Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Experimenteren met Hygo en Led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Experimenteren met Hygo en Led

    Leuk experiment! Ik ga volgen, zeer benieuwd naar de resultaten. Succes! ook voor Dylano22
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #17
      Re: Experimenteren met Hygo en Led

      Beste Vaperke

      De led discussie tegen hps is al een tijdje bezig. Maar wattage botweg vergelijken tussen led en hps is niet eerlijk. De wattage die bij lampen aangegeven worde is het verbruik van de lampen. En zoals al gezegt gaat bij de hps lamp een hoop energie op aan warmte. De ledlamp heeft als nadeel dat er veel gezegt wordt dat het kwaliteitsverschil enorm is. Aangezien ik dit hobbymatig begonnen ben en geen enorm dure ledlamp heb willen kopen heb ik dit zo opgelost. Tot nu toe reageren de planten niks als positief.
      Last edited by pchanell; 18 April 2016, 18:29. Reden: Dubbele posting

      Comment


        #18
        Re: Experimenteren met Hygo en Led

        hey iedereen

        ook hier thanx iedereen voor de berichten
        vinden het heel leuk dat jullie ons volgen
        wij zij hier nog maal samen aan het experimenteren
        dylano speel het meer op de save way met de hps
        pchanell neemt risico en gaat op led

        het is ook een hobby het is niet dat we ons brood er mee moeten verdienen

        veel kweek plezier iedereen grtz dylano22

        Comment


          #19
          Re: Experimenteren met Hygo en Led

          Oorspronkelijk geplaatst door pchanell View Post
          En zoals al gezegt gaat bij de hps lamp een hoop energie op aan warmte. De ledlamp heeft als nadeel dat er veel gezegt wordt dat het kwaliteitsverschil enorm is.
          Dat kwailteitsverschil is inderdaad het probleem. De grap is dardoor nou juist dat die goedkope leds inefficienter zijn dan HPS en dus ook relatief meer warmte afgeven. Je zou dus eigenlijk ook meer Watts van die goedkope led spotjes op moeten hangen dan dylano aan HPS heeft hangen om ongeveer evenveel licht te krijgen.

          Het grote verschil is overigens niet de hoeveelheid warmte, maar dat je met HPS stralingswarmte hebt en met led vooral convectie warmte. Stralings warmte straalt op de planten en warmt die dus op. Convectie warmte stijgt op en gaat niet naar de planten. Dat laatste is ook wel een probleem trouwens, want met echt efficiente leds is het daardoor lastig om de temperatuur in de tent goed hoog te houden. Ik heb de afzuiging daarvoor moeten omdraaien. Ik zuig onderaan de tent af zodat de warme lucht door de planten hene getrokken wordt.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Experimenteren met Hygo en Led

            Hoi iedereen

            Hier nog even een update
            Dylano22 is vandaag even langs geweest en heeft mijn planten getopt.
            En ik heb nog wat aangepast aan mn voedings frequentie zit nou op 7x een halfuurtje verspreid over de 18uur, ze lijken er erg tevreden mee.
            1461008288303865746413.jpg

            Comment


              #21
              Re: Experimenteren met Hygo en Led

              Hoi iedereen
              Even een update.
              Ik heb mijn stekjes nou 4 dagen in de bak staan onder de lamp met de eerste 20 liter voeding.

              20160419_182809.jpg
              Links mijn mooiste stek rechts mn slechtste (die met het verbrande topje)

              20160419_182944.jpg20160419_185034.jpg

              Ik ben in iedergeval erg tevreden met hoe ze het doen.

              Veel kweekplezier
              Pchanell

              Comment


                #22
                Re: Experimenteren met Hygo en Led

                Hoe hoog heb je het licht boven de planten hangen, want ze
                lijken nog steeds te strekken?

                Normaal zou je ook niet meer hoeven ondersteunen, lijkt mij!

                Comment


                  #23
                  Last edited by pchanell; 19 April 2016, 19:59. Reden: Autocorrect foon :(

                  Comment


                    #24
                    Re: Experimenteren met Hygo en Led

                    OiC

                    Groet O.D

                    Comment

                    Bezig...
                    X