Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder 400W

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder

DCM zaai en stek geeft is gewoon bemest. Jammer, maar het is zo.

Je kunt gerust een beetje voeding geven, altijd licht beginnen en goed je plantje in de mot houden.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Re: Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder

@sorensen83: Grappig, je kwam dus gewoon de eerste twee weken door op stekgrond, terwijl ik (met drie soortjes nb!) tegen tekorten aanhikte na 9 dagen.
      Ik vermoed zelf dat dit met mijn lage LV te maken heeft. Dat zal een hoge verdamping geven, waardoor voedingsstoffen worden meeverdampt, denk ik. Ofzo?

@vaperke: Mijn Plagron stekgrond is dus niet bemest, terwijl mijn planten dat best hadden kunnen gebruiken. Dus wat eigenlijk goed is, kwam voor mij even slecht uit.
      Ben het overigens met je eens dat je beter onbemest kan hebben: Te weinig voeding is makkelijk op te lossen, teveel daarintegen...

De planten hebben goed gereageerd op de Alga Grow de afgelopen dagen. Ze staan er beduidend krachtiger bij als zaterdag. Ook komt er langzaam weer meer kleur in.
      Ik heb zojuist de Channel+ uit z'n potje gehaald en rondom zijn er al mooi wat wortels zichtbaar. Gezien hun formaat denk ik dat de GSC en WW (bijna) net zo ver zijn.
      Deze middag ga ik ze daarom toch maar overpotten naar 11L potten met Batmix en een buffertje van stekgrond rondom de wortels.

/edit: Zo gezegd, zo gedaan:
      overpot_2103.jpg
      Foto gemaakt met de lamp aan, dus niet kleurecht...
      Last edited by Raph; 21 March 2016, 17:29. Reden: Foto toegevoegd

Comment

Lekker bezig!
        En voor een foto onder HPS, ziet het er goed uit
        To weed or not to weed, thats a FAQ.

Comment

Comment

Met de groeivoeding ben ik alweer gestopt. Eigenlijk alleen maar even gebruikt om te bevestigen dat er al een tekort was ontstaan.
            Daarom durfde ik ze ook al in de Batmix te zetten, maar de komende weken zal ik dus niet meer voeden.
            Wel ben ik van plan 2x per week sproeien met neemolie, af en toe wat Power Roots te geven en eens per week een sproeibeurtje met Vita Race te doen.
            De lamp is gisteren (22-3) naar 275W gezet op zo'n 30cm. Omdat ik vandaag zag dat de Channel+ en GSC een beetje scheef stonden (naar het licht toe), ben ik overgeschakeld naar 400W op 40cm.
            Ik hoop dat dat de boel corrigeert, maar snap nu de meerwaarde van een verstelbare reflectorkap. Ik hou 't in de gaten, net als de temperatuur.

Ik wil ze minimaal 4 weken groei geven, waarschijnlijk nog iets langer. Die Haze loopt nl. een weekje achter, maar moet straks wel tegelijk met de rest naar 12/12.
            QNQ heeft een half jaar geleden een mooie fotoserie in z'n kweektopic gezet van de eerste zes weken. Dat schema probeer ik (o.b.v. de plantgrootte) een beetje te volgen, incl. het toppen.
            PS: De plannen van nu bieden geen garantie voor de toekomst

@Cannaboss: Thanks, en welkom op het forum!
            Last edited by Raph; 25 March 2016, 14:36. Reden: Verlichting aangepast

Comment

Power to the Plants!
              Sinds er 400W aan staat boven de planten gaat 't behoorlijk hard! Ik denk dit weekend te gaan toppen, mogelijk vanavond al.

Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
              Je kunt gerust een beetje voeding geven, altijd licht beginnen en goed je plantje in de mot houden.
              Oorspronkelijk geplaatst door sorensens83 View Post
              Je moet goed opletten want de meeste fouten is overbewatere en overbemesten
              C+_2403_top.jpg C+_2403_voor.jpg

Girl Scout Cookies
              GSC_2403_top.jpg GSC_2403_voor.jpg

White Widow
              WW_2403_top.jpg WW_2403_voor.jpg

Het hele groepje compleet, incl. de Silver Haze (Linksboven: WW, rechtsboven: GSC, linksonder: C+, rechtsonder: Silver Haze)
              all_2403_top.jpg
              Last edited by Raph; 26 March 2016, 00:08.

Comment

ziet er toch goed uit hier!en trouwens je kan nog altijd een scrog doen hezeker niet te laat..
                netje is gemaakt op uurtje en kost niks in de hubo grtz

Comment

C+_2803.jpg GSC_2803.jpg WW_2803.jpg

De planning is om deze week nog op 18/6 te blijven, de Silver Haze zo snel mogelijk te toppen en over 7-10 dagen over te schakelen naar 12/12.
                  /edit Toch nog een (lekker brak webcam) overzichtsshot:
                  all_2803.jpg
                  Last edited by Raph; 28 March 2016, 17:51. Reden: Info komende week

Comment

Joo man , ik klap men stoeltje neer hierzo

Comment

Leuk dat je ze 2 nodes terug topt.
                      Dit doe ik ook, ik top soms zelfs daarna nog 2 nodes terug.
                      Ik zal je volgen.

Grts Amazing

Comment

Leuke soortjes, ik piep ook even mee.

Comment

Comment

C+_0204_f.jpg C+_0204_t.jpg
                            De Channel+ heeft een moeilijke week achter de rug door meerdere beginnersfouten. Tweede Paasdag kwam ik erachter dat de planten
                            wel groeiden, maar nauwelijks omhoog kwamen. Huh? Hoe kan dat dan? Nou, door de potten met veel te weinig grond te vullen zodat alles inklinkt de dagen daarna.
                            Toen de GSC met de onderste drie bladrijen onder de rand van de pot zat, kon ik het niet meer aanzien en heb ik besloten potgrond aan te gaan vullen, van onderaf.
                            Dat verliep bij de Channel+ nogal moeizaam: er zijn behoorlijk wat wortels beschadigd en de plant heeft dus een knauw gehad.
                            Vervolgens ontdek ik woensdag dat de pot wel erg zwaar is. Op de weegschaal geeft ie aan: 4,53kg. Ouch! De GSC die het goed doet, zit op slechts 3,6kg.
                            De Channel+ heeft sindsdien geen water meer gehad, slechts de bovenkant van de grond is dagelijks vochtig gemaakt met een sproeier.
                            De plant is inmiddels weer aangeslagen en lijkt het me te vergeven...

GSC
                            GSC_0204_f.jpg GSC_0204_t.jpg
                            De nieuwe topper! De Girl Scout Cookies heeft geen enkele last gehad van mijn potgrond-aanvul-gek***t en gaat momenteel lekker hard. Ziet er ook het best uit van de drie groten.
                            (Op de eerste foto staat de GSC rechts. Links is de WW)

Super Silver Haze
                            Haze_0204_f.jpg Haze_0204_t.jpg Haze_0204_C.jpg
                            Deze heb ik afgelopen dinsdag proberen te fimmen. Erg vroeg, maar wilde de achterstand verkleinen.
                            Dat laatste is niet gelukt (de plant had meer hersteltijd nodig dan de anderen na toppen), maar er gebeurt inmiddels wel een hoop op de plek waar ik heb geplukt.
                            Maar even kijken hoe het verder gaat...

White Widow
                            WW_0204_f.jpg WW_0204_t.jpg
                            De White Widow doet het gewoon goed. Deze heeft wel een lichte tik gehad van de potgrond-reparatie, maar ze groeit er wel overheen

Haze_0304_C.jpg All_0304.jpg
                            Last edited by Raph; 3 April 2016, 19:06. Reden: Vroegtijdig einde buisventilator

Comment

Goed dat je er vlug bij was!

Plantjes gaan wel herstellen. Het is niet voor niets onkruid.

Zal allemaal goed komen. Als je ze nog wat kunt laten voorgroeien, doe dat maar. Hoe meer hoe beter.

prettige zondag

Comment

Het was wel even schrikken ja. Tot nog toe was alles leuk, ook de fouten. Daar leert men van Hier is niets leuks aan...
                                Als straks het licht weer aan is, gelijk maar de brandblusser alsnog in de tent hangen. Niet dat dat hier had geholpen, de aanzuiger zat een paar meter verder aan de andere kant van de slang.
                                Dat ga ik met het nieuwe exemplaar gelijk anders doen, die komt in de tent, bij de blusser.

Zal nog wat geduld opbrengen en 't nog een week op 18/6 laten. Jij ook een prettige zondag verder!

Comment

Bezig...
                                X