Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's vierde ronde, Purple Bud van White Label. SCROG

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Modest's vierde ronde, Purple Bud van White Label. SCROG

Kijk eerst maar eens na waar QnQ het over heeft.
    En plaats is een foto met tekst hoe oud ze nu zijn.Maak ook eens een goede foto van je opstelling.
    Schiet me nog wat te binnen jij draai in de nacht.Blijft dat kantelraam open als de lamp uit is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
      Kijk eerst maar eens na waar QnQ het over heeft.
      En plaats is een foto met tekst hoe oud ze nu zijn.Maak ook eens een goede foto van je opstelling.
      Schiet me nog wat te binnen jij draai in de nacht.Blijft dat kantelraam open als de lamp uit is?
      Ben nu aan het meten en de temp. in de tent is 24 graden en de aarde is zo'n 20 graden op 5 cm diepte.
      Daarnet nog even een scheut water gegeven, want het overgepotte deel voelde wel droog aan.

Foto's zal ik zo dadelijk of morgen uploaden (momenteel niet thuis).
      En ja, soms blijft dit open maar enkel op de warmere dagen. Met de lamp uit schommelt het tussen de 16-17-18 graden.
      Maar zouden bladpunten zo direct kunnen verbranden door temperatuurverschil?

Valt me wel op dat problemen met de voeding normaal gezien toch enkel in de nieuwe scheuten zit? Maar de nieuwe scheuten zijn de enige dat er geen last van hebben...
      Grtz.
      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Dan wachten we evwn de foto's af.

Comment

Net wat foto's genomen.

Nu heb ik tot nu toe de eigen conclusie dat de wortels te droog stonden,
          al vindt ik het dan wel daar dat ze geen tekenen van uitdroging vertoonden maar direct gingen verbranden.

Allesinds, ik heb ze nu 2 dagen op rij een grote slok water gegeven. De batmix was vochtig toen ik ze overpotte,
          maar ik vermoed dat eventueel de aarde die bovenop gestrooid is (ook BM) het water dat ik eerst giette grotendeels zelf heeft opgenomen waardoor de eigenlijke wortels weinig tot geen water kregen. En ze ook geen vocht uit de BM konden halen, aangezien hun wortels hier amper enkele dagen in staan.

Maar uiteraard zijn nog conclusies welkom!
          Foto's:
          IMG_20160212_120113.jpgIMG_20160212_120150.jpgIMG_20160212_120156.jpgIMG_20160212_120205.jpgIMG_20160212_120212.jpg
          Temperatuur met de lampen aan schommelt nu mooi rond 25 graden en in de pot exact 20 graden.
          Enkel kan ik tijdens de 4 nachturen het moeilijk controleren wegens niet thuis te zijn.
          Grtz

Comment

Denk correcte conclusie nu lekker zo verder gaan.

Comment

Het is weer zover.
              Modest slaapt enkele dagen slecht, en ligt dan maar weer te piekeren in bed.
              Waar gaat het piekeren deze keer over? Juist ja, de plantjes. Die dan ook nog eens naast het bed staan, waardoor ik van het geluid van de Davin me ook moeilijk op wat anders kan concentreren.
              Fijn als je morgen zondag kunt noemen, maar niet als je binnen enkele uurtjes mag gaan werken.

En zo zitten we hier, aan de keukentafel, om exact 4:20 (jaja, toeval toeval) met een kopje "verse" groene Lipton thee na te denken over wat er allemaal fout loopt.
              Maar laat ons eerst even starten bij het begin:
              Toen ik daarnet de tent open deed uit verveling merkte ik dat de plantjes nog meer achteruit aan het gaan zijn. Na 10 dagen overpotten nog geen beweging, bladeren die enorm snel verdorren (ook al heeft het niets met voeding te maken) en planten dat licht kleuren, ook al was overbewatering moeilijk. En toch voelde ook de potten nog steeds enorm zwaar aan.

22/1: Zaaien (alles gaat goed).
              24/1: Boven (alles gaat goed).
              5/2: Overpotten naar BM (alles gaat nog goed).
              7/2 - 15/2: In BM gaat alles k*t.

Nu moet ik uiteraard zoeken waar de fout zit.
              Het is mis beginnen gaan bij de BM, net hetzelde punt als waarbij het de vorige ronde mis ging (enkele weken geleden).
              Nu ben ik 1 plantje (de zwakske) beginnen uitgraven en merkte ik dat de BM vanonder echt enorm hard was. Dus ik vermoed dat door het voorwateren van de BM deze veel te diep in ingezakt en de aarde veel te hard is om een degelijke wortelgroei in te krijgen. Wat jammer genoeg nu al te merken was, want de mooie witte wortels van een week geleden zijn allemaal bruin aan het worden. Wortelrot dus, doordat ze niet konden doordringen in de BM.

Nu heb ik er 3 uitgegraven, de BM omgewoeld en terug voorzichtig geplant, maar ik vrees dat ook deze voor de vuilbak zijn. Enorm enorm jammer, zeker als je weet dat dit m'n 2e ronde is na elkaar dat ik in de vuilbak gaan. Dus al zo'n €100 aan zaden en grond weg gegooid in de afgelopen anderhalve maand.

Nu, ik moet er uiteraard een oplossing voor vinden, maar ik denk dat voortgaan met deze dames een slecht plan is waarmee ik nog meer tijd ga verliezen (lampen staan dus ook al heel de tijd te draaien voor pietje snot). Dus ik laat nu de lampen nog aan staan (benieuwd naar wat er nog gebeurd) maar begin ik zo snel mogelijk opnieuw. Enkel moet ik dringend wel wat oogsten aangezien de opbrengst van de vorige ronde bijna de lucht in geblazen is. Dus volgende kweek (volgende kweek in de volgende week ) moet niet experimenteel zijn, enkel wat opbrengen zodat ik weer voort kan roken, anders zit ik in de zomer zonder wietje.
              SCROG laat ik nog even uit tot binnenkort.
              Zo kwamen we op het idee om autoflowersEnkel heb ik nog wel enkele vragen:
              1. Iemand die nog grote nadelen hieraan weet, buiten de inlevering aan kwaliteit (eventueel)?
              2. Ik heb hier nog 1 volle zak Batmix en 1 volle zak Allmix liggen, kan ik deze 2 mengen? Ik zou hiermee 9 potten willen vullen, en dan hoef ik niet meer naar de GS te rijden. Deze keer ook direct de grote pot in, geen gedoe met overpotten.
              3. Iemand een goede aanrader qua soortje (stabiel/opbrengst/geen herma/...)?
              4. .... (Deze laat ik voor na het inlezen ).

Zelf vind ik het wel enorm jammer, zeker omdat ik nog wel wat zou willen proberen, maar nu speelt tijd me echt parten. De vorige kweek is bijna op, en ik ga snel zonder rookwaren vallen. En om na maanden gratis rookplezier terug dagelijks 10 euro te betalen voor een grammetje wiet is enorm pijnlijk. En uiteraard zijn alle fouten in deze kweek (en vorige) grotendeels aan mezelf te wijten, maar ik leer precies alles wat op de lastige manier .

Allesinds bedankt voor het lezen, hopelijk hebben anderen er ook wat aan!
              En de les van vandaag:

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Als je BM voor de smaak wil en nog weinig ervaring hebt adviseer ik Royalmix deze is net wat makkelijker in gebruik en minder agressief.
                    Smaak zit niet ver van de BM vandaan.
                    Bij BM mag met de watergift niets mis gaan tenzij je een heel vergevingsgezinde strain hebt.Niet te droog en niet te nat kan je dat krijg je hele smakelijke wiet.
                    Dus het komt op plant leren lezen aan is mijn theorie.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Om te mengen zou je ook Promix kunnen gebruiken van Plagron.

Comment

Je bent te snel geweest met overpotten naar de batmix, dan verbranden ze. Ik wacht minstens 3 weken en dan nog verbranden de onderste bladeren lichtjes. Maar dat kan geen kwaad. Ik zie dat de grond licht vochtig is en geef dan na het overpotten een dikke week geen water, is ook niet nodig.
                      Die bat guano is vrij stevig. Royalmix is krak hetzelfde, maar dan zonder de batmix.

Over smaak: ik merk geen verschil. Zit volgens mij eerder int kopke. Maes vs Stella voor de Leuvenaars

Comment

Hahaha, ik was er gisteren nog over bezig met iemand. Hebben een blinde smaaktest gedaan tussen Stella en Maes, en je proeft wel degelijk het verschil hoor .
                        Ik zou nu de AF's direct in de grote pot willen, hopelijk dan geen verbrandingsproblemen.

Maar gewone potgrond met weinig voeding, moet ik dan gewoon letten op lage NPK waardes of 'voorbemest voor 2 weken'?
                        Grtz
                        Last edited by Modest; 15 February 2016, 22:23.

Comment

kom op als je oogst mislukt door slechte grond,ga je toch naar de growshop en haal je lightmix,en fatsoenlijke voeding erbij.kleine potjes water je in met 10% water,gewoon wegen,kan er niks fout gaan,grote met 15%
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Je moet die batmix in je voordeel gebruiken. Niks is makkelijker dan enkel water geven voor een paar weken. Maar als ze zo klein zijn dan verbranden de meeste soorten direct na het overplanten. Ze kunnen zich nog recht trekken ze. Maar dan is starten met korte indica's idd sneller denk ik. Heb nu wat autoflowers gezet en diegene die afbloeien in 8 weken die zijn max 25 cm hoog... 10 grammekes. De rest gaat naar 12-14 weken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                              kom op als je oogst mislukt door slechte grond,ga je toch naar de growshop en haal je lightmix,en fatsoenlijke voeding erbij.kleine potjes water je in met 10% water,gewoon wegen,kan er niks fout gaan,grote met 15%
                              Uuhu, en zit ik hier nog met wat zakken potgrond, en da's ook maar verspilling. Ik heb nog heel wat komende kweekjes dat ik andere manieren kan uittesten.
                              Volgende kweek komt er ook eens wat anders in huis dan Plagron, zo proberen we dat ook weer eens.

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                              Je moet die batmix in je voordeel gebruiken. Niks is makkelijker dan enkel water geven voor een paar weken. Maar als ze zo klein zijn dan verbranden de meeste soorten direct na het overplanten. Ze kunnen zich nog recht trekken ze. Maar dan is starten met korte indica's idd sneller denk ik. Heb nu wat autoflowers gezet en diegene die afbloeien in 8 weken die zijn max 25 cm hoog... 10 grammekes. De rest gaat naar 12-14 weken.
                              Ik heb gewoon zaadjes gekocht van wietzaadjes huismerk, dus qua hoogte heb ik niet echt een idee.
                              De NL zou zo'n 120 cm worden, de Great White Shark tussen de 100-150 cm. Ik geloof niets over zaadjes tot ze in de tent staan, enkel jammer dat m'n laatste 2 weinig kans kregen...

@Q: De enige 'lichte' potgrond die ik hier vindt van DCM (zowat enige deftige merk in BE) is zaai- en stek, de rest is allemaal voorbemest tot minstens 100 dagen. Dan toch die of...?

Comment

Ik maak een mix van die dcm samen met perliet en zaai en stek.
                                Als je dat liggen hebt, kun je dat eens proberen?
                                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bezig...
                                X