Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SOG - 600 Watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SOG - 600 Watt

ik had ze ook gebruikt en het ging niet helemaal goed, al denk ik dat het ook aan mij lag.

Nu doe ik weer ontkiemen in keukenpapier en 2 borden dat gaat nog steeds het beste bij mij.
    Wel zou ik dit proberen je ze al en je wilt toch ook niet elke dag het zelfde eten.
    Ik had ze ook een keer ontkiemt in jiffy het voordeel van de jiffy is dat er meer aarde.

Maar ik ben echt superrr benieuwd naar u kweek zeker gezien de vorige 2 scrog's

Comment

Fok die shit.. ik heb ze in de spongepotten gedaan. Met het hart kloppend in mijn keel, dat wel.

20160423 (1).jpg

(hier zitten ze nog niet allemaal in, ze zijn op deze foto niet weggezakt )

Ik heb in ieder geval met een sateprikker een beetje voorzichtig door de bodem heen geragt, om alvast een uitgang voor de wortel te maken.

En ik heb ze nu onder 400W HPS staan, met 600W wordt het veel te warm in die "kas".

20160423 (2).jpg

Verder bleef de luchtvochtigheid ook maar rond de 40%, dus ik heb de zijkanten nog even dicht gemaakt.

Als het tuincentrum morgen open is, haal ik even een passende bak.

20160423 (3).jpg

Hoop dat het goed komt.....

Er zaten best nog wel veel verschillende zaden tussen.

De meeste wel mooi groot en bruin, met een tijgerstreep... ongeveer drie-kwart van de zaden.

Bij de rest waren sommige licht van kleur, en sommige ook een stuk kleiner.

Weet niet of dat ook al veel zegt. Had ze achteraf beter bij elkaar kunnen zetten. Maar ok....

Anyway, ik zit er aan te denken om nu de lamp eerst aan te laten, om de temperatuur constant te houden.

Ik ben bang als ik hem uitzet, dat de schommeling te groot is, voor het ontkiemen (28 naar 20 graden)

Volgens mij is het het beste om deze constant te houden?

Zodra ze/de meeste boven zijn (als ze dat al komen), zet ik het op 12/12

Edit:

Inmiddels zit de luchtvochtigheid op 60%. Ik weet dat is niet het belangrijkste voor zaden, maar ik ben bang dat die potjes uitdrogen.

Ik kan er eventueel wel wat water op druppelen met een spuit.

Temperatuur zit tegen de 29 graden nu, weet niet of dat niet te warm is?

En lamp aanlaten voor een constante temperatuur?

.
      Last edited by Faach Viechuur; 23 April 2016, 22:08.

Comment

Kan wel bevestigen wat Beo zegt. Zelf ook de ervaring dat veel zaadjes bovenkomen met hun helm op, of helemaal niet omdat ze niet kunnen keren in die kleine dingen.
        Dit + het feit dat deze veel sneller uitdrogen, zeker onder HPS maakt het echt rommel. Absoluut geen commentaar naar jou toe, maar vaak is simpel beter.

Raar dat de keukenrol daar misgaat, dat is echt het enige dat hier nog nooit mis is gegaan .
        Tussen 2 bordjes en mooi vochtig houden (niet kletsnat) lukt altijd hier. Constante temperatuur doet ook heel veel.
        Daarna aarde inwateren en zaadjes planten, eerste paar dagen gewoon bovenste laagje vochtig houden.
        Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel .

Tot ze boven komen kun je de lamp constant aanlaten, vanaf de moment dat ze hun kopje tonen kun je naar 12/12 (zeker voor je SOG)
        Lamp mag je (zeker met die spongepots) gemakkelijk op 60-70 cm hangen (400W), eerste paar daagjes niet te warm maken .
        Na een dag of 2 kun je je lamp rustig laten zakken (en ze in hun pot staan).

Grtz
        Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Thanks Had de lamp inderdaad al iets hoger gedaan, en de ventilator tussen de lamp en de "kas" door laten blazen. Zit nu rond de 27,7.... wel lekker constant.

En is het verstandig om het goed vochtig te houden, dus eventueel met een spuitje erover druppelen? Of is beetje klam voldoende?

Comment

Hoppa de dames zitten in de couveuse en nu maar wachten dat ze de kopje laten zien.

Ik zou de spongebob uhh pot goed vochtig houden dat vinden ze meestal wel fijn.

Veel succes en het zal wel allemaal goed komen aan je kweekskill zal het niet liggen

Comment

Jup. Planten doe je best gewoon in grote pot die je goed inwatert en dan de eerste 2 weken niets meer geeft.
              Enkel de eerste paar dagen (hangt af van de plantjes, temperatuur en vochtigheid) met de plantenspuit de zaailingen wat vochtig houden.
              Eenmaal de voetjes in de aarde zitten gaan ze zelf wel op zoek naar het water.

Comment

Ik vind eigenlijk dat een "goede kweker" ook met zaden overweg kan, dat is eigenlijk toch wel de basis

Maar wat dat betreft zie ik mezelf als een totale beginner, of beter een nitwit.

Tijden ook niet meer zo nerveus geweest, en moet mezelf echt inhouden om niet elk uur te kijken of er al beweging is...

Omdat mijn bestelling geannuleerd was, heb ik ook ipv regulier zaad nu 4 autoflowers erbij gekozen.

3 x bubblegum en 1 x white widow. Die gaan straks naar buiten gaan, en hou ik een apart verslag van bij.

Want wil eerst kijken hoe het met zaad bevalt, en of het me uberhaupt fatsoenlijk lukt, voordat ik met regulier bezig hoef.

En dan kan ik beter eerst kijken hoe een buitenwietje me bevalt. Dat is ook nieuw voor mij.

Het gaat me dan puur om de smaak. Hier heb ik volgens mij een onterechte afkeer tegen

PS; over die helmpjes, hoe hadden jullie ze afgedekt? Met dat spongespul?

Ik heb er zaaiaarde overgedaan, zal dat nog kunnen helpen?

Of waardoor blijven die helmpjes zitten; omdat ze te moeilijk naar boven kunnen komen, toch?

.
                Last edited by Faach Viechuur; 24 April 2016, 18:37.

Comment

Zaadjes duurt wat langer maar dat vindt ik geen enkel probleem aangezien we toch geen broodkwekers die alles zo snel mogelijk oogsten of te te vroeg.
                  Ik deed er wat spongespul op maar een beetje aarde moet ook kunnen.
                  En dat je elke keer wilt gaan kijken dan had ik ook, je wilt zo graag een verandering zien.

Comment

Zag iets vanochtend...

We zijn nu dikke 36 uur verder, en ik zag een gebogen wit draadje.

Waarschijnlijk een worteltje, dat het zaadje omgedraaid en te ondiep zat.

Anyway, PANIEK!!1!

En ik heb er paar zaaizand-korrels over gelegd. Wortels kunnen niet tegen licht, volgens mij.

Comment

Wortel zoekt zelf de weg naar onder. Soms heb je wel eens dat de u bocht dan net boven de aarde komt. dat is verder niet erg. Doordat er nu aan een kant licht op dat deel hypocotyl komt zal de bocht eruit strekken (aan de donkere kant strekken de cellen meer doordat daar meer auzine aanwezig is).

Niks aan doen dus.

Plaatje is van een zonnebloem maar bij cannabis werkt dat net zo.
                      Last edited by FlintStoned; 25 April 2016, 12:23.

Comment

Wat heeft iedereen toch tegen ontkiemen in de pot meteen? Bij mij nog 9/9 100% gekiemd, is t makkelijkst en ook nog t snelste..

Comment

Volgende keer ga ik dat denk ik ook doen, enige waar ik bang voor ben, is dat ze wegspoelen als je ze water geeft, maar met een plantenspuit zal dat wel meevallen.

Anyway.... 48 uur nadat ze geplant zijn, zie ik er bij 8 beweging!!!!!11!111!

20160425 (1).jpg

Kan op de foto maar 7 plekjes indentificeren:

20160425 (1b).jpg

Ook die ik vanochtend "begraven" had is weer boven (grootste, tweede van links)

Volgens mij is het helmpje eraf, zit in ieder geval niet boven op:

20160425 (2).jpg

20160425 (3).jpg

Update 18:30

Net weer even (goed) gekeken, bij 14 stuks zie ik iets gebeuren...

Nog niks bij de auto-flowers gespot, maar we zijn ook nog maar krap 50 uur verder.

Blaadjes zijn wel erg wit overigens, maar dat zal wel normaal zijn, als ze net uit de grond komen.

Hier ben ik nog wel een beetje ongerust over, maar volgens mij is het helmpje afgevallen, ligt er volgens mij naast:

20160425-2 (1).jpg

20160425-2 (2).jpg

20160425-2 (3).jpg

En het andere bakje:

20160425-2 (7).jpg
                          20160425-2 (8).jpg

20160425-2 (6).jpg

Update 21:00

Ik weet dat ik het waarschijnlijk beter niet kon doen, maar kon het niet laten om de onderkant even te checken.

Volgens mij ziet dat er ook redelijk uit. Alhoewel bij sommige nog niets te zien is:

20160425-3 (3)-2048.jpg

20160425-3 (4)-2048.jpg

Maar we wachten rustig af. Valt me al reuze mee dat er uberhaupt al zo snel, zoveel, omhoog is gekomen.

Had eigenlijk verwacht dat ik 15 dagen naar een paar potjes aarde zou kijken... en dan nog niks....

Maar ok, ik lijk mijn SOG zo wel vol te krijgen, dus tot nu toe ben ik erg vrolijk.

Dus nog maar een overzicht fotootje:

20160425-3 (1)-2048.jpg.
                          Last edited by Faach Viechuur; 25 April 2016, 21:33.

Comment

Wacht nog max een dag of 2. Eraan prutsen gaat geen goed doen, maar ze eruit halen of die spongepots openhalen ook niet.

En over dat inzakken van het zaadje: Eerst water je de grond in en daarna plant je het zaadje. Hierna hoef je geen (stromend) water meer te gebruiken, enkel met nevel de bovenste laag vochtig houden.
                            Zelfs gewoon vochtig houden op het plekje waar je ze gezaaid hebt is goed.
                            Je 12/12 systeem is eigenlijk de bedoeling van over te schakelen naar 12/12 op dag 1 dat ze boven zijn. Maar aangezien je ze nog gaat overplanten en ze dan nog wel even nodig hebben om te settelen lijkt me dit niet zo'n zeer goed plan. Maar ik zou ook niet alleen op mijn advies ingaan .
                            Temperatuur zou ik wat laten zakken, onder 24 graden komen ze ook boven hoor.

Allesinds, ik loop hier al even met de gedachte rond om een SOG te proberen in een microkastje dat ik ooit gebruikte (en daarvoor zou kantelen).
                            Ik ben vooral benieuwd naar de uiteindelijke groei, dus ik volg alvast.

Grtz.

Comment

De ideale temperatuur voor ontkiemen is rond de 21-22 graden dacht ik.
                              Als je regulier zaad zou hebben krijg je bij hogere temperaturen ontkiemen meer mannen

Voila, ze doen het wel gelukkig.
                              Maar het is wel krap voor zo'n zaadje vind ik, er is weinig bewegingsruimte.
                              Ik probeer ook nog steeds verschillende manieren, maar het meest succesvol bij mij is nog steeds een bekertje, lichte grond erin tot 1cm onder de rand.
                              Zaadje erin, plastic erover (nope geen gaatjes), TL erop en niks aan doen tot ze tegen het plastic staat.

Op 12/12 groeien kunnen ze ook nog anderhalve meter groot worden eh...dat ligt vooral aan de soort.
                              Ok, ik kijk weer mee
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja, ik ga ze morgen overpotten, en op 12/12 zetten denk ik, toch vrij morgenochtend, en kunnen ze dan nog even in het donker bijkomen, ipv direct een dikke lamp boven op hun bolletje.

Vanochtend nog drie helmpjes heel voorzichtig verwijderd, twee kon ik er zo af duwen; de andere na een paar keer vochtig maken, moest met iets meer "geweld", maar is goed gegaan volgens mij, zie ik vanavond wel.

En mochten ze de lucht inschieten, volgens de specs zou dit een kleine plant moeten blijven, maar kan ik ze dan ook nog toppen, en tot de wanneer (eerste bloei)?

Comment

Bezig...
                                X