Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste probeer te kweken...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste probeer te kweken...

    Korting op 420shop




    1stepoging om te kweken.
    Gestartop 08 en 10/12/'15


    vermoed 1ste fout na 10 a 11 dagen van licht te veranderen? denk dat daardoor ook het begin is begonnen met het geelachtig worden van de blaren, maar deze waren ook aan't uitdrogen en daar kan ik geen verband met het licht leggen want pot was nat genoeg.
    - ze zaten allebei in een pot van 2 liter en plant 1 (het grootste) verpot na 14 dagen na een 4 liter pot, en ook genoeg nat gemaakt.- tijdens het verpotten zag de hoofdwortel er mooi wit uit en de "haren" ervan wel wat bruin.heb de pot ook eerst met een laagje klei kiezel plaatst, even langs boven bevochtigd en voor de rest een +-150ml langs onder laten opzuigen. zijn die klei kiezels een goed idee? of beter van niet?
    - vermits de puntjes van de 1ste blaren geel aan het waren worden heb ik even geen water meer gegeven. toen begonnen ze nog door te hangen ook.
    dus om de 2 dagen beetje water gegeven
    - nu blijven er nieuwe blaadjes groeien maar de rest van de oudere blaren worden precies leeggezogen terwijl de grond redelijk vochtig is. Misschien te vochtig???
    - ook de beide plantjes groeien niet meer in de hoogte
    plant 1 tussen 5 A 6cm
    plant 2 tussen 1 a 1.5 cm
    na 16 dagen met canna voeding vega en rizitonic gegeven





    mijn grootste problemen

    -de ph waarde van de potgrond gaat steeds naar 7ph ook met voorbevochtiging van de grond met ph water van 5.8 a 6 ph. moet er soms een scheut azijn bijdoen ipv een paar druppels (zoals ik meestal lees)

    - plantje groeit niet meer in de hoogte er komen wel nieuwe groene blaren bij!
    - blaren worden geelachtig en hangen slap. teveel of te weinig voeding???? grond is nat ec waarde van het water was in week 3= 1.10



    WAT DOE IK MIS AUB???
    De foto's
    foto 6 2de plant.jpgfoto 5 plant2.jpg20151219_104342.jpg20151218_173649.jpg20151218_173642.jpg20151223_234410.jpg20151220_104929.jpg20151220_104919.jpg20151130_074456.jpgfoto 4B nog redelijk gezond plant 1.jpgfoto 4.jpgfoto 3.jpgfoto 1.jpg
    ALLE TIPS ZIJN WELKOM.







    ERZIJN INTUSSEN NIEUWE ZADEN VAN RQS AAN HET ONTKIEMEN.
    HEBINTUSSEN STEKKEN POTTJES ( dus veel kleinere potjes, misschien betervoor wortelgroei) KLAARGEMAAKT MET 60ML WATER ERDOOR TE GIETEN enstaan nu bijna 2 dagen te rusten( af en toe omkeren/omwoelen enluchtig maken).



    IKMERK WEL OP DAT DEZE PH WAARDE OOK TERUG STIJGT. DOOR DE AARDEVERMOED IK?













    niet gemerkt.



    Dank jullie voor de interesse.

    #2
    Re: 1ste probeer te kweken...

    Als ik naar de aarde kijk staan ze veel te nat.

    De zaadjes moeten in het begin amper water hebben.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #3
      Re: 1ste probeer te kweken...

      Ze staan inderdaad veel te nat, dat is vragen om problemen.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        #4
        Re: 1ste probeer te kweken...

        oke paar dagen geen water geven dank jullie voor info. ? zou dit nog goed kunnen komen? ga ze laten staan bij de volgende. of is dit vuibak?
        Heb de potjes voor de volgende poging op de verwarming gezet zodat deze rapper kan uitdrogen. PH is wel weer 6.8 dus weer gestegen... Moet ik mij daar ongerust in maken of is het voornamelijk het water dat deze waardes moeten hebben? 3 zaadjes hebben nu ongeveer 2 mm wortel en de andere 3 uit een glas water iets minder, heb deze bij de andere 3 gelegd tussen de keukenrol. heb deze keer kleine stek potjes klaargemaakt is dit beter of beter direct in een 2 of 4l pot? thx

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Last edited by beginner 1ste keer; 2 January 2016, 20:41.

            Comment


              #7
              Re: 1ste probeer te kweken...

              Eigenlijk kan je enkel de ph meten van een vloeistof, van een vaste stof gaat dat niet. Voor grond bestaat er dan een procedure met gedestilleerd water. Nog nooit in detail bekeken want het is gewoon ni nodig om te meten. Zo'n meter van 13 euro meet niet heel correct. Wsl zo een met een pin? Die geven maar een indicatie.
              RQS heeft een soort of twee die stabiel zijn, de meeste zijn rommel. Google voor de leut eens rqs en herma

              Tot nu toe zelf tevreden van sweet seeds en dinafem. Ik zelf google altijd de soort die ik op ogen heb en dan herma of problem nog bij.

              Comment

              Bezig...
              X