Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SOG - 600 Watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SOG - 600 Watt

De zon is de beste lamp. Maar voor een lamp moet je dus eigenlijk naar de parcurve van de plant kijken en de lamp nemen die kwa spectrum deze parcurve het beste volgt en dekt.

Het gaat er bij een groeilamp dus niet om om de zon zo dicht mogelijk te benaderen. Planten gebruiken een heel groot deel van het zonlicht helemaal niet.

Je zult dus het lichtspectrum van de lamp over de PAR curve van het gewas moeten leggen om te zien hoe "goed" een lamp voor de plant is. Vervelende is dat de PAR curve voor cannabis niet echt onderzocht is.

Comment

Dag 40
      Geplant (zaadjes) 2016-04-23 3 dgn / 0.4 wkn op 24/0
      Overgepot en op 12/12 2016-04-26 37 dgn / 5.3 wkn op 12/12
      Bloei 2016-05-17 16 dgn / 2.3 wkn bloei

Iemand nog een tip om planten te laten stoppen met groeien?

20160602 (12).jpg

20160602 (10).jpg

Ik dacht laat ze even een dagje overspringen met water. Niet slim.

Sommige potten waren helemaal kurkdroog, en een plant was volgens mij bijna overleden

20160602 (1).jpg

Hier had ze inmiddels al weer wat water gehad, en de bladeren onder verwijderd.

Maar ze blijven maar gaan.... lamp hangt al bijna tegen het plafond van de tent, en hangt bij sommige planten op maar 45-50 cm....

Topjes beginnen ook te vormen, alhoewel ik wel sterk verschil zie in de autoflowers (lopen voor)

De White Widow:

20160602 (11).jpg

En andere buds (de grootste):

20160602 (6).jpg

En nog wat random foto's:

20160602 (3).jpg 20160602 (4).jpg

Comment

knakken, buigen, binden en desnoods knippen.
        Lief vragen kun je ook proberen
        Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Je planten kunnen wel wat meer aan dan eens slap hangen van droog te staan het is tenslotte onkruid...
          Of het goed is voor je medium in je pot het volledig laten uitdrogen denk je maar zelf eens over.

En als ze echt nimeer mogen groeien zou ik ze uittrekken en er een brouwseltje van maken
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Of wat je kunt doen om ze klein te houden is eerst bijknippen, de langste toppen eruit, dan vervolgens root pruning toepassen, wat betekent dat je het grootste deel van de wortelkluit weghaalt. En vervolgens zet je ze in kleinere potten. Beetje aggressief, maar dan weet je wel dat ze 1) door het knippen kleiner zullen zijn dan nu waardoor je niet in de problemen komt met je hoogte, en 2) minder snel zullen groeien dan ze nu doen door het root prunen en de kleinere pot. In de hoogte zullen ze minder groeien en meer de zijkanten opzoeken.

Last edited by Dkuttekop; 3 June 2016, 10:19. Reden: Video

Comment

ghehehe zo vol man !
              euuhm ja ik zou het eigenlijk heel simpel doen ...
              je staat op 12/12 pot veranderen is dan nie slim dus wa schiet er nog over ...
              kiezen wie je het liefst binnen houd en knakken tot je gelijk veld hebt .
              ik zou zelf de autos buiten zetten nu puur omdat die al gaan bloeien en je op die gewoon nog moet wachten .

volgende keer potje minder zetten eh man !

Comment

Laat ons eens niks zeggen

Comment

Kan je die lamp niet lager hangen om zo het strekken beetje tegen te gaan ?
                  Dat rootpruning lijkt me nou niet zo een goed idee aan het begin van je bloei

Comment

Root pruning op dit punt in de groei is niet ideaal dat geef ik direct toe, maar aangezien die lamp van 600W nu al op 45/50cm van een aantal toppen hangt, is veel lager hangen al wat te laat, de offer je sowieso ook een paar toppen op verwacht ik. Maar goed, root pruning is radicaal, beetje knakken en buigen tot dat alle toppen zo laag mogelijk zitten en op gelijke hoogte, lamp zo laag mogelijk hangen en hopen op het beste, dat zou mijn eerste keuze zijn.

Daarnaast, scherp van Steunheufd, ze staan zo dicht op elkander dat ze maar 1 kant op kunnen om licht te krijgen, omhoog. Dus uitdunnen na het buigen en knakken zou ook wel eens heel nuttig kunnen zijn, dan hebben ze tenminste de ruimte om wat in de breedte te groeien.

Maar goed, ik wacht tot Flint wat gaat zeggen, ik word een beetje zenuwachtig van zijn stilte

Comment

Nondeju ik had niet verwacht dat zo groot werden zeker niet omdat je zowat meteen op 12/12 hebt gezet.
                      Hoe groot zijn ze nu en het groeien zal toch onderhoud wel gestopt zijn?

Comment

Ze strekken wel hard onder 600watt bij jou, maar ja, je hebt ook niet getopt in je zee...
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Thanks mensen, en ik vind het echt bizar ja, hoe ze de lucht in zijn gegaan.

Ik had echt plantjes van 40-50 cm verwacht, sommige zitten al op een meter

Waarschijnlijk heeft Steund ook gelijk, en is dat de enige plek die ze op kunnen groeien + het verhaal van Flint dat ze inderdaad weinig licht krijgen, doordat ze zo op elkaar staan.

Maarja, dat is eigenlijk het hele idee van een SOG toch ?

Zie ook overal, minimaal 30 bij een 600 watt lamp.

Waarschijnlijk moet je ook het goede soortje er voor hebben. Maar ik dacht dat ik met een grotendeels indica wel goed zat.

Maar ok, het lijkt wel dat de grootste groei eruit is, en gelukkig staan ze in het midden nog wel een 55-60cm er vanaf.

Kan de lamp ook nog 5cm omhoog brengen ofzo.

Over anderhalf uur kan ik de tent open doen, en gaan we weer zien wat we aantreffen

Als het wel de klauwen uit loopt, ga ik denk ik maar gewoon buigen en/of knakken

Ik heb nog een ronde dieven gedaan, en eigenlijk zit bij de meeste alleen de 3 bovenste internodes er nog maar aan.

Om er nu wat tussenuit te trekken ben ik bang dat ik mijn SOG helemaal om zeep help (lastig te verspreiden).
                          Last edited by Faach Viechuur; 3 June 2016, 19:29.

Comment

Ik heb even een plant als test geknakt, die werd ook veel te hoog. Maar de groei lijkt er nu ook echt wel goten deels uit te zijn. De meeste planten beginnen nu ook echt buds te ontwikkelen.

Maar vanochtend zag ik iets geks op 1 van de stammen:

watishet01.jpg

watishet02.jpg

Slakken? Eiernesten van..? Wratten?

Comment

Even weer een update van mij. Is een tijdje geleden, omdat er eigenlijk weinig te melden valt. En ik had het ook druk.

Bovenstaande foto lijken trouwens "wratten". Het beweegt niet, komen niet echt meer bij, en zit ook vast aan de stam.

Anyway, ik had vorige week ook nog een paar foto's geschoten maar niet gepost.
                              Dag 46
                              Overgepot en op 12/12 2016-04-26 43 dgn / 6.1 wkn op 12/12
                              Bloei 2016-05-17 22 dgn / 3.1 wkn bloei

20160608 (2)-2048.jpg20160608 (3)-2048.jpg

20160608 (4)-2048.jpg20160608 (6)-2048.jpg

Ik had een paar potten bijgevuld met dat goedkope geperste cocos potgrond van de Action.

Het viel me op, dat het lijkt alsof het een soort vochtindicatoren zijn.

Dus hoe lichter, hoe droger. Het is in ieder geval beter te zien dan met aarde.

Ik had eerst een paar potten gedaan, alleen om bij te vullen.

Daarna had ik nog een paar, om te kijken of het geen negatieve effecten zou hebben, en dat lijkt het niet.

20160608 (8)-2048.jpg20160608 (9)-2048.jpg

Hier ze je ook twee potten op de foto die geen/weinig water hoeven te hebben.

Die potten voelen ook echt zwaarder. Eerder kon ik het alleen voelen.

Het zal niet 100% betrouwbaar zijn, maar zo bespaar ik wellicht een paar planten van de verdrinkingsdood.

Dus heb gisteren op alle potten een laagje gelegd.

Dag 51
                              Overgepot en op 12/12 2016-04-26 48 dgn / 6.9 wkn op 12/12
                              Bloei 2016-05-17 27 dgn / 3.9 wkn bloei

20160613 (7)-2048.jpg20160613 (6)-2048.jpg20160613 (5)-2048.jpg

20160613 (3)-2048.jpg20160613 (2)-2048.jpg20160613 (1)-2048.jpg

20160613 (11)-2048.jpg20160613 (10)-2048.jpg20160613 (9)-2048.jpg

Het is een chaos in de tent maar is inmiddels wel onder controle volgens mij

De groei is eruit, heb heel wat gebogen en geknakt.

Alleen van een mooi egaal veldje kunnen we niet spreken...

Echt... ik weet niet of het aan het soortje ligt, of dat zaad altijd zo "instabiel" is.

Sowieso qua groei zit er groot verschil in. Maar de bloei loopt ook allemaal verschillend.

Sommige beginnen echt topjes te worden, sommige lijkt net voorbloei.

De autoflowers liggen trouwens dik voorop (met de aansteker)

Weet niet of die eerder in de bloei zijn gegaan, en daarom voorop liggen; of dat ze het gewoon beter doen.

Hoop op het eerste.

De lampekap hangt bijna het plafond aan.

Ook heb hem ook bijna zo goed als recht gebogen. Zodat die lange sprieten aan de buitkant ook nog licht krijgen.

Als ik die nog ga knakken halen ze het licht van de andere planten weg.

Verder is de temp en LV allemaal onder controle, behalve met de warme dagen.

Water krijgen ze ongeveer 1 liter om de twee dagen, ik merk alleen dat het nu wat weinig wordt.

Ik ga nu elke dag 600-700ml geven.

Hoef ze er nu niet perse meer uit te halen. Thanks to the tuinslang, bedankt voor de tip QnQ

.
                              Last edited by Faach Viechuur; 13 June 2016, 23:41.

Comment

Mooie foto's Faach ! Hopelijk gaat de hoogte niet grotere problemen opleveren, die toppen moeten nog groeien en als de lamp al op zijn hoogst hangt .
                                Het lijkt mij lastig om te knakken met zo'n volle bak en zelfs met knakken schiet een top toch nog flink omhoog. Als het echt niet anders kan zou je kunnen overwegen om je lamp te dimmen naar 400W, zo kan hij toch weer 20 cm dichter op de planten.

Met zaad meestal wel verschillende phenotypes, dat klopt.
                                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bezig...
                                X