Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Maal autoflowers indoor!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e Maal autoflowers indoor!

Ik heb het omgekeerde meegemaakt. Meer opbrengst en betere wiet met de bio voeding. Maar wsl lag dat meer aan de gavita, die opbrengst dan toch.
    Autoflowers best altijd in hun eindpot.

Comment

Kijk ook eens voor smartpots. Als je problemen hebt met watergift kan dit helpen.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post

Momenteel staan er in de tent zo'n 5 planten die volgens mij kans maken om toch iets rookbaars te produceren.
        Eentje hiervan is ook een twijfelgeval, dus het geschatte eindaantal is 4.
        De rest gaat volgende week de mesthoop op.

Het plan:
        Ik laat dan de 4 beste staan, die nog zo'n goede 2 maand zouden moeten hebben.
        Waarom zou je de andere 5 op de mesthoop gooien? Zet ze anders lekker buiten zodra de nieuwe zaailingen in de pot kunnen.
        Misschien gaan ze je verrassen buiten en heb je over een x aantal weken of maandjes een lekkere extra mooie oogst.

Comment

Ondertussen zijn de zaadjes 1 maand boven en gaan we nog eens kijken hoe alles loopt.
          Dames hebben ongeveer een week geen druppel water gekregen, en dat deed sommigen heel wat deugd precies.

Van de 9 zijn er 5 die er lijken door te komen.
          Plan nu: De 4 resterende gaan eruit. De andere 5 ga ik proberen zo goed mogelijk te laten groeien en bloeien, alhoewel er nog 1tje tussen zit waar ik aan twijfel.
          Ik heb in de tussentijd ook al een zak Growmix, Lightmix, Terra groei en bloei in huis gehaald. Aangevuld met Sugar Royal en Green Sensation heb ik daarmee het volledige minerale schema in huis.
          Enkel de Pure Zym mankeert nog, nu is de vraag of dit echt nodig is? Indien wel bestel ik er nog gauw eentje (growshop had deze niet in stock).

Op de 4 lege plekken komen hopelijk zo snel mogelijk Sex Buds (bestelling is onderweg). Puur op aanraden van vaperke, dus ik hoop dat je het goed hebt maatje .
          Deze komen dus op een mengeling van Growmix en Lightmix, zo start ik de eerste 2-3 weken zonder zorgen en kan ik daarna beginnen bijvoeden naar eigen wens.

Mijn allereerste kweek (Bubblegum) gebeurde (door onwetendheid) op Terra aarde, met Biobizz voeding. Ook al was er een serieus tekort, over die kweek en wiet ben ik toch nog steeds tevreden.
          Ik kijk dus erg uit naar wat er zich op dit vlak staat te gebeuren.

Foto's van m'n yellow light district.
          P3230001.jpg
          P3230003.jpgP3230004.jpgP3230002.jpgNorthern Lights.
          P3230005.jpgP3230006.jpgGreat White Shark.
          P3230007.jpg
          Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Ik voel een zware druk opeens.....

Mijn sexbudje gaat nog altijd als een speer.

Comment

This new enhanced strain of a fruity white sativa is great for losing inhibitions, maintaining a high energy level and getting creative with a willing partner!
              The effect works best when used in moderation and can bring the sexual experiences to new heights. Men and women will both feel new levels of juiciness and sensuality.

She can be grown everywhere outdoors: on a balcony, a garden or field; and almost anywhere not too cold, since this cannabis strain flowers early, without waiting for the shorter days.
              On top of that the buds are quite sugared; it matures in 4 weeks from seed, but we promise that is the only thing that will be done faster than expected!
              Hoe die vrouw hier gaat geraken is me een raadsel, ik verwacht wel een hele grote envelop.

Comment

Een gevoel van nieuwe levels van sappigheid voor man en vrouw ?
                Niks mis met een sappige vrouw, maarre...?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Shhhhhht Q, subiet krijgen we de vrouwen van JD op ons dak...

Comment

Kleine update:

Momenteel staan er dus 5 planten in de tent.
                    Vandaag zijn er 4x Sexbud aangekomen en deze liggen nu te kiemen. Zodra wortel zichtbaar is gaan deze de grond in.
                    Deze gaan in 11 liter Growmix, boven komen doen ze in een kuiltje Lightmix.
                    Planten dat er nu staan zijn dus nog 2x Great White Shark en 3x Northern Light van het huismerk van wietzaadjes.nl.

Qua uniformiteit zijn deze planten niet erg geslaagd. De ene was al een pak zwakker dan de andere. De NL is qua hoogte wel redelijk gelijk, maar de GWS niet echt.
                    Alhoewel deze laatste zo'n 50 cm groter zou worden...
                    Nu, je ziet nog duidelijk de schade aan de planten van enkele weken terug. Benieuwd wat de extra kennis + nieuwe voedingslijn gaan brengen.
                    Ze zijn beiden wel al een goeie week in voorbloei, de ene al wat heviger dan de andere. Volgende keer dat ik wat tijd heb ga ik proberen hier enkele foto's van te maken.

Enkel stel ik me nog wel te vraag bij de minerale lijn: Het water dat uit de kraan komt is PH 7.4, ik heb hier nog PH- groei en bloei liggen, gebruiken of niet?
                    Als er voeding aan wordt toegevoegd daalt deze wel wat, maar als ik zuiver water geef niet. Vorige kweek op bio grond heeft dit heel wat kapot gemaakt, maar op mineraal is het toch de bedoeling van zelfs je 'zuiver' water af te zuren he?
                    En als ik dan begin met af te zuren (vorige ronde gaf ik 0.5ml/l om m'n kraanwater op 6.5 te krijgen), moet ik dan nog rekening houden met andere factoren?

Foto's:
                    P3290001.jpgP3290009.jpgP3290011.jpgP3290012.jpg
                    De eerste foto leek me een duidelijk zicht te geven qua kleuren, daarna ze even wat ruimte gegeven om te dansen zodat de zijtakken wat aandikken.
                    P3290004.jpgP3290005.jpgP3290006.jpgP3290007.jpg
                    Oppassen met voeding, zelfs de nieuwe puntjes geven aan van ze niets te geven.

Grtz
                    Modest.

Comment

Af leuk om te doen en een uitdaging ! vind ik zeker binnen.

Tip wees voorzichtig met voeding en ook met water geven.

ziet er goed uit man ! I LOVE IT
                      sigpic
                      LED there be light

Comment

Ik zuur altijd af, zelfs als ik gewoon water geef. Weet niet of het goed is, maar ik doe het en de plantjes schijnen het lekker te vinden.

Mijn redenering is, als de planten voeding opnemen tussen een bepaalde ph waarde en je geeft een hogere waarde (zuiver water) dan verzuurt je bodem (denk ik).

Comment

Drukke week geweest hier, maar vandaag toch even tijd gehad om wat foto's te nemen.

Momenteel loopt alles ok denk ik. Planten hebben uiteraard hun schade dat niet gaat beteren, maar slechter wordt het ook niet denk ik.
                          Momenteel zijn de autoflowers zo'n 6 weken boven de grond. De Sexbuds zijn nu een goeie week.
                          De planten hebben eigenlijk tot nu toe enkel in week 2 en vorige week een halve dosis groei gekregen. Voor de rest zuiver water.
                          Nu denk ik wel dat ik vanaf volgende gift stilletjes aan met bloeivoeding mag gaan beginnen. Dan nog een weekje en eventueel eens beginnen kijken voor Green Sensation?
                          Want ik heb niet echt een idee wanneer ik nu juist die GS kan gaan gebruiken bij een AF.

Enige wat momenteel wat minder is is de temperatuur. Door het kwakkelweer is het te warm in het winterhok en te koud in het zomerhok.
                          Dus de dames hebben wel wat moeten zweten deze week.
                          Foto's:
                          P4070001.jpgP4070002.jpgOverzicht
                          P4070003.jpgP4070005.jpgP4070004.jpgNieuwe zaailingen.
                          P4070006.jpgIemand enig idee wat dit kan zijn? Klein mini plantje, ik laat het maar even staan uit nieuwschierigheid.
                          P4070008.jpgP4070007.jpgBeide Northern Lights. Over het algemeen meer sativa kenmerken.
                          P4070012.jpgP4070011.jpgGreat White Shark. Meer Indica kenmerken
                          P4070009.jpgTijd voor bloeivoeding?
                          P4070010.jpgP4070014.jpgP4070013.jpgP4070015.jpgWat macroshots (tot de lamp aansprong).

Grtz

Comment

Je moet ze beginnen voeden Modest.

Dat kleine plantjes is omdat er iets in de aarde zat, onkruid dus

En de nieuwtjes mogen ook een beetje water denk ik? Maar dat kan ik moeilijker inschatten.

Comment

De planten krijgen sinds 3 dagen Bloom. Momenteel 1,5 ml/l.
                              Vandaag krijgen ze dit nog eens en hierna terug water. Dan zien we weer verder.
                              Qua water is dit steeds kraanwater geweest, nooit afgezuurd.

De nieuwe geef ik express wat minder water, aangezien de af's daar wat last hadden. De potten voelen nog zwaar, en ik hoop dat de wortels en de zwaartekracht hun werk doen.
                              Nu, deze heb ik 1 maal wat extra water gegeven met ongezuurd water dus heb ik daarnet wat zitten meten.
                              De toegevoegde voeding is 2,5ml/l Terra Grow. Aanbevolen PH waarde is 6.
                              Kraanwater Regenwater
                              Ph 7.4-7.5 PH 8.1 Zonder Grow
                              Ph 6.6-6.7 PH 5 Met Grow

Daarna zitten meten voor zuiver water te geven. Nu is de grote vraag hier aan de minerale kwekers, zuren jullie af?
                              De PH- dat ik heb staat hier nu pakweg een half jaar. Kan dit slecht worden? Want ondanks vaak te meter te controleren, toch had ik steeds dezelfde rare uitkomst.

Kraanwater zonder PH- (tweede meting) PH 7.1
                              Kraanwater met PH- (1ml/l) PH 2.2
                              Toen ik dit 6 maanden geleden deed kwam de PH mooi rond 6, en nu plots zo'n wending?

Dan ook eens gemeten wat ik nu eigenlijk geef aan m'n (bio) plantjes.
                              Kraanwater met 2ml/l Alga bloom bij geeft me een PH van 6.5. Benieuwd wat dit zal doen (op een bodem dat je niet mag afzuren).

Grtz

Comment

Ik zuur altijd af.

Eerst de voeding erbij tot ik een EC heb die correct is voor de fase dat ik inzit en daarna doe ik plagron ph- tot ik 6.2 heb.
                                Doe dit iedere keer als ik water geef.

ph is een logaritmische schaal 0.1 verschil kan al gevolgen hebben. Als je het hebt, waarom zou je niet afzuren?

Je moet ook geen 1ml in doen, dat zal veel te veel zijn. Ik doe op 2.5L dat ik maak ongeveer 3 druppels met een pipet. Dan kom ik van 7.1 naar 6.2.
                                Zou ik 1ml moeten doen dan hou ik ook 4 ofzo over. Heb gemerkt dat die PH- stuf behoorlijk potent is.

Comment

Bezig...
                                X