Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

newbee 5x sugar gom autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

newbee 5x sugar gom autoflower

Korting op 420shop
    Hallo luitjes,
    Goede morgen!!

Sinds een aantal dagen ben ik lid op dit forum,
    En ga proberen om maar meteen een kweekverslagje te doen.
    27jan heb ik mijn zaadjes (5x auto sugar gom) meteen in de volle grond gezet (13l).
    Ontkiemt en kopje boven de grond op 29 jan!
    De planten staan in een hok van 1.50m bij 1.20m en 1.80m hoog (schuin aflopend naar 1.10m) alsof ze onder de trap staan
    verder heb ik een handblower, 300w led(mars hydro) en een tl 8w voor een donker hoekje!
    Qua voeding heb ik nu staan: powerzyme, wortel complex, tnt, supervit, bloombastic en fosfor plus!
    ik heb verder geen extra heater omdat de temp niet onder de 21gr komt, en de temp tijdens licht-uren 26gr is!
    De reden dat ik de plantjes gezet heb is omdat ik een tuinier-fan ben.. en deze kan ik dan van mn bucketlist halen :p
    ik ben zelf geen roker...

Groetjes poekie280

1454653258666-550600696.jpg14546538201171264370369.jpg1454653919968-453108308.jpg

Re: newbee 5x sugar gom autoflower

hallo en welkom. Direct een verslag. Zo zien ik het graag

Wat is een handblower?

Je bent goed begonnen. Gewoon zorgen dat je ze niet teveel water geeft en voeding in het begin.

Welke aarde gebruik?

Veel succes ermee. Ik kweek zelf ook onder een schuin hokje.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
      hallo en welkom. Direct een verslag. Zo zien ik het graag

Wat is een handblower?

Je bent goed begonnen. Gewoon zorgen dat je ze niet teveel water geeft en voeding in het begin.

Welke aarde gebruik?

Veel succes ermee. Ik kweek zelf ook onder een schuin hokje.
      Een handblower is misschien niet het juiste woord haha..
      gewoon zo'n waaier die je ook in je hand kunt nemen, beetje een tafelmodel zeg maar.
      de voeding ga ik niet veel gebruiken denk ik, na wat leeswerk schijn je autoflowers niet veel voeding te hoeven geven, maar heb het meer als back-up zeg maar. Wortelstimulator wel gebruikt 1x!
      Ik heb als aarde growmix.. hier had ik nog 1.5 zak van staan, welke ik in de tuin mengde bij mn tomaten en meloen afgelopen jaar! :lol
      Idd niet teveel water, ik kijk dagelijks 2x hoe de aarde is en geef evt een glaasje drinken!
      T liefst zou ik de hele dag bij mn plantjes zitten, alleen al om te kijken hoe ze groeien.. haha

Comment

Je hebt je duidelijk ingelezen.

Water geven is inderdaad het moeilijkste. Meet je je ph en ec ook?

Autoflowers zijn niet met expertise, dus over voeding kan ik je niet helpen. Maar nu is het toch nog veel te vroeg om ze iets te geven.

En er constant bij willen zijn dat kennen we. Voor je het weet heb je een voorgroei hokje en een propagator en een stekkenhok.....

Het is een feit, wiet is verslavend.... toch het kweken ervan

Comment

Ja ik geloof je meteen!!
          Meten is weten toch? Maar ben nog niet zover..
          ik heb vorig jaar wel een x de waarde uit de kraan gemeten, en nou schijnt het zo te zijn dat hier in het zuiden 6.8 is.

Comment

6.8 is nog best veel hoor. PH is een logaritmische schaal waardoor er een groot verschil kan zijn tussen 6.5 en 6.2.

Een ph metertje kost niet zoveel (koop wel een deftige als je toch een zou kopen, want die hele goedkope werken niet), en kan wel helpen.

Er komt een leuke tijd aan voor je, succes man!

Enne als je klaar bent je plantje en je geraakt ze niet kwijt, wil ik wel even op de koffie komen om je gerief te testen

Comment

Even een kleine update..
              vandaag de lamp iets lager gehangen op ong 8cm.
              hij hing op 20cm denk ik, maar 1 plantje begon wat hard en niet heel lekker te groeien.
              net even de potten opgevult en water gegeven.

Groetjes poekie280
              Attached Files

Comment

Vandaag gezien dat 1 van mn plantjes aan het strekken is, dus deze iets meer naar de rand van de pot gezet in de hoop dat deze iets meer licht krijgt, en meteen iets dieper unnde grond gezet. Verder staan ze er prima bij, mooi groen, dikke steel en een glimlach! Ondanks de ledverlichting moet ik toch dagelijks water geven, nu zo'n 350ml per plantje (zonder voeding etc)
                Ik heb geen vochtmeter maar zo gauw je het hok inga, voel je de klamme lucht dus dat is een goed teken!
                Verder nog geen bijzonderheden..
                in de loop van morgenmiddag zal ik nieuwe foto's maken!

Comment

350ml in deze stage is veel hoor.

Til je je potten op? Overwateren nu kan zware gevolgen hebben. Less is more!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                    350ml in deze stage is veel hoor.

Til je je potten op? Overwateren nu kan zware gevolgen hebben. Less is more!
                    Ik raak de potten het liefst helemaal niet aan, maar ik weet niet waardoor de potten droog komen. Ik denk dat een glas water 0.2 is ipv 0.35

Comment

3 van de 5 lijken het goed te doen.. de 2 die aan het strekken waren is 1 gestopt en de ander ga ik er denk ik over 2 dagen uithalen. Verder heb ik eigenlijk geen bijzonderheden te melden.
                      Attached Files

Comment

Je blaadjes krullen op, hoe warm hebben ze het?

Comment

De temp is 25 graden met licht aan en er zijn verder geen verkleuringen en blad voelt niet droog aan. Misschien moet ik toch de led iets hoger hangen?
                          Ik heb ook wat foto's bekeken van de bubble gum een soortgelijke plant welke ook hetzelfde had dus misschien ligt het aan de soort?

Comment

Geen idee dan. volgende soort zal ook een bubblegum worden, ik volg even mee met je.

Comment

350ml per dag leek mij ook veel, bij de mijne was er na 20 dagen nog maar 5 liter uit het vat, dus vanaf dat ze boven waren, en ik werk sinds deze kweek met blumats. Ik sta er zelf ook versteld van dat ze maar zo weinig hoeven.
                              If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

Comment

Bezig...
                              X