Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Heb al verschillende paarse soorten gehad, allemaal vrij potent.

Comment

Re: Buckey Purple (Melvanatics) Stekken Op Omnipotent Voeding Onder 400W Cree Cob Led

Ja, denk ook niet dat het daar aan ligt, heb er zelf ook wat (paarse) staan en die doen het heel goed.
      Attached Files
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

jammie
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Dat over minder potent zie je vooral bij de soorten waar zowel een groene als roze pheno is. Ik leest dan bijna altijd dat men de paarse zoeter vind, maar dat die iets minder opbrengt en iets minder potent is. Ik vind deze Buckeye Purple flink potent, dus wat dat betreft ben ik wel blij verrast.

Ik heb dus met de Flowerbomb Kush precies hetzelfde gehad en dat was ook met verwarmde wortels. Die gaf ook hele kleine topjes die kort na de inzet van de bloei al stil vielen en begonnen met afrijpen. Daar heb ik toen qua licht en voeding niets vreemds mee gedaan.

Aan de andere kant, daar stond toen wel een andere plant naast die ook verwarmde wortels had en nergens last van had. Het zal dus wel een combinatie van factoren zijn.

HPS heb ik overigens niet meer dus dat kan ik niet proberen.

Die strek komt door het ver rood licht wat ze krijgen. Als ik dat licht aan zette dan waren ze de volgende dag een stuk hoger en als ik dat uit zette niet. Dat heb ik wel bewust aan laten staan om wat hoogte in het gewas te creeren. Ik wilde zien in hoeverre dat helpt om de doorlichting beter te krijgen zodat er langere en beter belichte toppen ontstaan boven het bladerdek.

Ik heb de bovenkant van de toppen inmiddels geoogst. Zag geen enkele ontwikkeling meer over de afgelopen week, dus het was wel mooi geweest. De onderkant laat ik nog even staan. Daar zaten nog wat toppen die nog wel wat verder kunnen rijpen. Ik ga wel zaadjes ontkiemen voor een nieuwe ronde. Misschien later nog een keer de Buckeye Purple. De moeder heb ik nog staan.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik vond het wel welletjes en heb ze vandaag allemaal omgehakt. Ik schoot niet snel genoeg op met het nieuwe onderkomen voor de Chocolopes en die stekken gaan dus nu eerst in deze 100x100 tent. Samen met de Buckeye Purple moeder.

Vandaag dus druk bezig geweest met opruimen, schoonmaken en nieuw voedingswater aanmaken.

Laatste foto's van het sneue aanzicht van het veldje na het verwijderen van de hoofdtoppen:
            20160319_BP_Overzicht_DSC8197.jpg

Plus een "onderzicht" van de stelten met de kleine fluf topjes:
            20160319_BP_Onderzicht_DSC8198.jpg

Her en der zat er nog wel een vers flufje met wat witte haren:
            20160319_BP_LaatsteWitteHaren_DSC8207.jpg

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

blijft een mooi gezicht reuze benieuwd naar je rookverslag
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Rookverslag had ik al gedaan. Min of meer. Het is een super wietje. Dat maakt een hoop goed. Al is het dan ook wel weer extra jammer ik er maar zo weinig van heb

Comment

wat een apart plantje zeg!! en ziet er ook echt cool uit! en hij smaakt ook goed wat wil je nog meer hhhahahaha je een hele hoop er van maar kan niet altijd mee zitten! zo i zo was weer leuk om me te lezen!
                  fijne avondt!!

Comment

Sorry voor het gebrek aan updates, maar ik ben een paar weken nogal ziek geweest. Niets ernstigs, maar ik kon gewoon haast niets nuttigs doen. Ik raakte bij wijze van spreken al uitgeput van opstaan en een beetje klussen of achter de computer zitten gaf me enorme hoofdpijn. Het is nog steeds niet 100% maar het gaat al een stuk beter.

Het eindgewicht moet ik ook nog schuldig blijven want ik moet nog een hele zooi knippen.

Ben wel nog steeds enorm tevreden over de wiet. Vind het nog steeds super lekkere wiet, al zeg ik het zelf

Ik had een paar weken terug wel al de Chocolopes en de moederplant van de Buckeye Purple in de bakken gezet. Die zijn in die tijd helaas wel weer tot ginorme omvang gegroeid. Ik heb het gisteren wat gesnoied en een scrognet erin gehangen om de boel wat te verdelen. Zit nog steeds veel te vol, maar dat komt wel weer goed.

Vervolgens zag het er natuurlijk weer uit als een overreden krop sla:
                    20160407_CHOC+BP_Platgebonden_DSC8212.jpg

Ik bedacht later nog een potentiele oorzaak voor het probleem van de mislukte bloei. Een teveel aan stikstof zou dat wellicht ook kunnen doen. Ik had er namelijk al wat Puur-N bij gedaan en dan ook nog de calciumnitraat vanwege het kalktekort. Dat was misschien teveel van het goede. Bij de Flowerbomb Kush gebruikte ik BioNova voeding en daar ben ik ooit vanaf gestapt omdat er wat mij betreft teveel N in zat voor tijdens de bloei.

Deze keer heb ik er dus geen puur N bij gedaan en ook geprobeerd zo minimaal mogelijk de maerl korrels te doseren. Zo te zien doen ze het hier ook prima op.

Comment

Van harte beterschap !!

Eerst zelf weer goed op de been, de rest komt later
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bedankt Stemma, nog steeds wat kwakkelend, maar het gaat stukken beter.

Ben dus ook nog steeds niet klaar met knippen, maar het resultaat valt me vooralsnog nog mee. Denk dat ik ongeveer de helft overhoudt van een normale oogst. Alleen is het wel allemaal wat kleiner natuurlijk.

De topjes zitten trouwens gedroogd en met blad en al in de potten. Het is niet dat ik ze helemaal tot stof aan het drogen ben

In de vervolgkweek gebeurt er vooralsnog nog niet veel. Ze staan nu een week op 12/12. Ze zien er wel uit dat de bloei zich gaat aan dienen, maar echte bloei zal nog wel een paar dagen duren.

Netje was weer veel te vol, dus ik heb maar wat gesnoeid en weer opgebonden. Dat scroggen is toch niet mijn ding. Volgende keer maar wat anders proberen. Zit te denken aan een rondje mainlining.

Helaas dus wel weer een aanzicht van een overreden krop sla:
                        20160417_Choc+BP_1wk12_DSC8217.jpg

De Buckeye purple heeft/had wel weer flinke stikstof tekorten. Had nog een klein beetje gesproeid voordat de lamp op 12/12 ging en dat hielp wel wat, maar de paarse stelen blijven natuurlijk.

De voedingtest is ook wat verprutst door dat scroggen, want de planten zitten nu overal door elkaar heen. Ik zie bovenop niet waar elke tak vandaan komt. Zal wel grappig worden als er ineens her en der paarse Buckeye buds tussen de Chocolopes zitten.

Er is wel een enorm verschil in wateropname tussen de twee bakken. De Omnipotent kant drinkt minstens anderhalf keer zoveel als de FloraNova kant. De EC is met Omnipotent ook 1.5 tot 1.6 terwijl de FloraNova kant op de 1.2 zit.

Aan de FloraNova kant is de EC en de pH ook wat stabieler. Wellicht komt dat door de grote waterniveau schommelingen aan de Omnipotent kant. Zal de bijvulinstallatie er weer eens op zetten. Die was ik aan het ombouwen voor een nieuwe flowsensor, maar ik heb er toch twee nodig dus ik kan dan beter een nieuwe maken met die nieuwe flowsensor erop en de oude gewoon weer in gebruik nemen.

Comment

Gaat nog steeds rustig zijn gangetje hier. Ze staan nu 2,5 weken op 12/12 en ongeveer een week daarvan is echte bloei.

De Buckeye Purple:
                          20160428_BP_OP_DSC0021.jpg

en de Chocolope
                          20160428_Choc_OP_DSC0016.jpg

De Buckeye Purple begint weer mooi paars te kleuren en de Chocolope ruikt weer heerlijk.

Comment

Comment

Zier er lekker uit!! mijn volgende ronde wordt toch weer chocolope!! Hij is echt heel lekker om te roken!! Zal wat vaker bij je mee kijken!!
                              Fijne avond!

Comment

Bedankt luitjes.

Vind het probleem met die Chocolope dat hij nog wel eens scherp uit kan vallen. Had ooit wat gekocht bij de Boerenjongens in Amsterdam en dat heb ik weg moeten gooien omdat ik steeds na een enkel haaltje al mijn longen van de grond kon oprapen. Mijn eigen eerste Chocolope kweek was ook een stuk scherper dan ik gewend was met andere soortjes. Ik moet echt de EC behoorlijk laag houden om de scherpte er wat uit te houden. Met als gevolg dat de plant vrij vroeg al tekorten laat zien.

Wat dat betreft ben ik ook wel benieuwd hoe de Omnipotent het doet met die Chocolope. Daar heb ik een wat hogere EC van nodig (1.5 ipv 1.2) om het stabiel te houden, maar de Buckeye Purple was helemaal niet scherp. Hopelijk dit keer die Omnipotente Chocolope ook niet

Het zijn wel echte bomen geworden met een houtige bast. Deze planten hebben tijdens die Buckeye Purple kweek onder de T-Neon gestaan. Dus iets van anderhalf a 2 maanden lang denk ik dan. De Buckeye Purple moeder heeft een stam die onderaan al 4 cm dik is en ze lijken nog steeds wat aan te dikken.

Comment

Bezig...
                                X