Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder 400W
Re: Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder
Oke, bedankt, dat is i.i.g. geruststellend. Vraag me dan wel af waar de bevruchting vandaan is gekomen.
Ook in een tweede topje die ik vandaag verwijderde vond ik een zaadje. En het lijkt daar dus niet mee op te houden.
Ik heb de andere planten gecontroleerd, maar heb daar eigenlijk niets bijzonders gezien. Mogelijk dus toch iets van buiten opgepikt, raar op deze plek...
Re: Channel+, GSC, King's Kush, Neville's Haze en White Widow in 90x90x185 DR2 tent onder
Stuifmeel kan heel makkelijk tientallen kilometers afleggen.
Een legaal hennepveld kan de hele regio bevruchten.
Als de wind goed staat en de temperatuur is hoog genoeg kun je zelfs stuifmeel uit Marokko oppikken hier.
Daarom staan we altijd te janken op het forum als iemand z'n herma's of mannen ergens buiten wil gaan zetten.
Duidelijk verhaal QnQ, het is dus maar moeilijk te voorkomen om stuifmeel in de tent te krijgen (beetje als de Botrytis schimmel: die hou je 't liefst ook buiten, maarja...)
Ik heb pollenfilters gezien, maar die voorkomen niet dat ikzelf (of de kat) wat meeneem. Ik jank in het vervolg wel hard mee als iemand mannekes buiten wil zetten
Terug dan maar naar de dagelijkse 'zorgen' van de afgelopen weken: Hoge temperaturen, hoge luchtvochtigheid.
Het is gelukt de LV de afgelopen twee weken onder de 70% te houden, maar -zeker tijdens de nacht- zat ie wel vaak boven de 60%. Ben dus blij met de verwachtingen voor de komende dagen.
Ook kan er dan weer eens op 400W gedraaid worden, want om de temperatuur onder de 27 graden te houden heb ik veel terug moeten schakelen naar 275W.
Het is niet anders, maar voor volgend jaar weet ik nu dat ik half mei de tent wel leeg wil hebben en dan ergens in september wel weer eens start.
Gisteren heb ik dat tweede verwijderde topje van de Channel+ maar eens geprobeerd in de vaporizer, na 20 minuutjes in de heteluchtoven op 100 graden (Sorry connaisseurs ) mighty.jpg "Ziet er chemisch uit", kreeg ik te horen
Nou, dat deed (zeker na het tweede vullinkje) z'n werk beter dan verwacht aan de hand van de trichomentoestand. Best wel stoned, op een wat zware, lome manier.
Niet helemaal mijn ding: Lag een kwartier later in m'n nest. Er zijn nog steeds niet veel amber trichomen te vinden (zoals iets verderop zien), dus had dat niet verwacht.
Over de smaak en geur ga ik nu even niets zeggen natuurlijk, maar het doet z'n werk.
De andere soortjes zullen nog veel langer moeten, er zijn nauwelijks/geen amber trichomen te zien. Alle planten zijn nu 7,5 week onderweg in de bloei.
De Channel+ wordt sinds een week gespoeld, de overige planten krijgen nog 2 tot 3ml/L Alga Bloom + 1ml/L Green Sensation dagelijks, 1ml Royal Sugar per week.
Ik zat eraan te denken komend weekend de Channel+ om te halen, maar hoop dan wel dat er iets meer amber te zien is. Anders laat ik 'm nog een week staan of oogst ik in twee keer.
De Channel+ is vanavond omgehakt, geknipt en de droogtent in gegaan. Nat gewicht was aangename verrassing voor me: C+_droogtent.jpg 180 gram hoofdtoppen (onderste mand) en 101 gram kleiner spul (bovenste mand)
Helaas wel behoorlijk wat zaad gezien, vooral in de kleinere toppen. Wat er in de hoofdtoppen zit, is nog afwachten. Gelukkig is het voor de vaporizer bedoeld, dus geen man overboord
De Girl Scout Cookies en White Widow worden nu sinds 6 dagen gespoeld. Ik denk dat deze nu nog 1-2 weekjes nodig hebben.
De Super Silver Haze zal ik nog een dag of 10 blijven voeden en zal vermoedelijk tot half juli blijven staan. Denk ik.
Volgende update zal waarschijnlijk vlak voor of na het omhakken van de volgende zijn, tot dan!
Toch nog even dit: dat stuifmeel komt van in je tent. Geen twijfelen aan. Je zal hier en daar wel een stressbal of banaantje gehad hebben. Zeker met al die regen...
Gaat wel een mooie oogst worden. Die paar zaden schud je er zo uit.
Ha Vaperke, zeker niet mis nee. Voor m'n gevoel heb ik toch zeker de helft van de bloei op 275W gedraaid (het zal wat minder vaak zijn geweest)
Ik had op 150-200 gram per plant nat gerekend. Dan is dit wel een lekker begin!
Beowulf: Ik hoop dat je gelijk hebt. Het is dan jammer dat ik de oorzaak deze ronde heb gemist, maar volgende keer beter. Ook beter opletten trouwens...
Maar... als dit van buiten is gekomen (in mei, in deze hoeveelheden), dan hou ik m'n hart vast voor de volgende ronde (geplande bloei: half september - eind november)
We gaan 't zien over een maand of vijf...
/edit (paar uur later): Ik ben alles nog eens goed en op m'n gemak na gaan kijken. Nog steeds niets van bananen of ballen gezien/herkend, maar dat zegt niet zoveel.
Ik kan wel zeggen dat er in alle planten wel zaden te vinden zijn. Het zullen er zeker een paar honderd zijn, dus ik ga met je mee Beowulf. Dit lijkt me teveel om vanaf buiten te zijn gekomen.
Er is ook twee keer mogelijk lichtstress geweest. Bij overgang van groei naar bloei hebben ze 2,5 dag in het donker gestaan en er is eens een witte LED blijven branden in de tent tijdens een nachtperiode.
Nu er wat meer ruimte is in de tent, had ik de gelegenheid de overige drie planten per plant op de foto te zetten:
De Super Silver Haze (voorin de tent) heb ik wat in de breedte gebogen en verplaatst om zoveel mogelijk direct licht te kunnen pakken. Haze_2106_top.jpgAll_2106.jpg
Last edited by Raph; 22 June 2016, 02:53.
Reden: Aanvulling na plantencheck
Hehe, als er 's nachts een led blijven branden is moet je niet verder gaan zoeken. Jammer maar helaas is zoiets altijd prijs. Je moet eens in de oksels kijken, onderaan de toppen. Daar zullen wel open ballen hangen. Schud er is mee voor je ze knipt, dan vallen ze naar beneden.
Ook viel me de 'troep' op het blad op op 2 mei. Is dit bladeigen (plant is daar 7 weken oud en staat 3 weken in bloei) of ligt het blad daar gewoon al vol stuifmeel? arch3.jpg
Ik zal in ieder geval extra opletten als ik de andere planten ga oogsten, bovenstaande foto's zijn juist van de plant die deze week geoogst is.
Ik zal daar vanavond ook nog eens naar kijken, maar mogelijk is het al weggegooid.
Voor de volgende keer op de todo-lijst: Lichtsensor in de tent die waarschuwt als er lichtlekken zijn o.i.d. tijdens de nachtperiode.
Zoiets heb ik nu al met de temperatuur. Dat heeft al een keer lichtstress voorkomen nadat de lamp niet op tijd was uitgegaan (27 graden tijdens nacht klopt niet: Davin niet teruggezet op 'AUTO' i.p.v. 'AAN')
Daar hebt ge uw ballen en idd stuifmeelkorrels op het blad. Dan moet je wsl ook gezien hebben dat pistels abnormaal snel bruin werden. Dat gebeurt onmiddellijk na bevruchting, anders blijven ze nog wel effe wit.
Oke... dan kan ik het redelijk goed terughalen achteraf met behulp van de foto's die ik nog had. Die (of een andere ongeziene ) bal is waarschijnlijk op 2 mei geploft:
Op foto's van 27 april wel ballen, geen stuifmeel. Op foto's van 2 mei wel stuifmeel zichtbaar, maar geen oranje/bruine pistels. Op foto's van 9 mei (eerstvolgende serie) oranje pistels zichtbaar op meerdere planten.
Ik heb dat wel zien gebeuren, dat verkleuren, maar er totaal niet bij stil gestaan dat dat door bevruchting kwam. Eigenlijk heb ik vandaag pas voor het eerst beseft dat die 'troep' op de bladeren stuifmeel is geweest. De amateur
Fijn dat je mee hebt willen kijken en bevestigen! Hoef ik de volgende keer niet met pollenfilters en vrees aan de slag, maar kan ik wat aan de echte oorzaak doen.
Sneller dan verwacht terug met een update. Na deze warme en vochtige week was het al een beetje te verwachten, donderdag kwam ik de eerste toprot tegen: Haze_toprot_2406.jpg
Deze top heb ik in z'n geheel verwijderd en daarna buiten de tent de toprot eruit geknipt.
Ook kon ik zelf voor het eerst de veelgenoemde banaantjes aanschouwen: Bananen_2406.jpg
Inmiddels denk ik ook in enkele andere toppen rot te zien: Haze_toprot_2506.jpgGSC_toprot_2506.jpg Laatste foto: Blaadjes op de middelste top zijn geel en dor, makkelijk te verwijderen.
Ik heb overwogen alle planten daarom dit weekend om te halen. De White Widow en GSC hebben inmiddels 12 dagen gespoeld, daar geen probleem
De White Widow had ik morgen alzo willen oogsten. Deze heeft al flink wat amber, af en toe zelfs rijen zwarte trichomen op suikerblad.
De GSC had ik het liefst nog een week gegeven, de verhouding is daar 25% amber/75% milky ongeveer.
De Super Silver Haze laat ook al wat amber zien, maar voornl. op de blaadjes. Zal zeker nog niet de volle potentie hebben.
Ook is deze nog niet gespoeld, dus loop nog even te twijfelen of ik die nog langer laat staan of gelijk met de andere twee mee neem.
/edit: De White Widow hangt inmiddels in de droogtent. Nat gewicht (zoals op de foto, met takken dus): 312 gram. WW-oogst_2606,jpg.jpg
De GSC en Haze laat ik toch nog even staan en hoop niet nog meer rot tegen te gaan komen. Uit de GSC heb ik 20 gram nat weggehaald, de SSH is 40 gram verloren aan rot.
Last edited by Raph; 26 June 2016, 02:44.
Reden: White Widow geoogst
Je kan hopen wat je wil natuurlijk, maar de praktijk was dat ik deze week elke dag wel weer ergens rot tegen kwam in de toppen van de Super Silver Haze.
Gisteravond kon ik 't niet langer aanzien en heb de Girl Scout Cookies en Haze omgehaald nu er i.i.g. nog wat schoon vanaf te halen is.
Inmiddels ligt alles geknipt en wel in de kleine tent te drogen!
Haze_droog_0107.jpg
Bovenin de tent (het dichtst bij de afzuiging) de Super Silver Haze. Rechts achterin de mand wat spul wat eerder vorige/deze week al is geoogst i.v.m. rot.
Met dezelfde reden heb ik besloten deze toppen grotendeels gelijk naar losse bloempjes te knippen. ~ 100gram nat aan rot verloren/eerder geoogst
GSC_droog_0107.jpg
Daaronder de Girl Scout Cookies. Wel wat verloren aan rot, maar niet heel veel gelukkig: Zal zo'n 20-25 gram nat zijn.
Deze ruikt apart (wel lekker), dus ben erg benieuwd naar de smaak.
WW_droog_0107.jpgC+_0107.jpg(forumsoftware is nogal gek op 'landscape' schijnbaar. Ik geef het roteren van plaatjes op i.i.g. Sorry voor de scheve-kop foto)
ruimte voor verbetering!
Volgers: Bedankt voor jullie aandacht, tips, inzichten enzo. Ik wil niet weten wat het was geworden zonder alles wat ik op JD heb gevonden en gehoord!
Last edited by Raph; 5 July 2016, 20:55.
Reden: Droog gewicht toegevoegd
Comment