Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Maal autoflowers indoor!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e Maal autoflowers indoor!

Regenwater staat lang stil in een (open) vat.
    Volgende keer meet ik het terug, aangezien de Sexbuds nu in de tuin staan.
    En jup, de meter wordt telkens gechecked met 7.1 omdat ik ook vaak twijfel, en telkens klopt dit toch.

Update: Sexbuds zijn er dus uit en zijn een klein tuinexperimentje geworden. Geen updates meer hierover jammer genoeg.
    De GWS: ik denk dat deze met een serieus tekort zitten, maar ook wel nog maar een week of 2 te gaan hebben.
    De NLS: Toppen dikken niet heel erg aan, maar de planten blijven over het algemeen wel mooi van kleur. Geen idee hoe lang deze nog moeten.

Volgens de info van wietzaadjes.nl zouden ze elk nog anderhalve week moeten maar dat klopt allesinds niet.
    GWS is wel her en der wat aan het kleuren, maar de NLS is alles nog helemaal clear.
    Vandaag is alles verhuisd naar het zomerhok omdat het hier wat warm begint te worden.
    Even de tijd genomen om van elke plant een foto te nemen, maar de toppen lijken op de foto altijd groter dan in het echt .
    Over het algemeen zijn de hoofdtoppen telkens wel ok, maar de rest is redelijk povertjes.

Edit: foto's zijn genomen voor watergift (hadden ze nodig) en sommigen zijn op z'n kant. M'n excuses hiervoor.
    P5040001.jpgP5040001.jpgP5040004.jpgP5040002.jpgP5040003.jpgP5040009.jpgP5040008.jpgP5040007.jpgP5040006.jpgP5040005.jpgP5040010.jpg
    Grtz
    Last edited by Modest; 4 May 2016, 23:50.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Ondertussen worden de tekortkomingen wat groter.
      Ik denk echt dat een beurt PK 13/14 enkele weken geleden wonderen zou gedaan hebben.

Allesinds, volgende week komen er PPP zaadjes aan en gaan direct mee in de tent. Hopelijk oogst ik dan binnen max een week of 3 en kunnen de PPP in de grote pot.
      Ik hoop dat er nog wel wat gaat aanzwellen (maar vrees ervoor). Ik denk dat dit vooral een duur kweekje gaat geweest zijn voor weinig opbrengst. Zoals het er nu uit ziet mag ik blij zijn met 40 gram in totaal.
      Redelijk zielig, dat wel.

Comment

the only way is up moet je dan maar denken
        je komt tot een oogst dus dat eerste kweekdoel is bereikt

we zitten in een illegale hobby dus een beetje creativiteit is nooit misplaatst. Ipv die gelinkte bodemplaat kun je ook een flensdeken glaswol enkel of dubbel leggen als isolatie of rockwool met een houten plaat erop, isomo beter vermijden.

volgens mij kweek jij iets te droog dus schaf je een vochtigheidsmeter aan en een fertometer erbij bvb, bij mij staat die laatste altijd in het geel dus veel heb ik er niet aan.

fotot drie heeft een mooie, dikke knots erop
        nog efkes en dan kun je je eigen wiet

Comment

Geen update, wel een vraagje:

De planten moeten nog een goeie 2 weken schat ik zo (trichomen zijn al minder clear aan het worden).
          Nu, met dit weer wordt het in de tent wel veel te warm. Ik draai hier al 2 dagen rond de 30 graden en de softbox is ook bijna op z'n maximum.
          Volgende week plan ik van eens naar de GS te rijden (ik vermoed dat de filter wat op z'n einde komt) en dan ook eens te kijken voor een Cooltube.

Even een schetsje gemaakt voor de aansluiting; klopt dit of niet? En kunnen er geen stukjes 'loskomen' uit de filter en dan tegen hoge snelheid tegen de lamp vliegen?
          cooltube.png
          Grtz

Comment

heb dat ooit eens in me topic gezet .
            en 30 is nie erg hier afgelope week was het minimum met lichten aan 30 max 35 alles is nog happy .

dus over die tube opstelling . je doet gewoon filter binnen in je tent zoals gewoonlijk /buisja naar tube / en van buisje naar tube op de afzuiger die je nu gebruikt .
            thats it eigenlijk , zou het wel nie zoals op je fotokes doen .

je zie maar !
            succes nog

Comment

Ja de temp. is gemeten in het midden van de plant (omgevingstemp.) dus ik kan me voorstellen dat het rond de toppen nog wat hoger ligt.
              Zeker de NLS lijkt er redelijk wat last van te hebben.

En qua opstelling: beeldje was maar voor het idee. Ik ga alles proberen zo recht mogelijk te houden (minste weerstand).
              Gelukkig geven ze voor de komende dagen direct 10 graden minder, dat gaat ook al wat schelen in de tent. Maar het moet allesinds wel aangepakt worden...

Comment

Hoe gaat het Modest?
                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

IMG_20160523_202244.jpgIMG_20160526_113016.jpg
                  Weinig, maar wel compacte topjes. Nu ze aan het drogen zijn zijn ze plots wel losser, raar genoeg.
                  Deze kwamen ook wat tekort in de bloei periode. Volgende ronde wordt volledig mineraal en wordt Green Sensations vervangen door PK 13/14 en Sugar Royal.
                  De Northern Lights
                  IMG_20160526_223833.jpgIMG_20160529_163915.jpgIMG_20160526_231133.jpg
                  Hadden nog wel een weekje extra gemogen, maar ik ben wel fan van de iets vroeger geoogste wietjes.
                  Mooie hoofdtoppen, maar de zijtakken zijn eigenlijk allemaal maar platjes.
                  IMG_20160530_204748.jpgIMG_20160530_205318.jpgIMG_20160530_205436.jpg
                  Deze dame (de langste en traagske van allemaal) was eigenlijk voorbehouden om nog 2 weekjes te laten staan. Om het effect te voelen tussen vroeg en laat geoogst.
                  Jammer genoeg besloot ze om 2 dagen na de rest zichzelf te oogsten. Ze hing al vast vanwege haar krom gedoe, en plots lag ze om.
                  IMG_20160530_205453.jpgEn deze dames gaan deze week in de grote pot en zien jullie binnen enkele weken in een nieuw verslag.
                  Binnen een weekje/anderhalf kom ik nog even updaten met gedroogde info en een vroeg rookverslagje.

Nu vraag ik me nog wel af: wanneer wordt het tijd van de lamp te vervangen? Ik draai er nu al pakweg anderhalf jaar mee maar ze ziet er nog uit als nieuw.
                  Iemand een tip?
                  Grtz en tot snel
                  Modest
                  Last edited by Modest; 30 May 2016, 23:08.

Comment

Spijtig dat je geen foto kan nemen van je sexbuds. Die van mij doet het goed, maar kan door het gewicht van de bud niet recht blijven. Vroeg me af of jij dit ook hebt, maar ze zullen nog niet in bloei zijn als ze buiten staan.
                    Benieuwd hoe ze eruit zien als je ze de vrije loop laat.

Spijtig dat ik geen buiten plantjes kan zetten.

Das een mooie topbud dat je daar vast hebt. Je hebt in ieder geval nu wel iets om te roken.

ivm je lamp. Je moet eens kijken naar de TTL van je leverancier. Maar ik doe die meestal na een jaartje weg. Kost me 28euro ofzo en ik doe er 4 kweekjes mee. Voor het geld moet ik het niet laten en dan ben ik zeker dat ze nog goeie output geeft.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ik stuur je een van dezer eens een foto door van die Sexbuds. Je mag het gerust zien, maar ik ga ze niet online gooien waar iedereen het ziet (kans dat iemand wat herkent ofzo).

Van de lamp: ik heb er dus ongeveer 4 volledige kweekjes mee gedaan, en dan nog wat geprutst.
                      Dus na de volgende ronde wordt deze vervangen, maar nu gaat ie nog een jaartje mee (kennis van me groeit al 2 jaar onder dezelfde lamp en heeft nog steeds mooie oogstjes).

Nog wat vragen:
                      Daarnet naar de shop geweest om inkopen te doen voor de volgende ronde. Wat voeding, wat grond, en de gewoonlijke spulletjes.
                      1. Nu viel me (op hun winterplekje) op dat de filter niet meer 100% is. Enkele weken geleden zijn ze dan naar het zomerplekje verhuisd en hier is dat minder (hok is vele groter, dus veel meer 'verse' lucht).
                      Nu is de filter eraf (groeiperiode) en ik denk ze nog even te gebruiken tijdens de bloei. Het komt erop neer dat ik dus net ook een nieuwe filter heb gekocht (als reserve, zo kan ik ze direct vervangen), maar de kans bestaat wel dat deze nog 3-4 maanden stil staat. Kan dit kwaad (in gesloten verpakking)? Ik vermoed van niet, maar vraag het toch liever na!
                      2. Ook heb ik een Cooltube aangeschaft voor de zomer. Maar deze aansluiting is helemaal anders dan bij m'n gewone fitting. Iemand die me even wegwijs kan maken?
                      Er zijn dus 2 gaatjes voor vijzen (zoals een gewoon suikertje) in de fitting zelf, maar ik zie niet hoe ik deze open krijg. En waar moet ik dan de aarding doen?
                      Enne, waarvoor dienen die rode en blauwe tuubjes?
                      IMG_20160531_145518.jpg
                      Grtz
                      Modest.

Comment

je koolstof filter gewoonin vuilniszak doen en dan in zen doos .
                        ale zo gebeurt da hier toch en is me gezegd .
                        hele mooi plante man laat ze smaken , en succes me het buiten seizoen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Modest View Post

Enne, waarvoor dienen die rode en blauwe tuubjes?
                          [ATTACH=CONFIG]295720[/ATTACH]
                          Grtz
                          Modest.
                          Hier kan je de aarde aansluiten. De geel groen gestreepte draad

Comment

Ok, onder die vijs dus de aarding.
                            Maar wat dan met blauw en rood? Ik geraak er echt niet aan uit, en wil hier ook liever niet te veel mee prutsen (en 400w door m'n pollen krijgen).

Moeten die blauw en rood dan op die 2 vijzen daarboven? Maar dan raken die elkaar toch aan?
                            Ik ben echt een leek als het over elektriciteit gaat.

Comment

Haha Modest laat je niet gek maken door die kleurtjes , 1 kabelschoentje was ook genoeg geweest.
                              Je sluit alleen de aarde aan op de kap , de blauwe en bruine op de fitting.

En niet eerst de stekker in het stopcontact steken voor je m aansluit he

Comment

Volgens mij sluit je gewoon je bruine en blauwe kabel aan zoals normaal en je aarding aan dit vijsje.
                                Die blauwe en rode connector zijn volgens mij om extra aarding kabels op aan te sluiten.

Dit dus.

Naamloos.jpg
                                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bezig...
                                X