Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Maal autoflowers indoor!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e Maal autoflowers indoor!

Kleine update.

Hectische periode hier, waardoor ik de dames niet altijd even goed kan verzorgen/opvolgen zoals ik zelf zou willen.
    Maar gelukkig zorgen ze ook wat voor zichzelf.
    Voor je een idee te geven, de Autoflowers zijn bovengekomen op 25/2 (dus nu een goede 6 weken). De extra's zijn op 2/4 boven gekomen.
    Wietzaadjes.nl geeft aan dat ze '9-10 weken van zaadje tot oogst' dus zouden ze nog een 4 weken moeten. Hier reken ik er eventueel nog 1 a 2 bij.

Ze hebben tot nu toe nog maar 2 keer bloeivoeding meegekregen maar de bladpuntjes toonden me dat ze wel even zonder konden.
    Enkel, vanaf wanneer zou ik nu best beginnen met Green Sensation?

Foto's:
    Overzichtje. De 4 Sexbuds hebben de eerste paar dagen wat weinig licht gekregen (vergeten hoger te zetten), maar doen het nu goed.
    Zit er wel eentje tussen die wat achterloopt, maar dat komt wel goed.
    De beschrijving van wietzaadjes.nl klopt wel niet echt met het werkelijke.
    GWS: Zou zo'n 100-150 cm worden, maar zijn beide 50 cm.
    NLS: Zou zo'n 80-100 cm worden maar zijn 50,60 en 70 cm.
    P4170001.jpgP4170002.jpgP4170003.jpgP4170014.jpg
    Great White Shark
    Knalharde, maar weinig toppen. Degene die er gaan aankomen gaan wel de moeite zijn denk ik.
    Ook het geurtje doet me al watertanden.
    P4170006.jpgP4170007.jpgP4170019.jpgP4170022.jpg
    Northern Lights
    Hadden een wat langere bloeiperiode en zien er mooier uit, maar hebben wel slankere toppen.
    Geurtje is heel subtiel.
    P4170021.jpgP4170020.jpgP4170017.jpgP4170016.jpgP4170015.jpgP4170012.jpgP4170010.jpgP4170009.jpgP4170023.jpg

Grtz
    Modest
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

zozo modest gaat iets te oogsten krijgen .

foto tien heeft last van stralingswarmte
      als er geen tekorten verder opduiken, hoef je niet aan green sensation te beginnen , normaal laatste twee drie weken word dat meegegeven geloof ik

laat ze maar bloeien

Comment

Ik vond foto 10 precies de mooiste, ze staat ietsje warm inderdaad, maar ze moeten allemaal wat offers brengen.
        De een staat wat te ver van de lamp en de ander iets te dichtbij.
        Zolang er geen doden vallen ..
        Na wat opstartproblemen lijkt het toch te gaan lukken Modest.
        Spannend hoor ..bth_Smiley21-1.gif
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

P4260001.jpg
          De GWS. Kleine planten (50 cm beide) die eigenlijk een lange dikke stengel zijn met enkele vertakkingen.
          De toppen daarentegen zwellen mooi aan (maar nog nog meer kunnen indien ik ze wat hoger zet).
          Deze hebben sinds enkele dagen wel een probleem: de bovenste bladpunten krullen naar beneden. Teveel water of heeft dit een andere oorzaak?
          Vorige week dronken deze enorm veel, en da's nu precies terug minder.
          P4260002.jpgP4260003.jpg
          NLS. Vooral de grootste (laatste foto) is eigenlijk de mooitste, maar de hoofdtop zit wel redelijk dicht bij de lamp.
          De andere 2 beginnen mooi aan te zwellen en zien er eigenlijk best wel ok uit (volgens mij toch).
          P4260005.jpgP4260006.jpgP4260008.jpg
          P4260009.jpgDe Sexbuds + mijn voet.
          Die links geef ik nog enkele dagen, de rest gaat eigenlijk heel goed. Deze krijgen morgen wat water (40/60 regen- en kraanwater lijkt me een goeie pH te geven).
          Nu denk ik nog een weekje of anderhalve te wachten en dan om te schakelen naar 12/12.
          De af's zijn zogezegd '10 weken van zaadje tot oogst' dus zouden ze nog een goeie 2 weken moeten. Voor die GWS zou ik het wel kunnen geloven, maar die NLS moeten echt nog wel langer denk ik. Dus hopelijk zijn de GWS uit de tent tegen dat de Sexbuds stilletjes gaan beginnen bloeien, en hebben de NLS nog de tijd die ze nodig hebben om af te bloeien.

Alle commentaar is zeer welkom!
          Enne, iemand dan een idee om die stralingwarmte af te weren zonder de andere planten met minder licht te zetten?
          Grtz
          Modest.

Comment

De sexbud ziet er me wat ondervoed uit. Wat geef je hen?

Ze zien er me ook allemaal droog uit, maar dat kan bedrog zijn. En was er ook een reden om de bakken niet vol aarde te doen?
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Die Sexbuds zien er wat droog uit omdat ik wat speel met de watergift. Het valt me op dat de plantjes een veel mooiere start maken als ze wat minder water krijgen.
              Ondertussen hebben ze wel een slok gekregen hoor.

De GWS let ik nu wat op met water te geven (drinken plots wat minder), de NLS hebben vanavond een slokje nodig.

Qua voeding: ze staan in Growmix die voor 6 weken voorbemest zou zijn (zitten nu ongeveer op week 4) maar ik merk idd wel dat er 2 bij zijn die wat lichter beginnen te worden.
              Morgen gaat de kleinste eruit (die gaat wat traag, en een bak minder geeft de rest wat extra ruimte) en bij de volgende watergift krijgen ze stilletjes wat grow mee.

Die halfvolle bakken was eigenlijk zodat elke plant dezelfde hoeveelheid aarde zou krijgen (ik heb voor die Sexbuds 3 potten van 19 liter en 1tje van 12 liter. De 19l potten zijn dus ook met 12l gevuld.
              Eventueel kan ik hier (langs onder) nog wat aarde bijvoegen moest het nodig zijn.
              Bakken helemaal vol zou ervoor zorgen dat de Sexbuds aan een heel snel tempo de af's voorbij schieten, en dan zit ik weer met andere problemen

Comment

Kwist dat er een uitleg voor was, maar wist niet precies meer welke

Mijn aarde is ook gevoed voor 100 dagen , maar ik geef ze meestal wel meer voeding. Merkte in mijn vorige kweekje dat ze dat toch iets liever hadden.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ja bij de biologische aarde leek dit meer te kloppen, eerste maal op mineraal nu is nog wat afvoelen.
                  Die SB's gaan idd als een speer, de kleinste is er wel uit, de rest kon de extra ruimte wel gebruiken denk ik.
                  Heb er geen goeie foto van, de wortels zagen er allemaal gezond en wel uit, maar de plant zelf had echt dwerggroei.

Comment

om wat te antwoorden op enkele vragen
                    ph- groei of bloei is salpeter- of fosforzuur en die kunnen in principe niet slecht worden bij correcte bewaring.
                    ph rond de 6.5 houden , niet lager gaan anders zie je die typische magnesiumtekorten in week 4-5 tevoorschijn komen bij de chemboys of je moet je ph gedurende de grow laten oplopen om dit proberen te voorkomen
                    bladvingers omhoog is een teken van teveel warmte ofwel door straling ofwel door warme luchtstroom, is niet ideaal maar afbloeien doet ze toch (dezedeze is een goede bodemplaat, en anders eentje met minimaal rc waarde van 0.50
                    Last edited by member16666; 28 April 2016, 14:46.

Comment

Door nu ongeveer 40/60 regen- en kraanwater te geven zit die pH wel goed voor de minerale grond. Toevallig een andere link van die bodemplaat? Zou inderdaad wel handig zijn, zelfs in de zomer hou ik de temperatuur aan de wortelkluit moeilijk constant.

Comment

Update:
                        Tent begint redelijk vol te geraken met de Sexbuds dus de lamp gaat op 12/12.
                        Autoflowers zijn nu 65 dagen boven de grond en zouden nog een 2 weken moeten volgens de site.
                        Voor de GWS zou ik dit nog wel geloven, maar de NLS moet echt nog wel langer.

De Sexbuds: zijn meerdere keren getopt voor ze wat lager te houden en te experimenteren.
                        2 Van de 3 zouden wel wat voeding mogen krijgen, maar ik moet opletten met water want vanonder in de pot zit nog redelijk wat.
                        Moest ik nu water bijgeven zouden ze dezelfde problemen krijgen als de Af's. De andere ziet er nog mooi (donker) groen uit. Nu wachten wat ze gaan doen.

De GWS: Toppen zwellen wel wat aan maar ik vermoed dat de plant met een serieus stikstof tekort zit (sinds deze week zichtbaar). Bladen hangen slap (en heeft niets met water te maken) en zijn serieus geel.
                        Zou wel nog maar een goeie 2-3 weken moeten, dus geen idee of ik er iets zou moeten voor doen. Hoofdtoppen zwellen wel mooi aan, maar de onderste toppen blijven wat uit.

De NLS: Van klein naar groot zwellen de toppen ook wel aan. De kleinste zwelt eigenlijk het mooiste aan, maar de grootste zwelt maar matig. Ik vermoed dat deze ook nog wel langer als 3 weken nodig hebben.

De foto's zijn snel snel genomen met de lamp aan, maar hopelijk krijg je wel een beeld.
                        Alle info is welkom!
                        IMG_20160501_213653.jpgIMG_20160501_213723.jpgIMG_20160501_213732.jpgIMG_20160501_213756.jpgIMG_20160501_213806.jpgIMG_20160501_214145.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ok, nu zet ik even te denken.
                        Deze kweek werd opgezet zodat ik snel wat te roken had wegens mislukte vorige rondes.
                        Nu, als ik gewoon volgende week die SexBuds buiten zet (mits goed weer), de tent (en de af's) voort laat draaien op 18/6 kan ik daar binnen 2 weken al nieuwe zaadjes planten.
                        Tegen dat deze 3 weken oud zijn zijn ze groot genoeg om overgepot te worden en tegen dan kunnen de af's eruit.
                        Nog anderhalve maand extra wachten op 3 Sexbuds gaat denk ik minder verstandig zijn dan in die tijd al met een nieuwe strain aan het bloeien te zijn.

Wat denken jullie?
                        En voor de volgende ronde: iemand aanraders voor snelle strains? Heb nog nooit een pure indica gerookt, alsook nog nooit een pure sativa.

Comment

pas op heh met Af's van binnen naar buiten zetten ! is heel ander licht en lucht wat ze ineens krijgen (stress)
                          sigpic
                          LED there be light

Comment

Zijn de sexbuds, niet de afs dat naar buiten gaan.

Comment

Ziet er super uit Modest. Mooie foto's.
                              Wat tegenslagen gehad, maar zo te zien maakt dat nu allemaal niets meer uit.
                              Zeer benieuwd naar de opbrengst van je Northern lights!

Blijf het volgen. Succes!
                              Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                              Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

Comment

Ik snap alleen niet hoe je regenwater aan zoon pH komt (8.1) is je meter nog wel goed .

Comment

Bezig...
                                X