Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SOG - 600 Watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SOG - 600 Watt

Hartslag en adem begint al iets kalmer te worden....

Comment

Haha Je zou deze lamp ook voor het eerste en laatste uur van elke dag kunnen gebruiken om een zonsondergang te faken. Kan de bloeitijd een weekje verkorten las ik ergens. Hoewel dat met nog donkerder led licht was in een lagere wattage. Je zou zelf moeten onderzoeken of dat hierbij ook zou gelden.
      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Wil best als testkonijn met 2000K proberen, als theoretisch de kans redelijk is dat het normaal zou moeten lukken.

Maar twee keer op een dag een gloeind hete lamp vervangen zie ik niet echt zitten

Comment

Haha nee dan zou je 2 lampen moeten hebben en twee schakelaars. Maar opzich mooie test voor een verslagje denk ik zo.
          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Je hebt helemaal geen 2 lampen nodig.
            Dat kan maar is niet nodig.

Als jij altijd Philips greenpower hebt gebruikt koop dan de vervanger.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En dat van die straatverlichting staat bijna bij elke kweeklamp.
            Ze kunnen het moeilijk op alle modellen zetten, voor tuinbouw. Check it.

Comment

Ja maar ze hebben ook modellen speciaal voor planten

En die 2000K baart me zorgen....

En voordat ik morgen "scene ga trappen" in de growshop, wil ik graag wel zeker weten of het ook zo is (en het niet gewoon afronding is ofzo), en of het een probleem is 2000K vs 2700K.

Comment

2700 Kelvin is warmwit voor menselijk gebruik. Dat staat dus op een spaarlampje. Als je echt wil weten wat voor lightspectrum die lamp geeft en waar de pieken liggen zal je toch de Nanometer pieken grafiek moeten bekijken en die naast de PAR curve van cannabis leggen.

In de groeifase, hebben planten meer behoefte aan blauw licht met een kortere golflengte (circa 400 tot 480 nanometer, dus de 6500K lamp). In de bloeifase hebben de planten juist meer rood licht (620 tot 720 nanometer) nodig, dus de 2100K lamp.
                Die 2000K zal prima werken in bloei. Eronder groeien zal iets moeizamer gaan en langere internodes geven dan wanneer je er wat meer blauw bij geeft

Kijk je nu niet scheel op die 2700Kelvin das gewoon de spaarlampkleur die het dichts bij die 2100Kelvin licht. Dus niet de ideale kleur voor cannabis eigenlijk maar bij gebrek aan beter.

Comment

Ok thanks man! Ik ben weer gerustgesteld, en op het oog zie ik ook helemaal geen verschil.

En heb sowieso gegroeid met een "gele" HPS lamp. Dat kan verklaren idd dan ze wat strekkeriger zijn geworden.

Maar als ik wel een SOG zou willen hebben met van die 20CM plantjes, moet je ze dan telkens snoeien?

Of is met "blauw" licht groeien dan al voldoende?

Het zijn nu alsnog (ingeklapte) kerstbomen

Comment

Dag 33
                    Geplant (zaadjes) 2016-04-23 3 dgn / 0.4 wkn op 24/0
                    Overgepot en op 12/12 2016-04-26 30 dgn / 4.3 wkn op 12/12
                    Bloei 2016-05-17 9 dgn / 1.3 wkn bloei

Vandaag even weer flink aan het dieven geweest.

Die krengen blijven maar doorgroeien, en inmiddels waren veel takken die eerst nog boven kwamen, verdrongen door de bovenste takken.

Het is nu dus weer een soort SCROG, aangezien het allemaal een 40-50cm in de lucht "zweeft"

Of heb je voor die lage plantjes some lowryders nodig ofzo?

Anyway temperaturen zijn allemaal nog ok 21-28 , luchtvochtigheid schommelt wat meer ~45-60%

Voeding krijgen ze nu 25ml per 10 liter. Drinken +/- 700ml om de dag.

Overzicht

20160526 (1).jpg

20160526 (3).jpg

Zijaanzicht/hoogte.

20160526 (4).jpg

Plantje voor het dieven

20160526 (7).jpg

Plantje na het dieven

20160526 (8).jpg

Er zitten echt scharminkels tussen, die kunnen zichzelf nu al niet rechtop houden.

20160526 (9).jpg

Overzicht na het dieven, schuiven en water geven.

20160526 (11).jpg

Het afval.

20160526 (14).jpg

Comment

wou het net even melden dat het wel tijd werd om te dieven he

ivm het dieven , vind ik persoonlijk dat er net iets meer afgemogen had , dus een internode hoger

maar ja das mijn mening he , nu ga je volgens mij nog teveel fluff hebben

tevens , hoe staat het met je genomen stekjes ??

groetjes en hou het groen he
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Gaat lekker Faach, ik schuif mijn stoeltje ook nog bij

Volgens mij groeien die Moneymakers als waanzinnigen, heb je bij Shivaman de kast uit zien groeien maar weet zo uit het blote hoofd niet hoe lang hij had voorgegroeid.

Er zijn nog genoeg shops waar je wel Gavita etc. kan kopen , online vanuit UK heb je ze ook binnen een week.

Succes man !

(al lijk je het niet nodig te hebben )
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

De groei van planten is niet alleen afhankelijk van de assimilatie. Allerlei stuurprocessen die bepalend zijn voor de plant architectuur en complexe processen zoals bloei, worden bepaald door het lichtspectrum.

Planten groeien compacter (kortere internodes, minder celstrekking) naarmate het aandeel blauw licht toeneemt en de hoeveelheid verrood licht afneemt.

Hoeveel blauw nodig is voor "normale ontwikkeling" van een plant is eigenlijk nog nauwelijks en maar voor een paar Lanbouw en kas gewassen onderzocht. Over het algemeen wordt aangenomen dat licht met een spectrum vergelijkbaar met zonlicht een normale plantontwikkeling garandeert.

Zonlicht bevat, uitgedrukt als percentage van alle fotonen tussen 400 en 800 nm, ca. 21% blauw (400-500nm), 26% groen (500-600nm), de plant doet hier niks mee, 27% rood (600-700nm) en 26% verrood licht .

Het effect van blauw licht is daarnaast afhankelijk van de hoeveelheid rood licht of beter gezegd van de rood/verrood.
                          De R/VR wordt waargenomen via het de fotoreceptor fytochroom. Fytochroom is een bichromatische fotoreceptor met absorptiemaxima in het rode en het verrode deel van het spectrum. Rood licht wordt voornamelijk geabsorbeerd door de Pr vorm van fytochroom en verrood licht door de Pfr vorm. Als gevolg van de absorptie van rood licht wordt Pr omgezet in Pfr en omgekeerd wordt Pfr door absorptie van verrood licht weer omgezet in Pr. De uiteindelijk verhouding tussen de Pr en Pfr vorm van fytochroom is bepalend voor veel ontwikkelingsprocessen in de plant, zoals kieming van zaden, bloemknopontwikkeling, stengelstrekking en veroudering.

Voor de strekkingsgroei is bij een zeer groot aantal plantensoorten aangetoond dat er een duidelijke lineair verband bestaat tussen het aandeel fytochroom in de Pfr vorm en de mate van strekking. Hoe hoger de R/VR en des te hoger de Pfr/Ptotaal des te minder stengelstrekking.

In de natuur wordt een afname van de R/VR waargenomen in licht dat door bladeren wordt doorgelaten en wordt gereflecteerd. Planten kunnen aan de hand deze verandering in R/VR bepalen in hoeverre ze door andere planten worden overschaduwd of dreigen te worden overschaduwd door hun buurplanten. De mate van strekkingsgroei op een afname in Pfr/Ptotaal verschilt sterk van plantensoort tot plantensoort. Planten die van nature als ondergroei in bossen voorkomen vertonen nauwelijks een verandering in stengelstrekking bij een afname van Pfr/Ptotaal, terwijl planten uit kruidachtige vegetaties juist een zeer sterke strekkingsreactie vertonen.
                          Door ze onder MH (veel blauw, weinig rood) op te trekken tot de bloei zal je veel kortere internodes hebben maar ook minder vertakkingen. Meer rood zet de plant namelijk ook aan tot vertakken. Nu is strekken in sog (see of green) Vooral het gevolg van schadow avoidens. Ze "zien" dan dus het verrood van het licht wat door het blad van de buurplant komt. Ook als je dat onder Hm zet zullen ze de buurplanten detecteren door de rood/verrood verhouding. Eigenlijk zou je dus tot de bloei de planten moeten optrekken onder MH maar de planten zover uit elkaar moeten zetten dat ze elkaar niet "zien". Eenmaal in bloei zou je dan alles tegen elkaar aan kunnen proppen.

Buitenwiet kweken, alle info die je nodig hebt! Buitenwiet kweken in de tuin of op het balkon.

Comment

Straatlampen zijn overigens lage druk natrium lampen, geen hoge druk. En veel zwaarder dan 80 watt zijn die niet.

Comment

@K1

Sommige heb ik ook wel hoger gedieft. Sommige idd misschien te laag.

Deed eigenlijk ook maar wat

Ik moet zelf denk ik zien wat er gebeurd, en dan krijg ik dat gevoel wel.

Dat is wel het voordeel van zo veel planten, je kan wat meer klooien.

En de stekjes staan nog, gisteren eentje opengebroken van ongeduld, nog niks te bekenen, en beginnen gek te ruiken

Anyway, die kerel had zijn vakantiegeld inmiddels ook, dus gaat ook maar zaden halen.

Ik hou deze stekjes om te kijken wat er gebeurd

@Flint

Thanks man!! Ik liep weer paniek om niks te schoppen.

Maar toch altijd fijn als iemand met een onderbouwd verhaal komt.

Dat stelt gerust, heb het lampje inmiddels ook weer terug gezet

@Stemma

Ik vanavond even zoeken. Ik ben er ook bang voor dat ze dadelijk tegen het plafond aanstaan.

Maarja, hij zou short en bushy moeten zijn (waren ze ook), maar ze zeggen hij groeit ook snel:

The Money Maker is a very old-school plant. A true Master Kush, High Times Cannabis Cup winner in the early 90s, presented in feminized form. 

Short, bushy, with very small internodes, it grows very fast and has an extremely vigorous attitude. 

The leaf shows some sativa heritage, but the buds are definitely full indica, with a berry-sweet aroma that turns rapidly into a very kushy, earthy feel.
                              The calyx is large, buds grow irregular in shape and tend 
to slight fox-tailing.
                              The Money Maker makes very compact, heavy flower clusters, and it has very low 
leaf-to-calyx ratio so manicuring is very easy. 

The Money Maker can take high nutrients levels, and grows very well in soil, coco, hydroponic or aeroponic systems.
                              It performs well indoors and outdoors, and is ideal for beginners as well as for advanced growers.

The smoke is very intense, with a berry flavor that gives space to very deep earthy, mossy notes, to end in a slight garlic feel.
                              The effect is round, thick, narcotic. It is couch-lock-bonanza, ideal for very relaxing nights, or very lazy days.
                              Medicinally very valuable for those with trouble sleeping, or intense pains.
                              Anders wordt het denk ik knakken...
                              Last edited by Faach Viechuur; 28 May 2016, 21:29.

Comment

Heel cool om te volgen dit .

Maar over de lampdiscussie: wat is dan de 'beste' lamp om te kopen op de markt die het beste spectrum biedt voor zowel de groei als de bloei?
                                Kan wel interessant zijn als de mijne eens aan vervanging toe is (draait nu anderhalf jaar, maar ziet er nog als nieuw uit).
                                Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Bezig...
                                X