Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Maal autoflowers indoor!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e Maal autoflowers indoor!

Korting op 420shop
    Beste beste beste

Ik hang hier al wat rond en heb al 3 kweekjes achter de rug.
    Dezen gingen alles behalve van het leien dakje, maar waren allesinds zeer leerzaam.
    Toen ik rond kerst aan de 4e ronde wou beginnen heb ik wat foutjes gemaakt waardoor ik wat planten heb moeten wegkiepen.

Maar stilstaan is achteruit gaan, dus draait de tent alweer. Deze opbrengst gaat niet over een speciaal soortje of smaak, deze moet gewoon snel gaan.
    Mijn keuze ging uit naar:
    Northern Light (6 stuks, ontkiempercentage 100%)
    Great White Shark (3 stuks, ontkiempercentage 60%)
    Beide van het huismerk van wietzaadjes.nl met geschatte 'zaadje tot oogst' van 9-10 weken (wat uiteraard niet klopt).
    Vandaag heb ik ook nog 1 LR#2 zaadje laten ontkiemen, deze komt er nog bij (omdat die hier maar zielig lag te liggen).

Waarom nu dus autoflowers? Omdat het snel moet gaan, ik kreeg de opmerking dat een snelle indica eigenlijk beter zou zijn, maar daar is het nu te laat voor
    Omdat het de eerste keer is dat ik autoflowers in handen heb start ik nu ook al het kweekje, zodat ik mooi kan observeren en bij vragen hier direct terecht kan.
    Vele vragen zullen dan ook (hopelijk) eerder uit interesse zijn dan vanwege problemen.

Geen toppen, plooien of knakken want dit vertraagt de boel alleen maar. Eventueel komt er wel een Web-it boven, dit is een elastisch scrognet met zeer grote gaten, niet geschikt om te scroggen maar wel om alles (min of meer) op dezelfde hoogte te houden.

Aarde/voeding/verder verloop.
    Aarde: Omdat ik in de vorige rondes problemen had door de Batmix heb ik nu wat zitten mixen. De potten zijn elk gevuld me zo'n 10 liter en bevatten ongeveer 1/3 Batmix, 1/3 Allmix en 1/3 potgrond voor groenten en fruit (volle grond met veel klei).
    Voeding: Standaard Plagron Alga setje.

Wat kregen ze tot nu toe? Ze zijn boven van 25 februari, en hebben tot nu toe maar 1 keer Root Juice meegehad en 1 keer een beetje Vita Race, samen met een Neembehandeling (omdat ik wat vliegjes zag, daarmee preventief).
    Tot nu toe zien ze er goed uit, eentje dat wat trager groeit maar daar zal onder de grond wel wat meer gebeuren.
    Enige wat me opvalt: waarom krommen bladen? Komt dit door het water te verstuiven? Of door de ventilator?
    En zie ook bij 1 plantje wat gele plekjes, niet aan de bladpunten maar wel vanaf het 'center' van het nieuwe verse blad.

Voorts blijft alles wel stabiel, temperatuur met de lamp aan is mooi 25 graden, met de lamp uit kan het wel dalen naar 16-18 graden.
    Foto's tot nu toe:
    IMG_20160306_175638.jpgIMG_20160306_175901.jpgIMG_20160306_180150.jpgIMG_20160306_180204.jpg

Omdat ik dus schrik heb dat het niet erg vol gaat geraken is er dus ook nog 1 LR#2 zaadje aan het ontkiemen, deze wou ik planten in een plastic zak die ik tussen de open ruimte tussen de potten stop. Eerste zak proppen (met verluchtingsgaten), dan vullen met aarde. Geen idee of het werkt, maar ontploffen gaat de boel er ook niet van.
    Grtz!
    Stap voor stap geraken we er wel.

Re: 1e Maal autoflowers indoor!

Hoop dat je nu meer mazzel hebt Modest!
    Op een HPS foto ziet voor mij alles geel
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Succes, ziet er toch wel goed uit dacht ik, maar waarom heb
      je de vierkante potten maar halfvol zitten?
      Alles zal in verloop van tijd nog 3-4 centimeter inzakken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Hoop dat je nu meer mazzel hebt Modest!
        Op een HPS foto ziet voor mij alles geel
        Hehe ik weet dat ik alles behalve talent heb voor fotografie
        Wegens heel beperkt kleurenzicht is voor mij een foto nemen met juiste belichting zeer moeilijk, ik experimenteer hier al een tijdje mee maar het gaat zeer zeer traag.
        Misschien eens een threadje hier starten 'hoe neem ik goede foto's'.

Oorspronkelijk geplaatst door peter1950 View Post
        Succes, ziet er toch wel goed uit dacht ik, maar waarom heb
        je de vierkante potten maar halfvol zitten?
        Alles zal in verloop van tijd nog 3-4 centimeter inzakken!
        De inhoud van de vierkant potten is +- gelijk aan de inhoud van de ronde potten. Zo blijft alles hopelijk wat gelijker.

Comment

Waarom wil je alles gelijk houden dan?
          Je hebt 3 soorten, dus 3 verschillende eigenschappen en groottes en groei/bloeitijden. Misschien duurt ook wel je ene soort wel 2 of 3 weken langer dan je andere soort.

Comment

ik vind ze er mooi bijstaan
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Je bent lekker bezig modest! Ik snap wel wel wat je bedoelt hoor qua volume grond in de potten, logischerwijs zou ik dit ook doen. Om te voorkomen dat 1 top tegen de lamp aan komt terwijl een ander nog net op de helft zit.
              Weinig wortel ruimte = lagere plant.
              Veel wortel ruimte = hogere plant.

Ik kom af en toe eens lang, ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik hoor vaak dat AF's binnen een beetje teleurstellend zijn. Veel licht nodig en toch wat minder opbrengst dan een tent vol met sativa's. Zoals ik het begreep kan het qua stroom helemaal niet uit eigenlijk om AF's te zetten.

Maar ja, eens begonnen geef je niet zo maar op!

Ben stiekem ook erg benieuwd hoe een plant in een plasic zakje het gaat doen hihihi.

Succes!!

Love,
              Wunkie
              Life's a bitch and then you die.
              So fuck the world and lets get high.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wunkie View Post
                Je bent lekker bezig modest! Ik snap wel wel wat je bedoelt hoor qua volume grond in de potten, logischerwijs zou ik dit ook doen. Om te voorkomen dat 1 top tegen de lamp aan komt terwijl een ander nog net op de helft zit.
                Weinig wortel ruimte = lagere plant.
                Veel wortel ruimte = hogere plant.

Ik kom af en toe eens lang, ben erg benieuwd naar je bevindingen. Ik hoor vaak dat AF's binnen een beetje teleurstellend zijn. Veel licht nodig en toch wat minder opbrengst dan een tent vol met sativa's. Zoals ik het begreep kan het qua stroom helemaal niet uit eigenlijk om AF's te zetten.

Maar ja, eens begonnen geef je niet zo maar op!

Ben stiekem ook erg benieuwd hoe een plant in een plasic zakje het gaat doen hihihi.

Succes!!

Love,
                Wunkie
                Qua stroom is AF duurder aangezien de hele kweek op 18/6 draaien een betere en snellere opbrengst geeft, maar je een pak meer uren aan licht kost.
                Een tent vol sativa zou een betere oogst geven, maar me gemakkelijk een maand extra kosten. En ik schat dat binnen dit en een week m'n vorige oogst opgerookt is.
                Een tent vol indica zou eventueel even snel geweest zijn (en had ik ook gedaan moest ik toen al geen zaden besteld hebben).
                Beetje impulsief soms, maar daar leer ik wel vanalles uit.
                Oorspronkelijk geplaatst door BigMart View Post
                Waarom wil je alles gelijk houden dan?
                Je hebt 3 soorten, dus 3 verschillende eigenschappen en groottes en groei/bloeitijden. Misschien duurt ook wel je ene soort wel 2 of 3 weken langer dan je andere soort.
                Wel, momenteel zijn het er nog 2, de LR ligt nog te kiemen.
                Ik heb ze gekozen omdat ze ongeveer dezelfde bloeitijd hebben, enkel is de ene soort een goeie meter hoog, de andere is wat kleiner.
                De grote soorten zitten in de ronde potten en zijn dus 'gelimiteerd' qua wortelgroei. De kleine zitten in de vierkante potten en kunnen eventueel tijdens de bloei nog aarde bijkrijgen (langs onder).

Comment

deze maal volg ik helemaal mee
                  ik kwam achter die andere kweekverslagen van je en merktte dat ej steeds ergens een fout maakte andres was je tot een oogst gekomen
                  respect voor je doorzettingsvermogen!
                  af vind ik sowieso vreemde planten en zou een krulling normaal kunnen zijn
                  bij jonge planten kan krulling of verkleuring naar geel toe soms ook komen door teveel voeding in het medium
                  je grond is al lichter dan de batmix, staan ze ook een klein gedeelte in stekaarde of cocos? hier worden ze wel rechtstreeks in de lightmix gezet (mijn oud zaad heeft nog nooit stekgrond of cocos gezien)
                  als bij de volgende internode de krulling minder is dan zal het liggen aan de genetische trekjes van die af
                  ventileren net boven de planten , nooit derop maar dat weet je natuurlijk al
                  en in eerste weken hebben ze liever een hoge lv dan een lage , soms kan dat die bladstand ook verklaren maar ff paar daagjes afwachten , dan weten we weer meer

succes er verder mee
                  en op naar je eerste oogst

Comment

De potten zijn gevuld met de aardemengeling (1/3 BM, " AL, " Gewone potgrond + handjevol lavameel).
                    Hierin maak ik gewoon een putje met wat stekgrond, dit puur om verder te kiemen en zodra het zaadje naar water gaat zoeken zit het al in de bemeste aarde.

Daarnet toen ik ging kijken viel me op dat buiten 2 tragere plantjes de rest snel bushy wordt en een stevig stammetje krijgt.
                    Vooral dat stevig stammetje bevalt me, dat was iets waar ik de vorige rondes niet echt veel rekening mee hield en me van veel belang lijkt voor de verdere gezondheid.
                    Grtz

Comment

Mini-update:
                      6x Northern Lights: doen het goed, is enkel 1 achterblijvertje bij, maar die haalt het wel in.
                      3x Great White Shark: 1 achterblijvertje, 1tje die de achterstand goed aan het maken is en 1 die zeer snel groeit.
                      Deze laatste heeft sinds een dag of 2 plots ook al bloeiharen (eerste bloeiverschijnselen). Dit is net tussen de 2e en 3e internode.
                      Nu, ik vindt dit wel nogal vroeg, en 1 plekje moet ik in het oog houden (voor de pistel komt altijd een bolletje, maar bij 1tje twijfel ik of het bolletje geen balletje is).
                      1x LR#2: steekt sinds eergisteren in de grond en was daarnet aan het vechten tegen z'n helmpje.

Grtz,
                      Modest

Comment

Veel succes ermee Modest. Deze keer krijg je een monster opbrengst!
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Duss, vandaag zijn de zaadjes 20 dagen boven. En ik vindt ze er wat magertjes uitzien.
                          Wat is er voorts nog te vertellen: dat 1 van de 3 (jammer genoeg het mooiste plantje in heel de tent) mannelijke bloei vertoonde, dus die is eruit.
                          Zijn plek is ondertussen al ingepikt door de LR#2.

De plantjes hebben enkel 1 maal Root Juice gekregen, en degene die er goed op reageerde kregen dit nog een 2e keer.
                          Hierboven op kregen sommige (eigenlijk enkel de Northern Lights) hebben ook al 1 maal groei meegekregen omdat ze wat lichtjes werden.

Dingen die me tot nu toe opvallen: De planten groeien eigenlijk niet mooi zoals ik gewoon ben van andere stains. De rondes waarbij er wat mis ging groeiden de planten toch nog sneller dan deze precies.
                          Ook zijn er terug wat bladen bij die dezelfde verbrande symptomen hebben als m'n vorige 2 'sukkelende' rondes die ik vroeg heb afgebroken. Dit heb ik hiervoor nog nooit voor gehad, dit gebeurd pas sinds er Batmix in huis is gekomen. Nu, dit is op de oudere bladen, maar ik hoop dat dit zich niet voortzet.

Ik heb wat foto's genomen in de hoop het wat duidelijk te maken.
                          Dus schema tot nu toe is:
                          25/2: Boven de grond
                          2/3: Neem behandeling, omdat ik wat rare plekken op de bladen zag.
                          8/3: Eerste maal Root Juice en wat Vita Race.
                          15/3: Eigenlijk vind ik autoflowers nu al saai .

Foto's:
                          1.jpg2.jpgRare bladen, die autoflowers.
                          IMG_20160311_085032.jpgIMG_20160311_085041.jpgIMG_20160311_085129.jpg1 Van de 3 Great White Shark's. Kreeg na 10 dagen al bloeisymptomen, waaronder ook balletjes.
                          1.jpgOverzichtje
                          9.jpg7.jpg6.jpg5.jpg3.jpg2.jpg
                          ^De Northern Lights. De eerste blijft serieus wat achter. Door z'n achterstand krijgt hij ook minder water.
                          De tweede doet het zeer goed.
                          Derde en vierde zijn wat magertjes en verbrand (niet door externe voeding, dus er is nog steeds iets mis met de bodem).
                          Vijf en zes groeien mooi en snel, maar hebben wel een rare lichte kleur, met precies een tekort in de bladen.
                          4.jpgDe LR#2 adoptie dochter. Enkele daagjes nog maar boven.
                          10.jpg8.jpgDe nog 2 overblijvende Great White Sharks.
                          De eerste lijkt me gebukt te gaan onder de grond, ook al is deze al fel verdunt. De tweede groeit goed, maar zit er toch ook maar raar uit.

Grtz, en we kabbelen voort!
                          Modest.

Comment

aarde ziet er erg droog uit, als aarde ver uitdroogt stijgt de ec en kun je ook verbrande bladpunten krijgen

ikzelf heb me een tensiometer gehaald om mijn watergift beter leren af te stellen, ik kweekte iets te droog viel me ineens op daarmee
                            zolang de bladeren niet de pot bedekken kun je de grond afdekken met wat plastiek zodat de bovenlaag neit te snel uitdroogt

eerst bodem licht bevochtigen en dan enkele minuten wachten en dan weer vocht toedienen en wat wachten en dan totaal vocht toedienen
                            toevoegen van een uitvloeier helpt, yucca is de beste en 100% organisch, aloe vera versterkt eerder dan uitvloeien, en de chemboys doen een heel klein beetje afwasmiddel bij hun voeding als uitvloeier en genoeg voedingsleveranciers die uitvloeiers verkopen

lichte krul kan wijzen op TMV maar da is nog efkes afwachten
                            bladpunt kan ook scheef trekken bij iets te hoge voeding

afjes hebben altijd wat meer internodestrek volgens mij, heb in 2010 1 keer van die prullen gehad en toen nooit meer , dat wist ik wel zeker

waterhuishouding in orde brengen modest

van duur naar goedkoop : tensiometer, moistick, ph-vochtmeter, vochtmeter en dan 3-way meter ph, licht en vocht
                            hoewel ik een tig aanstal stuks van deze meter heb en ze die ook bij BTT aanbieden, merk ik toch dat er niet functionele bij zijn.
                            de enkelvoudige vochtmeter doet het een stuk beter en is nu voor enkele dagen(als je bestelling plaats) met korting te koop , sla je slag zou ik zeggen
                            moisitick vertelt je met licht wnr bodem vocht nodig heeft en tensiometer vertelt je precies de bodemspanning

doe er iets mee zou 'k zeggen
                            Last edited by member16666; 16 March 2016, 15:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B2N View Post
                              aarde ziet er erg droog uit, als aarde ver uitdroogt stijgt de ec en kun je ook verbrande bladpunten krijgen
                              Bovenste laag is droog, dat van die stijgende EC wist ik niet. Omdat ik enkel nog maar zogenoemde 'bio' ervaring heb heb ik hier weinig kennis over.

ikzelf heb me een tensiometer gehaald om mijn watergift beter leren af te stellen, ik kweekte iets te droog viel me ineens op daarmee
                              zolang de bladeren niet de pot bedekken kun je de grond afdekken met wat plastiek zodat de bovenlaag neit te snel uitdroogt

eerst bodem licht bevochtigen en dan enkele minuten wachten en dan weer vocht toedienen en wat wachten en dan totaal vocht toedienen
                              toevoegen van een uitvloeier helpt, yucca is de beste en 100% organisch, aloe vera versterkt eerder dan uitvloeien, en de chemboys doen een heel klein beetje afwasmiddel bij hun voeding als uitvloeier en genoeg voedingsleveranciers die uitvloeiers verkopen
                              Dat van die Yucca is een goede tip, maar dat is eigenlijk ook een probleem bestrijden dat er eigenlijk niet zou mogen zijn.
                              Ik heb het idee dat de onderkant van de pot te lang vochtig blijft, en vanboven te snel uitdroogt. Hiermee denk ik dat de wateropname van de planten de eerste paar weken ook niet ideaal is.
                              Nu, zo'n doek erover helpt, maar buiten 2 plantjes zijn de rest nu wel de rand van de pot aan het bereiken.
                              Over die Yucca lees ik zeker meer!

lichte krul kan wijzen op TMV maar da is nog efkes afwachten
                              bladpunt kan ook scheef trekken bij iets te hoge voeding
                              TMV?
                              En het gekrulde bladpunt (dat eentje dan toch) ligt denk ik aan de plant zelf. De resterende 'krullen' zijn enkel aan de bladen die er last van hebben.

afjes hebben altijd wat meer internodestrek volgens mij, heb in 2010 1 keer van die prullen gehad en toen nooit meer , dat wist ik wel zeker

waterhuishouding in orde brengen modest
                              Hehe ik weet nu al dat dit de eerste en de laatste keer is dat ik af's binnen zet. Niet enkel voor de plant, maar ik vindt dit gewoon ongelofelijk saai om naar te kijken.
                              Buiten heb ik hier wel al goede resultaten mee behaald, maar lijkt me niet echt iets voor binnen.

En m'n waterhuishouding is idd nog heel wat aan aan te passen. Raar eigenlijk, want bij m'n eerste 3 succesvolle kweekjes leek dit nooit een probleem (of sloot ik het te snel uit).

van duur naar goedkoop : tensiometer, moistick, ph-vochtmeter, vochtmeter en dan 3-way meter ph, licht en vocht
                              hoewel ik een tig aanstal stuks van deze meter heb en ze die ook bij BTT aanbieden, merk ik toch dat er niet functionele bij zijn.
                              de enkelvoudige vochtmeter doet het een stuk beter en is nu voor enkele dagen(als je bestelling plaats) met korting te koop , sla je slag zou ik zeggen
                              moisitick vertelt je met licht wnr bodem vocht nodig heeft en tensiometer vertelt je precies de bodemspanning

doe er iets mee zou 'k zeggen
                              Die enkelvoudige meter verkopen ze hier ook in de lokale tuinhandel, kost me waarschijnlijk enkele euro's meer maar m'n laatste 2 pakjes van AliExpress liggen nog steeds bij de Douane .
                              Ik had deze al gezien maar steeds laten liggen met de gedachte 'zo goedkoop, kan bijna niet werken'. Nu wordt het 'zo goedkoop, kan niet veel kwaad als het niet werkt'.

Allesinds al bedankt voor de tips!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

EDIT: Net zitten opzoeken over TMV en veel dingen komen me bekend voor.
                              Maar bon, als je 'verkoudheid' intypt op Google kom je ook altijd terecht bij terminale keelkanker.

Dus ik ga eerst straks m'n planten eens goed bekijken, er zijn idd planten bij met rare plekken in de bladen.
                              Dan eens gaan vergelijken. Enkel lastig dat er weinig fotomateriaal over te vinden is.
                              Maar wat bedoel je dat het pas binnen een paar weken duidelijk is? Dan ben ik al heel wat weken kwijt uiteraard

Comment

Bezig...
                              X