Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x ultra critical autoflower onder een 400 watt hps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4x ultra critical autoflower onder een 400 watt hps

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    ik heb onlangs een kweektent aangeschaft van 90x90x180 incl afzuiging filter etc. en een 400 watt hps lamp.

aangezien ik al heel veel nuttige informatie via dit forum heb verkregen en ik plezier had in het lezen van kweekverslagen heb ik de smaak te pakken en wil ik hier ook mijn eerste kweekverslag gaan bijhouden.
    natuurlijk zijn ook alle tips welkom

ik heb 4 potten staan met ultra critical autoflowers vanuit zaad.
    De voeding die ik geef is een compleet setje genaamd aptus basic.
    hiebij zit ook een kweekschema die ik grotendeels aan wil houden en zo me eerste kweek met succes probeer af te ronden
    ik heb ze gewoon in potgrond staan van de welkoop waarom stond tot 3 maanden voeding.
    Natuurlijk begrijp ik dat dat niet de voeding is die een wietplant specefiek nodig heeft maar het leek me wel prima om mee te starten en ik moet zeggen tot nu toe bevalt het nog prima, maargoed ze zijn nog klein ea

hier een aantal foto's die ik vanavond genomen heb, ze zijn nu een goeie 2 weken boven de grond.
    in het midden ligt trouwens een natte handoek om de luchtvochtigheid wat om hoog te krijgen.
    Attached Files
    Last edited by Smokeypaf; 10 February 2016, 19:45. Reden: typfout onderwerp

Re: 4x ultra critical autoflower onder een 400 watt hps

Waarom zijn de potten maar voor de helft gevuld? Aarde crisis?

Wel staan ze er mooi bij.
    Je weet dat de lampen op 18/6 moeten blijven staan?
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

half gevulde potten ik weet het, heel stom maar ik woon behoorlijk achteraf en had alle benodigde spullen in huis.
      vervolgens na het ontkiekem de potten gevuld en bleek te kort te hebben.
      Ik had die dag alleen een scooter tot beschikking en slecht weer dus ik nam het voorlief.

ik wist trouwens dat de lampen gewoon op 18/6 kunnen blijven staan.
      verder vond ik ze er ook wel prima bij staan en heb ik verder nog weinig op of aanmerkingen erover

Comment

voor wat hogere LV moet je een paar keer per dag een kom of bakje heet water erin zetten.

Dat werkt beter als een natte handdoek neer leggen
        sigpic
        LED there be light

Comment

bedankt voor je tip kanon, dit ga ik proberen!
          ik ben vandaag ook begonnen met voeding van biobizz (grow) 2 ml op 1 liter water.
          zonet nog even gauw wat fotos van de dames gemaakt.

20160214_215535.jpg20160214_215553.jpg20160214_215606.jpg20160214_215616.jpg20160214_215626.jpg20160214_215637.jpg

Comment

Beetje spijtig inderdaad dat je je potten maar voor de helft gevuld hebt.
            Je kan ze eventueel onderaan een beetje bijvullen. Niet bovenaan dus!

Neem eens een foto zonder hpi licht. Ze lijken me nogal licht groen. En waarom zijn ze zo nat? Spuit je die met water?
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

ik zal eens kijken hoever ik ze nog op kan vullen. had ook beter moeten weten hoe meer grond des te meer ruimte de wortels hebben dus een sterkere plant.
              ik zal straks ff een foto maken zonder ligt, die zet ik er vanavond laat pas op want moet zo werken tot vanavond 10u.

De rede dat ze zo nat zijn is dat ik ze vlak voor de foto's water gegeven had probeer altijd wel de druppels een beetje van de blaadjes omdat ik wel eens gehoort heb dat dat niet goed is.
              maar het fijne weet ik er niet van. iemand die me dat misschien kan uitleggen?

Comment

Waterdruppels zijn als lenzen. Zoals een vergrootglas dus. Als er daar dus dan licht op schijnt dan heb je brandplekken.
                Daarom dus ook best zo sproeien net als het licht uit is.
                Waarom sproei je trouwens?

Als je aarde aanvult alleen aarde onderaan doen. Dus niet zomaar gewoon boven wat aarde aan doen.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

bendankt vaperke dat probleem had ik ook nu weet ik hoe het komt

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ik vind je plantjes er wel mooier bij staan dan die van mij zelf en die potten komen van 123. tuintegniek???

Comment

Bedankt vaperke, kortom waterdruppels op de plant is gewoon finest voor de plant.
                    Ik sproei de planten nietcik heb een colafles met gaatjes in de dop.
                    Ook heb ik hem afgestreept op een liter zodat ik de voeding wat makkelijker kan berekenen en doseren.

Waar de potten vandaan komen durf ik niet te zeggen, ik heb de tent over genomen van een kennis die wou over stappen naar een wat groter formaat. Hiermee is zo'n 4 rondes mee gekweekt naar zijn zeggen. Verder is hij ook nog in nieuwstaat dus vond ik het overbodig om een nieuwe te kopen
                    Last edited by Smokeypaf; 15 February 2016, 13:12.

Comment

jazker alles ziet er netjes uit hier...weer een kweekje wat ik kan volgen ik zit een weekje verder als u ..ga je scroggen toppen fimmen ? succes met je kweekje

Comment

Nee ik denk niet dat ik dat ga doen, dit is me eerste kweek dus wil ik eerst zien wat dit gaat brengen.
                        Voor mijn 2e week is dit uitraard wel iets waar ik over na ga denken

ik heb vandaag wel een aantal dingen gezien wat me iets zorgen maakt, de nieuwe bladen die nog niet helemaal volgroeit zijn zijn aan de binnenkant lichtergroen als de buitenkant van het zelfde blad.
                        Ook heb ik een enkel blad van 3 planten een paar hele kleine lichte plekken gezien.
                        Als je er heel goed naar kijkt is het net of op dat plekje het bovenste velletje of vliesje op het blad loslaat zeg maar.
                        en een paar enkele bladeren zien er goed uit maar maken een soort v met elke vinger, ik weet niet of dit zorgelijk is maar toch voor de zekerheid ff

Verder zijn de meeste bladeren mooi groen maar sommige een beetje vaag een lichtgroene tint erdoor. maar dat is minimaal.

foto's plaats ik morgen ochtend even.

Comment

Hou 2 meter afstand als je naar je planten kijkt, dan raak je niet zo snel in paniek.
                          Het zijn autoflowers, dat betekent zaaien en wachten. Je hoeft (en kunt) er beter niks aan doen.

Komende dagen voeding blijven geven, dan zouden ze tegen zondag een stuk groener moeten zijn.
                          Elke dag voeding geven, maar wel ruim onder de hoeveelheden blijven die in het schema staan.
                          Als ze beter kleuren kun je weer een dag zonder voeding tussendoor doen.

Je gebruikt Biobizz grow in combinatie met Aptus ?
                          Want...?
                          Heb je daar goeie resultaten mee gezien ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

bedankt voor je tips QnQ, de planten staan er weer heel mooi bij alles is weer bij getrokken.
                            misschien dat ik indd ook iets te vroeg aan de bel trok.

waarom ik ze een cobinatie geef van aptus en biobizz is omdat ik me dat is aangeraden door een kennis.
                            hij kweekt al een behoorlijk tijdje en gebruikte exact de zelfde combinatie.
                            ik heb nooit zijn planten gezien maar wel zijn wiet gerookt en ik moet zeggen dat die wel van uitstekende kwaliteit is.
                            vandaar dat ik op zijn woord vertrouwde en het zelfde doe.

hier nog een paar foto's van gisteravond

20160219_011633.jpg20160219_011729.jpg20160219_011722.jpg20160219_011702.jpg20160219_011648.jpg

Comment

Bezig...
                            X