Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's vierde ronde, Purple Bud van White Label. SCROG

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Modest's vierde ronde, Purple Bud van White Label. SCROG

Korting op 420shop
    Irie highrie.

M'n vorige oogst is 2 maandjes geleden neer gegaan en ik had toen al zin om met de volgende ronde te beginnen.
    Maar toen had ik wat tegenslag.
    Ik kocht 10 PPP van Nirvana seeds en ontving deze ook.
    In het pakje zaten 10 zeer kleine zaadjes.
    Deze geplant, maar na een week of 2 kwamen er 3 zeer mooie plantjes uit en de rest vond ik wat minder.
    Omdat ik absoluut geen zin had om de ronde direct slecht te starten ben ik een nieuwe begonnen.
    Meer info over deze plantjes vindt je in de bladproblemen sectie.

Toen ben ik direct opnieuw gestart, en hier breng ik dan ook een verslagje van.
    De zaadjes zijn 10x Purple Bud van White Label seeds. Hierbij kreeg ik dus ook 10 mooie en zeer dikke zaadjes aan.
    Van deze 10 werden er 8 geplant op 21/1. 22/1 Waren de eerste dames al boven.
    Bij het bovenkomen was er 1 zaadje die wat rare blaadjes had, en 1tje die enorm veel moeite had om z'n helmpje af te krijgen.
    Deze 2 zijn dan ook wat achtergebleven, dus dat zijn de 2 'extra's' die weg mogen.
    Plantjes staan deze ronde in de groeifase trouwens op 20/4 (afgekeken van Q) om het strekken wat tegen te gaan.
    Tot nu toe zijn de 2-3 internodes mooi dicht bij elkaar, ik hoop dit voort te kunnen zetten in de rest van de groei.

Nu zijn we een 2 weken verder en gaan ze in de grote potten. Ik heb er dus 6 uitgekozen en deze overgepot in Batmix
    Hiervoor stonden ze in een potje met een klein beetje Allmix, maar grotendeels zaai- en stekgrond.
    Nu laat ik ze nog een weekje groeien en dan zal de eerste topronde gebeuren (hangt van de groeisnelheid af).
    Deze Batmix staat ook al 2 weken mee in de tent en waren ingewaterd, zo is het bodemleven toch al wat op gang gekomen.
    Plantjes krijgen ook nu enkel water, gemengd met een klein beetje regenwater om de PH wat te doen zakken.

Foto's:
    IMG_20160126_015852.jpgIMG_20160201_224755.jpgIMG_20160205_165023.jpg

Grtz
    Modest.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Re: Modest's vierde ronde, Purple Bud van White Label. SCROG

Goed begonnen, ik kijk mee en wens je veel succes!
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ziet er goed uit
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Ziet er mooi uit Modest,

En ik vindt het zeker leuk om jouw te volgen en al helemaal omdat ik ook de purple bud van white label ga doen en ook in scrog.

Dus ik zal vaak bij jouw komen kijken.

Comment

Ze staan nu 3 dagen in de Batmix en krijgen terug dezelfde verbranding verschijnselen.
          Ligt dit puur aan de Batmix of is er iets wat ik fout doe? Want ze hebben nog niets anders gekregen dan water...
          IMG_20160209_111547.jpgIMG_20160209_111612.jpgIMG_20160209_111616.jpgIMG_20160209_111623.jpgIMG_20160209_111633.jpg
          Grtz

Comment

Op foto 2 zie ik dat de randjes geel zijn. Wat zou kunnen lijken op overvoeding.
            Zou die batmix niet te zwaar zijn?

Aan de topjes te zien zou ik ook zeggen dat ze te warm hebben. Wat is je temp in het hokje?

Zo vreemd dat het terug niet lukt, wat heb je anders gedaan? Welke verbetering ten opzichte van je vorige?

Khoop dat er iemand met meer ervaring je kan helpen.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Je hebt 18 liters water die eens goed in bv met 400 ml water en voel hoe zwaar ze zijn en check elke dag maar denk dat je op zijn minst 5 dagen geen water hoeft te geven.
              Komt alles goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                Op foto 2 zie ik dat de randjes geel zijn. Wat zou kunnen lijken op overvoeding.
                Zou die batmix niet te zwaar zijn?

Aan de topjes te zien zou ik ook zeggen dat ze te warm hebben. Wat is je temp in het hokje?

Zo vreemd dat het terug niet lukt, wat heb je anders gedaan? Welke verbetering ten opzichte van je vorige?

Khoop dat er iemand met meer ervaring je kan helpen.
                Alles is hetzelfde, enkel andere zaden en potgrond.
                Te warm is relatief natuurlijk, maar ze stonden wel de aflopen dagen enkele keren in 27-28 graden. Maar omdat het deze week terug koeler is geworden schommelt het nu mooi rond de 25 graden.

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                Je hebt 18 liters water die eens goed in bv met 400 ml water en voel hoe zwaar ze zijn en check elke dag maar denk dat je op zijn minst 5 dagen geen water hoeft te geven.
                Komt alles goed.
                Ze hebben een mooie slok water gekregen bij het overplanten (4 dagen geleden nu) en bakken voelen nog steeds zwaar. Dus water geven gaat idd nog een dagje of 2 mogen wachten.
                Grtz.

Comment

Ok, even een update.
                  De verbranding gaat voort. Zou dit nu echt enkel komen door de Batmix? Ze waren een goeie 2 weken oud toen ze werden overgepot.
                  De Batmix was goed ingewaterd en weegt nu (na 5 dagen) nog steeds veel dus een grote slok water lijkt me niet zo'n goed idee.

Iemand nog een idee om het wat te remmen? Want nu gaan ze zowiezo wat stilstaan/trager groeien door het teveel aan voeding neem ik aan?
                  Grtz

Comment

Wat ik wel weet is dat de Batmix veel voeding in de grond heeft zitten.
                    Dat is de reden dat ik naar lightmix ben gegaan mijn eerste kweek had ik ook last van.

Ik hoop voor je dat het snel beter wordt.

Comment

Modest is je luchtaanvoer wel goed?

Comment

Comment

Ik laat de waaier met de lamp mee draaien.
                          Dus lamp aan waaier aan.
                          Uitdroging kan maar dan zit er ook niet genoeg water in de pot anders koel ze zelf.
                          Zeil op de grond misschien?

Comment

Xactly.
                            Heb je de temperatuur van de grond wel eens gemeten als de lampen een paar uur aan zijn ?
                            Ik denk dat de aarde ook veel te warm wordt.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nope, het zou eventueel wel kunnen dat de bovenste laag wat uitdroogt en de onderste te nat blijft terwijl daar nog geen wortels zijn.
                              Is zilverpapier erover leggen een goed idee? Of beter iets anders?

Lijken me ook de kleinste plantjes die er het meeste last van hebben. Deze staan ook wat stil.
                              De 3 grootste hebben hier weinig tot geen last van.

Comment

Bezig...
                              X