Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 de poging white whidow -> rqs LED LAMPEN

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2 de poging white whidow -> rqs LED LAMPEN

Korting op 420shop
    beste collega's ,
    Vooral eerst aan iedereen mijn beste wensen en dat er jullie een vruchtbaar jaar mogen hebben, met een goede gezondheid!!
    Na mijn eerste poging ( zie vorig verslag) ben ik opnieuw gestart (gepland op 03/01) met 6 zaadjes van RQS. Nog even afwachten of het inderdaad zo slechte zijn,als men zegt, hoop van niet natuurlijk.
    Als experiment heb ik er 3 laten ontkiemen in een glas en 3 onder een schotel. heb wel die in het glas na 48u eruit gehaald( niet aangeraakt) en deze onder de schotel met keukenrol(bij de andere 3) gelegd. alle 6 gelukt.
    Vind de combinatie van de 2 echt niet slecht heb er reeds 12 ontkiemt ( als beginner) en zijn alle 12 gelukt.
    eenmaal ze in het glas beginnen te ontkiemen haal ik ze eruit en steek ze bij de 2*2 vellen keukenrol (mooie 2 keer 2 vellen in 4 heb gevouwen 1 als ondergrond en 1 om erboven te leggen en dan bovenop de frigo tegen de achterzijde waar de warmte afgifte is ) en dat ik dagelijks opnieuw bevochtig+ draai.
    keuze lampen= LED Apollo 8 van ledspectrum (groei en bloei) + 2*36 w tl lamp -> 1*cool white + 1* blauwe tl
    Start ontkieming =30/12
    gepland met een wortel van gemiddeld 1.5cm op 03/01

heb deze dan gepland in 2 soorten potten nl: 3 in kleine "stekkepotjes en 3 in 2l potten
    geef ze momenteel voeding vega en rhizotonic (canna). nog flores, pk 13/14 en boost staan ook voor verder stadium. deftige ec meter aangeschaft en ph voor aarde
    (hoewel dit blijkbaar niet bestond maar wil staat in de handleiding is 1 voor de ph waarde van de grond te meten mag niet direct in water worden geplaatst...) en ph 1 voor water en 2 vochtigheidmeter (1 indicator en 1 digitale voor de potaarde).FOTO'S METERS VOLGEN NOG.
    OPMERKING
    KLEINE POTJES WAS SLECHT IDEE: omdat er te weinig aarde in kan is de grond ofwel direct te vochtig waardoor de wortel niet verder groeit of direct te droog en deze uitdroog, net zoals het zaadje.

heb de zaden die op 2 verschillende manieren waren ontkiemt en dan deze ook verschillend verdeeld onder de 2 soorten potten.
    na een 8 dagen heb ik reeds 1 klein potje weggehaald, was afgestorven en verwacht ook niet meer dat de andere 2 (kleine potjes) iets zullen worden. -> heel spijtig reeds al 11 dagen bezig.
    Datum 07/01: 4 dagen na het planten.
    2 van de 3 in de 2 liter potten doen het redelijk goed. 2 stengels van 4cm en 5 cm. 3de had ik iets te diep gepland, maar is toch naar boven gekomen op 11/01 opengegaan en is nu 1cm groot, dus zal verder kunen met 3 zaadjes.
    datum 13/01: 10 dagen verder na het planten.
    Ik hou de grond redelijk droog, dat ik niet dezelfde fout maak als daarvoor.
    Geeft ze meestal dagelijks water (gemiddeld per week 5.5 dagen v/d 7) en dit door voornamelijk aan de binnenkant langst de rand van de pot helemaal rond te gaan en dan kort het midden te besproeien. PH 6.1 EC 1.21.

Vervolg van de verdere verloop deel ik zekr nog mee op dit forum.
    vraagje 1:
    op het voedingsschema van canna staat er; ontkiemen= <1 week dan de vegetatie 1 tot 3 weken + als opmerking dat het omschakelen naar 12/12 de vuistregel is dat dit na 2 weken vegetatie gebeurt. Nu mijn vraag wanneer begin de vegetatie precies? Is dit wanneer de lof(b)blaren opengaan of eenmaal de eerste bijkomende blaren zich beginnen te vormen, of nog verder na bv 3 of 4 opsplitsingen ??
    Vraag 2:
    telkens ik voeding( water) heb gegeven wordt de stengel tijdelijk paarsachtig. Is dit gewoon de plant die de voeding naar de blaren transporteert of wil dit toch op iets anders duiden? mijn cyclus begin om 17u tot 11u en als ik rond 17u30 water geef of rond 10u30 merk ik dit steeds op dat de stengel van kleur verandert( ook niet helemaal) en de volgende dag zit hij er weer groen/wit uit.
    Is dit normaal of moet ik mij daar zorgen over maken.

Aan iedereen dit de vorige keer heeft gereageerd nogmaals bedankt voor jullie moeite!!

groeten en bedankt!!!!
    Attached Files

Re: 2 de poging white whidow -&gt; rqs LED LAMPEN

mooi verslag, alvast succes gewenst.
    vraagje: geen problemen met de temperatuur bij gebruik led, nl temp te laag?

grtz

Comment

Ben benieuwd wat de Apollo LED gaat doen

De potten zijn niet tot de rand gevuld, je ziet dat je plantje al beetje aan het strekken is, opzoek naar licht.

Over je eerste vraag; (als ik hem goed begrijp) je bepaald zelf de vegetatie/groei periode, door je licht 18 uur per dag te laten schijnen. Je kan hem direct of na enkele weken al op 12/12 zetten. Dan krijg je kleinere planten. Ligt dus beetje aan hoeveel ruimte je hebt. En hoeveel geduld. In principe zou je ook een vegetatie/groei periode van 1 maand kunnen doen, daar ben je zelf baas over. Het voedingsschema is globaal natuurlijk. Ik dacht dat je ongeveer vanaf de 4e node voeding begint te geven. Hier nog wat info: http://www.rollingstoned.nl/de-groei...en-goed-begin/

Over je tweede vraag; Wat ik hier op het forum heb gelezen verschilt dat per plant. Sommige soorten hebben paarse steeltjes en sommige niet. Ik weet niet welk soort potgrond je gebruikt? Kan ook zijn dat er (te) veel voeding in zit. Dat zijn jonge plantjes niet nodig. Of dat je te veel water geeft. Je zou het beste hier op het forum eens kunnen zoeken op paarse steeltjes.

Succes!
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

heb dit ook gemerkt dat het lijk sphagetti stengels zijn die naar boven kwamen (heb dan de led van 180cm na 1 week geleden rond de 50cm gebracht.
        Ben toen ook even gaan opzoeken hoe dicht ik best mijn led hang en kwam met deze tekening :
        lumen-vs-afstand.jpg dit is voor de apollo 8

Op het canna schema staat al vanaf ontkieming tussen 1.5ml en 3.5ml/ liter vega en rhizotonic 4ml/l 1ste week en dan afbouwen naar 2ml/l(wortelstimultator en beter tegen stress).
        Wist niet da dit maar vanaf de 4de node mocht. misschien daar het paarse stengeltje als ik ze water geef, want verder staat mooi het groen met witte haartje. het is enkel bij het water geven met voeding in dat dit gebeurd en trekt weg....
        ik gebruik de stek en zaailing grond van BCM ( met perliet , doe er nog extra bij) lava steen, witte en zwarte veen...
        daarna schakel ik over naar BCM potgrond (voor of met -> zou moeten kijken) olijven ,citrus ,witte en zwarte veen...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

thanks voor de site is leerzaam. zal wat zakken met mijn ec waarde en minder voeding geven, juist nog water.

Comment

Ik kom ook ff kijken hoe je gaat met die Apollo. Heb zelf ook net een ledkweek achter de rug nl. Ben benieuwd dus...

Wat me wel bij je foto's opviel is je elektra....haal ff wat tyraps ofzo en monteer dit netjes...

Ik schuif mn stoeltje bij. Succes kerel!

Grtz, Ron

Comment

Ik weet het zit er niet uit maar, moet nu 300 km(heen en terug) rijden om iets te vinden,en de hele installatie heeft me al een al wat behoorlijk gekost dus het kan er even niet meer van af .
            gelukkige ben ik elektricien en weet ik wel wat ik doe, maar je hebt gelijk. komt nog...
            hoe was jouw kweek en dank je.

Comment

300KM? Woon je midden in de Sahara ?

btw...ik zou inderdaad nog een week of twee geen voeding geven eh...hooguit wat rhizotonic.
              Daarna pas beginnen met minimale dosis voor een week of 2-3 wel.
              Groeivoeding blijven geven tot de lamp ongeveer twee weken op 12/12 staat.
              Dan komen de bloeiverschijnselen en mag je met een lage dosis bloeivoeding beginnen.
              Last edited by QnQ; 14 January 2016, 13:50. Reden: voeding enzo
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

nee QnQ Oost vl. thanks voor de tip ga dit zeker aanpassen! de 2 "grootste" zijn nu wel intussen 1.5 week oud dus zal ze dan toch het min. geven zoals ik nu al deed maar even stoppen en pas vanaf woensdag terug 1.5 ml/l vega geven.
                Dit kan geen kwaad vermits ik ze al vanaf het begin voeding geef, en dat ze nu niets meer krijgen.
                Is maar voor een korte periode hoewel tot de 4de node zal nog zeker een week duren...

Comment

Ik woon ook in Oost vl. en zover moet ik niet rijden voor een tyrapje hoor
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

20160115_104141.jpg20160115_104551.jpg20160115_104302.jpg20160115_104131.jpg20160115_104843.jpg20160115_104537.jpg20160115_104228.jpgWil iedereen bedanken voor de tips en de tijd dat jullie erin steken om mij te voorzien van die tips!!!!
                      meer tips zijn altijd welkom -> deze worden ook opgevolgd.
                      Attached Files
                      Last edited by beginner 1ste keer; 15 January 2016, 11:41. Reden: foto's

Comment

Zet de kleine potjes op een verhoging anders gaan ze strekken als een gek,tl moet er 1 a2 cm boven
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

weet niet hoor, maar kan hij niet beter die TL wegdoen en de Apollo er op juiste hoogte boven hangen

Comment

Hij heeft ook gewoon andere lampen?
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Jup, een LED Apollo 8, zie zijn eerste bericht. Lijkt me beter als de TL toch, heb daar nog nooit iemand mee zien kweken een blauwe TL

Comment

Bezig...
                              X