Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Does your plant have "the claw?" The talon-like leaves that are bent at the ends are a sign that your plant may have nitrogen toxicity. Learn how to fix it.

Ze krijgen vandaag en morgen geen water, even kijken wat ze doen. Helpt dit niet dan krijgen ze alleen BioBloom maar dan gemixt met hun normale water ipv de plantenspuit.

Ook heb ik Promanal-R niet gebruikt, wilde het risico niet lopen met m'n katertje. Las op internet spookverhalen van katten die er niet bepaald lekker op gingen. Een potje roofmijt heeft uiteindelijk m'n spint probleem opgelost.

@QnQ

Ik zal vanmiddag m'n plaatjes ergens anders naar toe verhuizen. Ik heb het ook geprobeerd ze direct hier te uploaden, maar dan krijgt iedereen een stijve nek want ik kan ze hier niet draaien.
    Verder hangt er nu een totaal van 200 watt spaarlamp boven, heb er twee dagen geleden nog eentje bijgehangen. Een totaal van 8 spaarlampen die allemaal zo tactisch mogelijk en minder dan 10cm boven de toppen hangen
    Last edited by dubbeldekker; 19 May 2016, 11:49.

Comment

Re: 1e Amnesia kweek op Philips spaarlampen

[QUOTE=dubbeldekker;576896]@FlintStoned

De dames krijgen maar een ml of 400 per twee dagen water. Dit lijkt mij eerder te weinig dan teveel?
      Neen das niet teveel, dus overwateren is het niet. Als een plant in te sterke luchtstroom staat dan kan er idd ook clawblad ontstaan doordat dat blad dan veel te veel verdampt. Waarschijnlijk heb je de diagnose dus juist. Clawblad kan vele oorzaken hebben maar zoals je het beschrijft zal het idd het gevolg zijn geweest van die inlaat.

de meneer van de growshop zei dat ik dat ook tijdens bloei kon blijven geven
      Das een verkoper he. Als ik een winkel had zou ik dat ook adviseren maar te veel stikstof remt de bloei nogal. In de vegetatieve fase vragen ze N in bloei nauwelijks dus dat fischmix blijven geven in bloei vind ik een wat vreemd advies en het riekt naar verkooppraat.

Comment

De dame die het er het meeste last van heeft maar even uit de tent gehaald om een paar foto's te maken met 'daglicht'.
        Zoals je misschien ziet is ze vrij donker groen, de puntjes licht verbrand. Lijkt me stikstofoverschot, de FishMix geef ik dus niet meer

(Het blad waar een verbranding in het midden zit heeft een lampje op gehangen)

WP_20160519_16_13_07_Pro.jpg

WP_20160519_16_13_15_Pro.jpg
        Bij het plekje links onderin heeft er een lamp te dicht op gehangen.

WP_20160519_16_13_26_Pro.jpg

WP_20160519_16_13_32_Pro.jpg

Comment

Zien er prima uit vind ik, ik heb ze altijd graag wat donkerder-groen aan het begin van de bloei.
          Zo heb je in ieder geval geen zorgen voor een stikstoftekort over een week of 4

In het schema van Biobizz wordt tijdens de bloeiperiode ook Bio-Grow gegeven, tot het eind zelfs.
          Het Stikstofgehalte is ook niet mega-hoog, juist bij Biobizz zit de magie in de combinatie van de producten.
          Volgens BB kun je de Grow ook vervangen door fishmix, dus ik begrijp wat de verkoper je wilde vertellen.
          Ze zien er nu goed uit, die schade moet je negeren, da's oud, en als ze wat te licht gaan worden (denketni) mag je een beetje Fishmix bij de Bloom doen.

Dat bolle blad zegt me toch dat er wat zuurstoftekort bij de wortels is.
          In de meeste gevallen is dat door teveel water.
          Geef je wel langs de rand van de pot water ?

De pot zit ook maar halfvol zie ik nu..
          Als die flink volgeworteld zit kun je eventueel overwegen om de kluit wat te laten drogen, een dag geen water, en dan de hele plant+kluit uit de pot tillen en een halve zak verse aarde onderin te storten. Dan hebben ze weer wat ruimte.
          Voila, als je dat durft natuurlijk Ik was in 't begin ook bang dat ze zouden doodgaan als ik er aan zat.
          Ik moet bekennen dat ik ook weleens wat afgebroken heb, dus er zit wel wat risico aan als je een beetje overenthousiast bent

Maar misschien heeft iemand een betere oplossing eh
          Tijdens de bloei wortelen ze niet zo rap meer door, maar ik denk dat het wel kan helpen in dit geval.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Top, ik ga het proberen. Heb bij het potten ook de fout gemaakt pokon potgrond te pakken, dus ze zouden in principe genoeg voeding moeten hebben voor 3 tot 6 maanden.
            Water geef ik rondom en niet op m'n stam, langs de randen is beter? M'n aarde is wel iets ingeslonken in de loop van de tijd, maar als ik m'n vinger er in stop om te voelen of ze droog staan dan voelt het wel luchtig aan. Voeding geef ik halve dosis i.v.m. het schema wat spreekt over de voeding samen met lightmix.

Zal vanmiddag bij de growshop wat lightmix halen en de dames wat extra zuurstof gunnen.
            Voor zover ik in de draingaten onder in m'n potten kan zien zijn de wortels wel mooi wit (kregen de voeding direct op het blad verneveld en niet in de grond).

Comment

WP_20160521_13_53_37_Pro.jpg
              De eerstvolgende ongenode gasten hebben zich aangediend, bladluis. Waar deze vandaan komen is mij een raadsel.. Bij het inspecteren van m'n dames zag ik wat kleine topjes waar de suikerblaadjes opkrulden en de haartjes al bruin begonnen te worden. Heb alle groene beestjes die ik kon zien met water en een wattenstaafje verwijderd. Ik ga nu een jointje draaien en in het park hierachter opzoek naar een aantal lieveheersbeestjes die de rest mogen opruimen

Comment

Waar deze vandaan komen is mij een raadsel.. ....Ik ga nu een jointje draaien en in het park hierachter.

Ik denk dat ik wel weet met welke taxi die parkluizen naar je plant zijn gereist, ghehe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  Ik denk dat ik wel weet met welke taxi die parkluizen naar je plant zijn gereist, ghehe.

Comment

Kreeg net m'n filter, afzuiger en een automatische brandblusser binnen van de postmeneer. Die gaan we onder het genot van een jointje, bak koffie en een muziekje eens even ophangen

Edit: Zo dat hangt..

WP_20160521_17_55_54_Rich (1).jpg

Hang de brandblusser uiteindelijk boven de tent denk ik , heb nog wat ruimte tussen de tent en het plafond. Filter is maar een simpele Can Lite 150PL en afzuigertje doet 190m3/h, kijken of dit voldoet. Heb de afzuiger eigenlijk direct op het filter aangesloten, schuimrubber ertussen en zat al muurvast. Maakt wel wat geluid, maar de dames en ik rusten tussen 11 en 11 uur
                    Last edited by dubbeldekker; 21 May 2016, 18:52.

Comment

Blijft een interessant verslag zo met al die lampies. Ziet er verder netjes uit. Je zou die blusser nog horizontaal kunnen hangen tegen die stekkerdoos, maar dit zal ook vast werken. Leuk!
                      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Ik blijf het ook interessant vinden met al die lampjes zo
                        Groene vingers

Comment

Niet veel te melden eigenlijk, de dames bouwen rustig hun topjes op. Inmiddels dag 17 sinds ik de eerste bloei spotte. Heb het nog niet aangedurfd de dames van extra aarde te voorzien in de pot, de bladproblemen van eerder lijken niet te verergeren sinds ze direct koude lucht op de bladeren kregen via de inlaat.

Kreeg vandaag een clipventilator binnen, maar die hield er al met een minuut mee op. Dan nog maar even een dagje uitzingen met de zwenkventilator op lage stand. Verder voedt ik de dames om de dag met 1L leidingwater met 2ml BioBloom en 1ml BioFishMix verdeeld over twee planten via de rand. Vind ze nog niet heel erg ruiken, behalve als ik de plant beweeg, een top beetpak en er aan ruik. De geur die er vanaf komt is wel erg lekker. Overduidelijk Haze, maar ook fris en citrusachtig.

Beetje lopen spelen met Photoshop op mijn telefoontje

AdobePhotoshopExpress_0c43678ec5f048d8bd0bf30a4b0c4d24.jpg

AdobePhotoshopExpress_597b4e1aca3148adbe0d92a9ca9247c4.jpg

Comment

Leuk hoor! Gestaag verder!
                            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Leuk zicht zo met de lampen

Comment

Update:

Inmiddels exact een maandje geleden dat ik de eerste tekenen van bloei bespeurde bij de dames. Het gaat eigenlijk allemaal voorspoedig en loop tegen geen problemen aan.

Omdat mijn tentje in mijn slaapkamer staat had ik de afzuiging op de tijdklok van de lampen zitten zodat ik 's nachts geen geluidsoverlast had. Maar de afgelopen week liep de luchtvochtigheid
                                in de nacht toch behoorlijk hoog op met uitschieters naar 80%. Omdat ik geen rot in m'n topjes wil, sinds de afgelopen twee nachten nu ook m'n afzuiging 's nachts aan staan en dan blijft de LV netjes rond de 45-55% schommelen met de lampen uit. Van het geluid heb ik eigenlijk geen last en slaap er prima op, ook mijn vriendin maakt er geen probleem van en vindt het zonde als de oogst mislukt vanwege vochtproblemen

Temperatuur overdag met 200watt aan Philips spaarlampen boven de dames is rond de 25-27 graden, luchtvochtigheid tussen de 40-50%. 'S nachts daalt de temperatuur naar maximaal 20 graden en schommelt de LV tussen de 45-55%.

De dames krijgen nu een liter water met 4ml BioBizz Bloom verdeeld over twee planten, de dag erna alleen water als ze dorstig zijn en dan een dagje niet. Til de potten op en check m'n meter hoe vochtig de aarde is en besluit dan of ze dorst hebben. De geur is inmiddels heerlijk aanwezig. Tentje dicht en ik ruik niks, tentje open en m'n hele appartement ruikt naar overheerlijke wiet .

WP_20160606_11_36_41_Pro.jpg

WP_20160606_11_37_19_Pro.jpg

WP_20160606_11_37_33_Pro.jpg

Laatste foto is een closeup van een wat kleiner topje aan de voorkant, lekker wit al
                                Benieuwd of de toppen op de takken nog helemaal dichtgroeien, ze moeten denk ik nog een week of 4.
                                Heb inmiddels ook een USB microscoop binnen zodat ik de trichomen kan checken naarmate het oogst moment dichterbij komt.

Edit: Iemand enig idee wat er straks van de dames af gaat komen? Vind het maar moeilijk in te schatten, ergens tussen de 20 en 100 gram?
                                Last edited by dubbeldekker; 6 June 2016, 12:14.

Comment

Bezig...
                                X