Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SOG - 600 Watt
Collapse
X
-
Re: SOG - 600 Watt
Ja tering he..... maar de eerste keer is altijd het spannendst
Maar ik heb ze toch maar op 12/12 gezet, zat me toch niet lekker een extra dag, ze moeten zsm denken; bloeien!
Want de meeste zijn omhoog, ook de auto-flowers allemaal...
20160426 (3).jpg
6 zijn niet omhoog gekomen, en 5 hiervan hebben ook geen wortel aan de onderkant (moest toch nog even kijken)
Dus die ene komt misschien nog wel. Dan heb ik precies mijn aantal over, die ik wilde hebben
Nu nog hopen dat het overpotten goed gaat, zie ik nog wel tegen op om ze uit die spongepots te halen.
Ga ik morgenochtend doen, en dan ook de 600 watt erboven.
@Flintstoned, thanks!!
En nog een vraag over het inwateren:
Ik heb 6,5 liter potjes.
Ik wil hier een klein laagje hydrokorrels onder doen, dit lijkt me goed voor de lucht voor de wortels, groter oppervlakte dan alleen die kleine gaatjes van de pot.
Maar hoeveel liter water geef ik om het in te wateren? En hoelang van te voren?
.Last edited by Faach Viechuur; 26 April 2016, 09:45.
Comment
-
Laagje kiezel of hydrokorrel voor een betere afwatering kan natuurlijk zeker. Zelf water ik me potjes een dag van te voren in en zet ze dan warm zodat alles op kamertemperatuur komt vooral ik zaai.
Je zou natuurlijk een testpotje kunnen begieten. Giet langzaam of met tussenpoosjes totdat je onder uit de pot water ziet komen. Dan weet je ongeveer hoeveel net te veel is.
Comment
-
niets zo leuk als uit zaad, krijg je wat verschillende pheno's voor de kiezen
ik neem me een stoeltje
greetzLast edited by member16666; 27 April 2016, 13:53.
Comment
-
Gisteravond, dag 3 na het zaaien, de potjes gevuld met een laagje hydrokorrels, Canna Terra Aarde en in het midden Canna Terra zaailing aarde, en in de tent gezet (holy moly)....
20160426 - 2 (3)-2048.jpg
20160426 - 2 (5)-2048.jpg
20160426 - 2 (6)-2048.jpg
Daarna ingewaterd en afgedekt:
20160426 - 2 (9)-2048.jpg
Vanochtend, dag 4 na het zaaien, de dames naar hun nieuwe onderkomen gebracht, waar ze alvast het laatste uurtje onder de 600watt hebben mogen staan:
20150427 (2)-2048.jpg
20150427 (4)-2048.jpg
20150427 (5)-2048.jpg
20150427 (7)-2048.jpg
20150427 (8)-2048.jpg
20150427 (9)-2048.jpg
20150427 (10)-2048.jpg
20150427 (13)-2048.jpg
20150427 (17)-2048.jpg
Totaal over:
25 x Money Maker (Kush x Skunk)
3 x Bubblegum autoflower, voor buiten
1 x White Widow autoflower, voor buiten
5 zijn er niet ontkiemt, en heb ze toch maar in een pot gedaan, zie wel.
Comment
-
Had ze helemaal tot het randje vol. Misschien had ik sommige wat harder aangedrukt, of misschien water te snel erop laten gaan. No idea.
Ik ben alleen benieuwd hoe groot ze gaan worden, en of het wel verstandig is met een HPS voorgroeien in zo'n korte tijd.
Lees overal dat ze wit licht gebruiken de eerste weken, ofwel TL of HPI ofzo.
We gaan het zien, mijn spongepot experiment heeft wel gewerkt, en die werken gewoon.
Maar misschien was het verschil dat ik ze heb:
- "voor-geboord" met een sate prikker, zodat de wortels vrij doorgang hadden
- afgedekt met stek/zaai aarde, ipv spongepot spul
En een constante temperatuur natuurlijk maar dat lijkt me sowieso verstandig.
Wel heb ik er een paar helmpjes af moeten halen, maar dat ging ook prima met een beetje vochtig maken/inweken.
Zover ik bij twee kon zien, had de aarde beetje verwijderd, hebben die zaden helemaal niks gedaan; en was volgens mij niet te wijten aan de spongepots.
Vermoed eerder dat het de zaden waren; de kleine en lichtere van kleur wellicht, jammer dat ik die niet bij elkaar geplaatst heb.
Maar volgende keer ga ik gewoon direct in de aarde, waarschijnlijk met plastic bekertjes, zoals QnQ.
Nog 50 minuten, totdat de lamp aan gaat...
Moet de lamp nog laten zakken, en de dametjes even goed in de gaten houden, dat ze niet wegschroeien.
Comment
-
Eerste paar dagen rustig die lamp laten zakken, zodat je na een dag of 5-6 op de juiste afstand zit.
Eerste week/anderhalf kan je ze best af en toe wat besproeien voor wateropname, maar wel enkel als de lamp uit is.
Onder HPS ontkiemen is hier nog nooit een probleem geweest, wel plantjes dat verbranden omdat er te grote waterdruppels achterblijven.
Vergeet niet dat je lamp niet overal even fel zal schijnen.
Ik dacht dat het ook ergens bij No Mercy geschreven staat, maar het is na verloop van tijd wel verstandig om de buitenste planten binnenin te zetten en omgekeerd.
Anders gaat het veldje niet heel egaal blijven.
Good luckStap voor stap geraken we er wel.
Comment
-
Dag 5 Geplant (zaadjes) 2016-04-23 3 dgn 0.4 wkn op 24/0 Overgepot en op 12/12 2016-04-26 2 dgn 0.3 wkn op 12/12
We hebben 3 nakomelingen.... Kan er maar eentje op de foto krijgen, die andere kan ik op de foto niet terug vinden tussen het perliet.
20160428 (3).jpg
Geen idee of dat wat wordt, we zien het wel. Er is in ieder geval nog wel plek voor de potten.
Verder heb ik ook een nieuwe kap gehaald.
20160428 (8).jpg
Hier heb ik net het plasticje vanaf getrokken, en deze glimt weer lekker van de binnenkant.
Die diamondkap was me veel te dof/smering en ook (lichtelijk) bekrast op het gladde gedeelte.
Ik krijg hem ook niet mooi glimmend gepoetst, op de foto kun je het niet echt goed zien, en lijkt het wel of het zo hoort:
20160428 (9).jpg
Maar deze gebruik ik dus niet meer, maar gewoon weer een el cheapo kapje van 15 euro. Ging de eerste keer ook meer dan prima.
De dames doen het volgens mij ook prima.
In mijn ogen zijn ze nog niet echt gegroeid, dit wordt ook net hun tweede dag in de volle zon, en in hun nieuwe potten.
20160428 (7).jpg
Temperatuur is met lamp aan rond de 26,5 graden. Met de lamp uit tegen de 20.
Ik heb de zowel de afzuiger als de aanzuiger, beide vol open staan als de lamp aan staat (is nu veel stiller dan voorheen).
Voorlopig staan die uit, wanneer de lamp ook uit gaat. Alelen de ventilator staat dan aan.
De luchtvochtigheid is tegen de 50-60% met de lamp aan. Met de lamp uit richting de 90%
@Modest, thanks voor de tip, ga ik zeker doen. Had ik totaal niet aangedacht
Update 22:25
5 nakomelingen... als die verder gaan, is dadelijk 100% ontkiemt.Last edited by Faach Viechuur; 28 April 2016, 22:43.
Comment
-
Als ik dit zo zie vraag ik me telkens af hoe dit straks als je geen Hydro
kweek doet, gaat doen met water geven?
Ik bedoel als mijn plantjes klein zijn geef ik de eerste weken water met
zo'n speelgoed gietertje , kun je mooi mee langs de randen verdelen!
Maar als dan na een paar weken de grond niet of nauwelijks meer te zien
is, is het zelfs met een paar planten al een stuk lastiger!
Ben benieuwd naar het vervolg
Succes
Comment
-
Vraag ik me ook af in mijn vroegere kweken had ik er altijd 20 stuks (met voorgroei, dus kertbomen), en een langwerpig hok. Kon ik ook niet bij de achterste. Toen haalde ik er altijd een paar uit als ik water gaf. Hoort niet, want stress enzo, maar dat waren toen altijd wel de sterkste planten. Op een gegeven moment ben je er ook niet voorzichtig meer mee.
Maar het water maak ik aan in een 10 liter gieter, dat giet ik dan over in een 1,5 liter gietertje, waar ik de planten water mee ga geven. Of dat gaat werken, gaan we hopelijk snel achterkomen
Comment
Comment