Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek 2xcheese xxl 2x aurora borealis

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweek 2xcheese xxl 2x aurora borealis

Hier zijn we met de foto's gisteren smorgens getrokken
    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
    Zoals je ziet heeft er eentje toch serieuze achterstand dit is de aurora, deze heb ik vrijdag toch al 2 ml grow gegeven.
    ik denk dat het aanslaat maar toch nog beetje voorzichtig zijn.
    de andere 2 heb in enkel afgezuurd water gegeven.
    ik denk dat tot nu toe alles goed gaat?
    heb sinds vandaag de ventilatie aangezet want ze kregen al een lekker geurtje.
    hopelijk kan ik volgende week dubbel zo grote plantjes tonen
    tot dan

Comment

Ik vermoed dat die overbemesting wel zal meevallen, ik had mijn AF
      in niet gespoelde Batmix (6weken) gezet, wel met een mokgrote hap zaai/stekgrond
      in het midden, en na precies 4 weken gaven zowel mijn dames als de
      meter aan dat het tijd werd voor extra voeding!
      Tot die tijd hadden ze alleen minimaal wortelstimulator gehad!

Comment

peter,
        mij hebben ze verteld dat ik de root-it enkel moest geven bij de zaaiing daarna niet meer,
        heb dit dus ook nog niet gedaan
        denk niet dat ik er nu nog mee ga beginnen.
        wel merk ik dat de ph van het water dat ik ze geef verhoogt als ik het een dag laat staan.
        bv: ik maak een gieter afgezuurd water Ph 5,5 en laat dit een dag in de tent staan
        dan is de ph volgende dag al hoger is dit normaal?

Comment

Geen idee, ik deed dit in het begin ook wel eens, ik bedoel voor een paar dagen maken!

Wortelstimulator heb ik in het begin alleen gegeven tot ik onder uit de potten overal wortel
          puntjes zag verschijnen, en later heel minimaal volgens het canna terra schema
          samen met de groei voeding

Ik zet nu zo 20 liter regenwater binnen om op temperatuur te komen, pak daar zo twee derde
          deel van en een derde warm kraanwater om het zo 20-22 graden te laten zijn!
          Voeg voeding en/of ph- toe en maak niet meer aan dan wat ik gelijk gebruik!

Ec meter gebruik ik niet, wel een tension meter voor de grond, ph meter voor de grond (waardeloos ding)
          blumat vochtmeter en een ph meter voor het water, gaat in mijn ogen heel goed tot nu toe!

Dinsdag komt mijn nieuwe update, dan zit er weer een week op!

Comment

LijkDag iedereen,
            we zijn weer een weekje verder en ze blijven groeien gelukkig
            hier en daar een klein probleempje gehad vooral bij de grootste plant,
            van deze dame groeide er enkele bladeren over het verwarmingstoestel met als gevolg verbrand ��
            Heb dit wel opgelost nu al was het al iets te laat.
            Verder denk (hoop) ik dat ze het goed doen.
            ik denk ook dat ik de bloei zie starten, al zijn ze nog maar 30 cm hoog.
            de aurora blijft langzaam maar zeker groeien al lijkt ze echt klein tegenover de 2 cheese
            de foto's zijn van slechte kwaliteit maar had men vrouwtje aan het werk gezet en natuurlijk
            iets minder duidelijk. Neem het haar niet te kwalijk ��
            image.jpgimage.jpg
            En dan staan ze nog op hun kop,
            weet niet hoe het komt of Hoe ik het kan veranderen.
            excuses ��

Comment

Plantjes zien er mooi en lekker groen uit..
              Heb je ze al op 12/12 gezet?nog even en dan komen de nog mooiere weken aan
              Hoop dat het hier zo lekker blijft gaan grtzzzz

Comment

bedankt sorensen dat je mee hoopt en nog eens komt kijken
                het zijn alle 3 autoflowers dus daar moet ik me deze keer al geen zorgen om maken.

Comment

haha sorry...heb er dan al zoveel gelezen dat ik het vergeten was(nee ni door den amnesia)en natuurlijk hoop ik voor iedereen die kweekt ..iets moois in de plaats krijgt..wie hier kijkt voor ne andere zene mizerie die kan beter wegblijven.. komt goed plantjes krijgen liefde zat haha ik ook men eerste keer en als je ziet hoe klein dat zaadje was toen je het potte,en nu....heerlijk!! hier doen we het toch voor...en een leuke obrengst..ni meer rijden bellen of vragen naar weeeeddddd gewwoon onze eigen goeie zelfgekweekte shit ..meer niet

Comment

Totaal mee eens.
                    nooit gedacht dat ik nog groene vingers ging krijgen
                    of het toch zodanig leuk ging vinden,nu al komt er meer interesse voor andere planten en bloemen,
                    natuurlijk zullen de lekkerste altijd het meest geliefd zijn

Comment

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
                      Attached Files
                      Last edited by mottigenhond; 29 March 2016, 20:07. Reden: dubbel gepost :s

Comment

moest er nog af en toe iemand willen komen kijken heb ik nog enkele foto's genomen:

P4110039.jpgdeze is enkel om aan te tonen dat ik in een veel te lage tent kweek dit heb ik nu bij alledrie moeten doen.
                        P4110041.jpgdit is de mooiste top in wording tot nu toe.
                        P4110042.jpgdeze is de aurora die in principe 2 weken eerder klaar zou moeten zijn. zoals jullie zien is ze tot tegen de lamp gegroeid en heb ik deze ook plat moeten leggen. denk niet dat ik hiervan veel moet verwachten.
                        P4110043.jpgdit is dan het totaalplaatje.

heb veel twijfels of dit echt wel iets word...
                        misschien moet ik het een keer proberen met de scrogg methode in deze tent.
                        maar zit al serieus te twijfelen over de gorilla tent aan te schaffen.

we zitten in de helft met de 2 cheese xxl dus hopelijk komt er toch nog iets moois aan.

Comment

Dat is hoe scroggen werkt.
                          Alleen gebruik je dan gaas in plaats van elastiek, omdat elastiek meebuigt en je wil juist alles op dezelfde hoogte houden.
                          En dan bind je alles wat boven het gaas uit komt plat, en dat blijf je doen tot je overal topjes op het gaas hebt staan.
                          De plantjes kunnen er wel tegen, dus als het nodig is, dan leg je ze gewoon plat.
                          Als de stam te stevig is, dan knijp je er even in zodat die soepel wordt.

Daar heb je geen grotere tent voor nodig, alleen je kweekmethode aanpassen aan de ruimte en dan kun je die optimaal benutten.
                          En dan zie ik niet in waarom het niks zou worden in deze tent.
                          Door de led zie ik geen kleuren van de plant, maar qua uiterlijk zien ze er goed uit volgens mij.
                          Ze staan allemaal vrolijk naar het licht te zwaaien.

Wat anders; Op de foto's lijkt er nogal wat schaduw te zijn, hangt de lamp niet te laag, of is de ruimte iets te groot voor de lamp ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Er is inderdaad schaduw doordat de de planten er zo dichtbij groeien denk ik?
                            De lamp is 200 W Maar geeft op een afstand van 40 cm een afdruk van 60x60,
                            maar ik krijg de planten niet lager, ik weet dat dit geen scrogrek is maar was dit dan ook niet van plan, tot ik geen andere oplossing vond...
                            Ik zal in het weekend nog is een foto maken zonder de lamp.

Comment

En volgens mij zie ik een tie-rip zitten op de manier zoals hij
                              bedoeld is, je kunt ze beter verkeerd om gebruiken, deze krijg
                              je zo niet meer los en kun je alleen nog strakker maar niet losser maken!

Als ik het mis heb, sorry!

Verder ziet het er leuk uit!

Comment

Jullie zien echt wel alles je hebt helemaal gelijk Peter, wist niet dat ze ook andersom bleven zitten

Comment

Bezig...
                                X