Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SOG - 600 Watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SOG - 600 Watt

Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
    Dus je verse lucht komt boven binnen en je zuigt ook boven af
    Lol, nu je het zegt.... het blaast wel naar beneden natuurlijk (richting de ventilator).

En ik dacht warme lucht gaat naar boven, de koele lucht gaat wel naar beneden.

Maar inderdaad als de afzuiger boven zit, wordt de verse lucht wel naar boven getrokken waarschijnlijk

Ik ga hem wel verder naar beneden leggen, lijkt met ook dat die tenten niet voor niks zo gebouwd zijn

Hoe dan ook, dan is de slang nog de helft zo kort . Omdat ik maar 1 x de hoogte van de tent hoef te pakken.

Anders moet hij er helemaal boven-/achterlangs; en ik had het idee dat die daardoor een stuk minder krachtig was.

Slang is straks ongeveer 3 meter (nu 1,5) en 1 knik, in plaats van 6 meter en 3 knikken.
    Last edited by Faach Viechuur; 19 April 2016, 22:44.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

En kun je niet de afzuiger buiten de tent en alleen de filter horizontaal
        boven in de tent?
        Scheelt misschien ook een of twee bochten!
        Of het moet zijn dat je hem voor het geluid liever binnenin hebt hangen!

Comment

Afzuiger is het probleem niet, die blaast gewoon uit in de kamer.

Het probleem daar nu mee, is dat het gat in de tent aan de onderkant zit.

Vandaar ik hem nu zo heb hangen.

Verse lucht is/was het probleem. De tent kan ik niet draaien, en raam verplaatsen is ook weer zo wat....

Maar zal die brandblusser ook nog even anders hangen. Thanks man!

Verder heb ik de spongepots binnengekregen, er was een probleem met de zaden (teveel).

Maar die komen nu morgen of overmorgen binnen.

Jammer, was vandaag leuk om te beginnen......

Comment

Op een van de foto's zie ik de brandblusser links hangen
            dan in het midden een snoer naar beneden en rechts boven
            een afsluit bare opening van 100-125mm of zo, toch?
            Kun je daar niet doorheen met de slang van de afzuigen?

Comment

Zaden binnen, spongepots ook:

20160422 (1).jpg

Greenhouse Seeds heeft hun marketing inderdaad prima op orde (fancy duur doosje, incl. DVD en een of ander geurenkaartje ).

Moet alleen nog even wat perliet halen, om onder de spongepots te doen.

Of is dat niet nodig, of kan iets anders ook? Wil ze namelijk direct onder de HPS knallen (bang voor uitdroging en shit).

Tentje heb ik ook aangepast, morgen gaan we los:

20160422 (2).jpg

@olddagga, het gat met de stroomkabel is te klein om de afzuiging door te doen. Maar die afzuiger hangt wel goed nu.

Comment

Maar waarom hang je de filter en/of afzuiger niet gewoon
                bovenin, de slang zit er al!

Verse lucht onderin en afzuigen onderin zal niet echt
                fijn werken denk ik!

Comment

De afzuiger hangt bovenin, althans het filter, waar die zuigt.

De verse lucht heb ik nu naar beneden gebracht met die slang.

Misschien is het beter dat het filter horizontaal hangt, omdat dan het hele zuigende gedeelte bovenin zit, nu zo'n 40cm van boven naar onder.

Maar dan moet de slang ook weer helemaal naar beneden, met een extra bocht de tent uit.

Nu zit er paar cm buis aan, met direct een bocht naar buiten, en is die de lucht kwijt.

Ik kijk het denk ik even aan, met de temperatuur enzo. Ik kan er nog makkelijk bij.

Heb in ieder geval wel het idee dat de tent nu een stuk stiller is dan de vorige keer.

Maar dat kan ook alleen door de aanzuiger komen, want die is nog steeds bijna de helft korter nu, en maar met 1 bocht ipv 3.

En ik merk dat ie veel beter blaast nu, en dat heb ik straks nodig als het warm wordt (ga denk ik van 22:00 - 10:00 draaien).

Daarom wil/moet ik de aanzuiger echt aan die kant houden. En daardoor zit mijn afzuiggat beneden

Als er aan die andere kant van die tent nu ook gewoon een ingang zat, dan was er niks aan de hand, en had ik de tent gedraaid

.
                  Last edited by Faach Viechuur; 22 April 2016, 22:40.

Comment

I can't wait....
                    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Waarom koopt toch iedereen van die Spongepots?
                      Een baby steek je toch ook z'n eerste maand niet in een doos zodat die geen centimeter kan groeien.
                      Gewoon ontkiemen tussen keukenrol en dan direct de grote pot is lijkt me het makkelijkste, en beste voor het plantje.

Ohja, veel succes trouwens met het kweekje, vergat het bijna te zeggen .
                      Last edited by Modest; 22 April 2016, 23:13.
                      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Spongepots zijn volgens mij stukjes aarde-achtige "plugjes" .

Die zitten in plastic ja, maar er zit een gaatje onderin, waar de penwortel uit kan groeien.

Daarom wil ik ze op een laagje perliet zetten, zodat ze ook de ruimte hebben.

Maar zodra ze boven zijn, haal je het uit het plastic , en zet je ze met het "plugje" het in de grote pot.

Dus volgens mij hebben ze alle ruimte hoor.

Voordeel die ik zie, is dat je niet met het fragiele ontkiemde zaadje aan het klooien moet, maar dat deze "beschermd" zit.

Vorige keer ook met keukenrol gedaan, was geen success; volgens mij nog geen 50% overleefd, na het planten in de pot

Edit, zo ben ik het van plan, maar dan hopelijk met minder strekken

Last edited by Faach Viechuur; 23 April 2016, 06:49.

Comment

Dat filmpje is voor mij de reden waarom ik die dingen maar 1 keer geprobeerd heb. Veel zaden die met de helm boven komen en die zijn op voorhand al verloren, hoe je ze ook in die plug steekt. Ze geraakten ook maar moeilijk met de wortel door de plug. Het was de eerste ronde die ik opnieuw moest starten.
                          Op dag 10 zit die wortel in een gewoon potje al lang op de bodem.

Comment

Hmm, gvd... leek me zo'n ideaal systeem.

Maar gewoon direct ongekiemd in de potten pleuren, of wel eerst met keukenrol?

Ben bang dat ik ze wegspoel als ik ze zo in de potten doe.

Edit:

Lees inderdaad tegenstrijdige berichten. Ga ze niet gebruiken.

Zit nu te denken aan mini potjes (desnoods van de spongepots), en die te vullen met stekken/zaailing aarde?

Soort spongepots, maar dan niet met stugge klei/cocos. Kan de bacto uit de spongepots gebruiken.
                            Last edited by Faach Viechuur; 23 April 2016, 12:07.

Comment

Maakt in principe niet uit. Ik ben iets geruster als ze al open breken tussen keukenpapier. Tot nu toe is ook alles wat open gebroken is boven gekomen. Maar gewoon zaadje in de grond, bevochtigen en afdekken met wat folie gaat ook. De rest van mijn zaden komt zo boven. (groenten en kruiden). Dus ja. Alleen kosten die geen 5 euro het stuk

Comment

Hmm, kluitje zaaizand in die spongepot potjes gaat ook niet werken denk ik.

Wordt straks modder, en valt allemaal om het zaadje weg.

Ik zit nu te denk om die spongepots, voor te prikken met een sateprikker.

Want het materiaal is op zicht best zacht/porreus...

Dan doe ik het zaadje in het gaatje van de spongepot, en dek af met een beetje zaailing aarde?

Comment

Bezig...
                                X