Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

    Korting op 420shop
    Dag iedereen

    Mijn eerste autoflower is helaas "dood" gegaan wegens slechte potgrond.
    Op aanraden van ander forumleden heb ik dit keer gekozen om te stoppen met autoflower en direct een fem te zetten.

    Ik heb gekozen voor:
    Soort: Red Diesel (1x)
    Merk: Barney's farm
    Geschatte bloeitijd: 60 dagen

    Soort: BlueBerry (1x)
    Merk: Zambeza
    Geschatte bloeitijd: 60 dagen

    Technische gegevens

    Tent 100cm x 100cm x 200cm (BudBox)
    Lamp 400W kan ik dimmen naar 275W en 250W
    Voorgroei lamp
    Geen
    Lucht invoer
    Passief
    Afzuiging G-Tools afzuiger, met externe thermostaat, en ingebouwde Fan controller/klimaat regelaar
    Filter
    Ventilator Nog niet
    Pot 11L en 29L
    Grond DMC "groenten en kruiden" gemixt met DMC perliet (1l grond = 0.1l perliet).
    Water dat ik geef is ph 6.

    *ONTKIEMEN
    DAG 1 - 4: Zaadje tussen natte keukenrol gelegd tussen twee schaaltjes. (3-4 dagen en het steeltje was 0.5cm)

    *PLANTEN

    DAG 4: Ik heb het zaadje 0.5cm onder de grond gestoken in kleine potjes (zie foto).

    *GROEI



    RED DIESEL
    Het schilletje/omhulsel van het zaadje zit er nog rond. Moet ik hier gewoon vanaf blijven of moet ik iets doen?
    IMG_20151203_184913.jpgIMG_20151203_184920.jpg

    BLUEBERRY
    Is al een dikke 1-2cm gegroeid.
    IMG_20151203_184924.jpg

    SAMEN
    IMG_20151203_184933.jpg

    ~~~Meer volgt~~~

    GRAAG JULLIE TIPS EN GOEDE RAAD (kan het gebruiken!)

    #2
    Re: BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

    Mooie setup, zal prima gaan.
    Ik werk met dezelfde soort potgrond en ben er tevreden over.

    Als binnenkort het schilletje er nog niet af is moet je het er voorzichtig van proberen te halen.

    Veel succes ermee, ik volg gaarne mee.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #3
      BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

      Ik doe er de eerste dagen vershoudfolie over als het zaadschelpje er nog over zit ,zo is de omgeving wat vochtiger ,word het zaadschelpje ook wat zachter ,en als je plantje wat groeit ,een dag of hooguit 2 dagen ,ga je zien dat de lobblaadjes je schelpje er vanaf zal gezwierd hebben.
      Lobblaadjes groeien ,schelpje word te klein en schelpje valt eraf.
      Moet je echt niet gaan aan prutsen.

      Als er een vliesje overzit ,over 1 of beide lobblaadjes kan je dat er heel voorzichtig proberen afdoen ,maar idem zoals met het schelpje ,laat de natuur z'n gang gaan en komt wel goed

      Ziet er deftig uit ...

      Zeker niet te nat zetten ,als ik je een tip mag meegeven ,eens proberen om een weekje of 2 voor te groeien in cups ,gewone drinkbekertjes dus ...
      Geeft het water geven ,en herkennen van nood aan water ,iets makkelijker word ,dan dat je zo grote potten gaat gebruiken.

      Ik zeg het maar ...

      Je doet nog altijd wat je zelf wil uiteindelijk !






      Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

      Comment


        #4
        Re: BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

        Oorspronkelijk geplaatst door PotHead Sativa View Post
        Ik doe er de eerste dagen vershoudfolie over als het zaadschelpje er nog over zit ,zo is de omgeving wat vochtiger ,word het zaadschelpje ook wat zachter ,en als je plantje wat groeit ,een dag of hooguit 2 dagen ,ga je zien dat de lobblaadjes je schelpje er vanaf zal gezwierd hebben.
        Lobblaadjes groeien ,schelpje word te klein en schelpje valt eraf.
        Moet je echt niet gaan aan prutsen.

        Als er een vliesje overzit ,over 1 of beide lobblaadjes kan je dat er heel voorzichtig proberen afdoen ,maar idem zoals met het schelpje ,laat de natuur z'n gang gaan en komt wel goed

        Ziet er deftig uit ...

        Zeker niet te nat zetten ,als ik je een tip mag meegeven ,eens proberen om een weekje of 2 voor te groeien in cups ,gewone drinkbekertjes dus ...
        Geeft het water geven ,en herkennen van nood aan water ,iets makkelijker word ,dan dat je zo grote potten gaat gebruiken.

        Ik zeg het maar ...

        Je doet nog altijd wat je zelf wil uiteindelijk !






        Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.
        uploadfromtaptalk1449308365197.jpg
        Dag Pothead Sativa
        Kan het dat de aarde snel uitdroogt aangezien het een klein potje is?
        Hier een foto van hoe het er vandaag uitziet. Het steeltje lijkt te krimpen of misschoen is het gewoon nog niet volgroeid. Ik ga er zo dadelijk folie op doen, prik ik ook gaatjes? Greetz

        Comment


          #5
          Re: BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

          Insert coin to play again.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

            zo snel al opgeven? Valt dit niet op te lossen?

            Comment


              #7
              Re: BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

              Nope, zaadjes die zo boven komen zijn gedoemd om te mislukken. Je zet ze best niet met de kiem recht naar beneden en dan maar een halve cm diep. Dan komt ze zo boven. Volgende keer direct met grond bedekken. Nu is het te laat. Die ziet er al uitgedroogd uit.
              Zaadjes laten ontkiemen en met de punt van de wortel naar boven toch een dikke cm diep steken.

              Comment


                #8
                BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

                Heb die techniek hier nog zien passeren ,ik doe altijd met de wortel pen naar beneden ,en zo raden de meeste zaadbanken het ook aan te doen.

                Keuzes en methoden verschillen ...

                Maar inderdaad je moet je zaad wel wat bedekken met grond als je hem zet.
                En wat de diepte betreft ,dubbel van de grote van je zaad ,als je zaadje 0,4 is stop je het 0.8 diep ,klein zaadje van 0.3 stop je 0,6 diep ...

                Altijd dubbel van je zaad nemen als diepte.

                En neem eens een drinkbekertje ,van die plastiek dingen ,wegwerp dus. Doe met een schaar er wat knipjes in onderaan de cup ,in de midden ook een paar ,zorg dat je grond vochtig is ,niet zeik nat.

                Als je zaadje ontkiemt is maak je met een potloodpunt een gaatje ,het gedeelte dat je steeds scherpen moet ,zo diep. Neem dan een tandenstoker en ga in de center van het gaatje ,een extra gaatje maken waar je wortelpen in kan. Stop je zaad erin ,heel licht bedekken met wat grond en op je cup doorzichtige vershoudfolie voor boterhammen ,en plaats maar onder een lampje dan.

                Aan de cup zul je de binnenkant vochtdruppels zien zolang de grond vochtig is ,en moet je ook niet gaan water geven.

                Das het voordeel van die cups dat je er wat door ziet. Je kan ook makkelijk omdraaien ,de boel eruit laten glijden en kijken naar je wortels ,en zo bepalen wanneer je de eerste keer kan over potten.

                Ik heb pas na 10 dagen de eerste keer water gegeven aan m'n jonkies ,en heel miniem dan nog 5ml.

                Eens dat het zaadschelpje ervan over is verwijder ik de plastiek folie altijd.

                Zo gaat en lukt het bij mij het beste ,andere manieren hebben er al toe geleden dat ze sterven of stilstand hebben.






                Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

                Comment


                  #9
                  Re: BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

                  En..? en..? en..?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

                    Ben benieuwd . Ga je nog verder?


                    Verzonden vanaf mijn iPhone 7

                    Comment


                      #11
                      Re: BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

                      en al kleur te bespeuren ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Insert coin to play again.
                      das droog Q :p
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment


                        #12
                        Re: BEGINNER ~ Red Diesel ~ BlueBerry

                        Net zoals die kiem.

                        Comment

                        Bezig...
                        X