Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Maal autoflowers indoor!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e Maal autoflowers indoor!

dan heb jij mijn efkes afwachten verkeerd begrepen
    als dat blad wat meer volgroeid is kan ik duidelijker zien of het eventueel tmv kan zijn
    geeft een iets kleinere opbrengst omdat blad vergroeid is maar heeft voor de rest bijna geen invloed dus geen reden tot zorgen
    wel is het een virus en draagt het zich met contact over, zelf een bladtip verwijderd toen ik die vasstelde in beginstage bloei en de omliggende lijken niet besmet te zijn twee weken later
    kan niet veel kwaad beetje krom blad

Comment

Ik zie niks dat op TMV lijkt.

Je hebt geen EC meter, toch ?
      Ik ben benieuwd wat de ec van de grond is, heb je geen tuincentrum in de buurt waar je de grond gratis kunt laten testen ?
      Met een babbeltje over peperplantjes kom je daar wel mee weg.
      Daar verkopen ze die metertjes ook trouwens.

Is de grond onderin de potten niet te nat ?
      Er zit alleen grond in toch, je hebt niks anders op de bodem van de potten liggen ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Ik zie niks dat op TMV lijkt.

Je hebt geen EC meter, toch ?
        Ik ben benieuwd wat de ec van de grond is, heb je geen tuincentrum in de buurt waar je de grond gratis kunt laten testen ?
        Met een babbeltje over peperplantjes kom je daar wel mee weg.
        Daar verkopen ze die metertjes ook trouwens.

Is de grond onderin de potten niet te nat ?
        Er zit alleen grond in toch, je hebt niks anders op de bodem van de potten liggen ?
        1.1.jpgP3170015.jpgP3170014.jpgP3170011.jpgP3170007.jpgP3170006.jpg2.3.jpg2.2.jpg2.1.jpgP3170019.jpgP3170032.jpgP3170026.jpgP3170033.jpg

Nu, ik herlees m'n post en zie dat dit allemaal wel heel negatief is. Ik heb er ook enkele (2) die het wel goed doen.
        Moest ik opnieuw beginnen laat ik deze uiteraard ook uitbloeien.
        Graag jullie mening.
        Grtz
        Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Als watergift je probleem is moet je eens smartpots proberen. Sinds ik die gebruik heb ik geen last meer van overwateren.

Ik zou deze nu nog wel proberen verder af te bloeien. Je kan ondertussen een paar zaadjes bestellen en ontkiemen en voor groeien als je na deze run snel wil starten.

Wel kut zeg dat het terug niet wil lukken.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Stel dat ik opnieuw begin:

Ik begin zowiezo niet meer aan Batmix, dus dan zou ik eerder naar de Plagron minerale lijn gaan (Growmix).
            Nu, op hun site zeggen ze dat je ook Alga Bloom en Alga Grow kunt gebruiken op hun minerale lijn en dat deze dan niet afgezuurd hoeft te worden.
            Klopt dit? En kan ik dit doortrekken naar de gehele lijn? Zou me zo'n €50 kunnen besparen.

Dus de Alga voedingslijn (root juice, alga grow, alga bloom en green sensation) op minerale aarde gebruiken (growmix). Gaat dit lukken of toch beter die Terra kit aanschaffen dan?

Comment

modest modest modest toch...
              gekent het spreekwoord waarschijnlek wel he ' nen ezel stoot zich geen 3 keer ' ....
              gij zijt volgens mij een berg geit die doen da nogal veel ...

vind da echt kut voor u man !
              maar er is echt wel wa dage mis doet ...
              die verbranding , geen ec meter , en na 4 kweekjes moet je de basis kneepjes wel al kennen toch ?
              maar goe er zijn er hier zoveel en das alles behalve erg leren hoort erbij !
              maar het is erg voor de kweker en da factuur aan licht en de bezigheid daje er aan hebt .

dus effe paar tips en gebruikt ze a.u.b.

tege over bewatering zoals vapert al zegt smartpots !
              en doe eens zoals je al zegt een light mix'ke ?
              en nooit maar ook nooit je voedings schema volgen !!!!!
              die plante die da aan kunnen zijn gekweekt onder optimaal omstandingheden .
              voor de rest , kan ik u enkel veel succes wensen !

en vergeet bio gezever pakt dien terra !
              meten is weten das toch iet van zekerheid dage al hebt dan .

ale komaan , nu tegoei en doet u best eh man !!!!

Groeten steund

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

+ da aan u blad das verbranding en van teweinig waterkes

Comment

Waarom allemaal zo moeilijk doen?

Ja gaat naar de aveve, koopt u DCM zaaien en stekken en DCM kruiden en groenten.

stekkengrond inwateren 24 op voorhand met 10% water op 6.2 en zaadjes erin.

Zo doe ik het nu al een paar rondes en werkt perfect.

Ik heb ook lang zitten twijfelen over plagron lightmix of atamiz of .... Maar uiteindelijk werkt die DCM aarde goed en het is gemakkelijk voorhanden.

Het is maar een voorstel, dit werk bij mij en goed.

Comment

zaai en stek liep bij mij minder goed ...
                  is zoals de benaming al zegt voor tezaaien en stekken he .
                  werd bij mij nen dikke kluit doorlaat ook nie goe meer , en zit meestal wa zand bij vandaar dus .

maar voor de rest kan ik u nie anders dan 100 % gelijk geven !

Comment

Ik doe zaai en stek en perliet. Momenteel zit ik op 100% ontkiemen (2*5 zaadjes nu al).

Zelf met zaaien en stekken grond zie ik nog kleine verbranding, maar ze geraken daar meestal wel goed doorheen.
                    Zal dit weekend mijn nieuw verslag beginnen. Loopt momenteel al aardig.

Comment

Als de potten zwaar zijn geef je geen water.
                      Ook niet als de bovenste 5cm droog is.
                      Zware potten = natte voeten = wortelrot

Zou ze er niet meteen uit zwieren, maar aanpassen en zien of ze erdoor komen.
                      Met opnieuw beginnen ben je zeker 4 maanden verder voor er iets op 't droognet ligt.
                      Als je tot de goeie God bidt, redden ze het misschien wel.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ Steundheufd: Het verschil met de ezel en z'n steen en ik met m'n planten is dat je een steen ziet liggen, maar bij mij was het de laatste tijd enkel gissen naar de problemen en eventueel bijkomende oplossingen.
                        Is het de PH waarde? Watergift? Te hoge voeding in de bodem? ...

Dus jup, ik stoot me eventueel dan wel 3 keer aan de minder zichtbare steen, maar al stoot ik me er 100 keer aan, toch blijf ik proberen.

@ Vaperke: Jup, die DCM producten hebben hier buiten ook al hun kwaliteit bewezen. Maar als ik voor dezelfde prijs een zak Plagron kan kopen verkies ik toch dat. Ook al kost het me een aardig autoritje.

@ QnQ: Probleem bevindt zich voornamelijk in de watergift idd (vermoed ik deze keer). Probleem is hoe dit te verhelpen, de planten krijgen effectief maar 10 cl per beurt (om de dag), en toch blijven ze zwaar vanondern.

En in die goede God geloof ik niet zo, dus neem ik zelf wat actie.
                        Omdat ik met een dilemma zit tussen tijd en gewicht kies ik voor een middenoptie.

Momenteel staan er in de tent zo'n 5 planten die volgens mij kans maken om toch iets rookbaars te produceren.
                        Eentje hiervan is ook een twijfelgeval, dus het geschatte eindaantal is 4.
                        De rest gaat volgende week de mesthoop op.

Het plan:
                        Ik laat dan de 4 beste staan, die nog zo'n goede 2 maand zouden moeten hebben.
                        Morgen bestel ik 4x BubbleGummer (snel soortje, afgekeken van Vaperke).
                        Volgende week naar de GS en dan zet ik deze 4 Bubblegummers in Growmix met minerale voedingsset.
                        Zo zie ik ook ineens is het verschil tussen minerale en bio voeding.

Als alles goed loopt heb ik dan hopelijk binnen een goede 2 maandjes wat te roken, en een maandje daarna terug wat rookbaars!
                        Opmerkingen welkom!

Modest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post
                          Ook al kost het me een aardig autoritje.
                          Tremelo is zo ver toch niet? Daar is een growshop. Ik ga mij herhalen, maar start in allmix of growmix of een mengeling van allmix met lightmix. Na drie weken kunnen ze in de batmix, in 18 liter. Pas een week 4 later zal je de eerste voeding moeten geven. Is niks makkelijker. Niks ph of ec meten. Gewoon water geven. En ruit juice de vuilbak in.
                          Last edited by beowulf; 20 March 2016, 18:25.

Comment

Als je kunt aal lightmix geraken zoveel te beter. Maar voor mij is dat ver rijden en die DCM doet het goed.

Als je ze nog niet besteld hebt, ga voor die sexbud.

Ik had die gratis en is een c99 kruising. Die staat bijna dubbel zo hard als mijn bubblegums.
                            Nog lagere bloeitijd. En zeer vergevingsgezind (zie mijn verslag).

Comment

goede tip , die lightmix, wilde gisteren al mijn twee weken oude zaadjes op puur water in lightmix laten zien maar vind mijne smartprul weer niet
                              plantjes eerst in lightmix en pas na twee weken beginnen met voeden als je ompot in lightmix , beter dan in all of bat of whatever en dan kun je weer enkele weken verder, kan niet mislopen
                              en bio is meer dan genoeg, als jij nog ph meter en eventueel ec meter geld heb, doen.
                              sommige merken hebben een ph-regulator erin voor hard water, daar hoef je eigenlijk geen ph-meter te gebruiken als je kraanwater rond de 7.2 zit
                              mijn grondph zit tussen de 6.8 en 7.1, alleen de 7.1 is wat gestuikt , de rest doet wat het moet doen, met bio voed je de bodem en de plant regelt het zelf
                              mineraal voedt je de plant rechtstreeks, bij lage dosissen en juiste ph kan er dan ook niets misgaan mbt een oogst komen natuurlijk

en neem routpouch of smartpots of feltpots, die drogen wat sneller uit als je in de gs bent
                              Last edited by member16666; 9 May 2016, 00:23. Reden: dt-fout , oops

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                                Tremelo is zo ver toch niet? Daar is een growshop. Ik ga mij herhalen, maar start in allmix of growmix of een mengeling van allmix met lightmix. Na drie weken kunnen ze in de batmix, in 18 liter. Pas een week 4 later zal je de eerste voeding moeten geven. Is niks makkelijker. Niks ph of ec meten. Gewoon water geven. En ruit juice de vuilbak in.
                                Die shop in Tremelo heb ik ook hier net zien passeren, kans is groot dat ik daar eens ga kijken.
                                En ik zou die 4 plantjes eigenlijk echt wel een minerale ronde willen geven. Kennissen van me zijn overgestapt van bio (Allmix en daarna bijvoeden) op mineraal (Growmix en daarna bijvoeden) en de opbrengst is serieus gestegen, alsook de kwaliteit van het rokertje.

Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                                Als je kunt aal lightmix geraken zoveel te beter. Maar voor mij is dat ver rijden en die DCM doet het goed.

Als je ze nog niet besteld hebt, ga voor die sexbud.

Ik had die gratis en is een c99 kruising. Die staat bijna dubbel zo hard als mijn bubblegums.
                                Nog lagere bloeitijd. En zeer vergevingsgezind (zie mijn verslag).
                                Bedankt voor de tip! Je eerste 2 verslagen heb ik al gelezen, je derde lees ik straks (als de kater wat weg is).

Oorspronkelijk geplaatst door B2N View Post
                                goede tip , die lightmix, wilde gisteren al mijn twee weken oude zaadjes op puur water in lightmix laten zien maar vind mijne smartprul weer niet
                                plantjes eerst in lightmix en pas na twee weken beginnen met voeden als je ompot in lightmix , beter dan in all of bat of whatever en dan kun je weer enkele weken verder, kan niet mislopen
                                en bio is meer dan genoeg, als jij nog ph meter en eventueel ec meter geld heb, doen.
                                sommige merken hebben een ph-regulator erin voor hard water, daar hoef je eigenlijk geen ph-meter te gebruiken als je kraanwater rond de 7.2 zit
                                mijn grondph zit tussen de 6.8 en 7.1, alleen de 7.1 is wat gestuikt , de rest doet wat het moet doen, bio voedt je de bodem en de plant regelt het zelf
                                mineraal voedt je de plant rechtstreeks, bij lage dosissen en juiste ph kan er dan ook niets misgaan mbt een oogst komen natuurlijk

en neem routpouch of smartpots of feltpots, die drogen wat sneller uit als je in de gs bent
                                Dat klopt, maar langs de andere kant lees ik ook op vele plekken dat een plant de beste start krijgt als hij direct in de grote pot staat. Z'n wortelpen dan direct zakken en de wortels zich mooi verspreiden.
                                Maar toch ga ik zoals je zegt volgende ronde eerst alles terug laten bovenkomen op lightmix (eventueel gemengd), en hierna gaan ze in de grote growmix potten.

Bij de minerale plantjes ga ik idd wel gebruik moeten maken van PH-, maar daarvoor heb ik hier alles voor handen.

Bedankt, en tot de volgende update!
                                Last edited by Modest; 20 March 2016, 21:20.

Comment

Bezig...
                                X