Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SOG - 600 Watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: SOG - 600 Watt

ik had ergens vernomen als je bud on stick wil , dat je minimaal 60 potjes in je tent moet hebben dan ( tent 120 ) als ik me niet vergis , dacht ik dat er toen gesproken werd over potjes van 3 a 4 l max

mss een leuke test voor volgende run

tevens ivm de gekochte zaadjes , twaren wss f1 zaden ofzo

bij een f8 ofzo ( ibl ) : zal je makkelijker een egaal veldje krijgen dan met een f1 , 2 en 3 enzo

voor de rest zou ik zeggen , knal maar lkkr verder

groetjes
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Ah thanks, dat zou inderdaad verklaren dat ze wat "instabiel" zijn. Net even over gelezen. In de planten wereld, hoe meer incest hoe stabieler kennelijk.

Maar F1 levert interessantere wiet op, als ik zo lees. We zullen zien

En ik had gelezen over minimaal 30. Maar misschien had ik ze inderdaad ook wel de eerste twee weken moeten toppen en snoeien.

Want toen ze laag waren, waren ze mooi compact, en totaal niet gestrekt.

Zat ook al te denken om een SOG te maken met stekken, kijken wat er dan gebeurt, direct op 12/12. Die groeien in het begin toch niet zo hard.

Wil even kijken hoe dit afloopt, maar ben van plan de volgende ronde ook weer een SOG te doen.

60 vind ik echt te veel worden, voor mezelf niet, maar valt helaas steeds moelijker uit te leggen

Dus zit nu dan met twee hoofdopties:

1) Zaad, en zorgen klein te houden (door te toppen/snoeien)
      2) Stekken

Ik durf nu niet meer voor te groeien in ieder geval, en gaan per direct op 12/12

Maar laten we eerst even deze ronde afmaken

Blijf ik lekker op 600 watt knallen, heb ook geen dim optie, en 400w setje teruggegeven

Ik buig en breek ze wel. Gaat wel lukken denk ik, volgens mij is er wel wat ruimte voor.

Ze hebben ook geen keus

Comment

idd kort houden die sletjes :p

Comment

Update (foto's van 2 dagen geleden )

Het gaat allemaal nog zijn gangetje. Alleen vind ik het wel bizar hoe groot het verschil met de auto-flowers is.

Dat zijn echt al fatsoenlijke toppen, terwijl die Money Makers net lijken te bloeien.

Maar zelfs in de tijd dat de Money Makers nu bloeien, leken de autoflowers al een stuk verder te zijn.

Weet niet of het langzame bloeiers, of gewoon kut planten zijn.

Foto's en de statistieken, zijn dus van twee dagen geleden:

Dag 56 (18-06-2016)
          Geplant (zaadjes) 2016-04-23 3 dgn / 0.4 wkn op 24/0
          Overgepot en op 12/12 2016-04-26 53 dgn / 7.6 wkn op 12/12
          Bloei 2016-05-17 32 dgn / 4.6 wkn bloei *
          * Bloeittijd klopt denk ik/hopelijk niet, dat waren de autoflowers

De tent na twee dagen niet buigen/knakken:

20160618 (2)-2048.jpg20160618 (7)-2048.jpg20160618 (9)-2048.jpg20160618 (5)-2048.jpg

De autoflowers:

20160618 (10)-2048.jpg20160618 (14)-2048.jpg 20160618 (13)-2048.jpg

Na het knakken

20160618 (12)-2048.jpg 20160618 (16)-2048.jpg 20160618 (15)-2048.jpg

Ik heb gewoon een kuil in het midden.

Sommige planten halen de 60cm net, de andere heb ik hun nek moeten breken.

Ook heb ik de planten een beetje "opgebonden", dmv een tie-wrap, zodat de takken allemaal wat meer de lucht in blijven staan.

Ze staan niet strak tegen elkaar, maar het bevordert het licht wel, en zo hou ik ook meer ruimte over voor de scheve nekjes.

Comment

afbloeien onder MH, wat meer blauw zou de zaak helpen

Comment

die brandblusser in de tent ?? hoort die niet er buiten , boven je randapparatuur

Comment

ik zou die boven me uitlaat hangen ghehehe brand en afzuigers is best cool.

Comment

Ik zou de reflector proberen weer een beetje in z'n oorspronkelijke vorm te krijgen, of heb je dat met een reden gedaan ?
                  Nu raak je wel veel licht naar de wanden kwijt wat gereflecteerd zou moeten worden.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

op foto tien zie je al duidelijk dat ze wat kort op de lamp staan in afbloei zullen ze dat niet zo fijn vinden. Ik zou ze nu regoreus knakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                      afbloeien onder MH, wat meer blauw zou de zaak helpen

Wut? Is dat gewoon een bouwlamp (als ik zo Google)?

Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                      die brandblusser in de tent ?? hoort die niet er buiten , boven je randapparatuur

Yup, deze is voor de lamp. Ook wel eens gezien dat die dingen affikten (op internet gelukkig)

Maar boven mijn VSA hangt er inmiddels ook eentje.

ik zou die boven me uitlaat hangen ghehehe brand en afzuigers is best cool.

Nu je het zegt niet eens bij nagedacht... sjongejonge haha

Maarja, hopen dat er dan ook direct kortsluiting ontstaat anders hebben we wat extra poeder in de kamer.

*even afkloppen*

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Ik zou de reflector proberen weer een beetje in z'n oorspronkelijke vorm te krijgen, of heb je dat met een reden gedaan ?
                      Nu raak je wel veel licht naar de wanden kwijt wat gereflecteerd zou moeten worden.

Jup, ik kweek nu in een kuil Aan de zijkanten staan sommige planten bijna tot het plafond.

Ik kan die ook knakken, maar ik dacht als ik die kap bijbuig, ze alsnog licht van de zijkanten kregen (ik draai ze ook regelmatig om).

Ik probeer ze onder de lamp 60cm te houden en dan trapsgewijs naar buiten mogen ze omhoog. Probeer minimaal 60 cm van de lamp houden

op foto tien zie je al duidelijk dat ze wat kort op de lamp staan in afbloei zullen ze dat niet zo fijn vinden. Ik zou ze nu regoreus knakken.

Zie antwoord op QnQ ik probeer ze in een kuil/parabool 60cm van de lamp te houden

Last edited by Faach Viechuur; 21 June 2016, 22:33.

Comment

He Faach, hoe staat het ermee ?
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Dat gaat goed, benieuwd naar een update
                          Oldschool retired scrog master

Comment

Superdruk gehad agelopen tijd. Maar alles gaat nog prima. We lopen richting het einde en denk dat het wel een mooie ronde gaat worden.

Heb komende week wel tijd om even een update te doen, als is foto's schieten lastig met die lange krengen.

Comment

Een update die lang op zich heeft laten wachten, maar hier is die dan.

Laatste tijd druk, maar wil toch even dit verslag afmaken.

Helaas wel met kutfoto's deze keer. De speigelrefelx heb ik volgende week pas weer terug

Daar zal ik nog wel een paar foto's mee schieten.

Anyway, de huidige stand van zaken..

Dag 90
                              Geplant (zaadjes) 2016-04-23 3 dgn / 0.4 wkn op 24/0
                              Overgepot en op 12/12 2016-04-26 87 dgn / 12.4 wkn op 12/12
                              Bloei 2016-05-17 66 dgn / 9.4 wkn bloei
                              Temperatuur wil ik het niet over hebben, telkens dik over de 30 met dit weer

LV tussen de 55-60%.

Ik moet zeggen dat die Moneymakers vrij goed onder deze temperaturen blijven.

2 of 3 hebben dikke (!1!!) foxtails, de rest nog mooie harde toppen.

Sommige moeten nog een tijdje, want die begonnen pas laat, anderen gaan deze week om.

Maar ook de laatbloeiers, zijn nog mooie platen geworden, op een paar na.

Foto's van gisteren en paar dagen geleden:

16-07-2016

20160716 (2)-2048.jpg 20160716 (4)-2048.jpg 20160716 (5)-2048.jpg

Omgekapte autoflower (Bubblegum 3)

20160716 (6)-2048.jpg

21-07-2016

20160721 (5)-2048.jpg 20160721 (1)-2048.jpg 20160721 (6)-2048.jpg

20160721 (4)-2048.jpg 20160721 (3)-2048.jpg

Alle 4 autoflowers zijn inmiddels omgekapt, waarvan 3 al gedroogd, de laatste is 5 dagen omgegaan en hangt te drogen.

De tussenstand van de gedroogde autoflowers:

Auto - Bubblegum 1 19 gr
                              Auto - White Widow 21 gr
                              Auto - Bubblegum 2 17 gr
                              Zoals gezegd hangt de 4e te drogen. Ik moest even creatief zijn, omdat ik normaal altijd in mijn kweektent droog.

Dat ging deze keer met zaden niet lukken. Dus fok....

Maar ik had nog een oude seizoenskast (zo'n sotffending), en die heb ik omgetoverd tot droogkast.

Mijn oude filter (her)gebruik ik, met een Gamma-buisventilator. En geen idee hoe het kan (niks vaccuum), maar er komt geen geur vanaf.

20160722 (6)-2048.jpg

20160722 (8)-2048.jpg

Zoals je op de eerste foto kunt zien, heb ik nu ook een DP60 (met een grow-ledbar).

Daar wil ik een moederplant in zetten, om eigen stekken van te maken.

Ik ben nu ook wat aan het kutten geweest, om de dikste planten te laten reveggen.

Maar schiet nog niet echt op. Veel wortels, alleen verder een beetje levenloos.

Foto's maak ik later wel even, met de speigelreflex.

Comment

Ziet er goed uit!
                                Die dooie bladeren zou ik er toch van tussen halen, die werken schimmel alleen maar in de hand.
                                Zolang je goed veel zuurstof aantrekt, goed ventileert boven bladerdek, en de bodemvochitgheid in je substraat goed blijft, is een hoge temperatuur niet zo erg, kan je niet veel aan doen tenzij je met airco wil gaan klooien.
                                Toch wel iets Sativa dominanter dan ze in hun beschrijving laten doorschijnen die Money Maker, die bloeitijd gaat toch wel nog even door.
                                Dat gaat een mooie opbrengst worden!
                                Oldschool retired scrog master

Comment

Bezig...
                                X