Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garden HighPro Probox 80x80x160, Grolux 250W, coco's.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Garden HighPro Probox 80x80x160, Grolux 250W, coco's.

Ipv te geven zou je beter eens je potten wegen en naar je planten kijken hoe hun blad hangt, je geeft maar wat in de hoop op suckses. Zo werkt het niet, je kan best wat meer oude verslagen lezen, die kunnen veel helpen...
    QnQ, Monty, Stemma, Thugz, Beo, allemaal leden met interresante verslagen, moet je een keer gelezen hebben, is goed voor je planten.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En bij een warme tent kan je vanboven toch de rits openlaten...
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Last edited by Rellik; 3 January 2016, 14:04.

Comment

Lees nog maar eens rond
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Na 2u sukkelen toch de LV en temperatuur wat stabiel gekregen.

De FP heeft sinds de overschakeling op 400W last van opkrullend/dichtkrullend blad (als enige), te hoge luchttemperatuur? Misschien te lage LV (al denk ik dat niet echt, +-50% lamp aan).
          IMG_20160103_195842.jpg

De PK en FP gewisseld, nu maar hopen dat ze omhoog komen.
          Iemand nog tips voor het strekken te stimuleren?

IMG_20160103_195914.jpg

IMG_20160103_195854.jpg

Comment

Heb een vraag omtrent water geven, kan ik het water (met voeding) gewoon in de schotels gieten? De coco's zou het water dan wel naar boven trekken als het nodig is, of ben ik wederom verkeerd?

Comment

Bon, zit al een tijd te denken om een scrog te doen en vandaag dan de knoop doorgehakt.

Heb ook gelezen over low stress training (LST), geen idee of het goed is hoe ik het heb gedaan.

Ook een scrog net gemaakt.
              PhotoGrid_1452014407197.jpg

IMG_20160105_174131.jpg

IMG_20160105_171355.jpg

IMG_20160105_171422.jpg

IMG_20160105_171430.jpg

Comment

Het zijn autoflowers toch ? Die kun je niet al te best scroggen, het gaat wel een beetje, maar je hebt zelf weinig controle, want: autoflower.
                Als je de lamp hoger hangt, betekend dat dat ze te weinig licht krijgen, daardoor gaan ze wel strekken, maar enige wat dan gebeurt is dat de stengels langer worden. Stengels, waar geen blad zit en geen top groeit: De internodes. Je hebt er dus eigenlijk niet zoveel aan.

Als je zorgt dat de plant in topconditie is en het klimaat perfect onder controle hebt, de lamp op de juiste hoogte, dan "voelt" zo'n plant zich goed en zal ze sneller en groter groeien met kortere internodes dus meer nodes. Meer nodes (zijtakjes) betekent meer topjes.

Het buigen en vastzetten heb je goed gedaan, dat kan bijna niet fout he, want dat bepaal je gewoon zelf, daar zijn geen regels voor.
                Gewoon doen wat je goed lijkt, zolang je maar geen bladeren gaat verwijderen kun je niet zo erg veel fout doen.

Het teveel aan water zal wel meevallen, je kweekt op COCOS toch ?
                Op cocos kun je in theorie niet overwateren, omdat het heel luchtig is.
                Zou je teveel geven, dan komt het er heel snel aan de onderkant uit.
                Daarom zou ik gewoon van boven water blijven geven, schaal eronder, en alles wat in de schaal loopt gooi je meteen weg, want dat was blijkbaar teveel.

Over de temperatuur..
                Ik zie nu een opening in de tent, vlak onder de filter.
                Daarmee krijg je geen goeie circulatie, de meeste verse lucht komt nu vlak bij de filter de tent in.
                Eigenlijk wil je de lucht van beneden naar boven laten circuleren, dus bovenin geen gaten en onderaan zet je zo'n raampje open zodat er verse lucht in kan.

Voila, een heel verhaal weer.
                Kort en bondig ben ik niet zo goed in
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt QNQ, dus eigenlijk deed en had ik het toch allemaal niet zo fout zoals ik het gevoel kreeg bij de comments van de witte.

Er is wel een blad afgebroken bij PK en FP, maar erger, gisteren wou ik nog vlug een kleine aanpassing doen, enjah, krak, het bovenste deel van de PE er af.

Hopelijk heeft dit niet al teveel gevolg voor de rest van de groei...
                  De horror ligt links onder.
                  IMG_20160106_041306.jpgIMG_20160106_151155.jpg
                  Zo is de tent ingericht, de rechter zwarte buis aan de lamp hangt er nog maar net en zal vanavond weten of mijn doelstelling is gelukt.

Het scrog net hangt 25cm boven de bloempotrand, maar ben bang of de planten ooit zo hoog willen komen, we zitten ondertussen op week drie en ben bang dat ze wat achter staan.
                  Of kan ik het net laten zakken, wat kan vastgestoken worden, vast steken en dan stukje bij stukje het net hoger hangen?

Mijn bedoeling was via LST de planten al zodanig te vormen dat ze al mooi gevormd waren en dus geen grote planten moest beginnen forceren.
                  Last edited by Rellik; 6 January 2016, 15:22.

Comment

IMG_20160106_194259.jpg

Hier zie je waar ik het bovenste deel heb gebroken.
                    IMG_20160106_194313.jpg

IMG_20160106_194319.jpg

IMG_20160106_194324.jpg

Comment

Die lst toepassing op de planten is idd wel keurig gedaan. Daar zal je voor beloond worden.

Autoflowers kunnen ook mooie opbrengsten geven alleen moet je er dan wel iets van kennen zo verwijs ik altijd graag naar de verslagjes van. Nik en gamm hier op het forum geweest.
                      Je moet er desnoods maar eens achter zoeken. Gewoon hun naam in de zoekfunctie typen en dan kijken naar de topicstarters

Mgoed

Keep up the good work

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bedankt
                        Die zal ik zeker eens opzoeken.

Stoort het trouwens dat ik hier veel post?
                        Hopelijk val ik jullie niet teveel lastig

Comment

Ik lees graag veel verslagen, dus voor mij hoe meer hoe liever.

Weet alleen niet altijd goed op iedereen zijn vragen te beantwoorden omdat ik er zelf nog niet genoeg van afweet.

Posten, en met liefst zoveel mogelijk pictures. Daarvoor zijn we hiertoch?
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

PVC-plat-kanaal-overgang-204-60-rondh0_enl.jpgPhotoGrid_1452223036805.jpg

IMG_20160107_152658.jpg

Ben blij dat ik eindelijk alles wat onder controle heb nu.
                            Ik zie deze kweek toch meer als leerschool om het dan allemaal direct goed te doen ik een volgende kweek.

Comment

Stilaan de laatste aanpassingen gedaan aan de planten en nu laat ik ze rustig groeien.

1 van de stammen heeft kleine bruine plekjes, iets om me zorgen km te maken of enkel wat verbrand daar water?
                              IMG_20160108_162030.jpg

Ook heb ik een vraag ivm de bloei, is dit voor bloei?
                              IMG_20160108_161959.jpg

Alvast bedankt!

Comment

Morgenavond wil ik overgaan op 12/12 en eventueel overgaan op 600W, maar daar twijfel ik nog wat over, misschien nog 1-2weken wachten.

Maar de planten hadden zich al goed 'gezet' na de LST dus vandaag maar opgebonden aan het SCROG net.

Linksachter purple kush, rechtsachter pineapple express en vooraan fruit punch. Enkel de purple kuah zou ik nog wat breder willen, maar van de andere twee ben ik wel tevreden over het manipuleer werk.
                                IMG_20160109_184133.jpg

Nogmaals, is dit voorbloei? Ondertussen hebben ze het alle drie en zijn ze al wat langer geworden, wel nog niet wit (als dit effectief (voor)bloei zou zijn. Ik moet morgen opnieuw voeden, en anders zou het bloeivoeding moeten zijn.
                                IMG_20160108_161959.jpg

Comment

Bezig...
                                X