Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

    Korting op 420shop
    Goedenmiddag,


    Nadat ik hier thuis lekker in de weer was met de moestuintjes van de Appie kreeg ik van een vriend als grapje twee Amnesia stekjes.
    Omdat ik het wel een uitdaging vond om de plantjes succesvol groot te brengen met huis tuin en keukenmiddelen toch maar de uitdaging aangegaan.


    6 April - Stekjes bij binnenkomst na een halve dag in een plastic tas. De dames zijn van horen zeggen een weekje voorgegroeid.

    Echt goed zagen ze er niet uit en ben meteen naar het tuincentrum gereden om plantenbakken en aarde te halen.
    Twee 11L bakken en een zak pokon potgrond (naar ik nu weet niet ideaal, maar had me toen nog niet ingelezen) gehaald en de dames
    in de grond gezet.


    6 April - De dames staan er maar een beetje treurig bij.
    De eerste dag hebben de dames onder een 11watt Ikea spaarlamp moeten doen omdat er niks anders voorhanden was.

    Omdat ze licht nodig hebben en ik geen speciale lampen voorhanden had en het budget laag wilde houden zelf wat in elkaar gaan knutselen.
    Een brede plantenbak uit dezelfde serie gehaald, twee keramische fittingen en van dat spul dat de hitte uit je auto houdt als reflector voor de binnenkant.


    7 April - Poes vindt alles maar interessant. Dames staan onder plastic bakkjes om de luchtvochtigheid omhoog te halen.


    7 April - Na wat geknutsel had ik dit gefabriceerd. Dames staan onder een Philips Tornado T2 2700K van 20watt en een Calex 24watt 6500K, dit was helaas het enige dat in de omgeving te krijgen was.

    Nog niet ideaal, maar ze krijgen in ieder geval wat licht. Verder heb ik bij een lokale growshop wat BioBizz Fish Mix en wat wortelstimulant in een plantenspuit met water gemixt (1ml/L) en benevel ze daar af en toe mee. Verder krijgen ze om de twee dagen 100ml water per plant.





    10 April - Dames maar een naam gegeven. Mary heeft het moeilijk, maar Jane lijkt goed geworteld en het prima naar haar zin te hebben.
    Af en toe was BioBizz Fishmix en wortelstimulant door middel van een plantenspuit en om de dag 100ml water.



    13 April - De dames zien er inmiddels stukken beter uit. Mary krijgt af en toe nog een bakje over haar hoofd voor de luchtvochtigheid.
    Nog steeds benevel ik ze af en toe met BioBizz Fishmix en wortelstimulant. Ze krijgen nu 200ml water om de twee dagen.


    Verder draai ik ze af en toe en wissel ik ze van plek zodat ze allebei licht krijgen van beide bronnen (2700K & 6500K). Ik zit nog steeds te wachten op m'n tijdklok, tot dusver gaan ze om 2 uur 's nachts in m'n washok en haal ik ze er de volgende ochtend om 8 uur weer uit.


    17 April - De dames lijken goed geworteld en het, ondanks de lampen, prima naar hun zin te hebben.

    Inmiddels heb ik een tijdklokje binnen en verplaats ik ze niet meer naar m'n washok. Ze krijgen wederom nog steeds af en toe een spuit van de plantenspuit met BioBizz Fish Mix en wortelstimulant. Daarnaast om de dag 200ml water per plant.




    19 April - Inmiddels constateer ik de eerste bladproblemen. Spint.

    Bij de growshop wat spul tegen spint en ander ongure diertjes gehaald en meteen een fles BioBizz Bio Bloom voor als de planten straks in de bloei gaan.


    19 April - De dames lijken het, ondanks wat spint, beide erg naar hun zin te hebben.


    20 April - De dames, net na hun douche van BioBizz Bio Fish Mix en nog een klein beetje wortelstimulant.


    21 April, vandaag - Zo staan de dames er momenteel bij. Lijken me redelijk gelukkige plantjes toch?



    #2
    Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

    Leuk project

    Maar voor groei gebruik je alleen 6500K normaliter

    Bloei kan met twee derde 2700 en een derde 6500K of alleen
    2700K, maar het meeste kan je hier vinden!

    Comment


      #3
      Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

      Ziet er leuk uit!
      Groene vingers

      Comment


        #4
        Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

        die gaan lekker
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

          Even een vraagje, ik heb van de shop Promanal-R meegekregen voor de spint. Maar nu heb ik hier ook een kat van 11 maanden oud rondlopen.
          Het spul is op basis van Pyrethrum en zou "in de tuin veilig voor milieu, mens en huisdier" zijn. Lijkt me dus dat ik dat spul hier niet binnen moet gaan gebruiken?
          Ik zou ze eventueel kunnen sprayen en de nacht kunnen wegzetten in m'n washok zodat m'n katertje er niet bij kan. Andere optie is wachten op roofmijt, die zou ik met een week ongeveer moeten
          kunnen krijgen.

          Edit: Ook de fabrikant gemaild, nog geen reactie gehad. Ik ga het risico niet nemen en heb een flesje Neemolie besteld.
          Last edited by dubbeldekker; 22 April 2016, 12:46.

          Comment


            #6
            Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

            Zo. Inmiddels twee weken verder. Even een update!



            25 April - Nadat de dames toch redelijk de lucht in begonnen te schieten en de twee 33Watt mij niet meer voldoende leken maar wat extra lampjes opgehangen. De lampen zijn een mengelmoes van wat ik nog had liggen. De dames krijgen duidelijk twee hoofdscheuten na het toppen twee weken geleden. (De kiemplantjes in de kleine pot zijn van paprikazaadjes die ik zelf op heb gevangen en volgens de deno methode heb laten kiemen.)


            29 April - M'n stellage inmiddels verplaatst naar m'n slaapkamer daar de boel al best begint te ruiken en een potje roofmijt verdeeld over de planten tegen spint. Volgens mij, weet het niet meer zeker, is dit het moment dat ik ze op 12/12 heb gezet. Aan de bovenkant en zijkanten wat reflecterend materiaal (verwarmingisolatie) geplakt zodat het licht niet naar binnen komt als ik m'n slaapkamerverlichting aan heb. De kleine paprika kiemplantjes doen het best prima onder een imitatie philips tornado


            6 Mei - Alles gaat lekker z'n gangetje. Hier en daar wat verbrande topjes van de bladeren doordat ze tegen de lampen aankomen, maar niets ernstigs. Van de spint heb ik inmiddels helemaal niks meer vernomen. Voeding is nog steeds BioBizz Fishmix wat ik er met een plantenspuit op spuit en ze krijgen kraanwater in de pot.


            7 Mei - Mooi weer vandaag. Vanwege het mooie weer mogen de dames nu in de middag lekker in de volle zon staan. Lijkt me beter dan de spaarlampen. Zodra ze weer in de schaduw staan gaan ze weer terug onder m'n provisorische bouwsel.


            9 Mei, vandaag - De dames zijn behoorlijk gegroeid sinds ze op 12/12 staan. Inmiddels hangt m'n zelfbouwlampenkap op z'n laatste schakel en heb ik besloten om maar gewoon een Secret Jardin tent van 100x100x200 te bestellen. Dit omdat de dames inmiddels dermate sterk ruiken dat ik toch ook met een filter en afzuiging zal moeten gaan werken. Vind het heerlijk hoor, de geur in m'n slaapkamer, maar voordat m'n buren gaan klagen


            Vanmiddag mochten ze weer even lekker in de zon en volgens mij zie ik tekenen van bloei en het begin van toppen
            (Het bruine uiteinde van een blaadje heeft tegen een lampje aangezeten en is een beetje verbrand )

            Comment


              #7
              Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

              Update van m'n amateur kweekje:

              Toch maar besloten nu de dames in de bloei staan de hoeveelheid licht op te voeren en ze met oog op geur- en lichtdichtheid een mooi tentje te geven.
              Er hangt nu een totaal van 180watt aan spaarlamp boven, 2x 33watt Philips PLE en 5x 23watt Philips tornado met kleurtemperatuur 2700k.
              Momenteel staat er een kleine ventilator voor de inlaat, maar ik ga nog even een klein filtertje en afzuiger op de kop tikken.
              Voordeel van de spaarlampen is dat de temperatuur netjes op 25 graden blijft en m'n digitale tijdklok niet doorbrand.



              Comment


                #8
                Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

                Tof! Ik schuif ook aan, gaat lekker tot nu toe!
                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                Comment


                  #9
                  Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

                  Volgens mij hebben de dames het prima naar hun zin in hun nieuwe tentje
                  Dag 6 sinds ik de eerste tekenen van bloei spotte:


                  Ze krijgen nu om de dag of 3 een oplossing van BioBizz Fishmix en BioBloom direct op de bladeren gespoten met een plantenspuit, water een ml of 400 om de twee dagen.

                  Comment


                    #10
                    Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

                    Update:

                    De dames leken erg gelukkig in hun nieuwe tentje, maar ik loop toch tegen wat probleempjes aan.
                    De fan die ik voor de inlaat had staan blies koele lucht de tent in en ook tegen een aantal bladeren aan die daarom de typische 'claw' vertoonden.



                    Tenminste dat dacht ik en zal er zeker ook mee te maken hebben gehad, maar nadere inspectie vandaag zag ik toch ook wat verbrande puntjes en puntjes van bladeren die naar beneden krullen.



                    Nu lijkt mij dat het spuiten van de voeding direct op de bladeren, wat bij minder lampen geen probleem was, nu met meer lampen zorgt voor verbranding. Zie de verbrand plekjes.
                    Het is dan geen water, maar achtergebleven voeding/zout die zorgt voor de verbrande plekjes. Dus ben ik toch even aan het googlen geslagen.

                    Waar ik op uitkom is een stikstof overbemesting, eigenlijk best logisch aangezien ik ze nu FishMix met een stikstof waarde van 5 en BioBloom met een stikstof waarde van 2.0 geef.
                    Ook benevel ik ze met deze oplossing en wat ik lees blijkt dat dan ook bepaalde voedingsstoffen niet goed kunnen worden opgenomen. Gaandeweg leert men
                    Enfin, de aankomende dagen krijgen ze even alleen water en dan ga ik de BioBloom mengen met het water.
                    Vandaag meteen flink wat regenwater opgevangen met de enorme hoosbui, dus ik kan m'n kraanwater ook gaan afzuren.

                    Gelukkig is betreft het maar een aantal blaadjes, de rest van de dames ziet er redelijk uit zo voor een eerste kweekje onder wat spaarlampjes.

                    Comment


                      #11
                      Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

                      Hoe gek ik ook ben op wiet, moet ik toch eerlijk bekennen dat ik langer naar de plaatjes onder jouw foto heb zitten kijken. Beide vrouwelijk geslacht en woest aantrekkelijk. Me like. Gr JB
                      Keep em green

                      Comment


                        #12
                        Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

                        Ghehehe
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          #13
                          Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

                          Enfin, de aankomende dagen krijgen ze even alleen water
                          Ik zou ze eerst eens droog laten komen. Het omlaag bollende blad is namelijk het gevolg van veel te nat kweken!

                          Comment


                            #14
                            Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

                            Waarom zet je je foto's op postimg, en niet gewoon op JD ? Lukt dat niet ofzo ?
                            Het is zo zonde van al je moeite, want postimg verwijdert foto's na een tijdje, dus dan wordt je verslag een btje kaal.

                            Hou elke lamp dichtbij de toppen, eigenlijk krijgt elke top die meer dan 5-10cm van een lamp af zit te weinig licht.
                            Voila, ze doen het nog goed, maar dit stuk is nog makkelijk natuurlijk
                            Succes met het vervolg.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

                              Oorspronkelijk geplaatst door dubbeldekker View Post
                              Even een vraagje, ik heb van de shop Promanal-R meegekregen voor de spint. Maar nu heb ik hier ook een kat van 11 maanden oud rondlopen.
                              Het spul is op basis van Pyrethrum en zou "in de tuin veilig voor milieu, mens en huisdier" zijn. Lijkt me dus dat ik dat spul hier niet binnen moet gaan gebruiken?
                              Ik zou ze eventueel kunnen sprayen en de nacht kunnen wegzetten in m'n washok zodat m'n katertje er niet bij kan. Andere optie is wachten op roofmijt, die zou ik met een week ongeveer moeten
                              kunnen krijgen.

                              Edit: Ook de fabrikant gemaild, nog geen reactie gehad. Ik ga het risico niet nemen en heb een flesje Neemolie besteld.
                              Ik neem niet aan dat je je kater vrijelijk je bladeren laat opvreten alhoewel ze deze wel erg lekker vinden. Pyrethrum is afkomstig van een bloem en noemt men biologisch maar het is gewoon een gif wat een bloem maakt. Het verschil tussen biologische giften en synthetisch "nagemaakte" giften is mij niet zo duidelijk. natuur = chemie

                              Comment

                              Bezig...
                              X