Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

    Eerste keer leer je uit.. erna kan het alleen beter en beter gaan.. mijn eerste keer geknipt gisteren!! Lekker werkje ik hoop dat alles goed blijft gaan hier en wens je verder alle succes hier!!! Ziet er al lekker uit chilzzzzz

    Comment


      #17
      Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

      Update dag 50:

      Nu een week zichtbare bloeiverschijnselen. Bloemetjes beginnen zich te vormen. Als je spreekt van 8 tot 10 weken bloei moet je dan tellen vanaf omzet naar 12/12 of vanaf de eerste bloeiverschijnselen?
      Ik baal wel van de hoeveelheid onbenutte ruimte. Volgende kweekje misschien een sogje autoflowers proberen en de tent bomvol zetten
      Sommige planten hebben geel-bruine bladranden en vergeeld blad (zie foto close up). Verder geen verbrande bladtipjes of dergelijke. Zal wel niets zijn zeker?

      DSCN6013.jpgDSCN6016.jpgDSCN6018.jpgDSCN6020.jpgDSCN6025.jpg

      grtz

      Comment


        #18
        Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

        Nou ziet er toch erg leuk uit zeker voor een eerste kweek!

        En van de gele of geel/bruine bladeren is in iedere geval op de
        foto's weinig of niets te zien!

        En wat ik begrepen heb over de bloei, dat is echt vanaf dat je de
        eerste verschijnselen ziet!

        En op deze site: http://en.seedfinder.eu/search/extended/
        vind je een meer objectief beeld van de bloei periode,
        fabrikanten zijn vaak iets enthousiaster!

        Geduld is een schone zaak en word zeker beloont straks!

        Succes man : Groet O.D.

        Comment


          #19
          Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

          Thx Dogga. Hoe lukt het met jou ledkweek? Toevallig ook die lamp via greensell op de kop getikt?

          Comment


            #20
            Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

            Klopt ja, eigenlijk bijna alles!
            Tot op heden geen moment spijt van!

            Dacht trouwens dat ik de BL420 had maar na de eerste ronde
            met schoonmaken en ontsmetten zag ik dat het de BL320 was!
            150 maal 3 watt met lens!

            Dus in ogenschouw genomen dat ik maar 5 van de 6 planten heb kunnen
            oogsten, simpelweg omdat dat eentje een non-autoflower was, en na 7
            weken gekapt ben ik meer dan tevreden met mijn 406 gram
            droog gewicht!
            Last edited by Old Dagga; 7 May 2016, 16:22.

            Comment


              #21
              Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

              406 gram, op een vierkante meter? hopelijk heb ik evenveel chance

              Comment


                #22
                Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

                Ziet er goed uit hoor en de boel wordt nog een aardig stukje groter/voller!
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #23
                  Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

                  Inderdaad actionhanc!

                  En dat met AFs en ongespoelde batmix en nog een hoop beginnersfouten meer!
                  Ik was toen al blij geweest met 150 gram of iets meer, om olie van te maken!
                  Heb nu met een kweekje genoeg voor een jaar!

                  Ik was al stomverbaasd toen de fluffy topjes en suikerblaadjes droog waren,
                  zat ik al boven de 90 gram!

                  En de olie viel ook nog een 25 % hoger uit dan verwacht!

                  Geloof nooit dat ik deze ronde ook maar in de buurt kan komen van
                  de eerste maar we zien wel!

                  Maar bij jouw komt ook helemaal goed denk ik, geduld en een goede loep
                  doen wonderen!

                  Groet: O.D.

                  Comment


                    #24
                    Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

                    Aight, weer tien dagen verder dus terug een update:

                    Dag 60, dag 18 zichtbare bloei:

                    5 dagen geleden heb ik het bladerdek van de plant wat uitgedund. Lagere topjes van de plantjes kregen nauwelijks nog licht. Voor ik op de brandstapel gegooit word. Ik heb wat research gedaan naar een amerikaanse stresstechniek high yield defoliation: http://www.growweedeasy.com/marijuan...ation-tutorial
                    De gemiddelde Nederlandse kweker kijkt waarschijnlijk zeer skeptisch tegenover deze manier van kweken. Maar ik vond het wel geinig om eens te proberen. Met voor en na foto's uiteraard.

                    DSCN6029.jpgDSCN6035.jpgDSCN6033.jpg

                    Vijf dagen later:

                    DSCN6064.jpgDSCN6063.jpgDSCN6058.jpgDSCN6054.jpg

                    De dames zijn gezond. Voorlopig geen herma's. Topontwikkeling zit denk ik wel snor. Geen bladproblemen

                    Groeten!
                    Last edited by Gnolf; 17 May 2016, 16:34.

                    Comment


                      #25
                      Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel




                      Maar toch wel benieuwd watvoor effect het heeft.

                      Edit

                      Toen ik mijn plantjes net aan het water geven was, en ik de groeiende jungle zag, schoot dit topic nog door mijn hoofd heen.


                      Als eerst dat ik als alternatief, om meer licht vrij te maken voor de toppen, de grote bladeren naar binnen vouwde tijdens mijn SCROG.

                      Vroeger haalde ik ze ook wel eens weg, en ik kreeg toen het idee dat het er niet beter op werd.

                      Ik weet alleen niet meer of ik zoals jij alles in een keer weghaalde, en dus maar 1 stress moment had.

                      Of op vershillende tijdstippen aan het snoeien was, en dus meerdere stressmomenten (en stilstand) had.



                      Toen was ik halverwege met water geven, toen begon ik me nog af te vragen, wat nou eigenlijk het licht opvangt om toppen de maken.

                      Zijn dat niet de bladeren?

                      Dus hoe meer bladeren (om de toppen, die licht kunnen vangen), hoe meer fotosynthese, hoe grotere toppen?
                      Last edited by Faach Viechuur; 17 May 2016, 21:14.

                      Comment


                        #26
                        Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

                        Dag 73. 31 dagen bloei

                        DSCN6172.jpgDSCN6173.jpgDSCN6174.jpgDSCN6176.jpgDSCN6181.jpgDSCN6184.jpg

                        Enige echte probleem is de lv. Deze schommelt rond de 58-65 %. Ben een kleine ontvochtiger gaan halen in de doehetzelf. Deze filtert 1.5 liter per dag. En ook nog twee vochtvreters bij in de tent gezet. Verder ook de aarde van de potten afgedekt met alu-folie tegen verdamping. Alles tesamen maakt een paar % verschil maar niet veel (ik kom van lv70%). Iemand tips?

                        Comment


                          #27
                          Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

                          reteketed de betere led.,,,

                          Comment


                            #28
                            Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

                            mooi topic, ben ook wel benieuwd wat die bladeren knippen nu gaat opgebracht hebben...
                            heb ook altijd verstaand dat de bladeren eigelijk de fotosynthese voor de bloemen regelen...
                            maar ben benieuwd !

                            Comment


                              #29
                              Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

                              blad weghalen kan maar dan haal je dus in de toppen het nog niet volgoeide topblad weg, doen ze met tomaten ook. maar als je sink blad en source blad niet snapt eindigt hier het verhaal

                              Comment


                                #30
                                Re: 5x90 full spectrum led kweek (450w) indoor Euforia, Sour Diesel, Royal Caramel

                                Klopt allemaal. Ostentatief heel de plant kaalplukken zoals je ziet op die amerikaanse forums krijg ik ook niet over mijn hart. Gewoon de bladeren wat uitdunnen zodat het licht door de canopy geraakt.
                                M'n grootste schrik is de stress. Het zijn alle vier feminised planten dus die zijn zowiso vatbaar om herma te worden. Nog een paar weken geduld
                                Last edited by Gnolf; 6 June 2016, 15:49.

                                Comment

                                Bezig...
                                X