Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder 400W

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder 400W

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Van harte welkom bij m'n eerste kweekverslag. Ik hoor van de organisatie dat er voldoende plek is, dus schuif lekker aan!

Op korte termijn (dit weekend hopelijk) zal ik starten met vijf verschillende soortjes. Deze gaan genieten van de volgende setup:
    Tent: Secret Jardin DR90-II, 90x90x185cm
    Licht: Lumatek 400W SL EVSA met dual spectrum bulb achter een DV12, met hamerslagkap.
    Lucht: 400m3 PrimaKlima buisvent. met 500m3 koolstoffilter van Wilco, passieve inlaat met airsock
    Medium: Plagron Seeding & Cuttting soil, daarna Batmix
    Voeding: Plagron Top Grow box Alga (Power Roots, Vita Race, Alga Grow, Alga Bloom en Green Sensation)

Het is niet alleen mijn eerste kweekverslag, maar ook de eerste kweek. De bedoeling is voornl. om van deze eerste poging wat op te steken. (Ik ben nogal blauw op het gebied van groen.)
    Daarom heb ik gekozen voor zowel sativa-, als indicaplanten. Zo kan ik mooi meemaken wat de kweekverschillen tussen de families zijn en met een beetje mazzel heb ik aan het eind iets om uit te kiezen.
    Hoewel ik een Haze liefhebber ben, heb ik toch besloten met de volgende feminised zaden te starten. Niet alleen om er van te leren, maar ook omdat ik een beetje ongeduldig ben.
    (Als het niet volledig misloopt, zal ik een volgende kweek doen met alleen maar Haze's)

Channel+ (Medical Seeds)
    Deze is als enige op verzoek. Een 50/50 indica/sativa mix. Deze valt qua bloeitijd een beetje uit de toon met de overige vier: Slechts 7-8 weken.

Girl Scout Cookies
    (wietzaadjes.nl huismerk)
    Diverse enthousiaste reacties op het forum gelezen over deze dame, tevens 'medi-wiet' reserve kandidaat. De `traagste` met een bloeitijd zo'n 9 tot 10 weken.

King's Kush (Green House Seeds)
    De King's Kush is helaas niet ontkiemd, deze doet niet langer mee

Neville's Haze (Female Seeds)

De Neville's Haze heeft het ontkiemen helaas ook niet gehaald. Deze is opgevolgd door een Silver Haze van het huismerk. De Silver Haze loopt precies een week achter.

White Widow (wietzaadjes.nl huismerk)
    Deze klassieker wilde ik niet laten liggen. Past er ook mooi tussen met haar bloeitijd van 8-9 weken.

Super Silver Haze (wietzaadjes.nl huismerk)
    Deze Haze was eigenlijk voor een volgende run, maar door het mislukken van de King's Kush en Neville's Haze is dit een vervanger. Ligt een week achter op de rest...

Morgen ga ik de ruimte inrichten. Als dat allemaal lukt, dan zal ik gelijk starten met kiemen van de zaden tussen vochtig keukenpapier.
    De bedoeling is om ze vervolgens in 0.5L potjes met Plagron Seeding&Cutting soil te mikken en ze 24/0 onder de Lumatek zon op 250W te zetten tot ze zich laten zien.
    Tegen die tijd staat er hier zeker een update met foto's. Tot die tijd werk ik deze startpost bij met informatie of kom ik met een beginnersvraag nog even langs.

Zie je nu al iets raars, ben ik iets vergeten of heb je nog tips? Ik hoor het graag, want vooralsnog probeer ik het puur o.b.v. de verzamelde info uit dit forum...

/edit 04-03 21:00 - De zaden zijn tussen twee velletjes keukenpapier gelegd, geen reden om te wachten tot de tent staat
    Last edited by Raph; 21 March 2016, 09:55. Reden: King's Kush en Neville's Haze dood :(

20160306_1.jpg 20160306_2.jpg

De lamp heeft sinds gistermiddag 24 uur aan gestaan (testrun). De LV is vervolgens volledig onderuit gegaan (LL op de meter).
    Dat is een aandachtspuntje, maar inmiddels is de LV gestegen naar 40%, de lamp is momenteel uit.
    Straks zal ik de lamp weer aanzetten en hoop ik dat de LV iets hoger blijft, nu er plantjes en wat hulp is bijgeplaatst...
    Last edited by Raph; 14 March 2016, 20:00.

Comment

Re: Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder

leuke soortjes succes ermee
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Re: Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder

Bedankt Joremkrank, ik ga m'n best doen!

En er is wat te melden, gistermiddag staken de eerste plantjes hun koppie boven de grond.

De Channel+ gaat als een malle. Deze staat inmiddels wat hoger dan de rest (zichtbaar op 3e foto) om verder strekken te voorkomen
        Foto's van resp. 8-3 15:00, 9-3 05:30 en 9-3 16:30
        C+_0803_1500.jpg C+_0903_0530.jpg C+_0903_1630.jpg

De Girl Scout Cookies is iets langzamer, maar was gistermiddag ook zichtbaar met zaadhoesje nog attached.
        Deze is met lichte hulp inmiddels afgeworpen. (Op de eerste foto is de linkerplant de GSC)
        GSC_0803_1500.jpg GSC_0903_0530.jpg GSC_0903_1630.jpgWW_0803_1500.jpg WW_0903_0530.jpg WW_0903_1630.jpg

De King's Kush en de Neville Haze hebben zich nog niet laten zien vooralsnog. Ik hoop natuurlijk dat deze alsnog volgen.
        De LV is beter onder controle nu en zwerft laag in de 30% met licht aan, rond de 40% met licht uit. Temperatuur is met licht uit 20-22 graden, met lamp aan 22-24,5.
        De potjes heb ik na het plaatsen van het zaadje gewogen en bijgewaterd (waar nodig) totdat ze 250gram wogen. Dit gewicht hou ik vooralsnog in stand.

/edit: 10-03 13:00 heb ik een extra potje ingewaterd met een Silver Haze zaadje. Vrees dat de King's Kush en/of Neville Haze niet meer doorkomen.
        Zou dan in het slechtste geval met drie plantjes verder gaan, beetje zonde met deze lamp en tent. Dus vandaar een Silver Haze reservekandidaat.
        Last edited by Raph; 10 March 2016, 13:27.

Comment

ze zijn vertrokken
          lamp er kort genoeg op en ze zullen nog wat strekken, dan kun je weer aanvullen tot onder de lopblad, dat zijn die eerste blaadjes
          bij ompotten ook maar tot die diepte/hoogte ompotten
          goed begonnen
          veel succes er verder mee
          leuk onderschrift

Comment

Korte update: Het gaat best aardig, al zeg ik het zelf. De GSC en WW zijn mooi op bijna gelijke hoogte gekomen met de Channel+
            Vervolgens heb ik ze alle drie bijgevuld met stekgrond en de lamp er dichter op gezet. (25 cm @ 250W)
            De White Widow is flink bijgekomen, de krullende blaadjes zijn weer recht aan het trekken. Waarschijnlijk was de tocht van de luchtinlaat de boosdoener hier.

Mindere nieuws: Nog steeds geen teken van leven bij de Neville's Haze en King Kush. Ze krijgen nog 24 uur en gaan daarna de tent uit.
            Het mislukken van deze twee heb ik, denk ik, aan mezelf te danken. Het overplaatsen van de zaadjes van 'kiembordje' naar pot is nl. wat lomp verlopen.
            Om besmettingen te voorkomen had ik latex handschoenen aan en ik voelde daardoor slecht aan wat ik deed. Volgende keer geen gedoe met handschoenen meer.

De drie dames vanochtend om 07:30 tijdens water geven, lamp stond 1,5 uur aan:
            all1_1103_0730.jpg all2_1103_0730.jpg

@B2N: Thanx, ook voor de tips! Het onderschrift is een uitvloeisel van een zilverhaas en Mighty vaporizer en klopt ook nog eens, hehe
            Last edited by Raph; 11 March 2016, 18:46.

Comment

Ziet er goed uit. succes met de kweek!
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Jij ook bedankt, vaperke! Ik zag je witkoppen (Herijuana) staan, die zien er prachtig uit zo, zeg. Als ik maar enigszins in de buurt daarvan zou komen!

Ik heb besloten niet meer verder te gaan met de Neville Haze en King Kush. Beide bakjes zijn uitgespoeld. Daarbij ben ik het Haze zaadje niet meer tegengekomen...
                kk_1503_1100.jpg

King's Kush zaadje nog wel teruggevonden. Deze was nog hardstikke dicht.
                Tegen beter weten in terug gegooid in het water,
                maar waarschijnlijk horen jullie daar niet meer van.

Veel leuker is het om het te hebben over de Channel+, de Girl Scout Cookies en de White Widow. Die doen het uitstekend. Wat nieuwe foto's:

channel_1503_0000.jpg Channel+, die doet het vanaf het begin uitstekend! Gaat ook het hardste. Komt over als zeer sterk plantje voor een leek
                gsc_1503_0000.jpg Girl Scout Cookies. Vertoont iets meer grilligheid in de blaadjes (moet toch wat melden), maar gaat ook prima volgens mij
                ww_1503_0000.jpg White Widow. Inmiddels helemaal bijgekomen en doet lekker mee

Dan de Silver Haze, de vervanger van de Neville's Haze. Deze is vijf dagen geleden zonder voorkiemen in een potje gedaan en liet zich deze ochtend voor het eerst zien.
                Ik ga dus verder met vier planten, tenzij er nog een Kush wonder volgt. De komende week laat ik ze nog rustig verder gaan in de seeding&cutting soil, zonder voeding.
                Over een weekje ofzo denk ik over te gaan potten naar de Batmix. Wilde eerst 11L potten gebruiken, maar denk dat ik maar voor 18L ga. Wat langer groeien en zo proberen de tent toch mooi vol te krijgen.

Als afsluiter een overzichtsfotootje onder de 250W zon, met vooraan de splinternieuwe Silver Haze:
                all_1503_1100.jpg
                Last edited by Raph; 15 March 2016, 12:38.

Comment

Netjes wel hoor zo met die stickers.

Je moet je niet teveel zorgen maken over het blad. Het zijn taaie tantes. Die kunnen tegen een stootje.

En je zaadje, niet geschoten, niet gewonnen
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ach, zorgen... het is allemaal nogal nieuw en onbekend voor me, dus zoek dan nogal snel bevestiging voor wat ik denk te zien. Zo ook nu!

Langzaam aan beginnen de plantjes wat lichter te worden, het beste te zien bij die hardloopster: De Channel+.
                    Maar ook de Girl Scout Cookies en White Widow doen het wat minder als eerst. De groei lijkt ook te vertragen bij allen.
                    Ik denk dat ze langzaam door hun voeding heen raken. Vandaag is hun 11e dag boven de (zaai- en stek)grond.
                    Ze hebben woensdag en donderdag alleen wat Plagron Power Roots meegekregen in het water (verhouding 1:2000)
                    Zojuist, na de foto's hebben ze voor het eerst Plagron Grow gekregen (1:500)

Ik wilde na 14 dagen gaan overpotten, maar misschien is het een beter idee dat vandaag al te gaan doen?
                    Ze gaan dan over naar 11L potten met Batmix, die ik vantevoren zal doorspoelen. Eventueel buffertje maken met wat zaai- en stekgrond?

Channel+:
                    C+_1903_1.jpg C+_1903_2.jpg C+_1903_3.jpg

Girl Scout Cookies:
                    GSC_1903_1.jpg GSC_1903_2.jpg GSC_1903_3.jpg

White Widow:
                    WW_1903_1.jpg WW_1903_2.jpg WW_1903_3.jpg

Op alle foto's is de 4 dagen oude Silver Haze aanwezig als kleurvergelijk.
                    Last edited by Raph; 19 March 2016, 11:41.

Comment

heyhey..
                      overpotten zou ik pas doen als de worteltjes eronder uitkomen...toch zeker twee tot drie weekjes denk ik?dan overpotten ik heb royalmix van plagron en die is voor zes weken bemest..dat uitspoelen heb ik niet gedaan maar heb een kuiltje gemaakt in het midden van de nieuwe grond en deze gemengd 1op 1 met stekgrond dan geplant en direkt 200 ml water gegeven rondom het plantje en deze gingen perfect niet 1 puntje van vergeling of verbranding...komt wel goed hier!!!
                      is ook mijn eerste kweek maar kan je wel raad geven die ikzelf ook heb opgevolgd en dan ook nog eens goed bleek te zijn...maar ge moet er wel op letten dat de plantjes goed beworteld zijn eer je ze ompot greeetings en nog veel succes
                      ps ben ma een beginneling en pas mijn eerste kweek bezig dus...lets help

Comment

Worteltjes zijn nog niet zichtbaar, dus ze mogen dan nog even in deze potjes blijven.
                        Ik had gewoon wat eerder moeten beginnen met Alga Grow, denk ik. Ben er onjuist vanuit gegaan dat het wel zonder zou kunnen tot het overpotten naar Batmix.

Ik heb je verslag gezien en inderdaad, het zag (en ziet!) er allemaal mooi groen uit, zonder gele punten ofzo.
                        Ik ga je daarin volgen tijdens het overpotten, maar zoals gezegd: Ik wacht nog even en hoop de kleur terug te krijgen met de groeivoeding. Bedankt!

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Je moet goed opletten want de meeste fouten is overbewatere en overbemesten

Comment

Comment

hey
                              neen ik heb geen grow gebruikt deze ronde achteraf gezien had ik misch toch een beetje mogen geven nu ze wat lichtere bladeren vertonen..al doende leren we hier en der zijn der met zoveel ervaringe wa soms ook pech en tegenslag hebben?ma komt goed hier..Voor mij een fout en een les voor mij hahagrts

Comment

Bezig...
                              X