Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
die tl's lijken mij momenteel overbodig en nemen waarschijnlijk het toch wel sterker licht van de led weg... hou die tl's voor als je kweekje te breed word, dan kan je de zijkant wat bijverlichten...
zorg ook dat je tl lampen de juiste lichtcode zijn deze is 6500K voor groei en 2700K voor de bloei. deze die je nu gebruikt zien er niet juist uit (kan ook gezichtsbedrog zijn door led) ook kan ik je zeggen dat ikzelf mijn 200 watt led op 15-20 cm van mijn plantjes hou in het begin en als dit mogelijk is de lamp enkel op groeikleuren zetten (dus de rode uit) tot overschakeling naar 12/12
verder van de rest kijk ik uit om het resultaat te zien, kweek namelijk ook met led en is altijd leuk om te zien hoe een lamp van een ander merk dan de mijne het doet...
deze ga ik dus zeker volgen,
grtz wullox
1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....
Re: 2 de poging white whidow -> rqs LED LAMPEN
thanks voor jullie reactie's!!
zal tl's weghalen en ze inderdaad voor later houden
even een snelle update
2 kleine potjes na 2 weken nog niks dus heb deze weggehaald .
mijn Apollo 8 hangt op 60 cm -> ik kan het rode licht niet uitschakelen, daarom de blauwe tl om meer blauw licht te voorzien. in mijn opzoekwerk had ik gelezen blauw voor groei en rood voor bloei. ( heb nog hps van 600w lichen maar jaagt de kost van elektriciteit+ warmte omhoog.)
Vermoed idd dat ik alleen het zou kunnen met die apllo en zonder die tl's, maar dit is op aanraden van een vriend (zei wel 1 cool white en 1 warm white)
in mijn opzoekwerk voor ik eraan begon zag ik dat er vooral het goed is dat de plant meer blauw licht krijgt bij groei en rood bij bloei.
intussen zijn de 3 zaden AK-49 uit het glas en tussen keukenpapier gestoken(deze morgend). Die hun wortel zijn, van alle 3, juist uit het zaadje gekomen .
Foto's volgen nog...
greetz
nice!!! planten die handel geeft uiteindelijk niet zo dat je hem niet kan omschakelen... de reden dat je het rood licht niet hoeft aan te steken in de groei is om dat hij in die fase maar zeer weinig tot geen van het licht met rode kleur nodig heeft... dus is het eigelijk gewoon verloren energie... je klan online schema's vinden van welke kleur(en) in welke fase je plant nodig heeft. dit verschilt wel van soort tot soort maar je kan je er op baseren. je rood aansteken in de bloei kan bij autoflowers zorgen dat ze sneller bloeien, hetzelfde geld naar het schijnt voor puur sativa planten
blijf er bij dat je best die tl's wegneemt of toch op zijn minst er niet boven hangt zodat ze het licht van de led niet blokken.
grtz wullox
1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....
Heb deze week problemen met de 2 grootste WW's.
de blaadjes die mee open gaan met de lobblaadjes zijn geel beginnen te worden (van het einde en de rand naar boven en binnen tot). Vandaag begon het ook aan de blaadjes erboven... advies aub... verder gaat de ene meer breed en de andere 2 naar de hoogte dus das wel positief...
Dacht aan overbewatering?? dus gaatjes geboord langs de zijkant onderaan om de lucht er aan te kunnen en te kunnen verdampen.
wel dagelijks toplaag bevochtigt, maar echt minimum water. Vandaag met moister meter gekeken en gaf 1.8 aan (uitleg boekje 0.0-3.5 te weinig, enkel goed voor cactussen, dikbladige soorten en Sanseveria die goed gedijen in droge grond - dan van 3.6-7.9 goed voor de meeste planten en boven de 8.0 -9.9 te veel geen water meer geven. bij mij was het 6.8 en op de bodem daarom de gaten geboord.... Kan dit door de vochtigheid komen ???(80-95%) in de 2 de week, zondag 3de (was voor de nieuwe)
Kan deze misschien in hun definitieve schoenen zetten???
heb dan vandaag toch weer water gegeven omdat een vriend zei dat het ondervoeding kan zijn????rhizotonic en vega volgens terra schema.
zal morgen juist als de nacht start of 2 min voor dag eens een foto trekken beter zichtbaar...
Verder 2 van de 3 nieuwe zijn lob al open de 2 andere (scherpe) zijn hangen nog vast aan elkaar. 1 wordt niks denk ik, maar nog even wachten...
denk nog een week en dan naar 12 gaan??
In je eerste bericht staat dat je ze voeding geeft. Dat is volgens mij nog te vroeg. Ziet er uit als zoutverbranding. Zou ze nu alleen nog water geven. Bij verlichten met LED moet je zobizo wat minder voeding/water geven, aangezien er weinig warmte straling is en er dan niet zo veel vocht verdampt.
[COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]
Dit is mijn eerste probeersel (zie 1ste topic maar is dood ) ALLE andere info is van nu. Het is mislukt ton en was de eerste poging met amnesia, al een tijdje geleden. Van de 6 'nieuwe' ( van 03/01 schoenen aangedaan in 3*2 liter en 3 in te kleine schoenen die drie zijn dood te kleine potjes (te nat & rap te droog) ??? dus degene die het overleefd hebben nl 3 staan nu nog 3de week ( zondag begin 4 de week) in groei en heb er vorige week( maandag 1 week in de grond) nieuwe gepland. dat zijn 3 nieuwe AK49 waarvan 2 nu het overleefd hebben ) dus verder doen met 5 en hoop dat ik geen herma ertussen heb ga hebben want vindt het raar, bij die waar de grond is ingezakt is en nog verpot moet worden zijn de 3 buitenste van de 5 vingers aan elkaar vast zijn geroeid-> geen goed teken zeker of normaal ?? voor de rest zit ik wel al aan de 3 bijna 4de node maar 9 vingers komen maar langzaam. groei in breedte en vingers stagneren beetje.... gaat wel in de hoogte led 25 cm ervan.
Vermits de blaren wat verbrand zijn en QNQ zei dat door teveel meststof (voeding) heb dan maar even gewaterd met ec waarde van 0.26 en zo 4 tal dagen water gegeven daarna gewoon weer met kraanwater, heb de 2 grootste sinds dinsdag in grote schoen gezet 11l , en led 23 cm ervan. zal morgen nog eens updaten met foto's, is altijd leuker. "breedste blijft stilaan verder te vergelen blaren voelen slap aan!!! ( de gele die zo en zo zijn in vergelijking met de kleinste die blaren staan nog recht en "stijf" aanvoelen) .
kan er mij iemand helpen met dit schaal van vorig bericht aub 0.0-3.5= te weinig behalve voor cactussen, dikbladige soorten en Sanseveria's 3.6-7.9= geschikte voor de meeste planten 8.0-9.9=te veel geen water meer geven dan heb ik een idee rond war ik het beste zit
Algemene info omgeving temp min. max.= 19-28 (ook al eens 18.6 =nacht en maximum 29.5) LV (door koude lucht verdamper min. & max. % -nacht & dag) = varieer tussen het laagste 38% meesstal rond de 62% -> kan het zijn dat het geel komt van die verdamper? Ik heb een tijdje lauw water gebruikt en zat redelijk veel kalk in !!!
alleen water 1.5 ml/l rhizo 2*/week. rest ec laag water !! om de dag soms juist boven laag bevochtigd verder niks tot +-25ml/pot . dag nadien langs boven en langs de rand water geven. dan Max 2 dagen geen water meestal enkel bevochtigen 25 ml.
foto's morgen of overmorgen te zien graag advies gewenst AUB
TO BIGMARKT Gebruik geen azijn meer. heb regenwater, 2 tonnen 50l, maar is stilstaan behalve als het regent -> komt uit de goot, dus weet niet of dit ideaal is voor ziektes en zo al paar dinegen over gelezen? anders afzuren met citroensap heb ik hier al als tip gekregen. dus ook gekocht. maar die plant waar de grond lijkt is ingezakt staat het beste wel kleinste en begint sinds gisteren van midden blad ook geel te worden naar de rand toe Bij de andere 2 grotte WW van punt en rand naar binnen.... intussen kan met koolstoffilter (brianti) gekocht voor de kalk uit het kraantjeswater aan't halen. kan maar proberen zeker??
thanks voor info die jullie mij al verschaft hebben ip20,WILLOX, qnq en alle andere!!
voeding, kalk filter azijn, citroensap, dagelijks wateren.. veelvoorkomende beginnersfouten en word al door enkele leden aangegeven maar je lijkt er overheen te lezen.
Ik heb ongeveer 95% succes van zaad tot plant en kiem/ groei voor in de vensterbank...of onder een klein tl setje..gebruik geen meters... de eerste 3 weken geen meststoffen begin dan met een hele HELE lage dosis en eindig vaak op iets meer dan de helft van de aanbevolen dosis voeding., geen byzondere aarde (gewoon van de bouwmarkt). en geef water rechtstreeks uit de kraan (1 soms 2 keer in de week)..verder doe ik er eigenlijk helemaal niets aan...
en hoeveel haal je daar dan vanaf ( gewoon uit nieuwsgierigheid)? moet leuk zijn om er zo mee te kunnen mee omgaan... maar lukt dit in de winter ook?
dat is soms het probleem, krijg raad van die maar een andere zegt dan iets anders. idem over info op internet veel tegenstrijdigheden, maar ja al doende leer met maar zou graag mijn echte grote foute willen weten, want het kost toch behoorlijk wat geld.
Ik heb wullox en ip20 hun raad opgevolgd, enkel water maar zit veel kalk ( water is soms troebel) in dus daarom wordt dit dat "gezuiverd" zo'n filter in een kan ( je ziet gewoon dat er minder kalk tot geen kalk meer in zit en ec waarde is rond de 0.68 anders 0.8 a 0.9.
ph 6.0 Is dit dan slecht wat ik doe?
Kweet dat ik nog veel moet leren maar daarvoor ben ik hier hopelijk op het juiste adres....
zal citroen niet gebruiken flesje is nog toe zelf (laatste week zelf niet afgezuurd)... juist nog 1.5ml rhizo 1 keer in deze week
Dag iedereen,
hier ben ik dan teug mee een hoop foto's.
Spijtig genoeg kan ik niet zeggen dat het mooie zijn ...
geel op blaren blijft maar duren en breidt uit, ondanks ze geen voeding meer bij te geven en minder water te geven (+- 550ml voor allemaal op een week) en die 2 staan er op 1 dag na 1 week in.
had gisteren gelezen als je een gat maakt van +- 30 cm en dat vul je op met water dat het water binnen de minuut weg moet zijn anders staan ze veel te nat of zit je met slechte grond
klopt dit??moet de grond zo vochtig en compact zijn want bij mij was dit op 10 sec weg, daarom ze dan gisteren even bij gewaterd met klein beetje rhizotonic (0.78 ec waarde ) .
Daarvoor een weekje die (+-550ml over 5 potten) water gegeven met minder kalk in door "branti kan met filter" te gebruiken waardoor ook de ec waarde beetje zakt naar 0.50-.055 ms (is hier veel kalk in het water _> vb 2 dagen het water van mijn hond laten staan en je zit de kalk aan de inox pot plakken) vermoed dat dit te veel is voor de plant? doe ik hier goed aan met dat water te "zuiveren tegen kalk' ? of is het niet nodig daar naar te kijken en gewoon van de kraan nemen = 0.9ms op ec meter?
Die kleinste van de 3 oudste (waar de grond wat van ingezakt is ) vormt nu ook kleine blaadjes aan de 'oksels' (aan het begin van een vertakking, als ik juist heb zijn dat de oksels) ??
met die kleine is er ook een verschil met de andere 2 -> het stengeltjes waar de 2*2 +1 blaren zit (waar de 5 vingers aangroeien) die 3 blaren vast gegroeid zijn aan elkaar en zo vormen ze 1 blad.Bij de rest het een losse vingers zijn. Is zichtbaar op de 3de laatste foto en punten aan oksel op de 2 laatste foto's te zien.
Is dit een probleem? Advies is meer dan gewenst.
hoop hier nog iets te kunnen mee doen want wordt een serieuze streep door de rekening
zal blij zijn dat ik er iets kan van afhalen , als ik zover kom tenminste...
leer, door jullie raad, wel bij!! dank jullie daarvoor!!!
P.S. tl lamp heb ik er eergisteren terug bij gehangen waardoor de nieuwe AK-49 beter zijn beginnen groeien, maar zoals jullie zien heb daar ook al een gele streep in ( deze keer van het midden naar buiten,hoewel het voorlopig juist een bij die streep blijft op de nerf !?! is dit toch niet terug overbemesting?
Vandaag is het al beter met die streep maar vraag me toch af hoe het komt? iemand raad of woordje uitleg aub?
Comment