Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SOG - 600 Watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SOG - 600 Watt

Neemt u plaats....

Dag 21
    Geplant (zaadjes) 2016-04-23 3 dgn / 0.4 wkn op 24/0
    Overgepot en op 12/12 2016-04-26 18 dgn / 2.6 wkn op 12/12

Alweer een update, maar het is nu exact 3 weken geleden dat ik ze geplant heb, vond ik wel een mooi moment.

En als ik er bij nadenk, hoe bijzonder het eigenlijk ook is. Dat 21 dagen geleden ik paar zaadjes in "de grond" stop, en nu van die mooie planten zijn geworden.

Ik ben nu ook helemaal over, en wil ook niet meer met stekken werken (tenzij ik precies weet wat het is).

En ze ruiken me toch lekker, als ik over de steeltjes wrijf

Anyway, de temperatuur buiten is flink gezakt, en in de tent zijn nu ook weer normale temperaturen.

Nu 26 graden met het licht aan. Vanmiddag 24 met het licht uit.

Ik had de aan- en afzuiger even heel laag gezet, omdat ik niet wilde dat ze direct vanuit de hitten in de kou kwamen.

Opzich is een groter verschil in dag- en nachttemperatuur gunstig, dacht ik, om de bloei te stimuleren.

Dus vanaf morgen laat ik het gewoon draaien, het ging me even om die overgang beetje te verzachten.

Geen idee of dat wat uitmaakt, was meer een gevoel...

Ook heb ik de planten wat ongewisseld, om de verschillende groottes beter te verdelen.

Maar weet niet of het ook echt beter is geworden. Het is niet echt een mooi veld zo.

20160514 (1).jpg

20160514 (2).jpg

20160514 (3).jpg

Maar waar het mij deze update ook om gaat

Een vriend van mij wil toch nog een keer een ronde proberen. Ik wil hem zijn 400watt setje terug geven, alleen heeft ie momenteel geen geld voor zaden

Anyway, ik zit/zat te twijfelen of ik wil gaan toppen/fim-en. En toen dacht ik dat gewoon een paar wil gaan toppen, en (proberen) daar stekken van te maken voor hem

Nu heb ik geen steenwolblokjes, en ik heb ook geen zin om daarvoor naar de growshop te gaan.

Ik las ook dat je ze wel direct in de aarde kan zetten. Maar ik heb ook geen perliet.

Nu zat ik een beetje te zoeken op luiervulsel, want dat had ik wel eens gehoord.

En schijnt dat ze die shit ook in potgrond gebruiken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Polyacrylaat

Anyway, nu ben ik alvast aan de slag gegaan

Het Basismateriaal

Zaailing-aarde en een, met rhizotonic en water volgezogen, luier

20160514 (6).jpg

10 potjes en een aquarium

20160514 (5).jpg

De Procedure

De aarde in een emmer geflikkert

20160514 (7).jpg

Luiervulsel er doorheen gemixed

20160514 (8).jpg

En de potjes gevuld:

20160514 (9).jpg

Die heb ik daarna ook bewatert met Rhizotonic en water.

Als niemand mij tegenhoud, ga ik morgen een paar planten toppen/fim-en/onthoofden, schuin afsnijden, in de stekkenpoeder rollen en in die potjes zetten.

Ik twijfel zelf nog over:

1) Zal ik uberhaupt die planten wel toppen/fim-en, worden ze dan niet te breed, ivm de SOG?

2) Kan ik van een getopt stukje een stekje maken? Heb al een paar planten op het oog, die ik redelijk safe een aardig stukje kan onthoofden volgens mij.

3) Werkt dat zaailingaarde aarde met dat luiervulsel, om wortels aan te slaan?

.
    Last edited by Faach Viechuur; 15 May 2016, 00:56. Reden: cut-autokorrektie

Comment

Beste faach
      Ik weet niet of het zo verstandig is in je Sog te gaan toppen
      In principe kan je een getopt plantje gewoon stekken alleen hoe kleiner hoe lastiger
      Ben altijd wel voorstander van een stek met een minimale lengte van 7 cm omdat dit het lekkerst werkt.
      Hoe langer de plant in de bloei staat de lastiger deze te stekken is en krijg je van die papstengels

Comment

Mooi verhaal! Ik neig ook naar niet toppen of F.I.M'en. Het is al een volle boel. Aan de andere kant, je kunt er een paar fimmen en dan weet je zeker dat ze zo'n volle tent krijgt dat je je maat gewoon wat van je huidige planten kunt gaan geven. Wellicht is dit het handigst. Geef je hem 1 rij planten en dan heeft de rest weer wat ruimte om alle toppen te groeien.

Luierkorrels... Hmm, ik weet niet, gaat tegen mijn gevoel in. Ik zou wat mos drogen en dat in kleine stukjes erin doen bij gebrek aan perliet. Vroeger gebruikten ze namelijk mos in als luiermateriaal. Of het goed werkt weet ik zo niet, maar opzich, in kleine stukjes... En anders gewoon aarde gebruiken. Waar je overigens niet voor naar de growshop hoeft is Oase, dat kun je bij de welkoop halen en dat gebruiken growers ook vaak voor hun stekken en zaden, hoef je ook niet af te zuren, gelijk klaar voor gebruik. Tientje bij de welkoop.

Succes!
        Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Luierspul lijkt idd niet het beste idee, het absorbeert te veel en zet daardoor ook erg op.

En het voelt net alsof het dan "drukt" ofzo.

Maar hoe dan ook, verder ook de plantjes nog goed bekeken, en zie toch niet echt mooie stukjes om iets te knippen.

Heb eentje die behoorlijk hoog was toch nog even getopt, maar dat was al een mini-stukje.

En zo goed als geen steeltje, om hem in de grond te steken.

De plantjes zijn ook maar tussen de 20 en 30 cm, als ik dan bijv. al 7 cm wil knippen, moet ik hem voor een derde/vierde afknippen

Of ik zou misschien een volledige zijtak moeten knippen, maar ook dat vind ik een beetje te veel van het goede

En over straat emet 8 planten zie ik ook niet zitten

Ach, het was een leuk idee, en misschien dat ik later nog wel ergens een tak afknip, om te kijken wat er gebeurt.

Wat betreft zijn ronde, ik leen hem wel een paar euro voor wat zaden, of hij moet maar even wachten. Einde van de maand krijgt ie zijn vakantiegeld, kan die dan halen of mij teruggeven.

Om hier stekken van te maken, moet ik ze te erg mishandelen

Thanks voor de tips in ieder geval!

Comment

als je voor sog gaat , zou ik ze niet toppen , dan zou ik stekjes maken van iets van tak van aan de zeikant

ivm je stekjes of dat zo zal gaan , als je er stekgel of stekpoeder aandoet , en ze dan in een propegator zet , dan zou dat moeten lukken

voor de rest zou ik zeggen , knal maar lkkr verder :p

groetjes
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Yeah, K1 voor de bonus!
              Je kunt over een paar dagen kijken of je de onderste nodes kun snoeien.
              Normaal doe je dat al vrij snel, zo gauw ze zichtbaar zijn, maar als je stekken wil maken kun je wachten tot ze stek-geschikt zijn.
              De bedoeling is dat de plantjes de lucht in gaan, en niet de breedte, dus zeker niet toppen, daar is geen plek voor.
              Die onderste nodes zullen wat moeilijker wortelen als stek maar het kan best, en anders pak je die daarboven als die groot genoeg zijn, die moeten er toch ook af straks.

Dat luierspul kan best, dat wordt wel meer gedaan.
              Ik weet alleen niet of je de grond na gebruik nog in de groene kliko, of de tuin kunt storten.
              Iets meer over de chemie van Poly-acrylaten.
              Of wacht tot LR2 z'n kennis komt verspreiden, die kan ook vast iets meer vertellen over de werking van Acrylaten ten opzichte van de zuren die we gebruiken
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ook weer een update van mij. Ik ben tevreden tot nu....

Sinds eergisteren zit de bloei erin!

Maar het begint echt een jungle te worden

Weet niet of ze nu extra hard gaan, omdat dat dat normaal is in deze fase, of dat ze toch langzamer gingen door de hoge temperaturen afgelopen week.

Dag 24
                Overgepot en op 12/12 2016-04-26 21 dgn / 3.0 wkn op 12/12
                Bloei 2016-05-17 0 dgn / 0.0 wkn bloei
                Overzicht

20160517 (2)-2048.jpg

De eerste bloeiverschijnselen

20160517 (7)-2048.jpg

En nog een paar mugshots

20160517 (15)-2048.jpg

20160517 (16)-2048.jpg

20160517 (17)-2048.jpg

Zo zien de meeste eruit, kort en bossig.

En valt me op dat de onderste takken meestal helemaal de lucht instaan. Die hoef ik denk ik niet te dieven?

Her en der zit wel wat kleins, op andere planten, dat gaat er sowieso nog wel af.

Anyway, er zitten ook 2,3 zulke planten bij:

20160517 (9)-2048.jpg

Lang gestrekt, geen internodes, en meer Sativa blad dan Indica.

Is het gewoon een zogeheten phenotype, waar de sativa overheerst?

Of zijn het mislukkelingen, of (potentiele) herma's in wording?

Dan nu nog foto's van vandaag:

Dag 26
                Overgepot en op 12/12 2016-04-26 23 dgn / 3.3 wkn op 12/12
                Bloei 2016-05-17 2 dgn / 0.3 wkn bloei
                20160519 (2)-2048.jpg

20160519 (4)-2048.jpg

20160519 (3)-2048.jpg

20160519 (6)-2048.jpg

De temperatuur is nu goed onder controle, en komt ook met dit relaxed weer niet boven de 28.

Luchtvochtigheid tussen de 45-50%

Verder krijgen ze nog alleen water, om de dag 500~600ml.
                Last edited by Faach Viechuur; 19 May 2016, 21:33.

Comment

Dat word volle bak faach
                  Het plantje op foto vier zou ik zelf de onderste vier nodes weghalen
                  omdat die waarschijnlijk toch niet boven het bladerdek uitkomen en worden verdrongen
                  Die zou je evt kunnen proberen te stekken
                  Komt allemaal goed

Comment

Dankzij De Witte dit nummer al hele week in mijn kop zitten, maar wel toepasselijk voor deze update.

Dag 31
                    Overgepot en op 12/12 2016-04-26 28 dgn / 4.0 wkn op 12/12
                    Bloei 2016-05-17 7 dgn / 1.0 wkn bloei

"We are growing, growing higher and higher.... we are growing, growing higher and higher...."

Ze gaan echt de lucht in en vind ze er redelijk gestrekt uit zien.

En er lijkt nog geen eind aan te zitten.

Lamp zit weer op 55 cm, van de laagste in het midden, en wel 45cm van de andere.

Ik ga hem voorlopig eerst niet verhogen, ze zien er (nog) niet te warm uit. Hou ik wel in de gaten natuurlijk.

Wil zoveel mogelijk voorkomen dat ze nog verder de lucht gaan. Van mij mag het wel afgelopen zijn

Waar het eerst grotendeels allemaal korte bossige plantjes waren, zijn het nu grotendeels lange slungels.

Geen idee of het zo hoort en/of normaal is. De lamp heeft sowieso niet te hoog gehangen.

Misschien heeft het met de ruimte te maken. Dat ze niet de breedte in konden, en maar de lucht in zijn geschoten.

Dit vermoeden wordt versterkt, omdat bij veel planten zelfs de onderste takken helemaal naar boven/tegen het bladerdek zijn gegroeid.

Zijn nu ong. tussen de 45 en 60cm hoog

Wat niet boven kwam, is er afgeknipt en heb ik vorige week woensdag inderdaad mini-stekjes van gemaakt

Had ik foto's van... maar die heb ik kennelijk alweer verwijderd, zonder eerst naar mijn supergeheime mapje te kopieeren

Maar ik heb net bevestigd gekregen dat ze allemaal nog overeind staan, dus dat gaat wel goed denk ik?

Ik maak daar binnenkort wel foto's van met mn telefoon.

Anyway, terug naar de tent.

Water geven is een ramp. Kost me veel meer tijd dan met de SCROG.

En over de hele kweek, gaat me dit meer tijd kosten dan die 2 weken binden.

Het is wel veel leuker werk is, geen last van je rug, en je kan alles even mooi bekijken.

Maar kost het me echt fokking veel tijd. Ben zo 15-20 min onderweg, als ik snel ben. Met de SCROG kon ik in 5 minuten water geven.

Ik had ergens al een oplossing gezien met een ton met maten erop, en een slangetje eraan.

Dan hoef ik niet elke keer over te gieten, naar het kleine gietertje... ga ik nog over nadenken.

Genoeg gelult, foto's

20160524 (2)-2048.jpg

Zijaanzicht, met de grootste planten aan de zijkanten:

20160524 (4)-2048.jpg

De kleinere planten in het midden:

20160524 (6)-2048.jpg

En zo moet ik nu water geven:

20160524 (7)-2048.jpg

En nog wat random foto's:

20160524 (5)-2048.jpg

20160524 (8)-2048.jpg

20160524 (9)-2048.jpg

20160524 (11)-2048.jpg

Temperatuur is nog steeds goed 21-28 graden, luchtvochtigheid ~50-65

Ze krijgen nu om de dag 1 liter water, en heb er sinds vandaag 15ml Terra Flores op 10 liter bij gedaan.

Ga ik langzaam verhogen. Denk dat ze anders straks wel tekorten gaan laten ziet, zijn maar kleine potjes (6,5L)

.
                    Last edited by Faach Viechuur; 24 May 2016, 21:48.

Comment

Mooi veldje zo toch , haha shaka zulu jeugd sentiment eind jaren tachtig

Comment

Lekker muziekje en mooie plaatjes kijken
                        Die gaan goed zeg!
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Thanks, ze gaan volgens mij wel lekker ja. Ben benieuwd hoe de toppen gaan ontwikkelen.

Ik denk ook dat ik die auto-flowers er ook maar in laat staan, en 5 nieuwe auto-zaden haal voor buiten.

Ze staan nu allemaal mooi met de "armen de lucht" in, en dan krijg ik er gaten tussen.

Past ook precies in de tent, het aantal potjes.

Comment

Naar aanleiding van dit topic, zit ik ineens met mijn lamp.....

Osram - Vialox NAV-T 4Y SUPER (SON-T PLUS) 600w
                            Website

Ik zie dat dat ding 2000K kleuren heeft, dat moet volgens mij 2700K zijn.

Ook als ik in de data sheet kijk, zijn de toepassingen:

Areas of application
                            _ Streets
                            _ Outdoor lighting
                            _ Industrial installations
                            _ Suitable for use in open and enclosed luminaires
                            _ Outdoor applications only in suitable luminaires

WTF !!!!!!????!?!?!?!!?!?!?!?

Morgen denk ik maar even terug naar de growshop, en die sjaakies even om een andere vragen, en waarschuwen.

Vraag eerst wel even of ik een nieuwe 600w mag zien, want ben wel nieuwsgierig wat ze nu hebben liggen.

Kan me ook haast niet voorstellen, dat dit nu hun standaardlamp is?

Of maakt het niet zoveel uit 2000K of 2700K?

Ga zo eerst mijn oude Philips maar weer terug zetten..... gadverdamme....

Edit

Nog even een fotootje... kan nog steeds niet geloven dat ze me straatverlichting verkocht hebben.

straatverlichting.jpg

Ene kant zit ik te gniffelen zo achterlijk.... andere kant vreet ik me op.

Zal dit misschien ook de reden kunnen zijn, dat ze extra de lucht zijn in gegaan?

Vandaag sowieso wel weer 5cm bij gekomen, als het geen 10 is....

Ik had me bij een SOG eerder zoiets voorgesteld, HELEMAAL MET 12/12

Wat als ik nog voorgegroeid had?

Edit2

Ik zie dat hun Plantastar series, voor "Greenhouses, Suitable for growth of fruit" ook 2000K aangeeft.

En gvd kutinternet.... lees nu ook overal weer, "Generally the lower the kelvins the better for bloom", en op andere pagina's weer dat 2700K beter is....

Iemand iets zinnigs over te zeggen?

Op dit plaatje lijkt er nogal wat verschil in te zitten:

Dan ga ik heel erg richting rood, ipv warm.... alhoewel met mijn ogen het niet echt opvalt.

Zou dan toch ook wel moeten? Soort roze buurt effect... als ik dat plaatje zo zie.

Of zullen die Osram lui het gewoon niet zo nauw nemen met hun specs?

Edit3

Wordt helemaal leip van alle info op het internet.

Ik zie 2000K afgebeeld als rood en als geel. En kan geen eenduidig antwoord vinden, niet op de vraag:
                            - of die lamp nu 2000K of toch wel 2700K is, ik zie ze namelijk wel bij growshops liggen (zal misschien wel niet achter te komen zijn)

Maar nog belangrijker:
                            - of 2000K wel ok is voor onze plantjes
                            - of die 2000K ook invloed kan hebben op de
                            lengte, of dat hiervoor alleen de lumen belangrijk zijn.

*Stopt met zoeken en gaat rustig in een hoekje liggen, hopen dat LR2, QnQ, Flintstoned of iemand anders langskomt en zich geroepen voelen om hier wat zinnigs over te roepen*

.
                            Last edited by Faach Viechuur; 25 May 2016, 20:40.

Comment

Nondeju dat ziet er even mooi uit Faach Viechuur ze doen het goed.
                              Laat de toppen maar komen het gaat alleen maar mooier worden in jouw tent.

Comment

Faach, volgens mij maakt het niet heel veel uit, ik heb t-neon lampen van 2100k voor het bloeien en ik heb ook mensen zien bloeien met Cree leds van 3000K en 3500K. Het kan, of het de meest doeltreffende kleurtemperaturen zijn weet ik niet. misschien gewoon proberen...
                                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Bezig...
                                X