Mijn voorraad is over de helft. Tijd om nieuwe aan te leggen...
Na de vorige twee keer een SCROG te hebben gemaakt, zie ik behoorlijk op tegen al het tiefuswerk.
Ik ben wat dat betreft kennelijk lichtelijk autistisch aangelegd, en kan mezelf niet weerhouden om helemaal los te gaan op het binden.
Met honderen tie-wraps tot gevolg, en alle ellende met het knippen van dien.
Daarom zit ik nu te denken aan een SoG... met 25 planten.....
Weet ook niet of dit toegestaan is hier op het forum, dit aantal.
Wettelijk gezien ben ik waarschijnlijk fouter bezig.
Moreel gezien zie ik het probleem niet, want uiteindelijk gaat het om wat je er boven hangt.
Dat bepaald grotendeels hoeveel gram je eraf kunt halen.
En zo bespaar ik er ook nog eens twee weken voorgroeien op 18/6 (oftwel 3 weken op 12/12).
Dat is al gauw weer een kwart van mijn stroomverbruik voor de hele ronde.
Is dus ook nog goed voor het milieu enzo....
Ook wil ik nog een keer een poging met zaden doen. Kost me wel meer, maar goed... van die smerige stekken wil ik eigenlijk af.
Het plan:
Ik wil de 12/12 methode gebruiken, met 25 zaden.
Deze wil ik ontkiemen in spongepotten onder TL, en 2 of 3 weken laten "groeien" onder die TL op 12/12.
Daarna in mijn 120x120 tentje onder 600 watt. Ik wil de planten zo klein mogelijk houden, en eigenlijk alleen hoofdbuds hebben.
Ben nog onzeker over een paar dingen:
- Hoeveel liter potten zal ik gebruiken?
- Zal ik direct vanaf de spongepots in de "grote" potten zetten, of nog overpotten tussendoor?
- Zijn Greenhouse Seeds echt zo slecht?
Die laatste vraag over GS: ik hoor vaak rommel, herma planten, etc.
Maar zijn volgens mij de enige met leuke betaalbare soortjes.
En kan me bijna niet voorstellen, dat het zo slecht is. Die hebben toch ook wel een naam hoog te houden.
Maar ik heb geen ervaring met zaad, dus ze kunnen me alles wijsmaken.
Anders gaat het me echt bakken met geld kosten, wil eigenlijk max. 100 euro uitgeven aan zaad.
Regulier zaad wil ik nog niet aan beginnen, daar wil ik straks misschien buiten even mee spelen.
Ben bang dat ik alle vrouwtjes de nek om zal draaien, en een hok vol mannetjes achterblijf.
Dit wil ik even een paar keer gedaan hebben.
Na de vorige twee keer een SCROG te hebben gemaakt, zie ik behoorlijk op tegen al het tiefuswerk.
Ik ben wat dat betreft kennelijk lichtelijk autistisch aangelegd, en kan mezelf niet weerhouden om helemaal los te gaan op het binden.
Met honderen tie-wraps tot gevolg, en alle ellende met het knippen van dien.
Daarom zit ik nu te denken aan een SoG... met 25 planten.....
Weet ook niet of dit toegestaan is hier op het forum, dit aantal.
Wettelijk gezien ben ik waarschijnlijk fouter bezig.
Moreel gezien zie ik het probleem niet, want uiteindelijk gaat het om wat je er boven hangt.
Dat bepaald grotendeels hoeveel gram je eraf kunt halen.
En zo bespaar ik er ook nog eens twee weken voorgroeien op 18/6 (oftwel 3 weken op 12/12).
Dat is al gauw weer een kwart van mijn stroomverbruik voor de hele ronde.
Is dus ook nog goed voor het milieu enzo....
Ook wil ik nog een keer een poging met zaden doen. Kost me wel meer, maar goed... van die smerige stekken wil ik eigenlijk af.
Het plan:
Ik wil de 12/12 methode gebruiken, met 25 zaden.
Deze wil ik ontkiemen in spongepotten onder TL, en 2 of 3 weken laten "groeien" onder die TL op 12/12.
Daarna in mijn 120x120 tentje onder 600 watt. Ik wil de planten zo klein mogelijk houden, en eigenlijk alleen hoofdbuds hebben.
Ben nog onzeker over een paar dingen:
- Hoeveel liter potten zal ik gebruiken?
- Zal ik direct vanaf de spongepots in de "grote" potten zetten, of nog overpotten tussendoor?
- Zijn Greenhouse Seeds echt zo slecht?
Die laatste vraag over GS: ik hoor vaak rommel, herma planten, etc.
Maar zijn volgens mij de enige met leuke betaalbare soortjes.
En kan me bijna niet voorstellen, dat het zo slecht is. Die hebben toch ook wel een naam hoog te houden.
Maar ik heb geen ervaring met zaad, dus ze kunnen me alles wijsmaken.
Anders gaat het me echt bakken met geld kosten, wil eigenlijk max. 100 euro uitgeven aan zaad.
Regulier zaad wil ik nog niet aan beginnen, daar wil ik straks misschien buiten even mee spelen.
Ben bang dat ik alle vrouwtjes de nek om zal draaien, en een hok vol mannetjes achterblijf.
Dit wil ik even een paar keer gedaan hebben.
Comment