Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SOG - 600 Watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SOG - 600 Watt

Maak een stuk slang aan je gieter
    Plantjes gaan sowieso hun groeiperiode pakken tot de 7e node (in theorie) , ze zullen misschien zelfs gaan strekken door de korte lichtperiode gedurende de groei.
    Ze kunnen nog best anderhalve meter hoog worden.
    Ik ben benieuwd dus kom af en toe even kijken hier

* die Diamond is niet zo lang meegegaan dan of wel ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Stukje tuinslang geknipt en op de gieter, check

En hoop dat ze dat niet gaan doen, ander halve meter. Hopen dat het strekken mee gaat vallen

We zien het wel, anders gaan ze het nog zwaar te voorduren krijgen

En die diamondkap heb ik 1 ronde mee gedraaid, die had ik van een kameraad gekregen, samen met een 400w setje.

Hij heeft er ook maar een halve ronde mee gedraaid (weet niet of die hem tweedehands had)

En ik heb hem zelf ook nog laten verslonzen in de schuur, vandaar die krasjes

Maar het was al niet de mooiste, dus vandaar *schop*

Comment

Dag 9
        Geplant (zaadjes) 2016-04-23 3 dgn / 0.4 wkn op 24/0
        Overgepot en op 12/12 2016-04-26 6 dgn / 0.9 wkn op 12/12

Kleine update van mij, weinig te melden, alleen dat het wel ok gaat volgens mij.

Ze staan allemaal mooi in een briesje wind, en wapperen lekker voorzichting heen en weer :

20160502 (2)-2048.jpg

20160502 (2)-2048b.jpg

Heb ze gisteren wat water gegeven, aangezien sommige potten toch wat licht aanvoelden. En sommige weer helemaal niet.

Onder de lamp verdampt er wat meer waarschijnlijk, maar is wel een beetje lukraak water geven zo...

Groeien gaat nog niet echt snel, maar dat is normaal in dit stadium denk ik.

20160502 (3)-2048.jpg

20160502 (4)-2048.jpg

20160502 (11)-2048.jpg

Ze zijn niet echt aan het strekken, ze waren al wat lang toen ze uit de propegator kwamen, maar niet echt het idee dat ze de lucht inschieten.

Ik kan er eventueel nog aarde bij in doen, en tot de randen te vullen, mdan staan ze misschien wat steviger.

Maar volgens mij is dat niet nodig. Alhoewel, sommige hebben wel redelijk lange stelten.

20160502 (5)-2048.jpg

20160502 (6)-2048.jpg

En nog even wat fotootjes van de nakomelingen.

20160502 (12)-2048.jpg

En deze mogen straks vechten om een plekje:

20160502 (13)-2048.jpg

Comment

Goed bezig Faach Viechuur en er zijn er zelfs 2lingen bij.
          Dat gaat een mooie tent vol worden.

Comment

Dag 11
            Overgepot en op 12/12 2016-04-26 8 dgn / 1.1 wkn op 12/12
            Temperatuur met licht aan is tussen de 28-29 graden, was vandaag behoorlijk lekker weer, en het is direct een graadje hoger.

Zit weer op de kamer waar de zon op het laatst op staat, dus voordat de lamp aanspringt is het al lekker broeierig, en net 24 graden (normaal overdag 20).

Ik draai nu van 21:00-9:00, en ga straks misschien over op 22:00-10:00.

Dan is het buiten kouder dan op de kamer, en daarom trek ik ook verse lucht van buiten.

Want ik lees veel: naar buiten uitblazen (vind ik ook link, qua hitte detectie), en vanaf de kamer inblazen.

Anyway, ze beginnen nu een beetje op gang te komen lijkt het. Alhoewel ik het nog steeds spannend vind, hoe groot ze nou uiteindelijk gaan worden.

Normaal houden ze na twee weken op 12/12 wel grotendeels op met groeien. Dat zou nog een klein weekje betekenen, en dan zijn het denk ik nog kabouters.

Maar wat ik zoal zie en lees, is dat ze nog wel even doorgaan groeien, tot aan de 7e node ofzo.

Maar ok, foto's:

20160504 (1)-2048.jpg

20160504 (3)-2048.jpg

20160504 (2)-2048.jpg

20160504 (14)-2048.jpg

De grootste is een auto-flower, een Bubblegum:

20160504 (12)-2048.jpg

20160504 (4)-2048.jpg

En dit is de grootste Money Maker:

20160504 (7)-2048.jpg

20160504 (5)-2048.jpg

En volgens mij strekken ze ook niet echt toch?

Comment

Geef jij water langs onder?
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Nope.... dat doe ik van boven af, oldschool met een gietertje. Maar water geven is nog een dingetje....

Ik heb ze gisteren nog wat gegeven.

De buitenste waren gisteren nog redelijk in gewicht, en de middelste wat lichter, en dus droger.

Vandaar de middelste iets meer gegeven dan de buitenste.

Maar nu zie je inderdaad dat de buitenste aan de rechterkant bovenop helemaal kurkdroog lijken, ondanks ze water hebben gehad

Heb ze niet gevoeld vandaag, ga ik morgen even doen, ze staan niet droog/zeiknat.

Een handig systeem heb ik er nog niet in in ieder geval.

PS: en die potten links, met donkere aarde, had ik nog wat opgevuld met stekaarde, want er was eentje omgevallen, en eentje bijna

Die was gevallen had ook behoorlijk lange poten, het blad werd groter, en staat denk ik op het punt waar ze de meeste wind vangt.

Had ze allemaal even wat dieper in moeten graven, maar zolang ze niet omvallen, is het wel prima volgens mij. Kan de potten altijd nog bijvullen.
                Last edited by Faach Viechuur; 4 May 2016, 22:31.

Comment

Laat je de ventilator dan niet wat te laag hangen, persoonlijk hangt de ventilator hier standaard 10cm onder de lamp.
                  Op de planten doe ik niet, zou al een stijve nek krijgen van de trek alleen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik heb wel een honeywell 20 cm venti, chillout noemt die serie. Stevig ding, voor 20€.
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Update (foto's en gegevens van gisteravond 9 mei)

Dag 16
                    Overgepot en op 12/12 2016-04-26 13 dgn / 1.9 wkn op 12/12

Zo de tering, met die temperaturen, is het met het licht uit al richting de 30 graden, als het licht net aangaat, loopt het wel op tot 32, in de loop van de nacht zakt het weer richting de 30, meestal net er iets onder....

Maar ik merkte dat de planten in het midden, dus onder de lamp, het minst snel groeiden. Dan heb ik het niet alleen over de hoogte (strekken) maar ook over de grootte van de bladeren; die waren een stuk kleiner.

Ze staan nu aan de buitenkant, en die van de buitenkant staan nu in het midden:

20160509 (1).jpg

En qua strekken valt het wel mee volgens mij:

20160509 (4).jpg

20160509 (5).jpg

De nakomelingen:

20160509 (6).jpg

Maar ondanks ik super geniet van het weer, ben ik blij dat het einde van de week weer wat minder wordt.

Doe maar gewoon een zonnetje en een graadje of 15-20 dat is prima.

Vorige week lag er nog sneeuw hier, en nu kun je tot middernacht in je blote pens buiten zitten
                    Attached Files

Comment

Ziet er goed uit faach viechuur
                      Groene vingers

Comment

Mooi man dat gaat prima zo te zien.

Ik ben wel benieuwd hoe groot ze gaan worden zeker omdat ze op 12/12 staan.
                        En temperatuur mag wel lager als het kan even kan niet hoger dan 27 en het is nog niets eens zomer.
                        Al heb ik jouw alle vertrouwen dat het goed gaat komen.

Keep on going

Comment

ik heb hier niks op aan te merjen,... ga zo door!

Comment

Thanks beide.

Dag 19
                            Overgepot en op 12/12 2016-04-26 16 dgn / 2.3 wkn op 12/12

Dat gaat een (te) volle bak worden straks ben ik bang... gaat wel hard nu, ondanks de warmte. Als dat zo doorgaat...

20160512 (2).jpg

Morgen ga ik even weer de stoelendans doen, want er zit echt wel veel verschil in die plantjes. En het ligt niet aan de plek waar ze staan volgens mij.

Want die grotere die ik in het midden heb gezet, knallen gewoon door. Maar ik ga ze beetje schuiven, zodat ik kleinere en grotere beetje afwissel.

De 4 autoflowers staan nog links voor in de hoek, en de White Widow is daar de grootste van (rechtsboven van de 4). Maar dit ga ik zo ook even omwisselen.

Ga er sowieso nog twee naar buiten knallen denk ik, en wil met twee kijken wat ze op 12/12 doen. Tenzij ik echt ruimte gebrek krijg.

Maar sommige plantjes zijn echt mooi kort en bossig:

20160512 (6).jpg

20160512 (8).jpg

En sommige zijn echt lang en strekkerig, verspreid over de tent:

20160512 (7).jpg

Ze krijgen nu om de dag ongeveer 600ml water, soms spring ik een dagje over.

Alleen de eerste keer een beetje rhizotonic meegegeven, daarna alleen water.

Comment

Staat er allemaal wel lekker fris en groen bij, weinig te zien van de warmte i.i.g.
                              Spannend, zo'n volle tent. Ik ga 't volgen enne... veel succes verder natuurlijk!

Comment

Joehoe, ik kijk even mee
                                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Bezig...
                                X