Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 de poging white whidow -> rqs LED LAMPEN

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2 de poging white whidow -> rqs LED LAMPEN

Heb je misschien een foto onder 'wit' licht? Hps en led(kleur) foto's diagnosticeren niet zo lekker.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Dag Stemma,
      bij deze de foto's juist in het begin van de nacht.
      zien er niet mooi uit :
      20160131_110436.jpg20160131_110632.jpg20160131_110623.jpg20160131_110614.jpg20160131_110522.jpg20160131_110515.jpg20160131_110455.jpg20160131_110444.jpg20160131_110650.jpg20160131_110601.jpg20160131_110537.jpg20160131_110423.jpg20160131_110413.jpg20160131_110609.jpg

Comment

wietplant juist daarom gebruik ik nooit en geen enkele groeimiddel in de groei..enige..alleen water en dat om de 4 dgn want daarom is de potgrond mix belangrijk. er zit genoeg N in...maar gelukkig is het alleen maar het begin..gwn rstg gaan met water nu en wacht tot de plantjes zich herstellen ..want daar heb zel genoeg tijd voor gelukkig.. alleen rootjuice is handig in de begin van zon baby plantje te gebruiken..zorg gwn voor een goeie mix potrond voor het groei process dan hoef je ze niet te vervelen met voeding enzo..

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

herstel plan actie

Comment

Ik herinner me dat modest dit ook had omdat hij een britta filter gebruikte.

Neem water, laat dat op kamertemperatuur komen en regel je ph na voeding.

Als je nog geen pistels ziet = groeivoeding
          Als je pistels ziet= groeivoeding

Ik zou ze nu gewoon water geven en ze niet te nat zetten.

Veel succes ermee!
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
            Ik herinner me dat modest dit ook had omdat hij een britta filter gebruikte.

Neem water, laat dat op kamertemperatuur komen en regel je ph na voeding.

Als je nog geen pistels ziet = groeivoeding
            Als je pistels ziet= groeivoeding

Ik zou ze nu gewoon water geven en ze niet te nat zetten.

Veel succes ermee!
            bedoel je niet als je geen pistels ziet groei en met pistels bloei?
            1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

Comment

oops, ja dat bedoelde ik dus
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beginner 1ste keer View Post
                en hoeveel haal je daar dan vanaf ( gewoon uit nieuwsgierigheid)? moet leuk zijn om er zo mee te kunnen mee omgaan... maar lukt dit in de winter ook?
                dat is soms het probleem,

krijg raad van die maar een andere zegt dan iets anders. idem over info op internet veel tegenstrijdigheden, maar ja al doende leer met maar zou graag mijn echte grote foute willen weten, want het kost toch behoorlijk wat geld.
                Ik heb wullox en ip20 hun raad opgevolgd, enkel water maar zit veel kalk ( water is soms troebel) in dus daarom wordt dit dat "gezuiverd" zo'n filter in een kan ( je ziet gewoon dat er minder kalk tot geen kalk meer in zit en ec waarde is rond de 0.68 anders 0.8 a 0.9.
                ph 6.0 Is dit dan slecht wat ik doe?
                Kweet dat ik nog veel moet leren maar daarvoor ben ik hier hopelijk op het juiste adres....
                zal citroen niet gebruiken flesje is nog toe zelf (laatste week zelf niet afgezuurd)... juist nog 1.5ml rhizo 1 keer in deze week

Kijk daar ga je al ....heb mezelf de eerste keer binnen nooit de vraag gesteld hoeveel ik eraf zou halen...had net na het buiten seizoen nog een zaadje purple duckfood over deze in een 12 liter emmer onder een tl lampje gezet in een snel wit geschildert kastje...en gewoon laten groeien..enkel omdat ik de tl lampen en het kastje al op zolder had liggen...er verder ook niets in geinvesteerd (zonder venilatie weinig geur vanaf de zolder omdat de lucht stil stond) later af en toe een klein scheutje pokon en uiteindelijk een kleine doch leuke oogst gehad. En vooral de kans te zien hoe t binnen een beetje verloopt ..de ronde daarop wel geupgrade en door hps en ventilatie en een betere voeding.....

Je leest je op dit forum snel blind op de verschikkelijk mooie opstellingen die sommige mensen hebben staan met eenzelfde resultaten ..... Hiertussen zitten bijna geen mensen die een eerste ronde doen, maar met veel vallen en opstaan geleerd hebben dat iets minder voeding niet ernstig is iets te veel leidt echter direct tot tragere groei/stilstand.

Ik heb zelf ook niet onzetend veel ervaring met indoor...echter als ik een zekere oogst wil (waarbij k niet perse het maximale hoef te behalen) zou ik tot aan de bloei..helemaal niets aan voeding toevoegen ...(mits je voorbemeste grond gebruikt) mocht ik een kleine achterstand hebben t.o.v wel voeding gebruiken laat ik hem gewoon een weekje langer doorgroeien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wullox View Post
                  bedoel je niet als je geen pistels ziet groei en met pistels bloei?
                  Dus die ene met "pistels" toch al bloeivoeding geven? en geen gewoon water zoals souljah zei?
                  heb vandaag na 2 dagen geen water te geven (totaal 100ml over de 5 ). niks van voeding gegeven voor de rest.
                  en om de 3 tot 4 dagen water geven of dag om dag min. met of zonder voeding??
                  ene zegt groei en pistel bloei voeding (ook na al die problemen met teveel voeding) ? andere zegt gewon kraanwater en ph op orde zetten wie volg ik het best?

thanks voor de reactie's!!

idd Sanders , ben inderdaad teveel bezig met wat ik er kan van afhalen en daardoor is er teveel zorg de ik geeft aan de plant. ( als ik sommige foto's zie wil ik dat natuurlijk ook bereiken,beetje normaal niet)? heb natuurlijk wel al redelijk veel geld ingestoken, daarom ik me er teveel op blind staar. ga er zeker op proberen letten en de plant gewoon laten doen.
                  1 ste maal is voor al proberen en lijk je zegt met vallen en opstaan.
                  maar iedereen moet leren en de kans daartoe krijgen of niet?
                  heb veel opgezocht en hier al veel bijgeleerd.
                  1poging teveel water
                  2de teveel voeding.
                  mss 3 derde keer goeie keer ?? hoewel ik deze nog niet wil opgeven, maar zien wel...
                  dat weekje doorgroeien was ik zo wie zo van plan vermits ik na 2 weken AK nog heb bijgezet ( langste staat nu bijna een maand 18/6 en de andere bijna 1.5week 18/6)
                  merci om me even wakker te schudden
                  Last edited by beginner 1ste keer; 2 February 2016, 18:13.

Comment

hey wietplant ten eerste je plantjes zijn ver van pistles stadium..je bent nog heel vroeg in groei..pistles krijg je pas als je in bloei gaat en dat ong 2 a 3 weken nadat je naar 12/12 heb gewisseld,,ten 2e nooit ever groei middel gebruiken(voeding) in de eerste 2 weken..ten tweede wat jij daar nu heb is een seedling (babies) en seedlings moeten altijd vochtig zijn ,,en zorg dat je die lamp niet te dichtbij heb vriend..zeker 1 meter ver voor nu laat die plant ff uitstekken tot je gaat omwisselen naar 12/12..stop die voeding voorloopig

Comment

Hoe zien ze eruit ?
                      Als het niet verbetert moet je spoelen.

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ben bang dat je de grond al te vol hebt zitten met voedingstoffen om nog te kunnen spoelen, je zaailing neemt nl nog bijna geen voeding op en je hebt nu steeds wel bij gevoed.
                        Zie nu 3 dezelfde topic's lopen ...allen van beginners met dezelfde symptomen.
                        Zelf dit 1 keer meegemaakt en een hoop van geleerd...ik kan er naast zitten maar in veel gevallen is het verhaal als volgt:
                        Je begint te vroeg met voeden...de plant kan deze nog niet aan en blokkeerd daardoor de toevoer van voeding vanaf de wortels.
                        Doordat de plant geen vocht meer transporteert droog deze uit en lijkt het of je hem te weinig water geeft..ben dan snel geneigd nog meer water (en voeding) te geven.
                        Mede door een lamp die vrij laag hangt droogt de toplaag van je grond wel op en lijkt daar ook op eerste gezicht of je plant te weinig vocht krijgt.

Optimaal voeden van je plant ligt dicht tegen vergiftigen aan en hoe optimaler je het wilt doen hoe groter de kans dat het fout loopt.
                        Daarom raad ik beginners ook aan keep it simple de eerste ronde...je kan 1001 kweekverslagen lezen ...maar 1 keer zelf kweken en het proces meemaken leer je veel meer van als 1001 van die verslagen lezen.

Als de plantjes nu nog enige vorm van leven vertonen en je wilt er nog mee doorgaan zo ik ze heel voorzichtig uitgraven en afspoellen en in verse potgrond zetten en hopen dat ze rustig de draad weer oppakken.

Hier een onlangs gestart topic van iemand die het hele verhaal simpel houd de eerste keer, leuk om te lezen en ik geef de starter een goede slagings kans op een klein oogstje:
                        Last edited by Sanders; 3 February 2016, 09:35. Reden: hehe spelllllliiiing! een dyslect schijf nooit perfect

Comment

dag Souljah
                          ook in de eerste 2 weken geen rhizotonic gebruiken dan wel maar het min. voor wortelstimulator omdat hij al voorbemest is?
                          geef ze behalve die 1 * wat rhizotonic in de week al iets meer dan enkel water en heel af en toe. jonge zaadlingen meestal meer langst de rand van de pot en ook beetje in de buurt van de steel.
                          zal lamp weer wat hoger hangen (nu ongeveer een 40 cm van pot) heb dit gedaan omdat ik die raad kreeg om ze lager te hangen omdat ze aan het stretchen waren.
                          en als ik je goed begrijp eenmaal ik omschakel naar 12/12 beetje beginnen groei geven tot max 2 tot 3 weken ( als ik pistels zie ontwikkelen direct stoppen met groei en omschakelen naar bloei .
                          thanks voor de info!

dag Sanders, ben blij dak niet de enige ben
                          MAW kweekschema van canna dus niet volgen.
                          zal nog eens wat foto trekken voor de dag
                          heb ik jouw zelde gedacht mijn 2 v/d 3 oudste in 11 l schoenen gezet om inderdaad met verse grond te beginnen. heb toen juist er nog 2* rhizotonic bijgedaan (ongeveer een week geleden) . 1 de grootste blijft achteruit gaan en de 3 andere herstellen zich langzaam (blijven wel groeien). vermoed bij de andere teveel aan blaren gevoeld voor slapheid te voelen maar dat zich ook zijn sporen nalaat.
                          de 3de zit nog in 2l pot en zaailling grond dus moet nog verpot worden. materiaal gisteren daarvoor aangeschaft.
                          als ik dat topic met foto's zie, zijn de mijne hun groei zwaar gestagneerd, zoals ik zei in vorige bericht teveel mee bezig hoeveel en zo rap mogelijk, en teveel vergeleken met andere foto's van topic.
                          zou deze ronde als het nog lukt willen afronden ook als wordt het niks, leer bij
                          foto's volgen vanavond of morgen.
                          thanks voor je reactie!
                          Last edited by beginner 1ste keer; 3 February 2016, 14:26.

Comment

alleen in de eerste week rhizotonic want dat is juist het wortel stimulant..maar niks anders geven nooit in de eerste 2 weken. hangt af of hoe rijk je aarde is..nmaar normaal gesproken pas in de 3e week of 1 week voor je gaat wisselen naar 12/12 dan geef je eenmalig groei middel..dan nog een keertje op week 4..dan klaar..want dan heb je nog 2 weken voordat je je eerste pistles zou zien. wat meeste mensen niet begrijpen is dat bloom zelf een beetje nitrogin heeft net genoeg voor de bloei..te veel nitrogin is slecht voor de bloei fase..

man ik zie 22,5 graden op je thermometer dat betekent dat het wel warmte geeft...hou die ding op een redeleijke afstand en laat ze strekken..kan makkeleke bladjes verbranden..

iets wat meeste mensen niet begrijpen is..als je een voeding geeft.. moet je vergelijken met thee maken..je maakt dus een soort thee voor de plant...dat betekent dat je een keer thee in gooit en dan water blijven gooijen om de 3 dgn (als de grond droog en dorst heeft) maar niet uitgedroogt he..denk aan de thee als je voeding geeft..een keer voeding 2 keer water..en met water geven bedoel ik ong om de 3 dgn

Comment

hallo allemaal,
                              nog geen foto's gemaakt
                              ga er eens werk van maken...
                              Vandaag eens een deftige ph meter gekocht en mij ph waarde zat ook te hoog...
                              ook canna ph - en+ gekocht en cannazym (nog niet geopend)
                              na eergisteren gewoon 200ml over de 5 verdeel ( natuurlijk meer in 11 dan in 2)
                              en zou ze vandaag water met beetje voeding en de juiste ph waarde...
                              foto's volgen.
                              heb de raad ook gekregen om mijn lamp hoger te hangen( nu 60 van pot) want blijkbaar groeien de internode te dicht op elkaar, zou beter zijn dat ze wat stretchen om meer licht op de baby blaadjes te krijgen?

Comment

2016-02-12 22.19.55.jpg2016-02-12 22.20.03.jpg2016-02-12 22.20.08.jpg2016-02-12 22.20.20.jpg2016-02-12 22.19.00.jpg2016-02-12 22.18.49.jpg2016-02-12 22.18.38.jpg2016-02-12 22.19.08.jpg2016-02-13 20.45.42.jpg2016-02-13 20.46.39.jpg2016-02-13 20.48.06.jpg2016-02-13 20.45.50.jpg2016-02-13 20.46.11.jpg

hey allemaal,
                                eindelijk ben ik er met de foto's
                                degene die in het licht v/d led staan zijn van 2 dagen geleden de andere zijn van gisteren.
                                herstel plan en raad van souljah heeft geholpen.
                                heb de lamp op een hoogte van -+ 90 cm gehangen.
                                hier en daar wel nog de teken overvoeding, maar is wel aan het wegtrekken.
                                heb de voorbije week 2 keer water gegeven( totaal over de 5 een kleine 800 ml) ( 1 maal met heel weinig voeding in)
                                ze staan nu ook sinds 2 dagen op 12/12.
                                nu afwachten wat het geeft...

Comment

Bezig...
                                X