesten geboord zijn in de spiegelkap.

IMG_1086.jpgIMG_1085.jpg

ben sinds 3 dagen beginnen scroggen en ze zien er als volgt uit
                IMG_1090.jpgIMG_1088.jpgIMG_1091.jpgIMG_1087.jpgIMG_1089.jpg

grtzz

Comment

Nice gedaan.
                  Heb je wel even een aardedraadje aan de kap gemaakt ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

een aarding heb ik niet. Maar de spiegelkap komt toch niet onder stroom ?

Grtzz

Comment

hmmm
                      en staat mijn verslag nie in het verkeerde onderdeel van dit forum ? volgens mij past het beter bij microkweek
                      Iemand een idee hou je dit gemakkelijk kunt veranderen zonder alles kwijt te zijn ?

grtzz

Comment

Normaal gesproken komt de kap niet onder stroom nee, net zoals bij een hps kap, of de kast van een computer, of je magnetron.
                        En toch zijn de 'aanraakbare metalen delen' geaard.

Er bestaat altijd een kans dat een draad of een stukje daarvan tegen de kap komt.
                        Als die niet geaard is, blijft je lamp gewoon branden en dan kom jij met je hoofd de kast induiken om je plantjes water te geven.
                        Dan heb je meteen stekels, als je met je kuif die kap raakt.
                        Dus niet omdat je anders geen wiet krijgt, maar voor je eigen veiligheid.

als je je verslag wil laten verplaatsen; klik even op dat uitroepteken onder je eerste post om een mod te vragen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ah zo idd eigen veiligheid altijd belangrijk !

Nu zit ik met een andere vraag. Toen ik begon met kweken heb ik het volledige voedingsset van canna terra gekregen van iemand.
                          Nu zie ik pas dat deze al van 2013 overtijd is.... Zou dit erg zijn ? of een groot verschil hebben met voeding die niet overtijd is ?

Grtzz

Comment

Ja en neen. Er zullen wel wat verbindingen uiteenvallen of weet ik veel wat er chemisch gebeurt. Dus ik denk dat de meststoffen gewoon wat minderen. Enfin, ik heb nog een fles pk13-14 liggen die ik in 2008 kocht. Die gebruik ik nu nog af en toe als extra. Je krijgt er verbrande bladpunten mee, dus die is zeker nog werkzaam. Maar wsl minder krachtig als op dag 1.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door martn420 View Post
                              Ah zo idd eigen veiligheid altijd belangrijk !

Nu zit ik met een andere vraag. Toen ik begon met kweken heb ik het volledige voedingsset van canna terra gekregen van iemand.
                              Nu zie ik pas dat deze al van 2013 overtijd is.... Zou dit erg zijn ? of een groot verschil hebben met voeding die niet overtijd is ?

Grtzz

Er kunnen wellicht organische stoffen in zitten die toxisch worden, dus gewoon zuinig aan doen met overjarige meststoffen. Zoveel hebben ze ook niet echt nodig.

Comment

Bezig...
                              X