Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern light x Big bud 6x + Spiritual Punk 3x

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Northern light x Big bud 6x + Spiritual Punk 3x

Korting op 420shop
    De autoflowers staan momenteel in de bloei, en moet zeggen dat dit de eerste en laatste keer is dat ik autoflowers binnen kweek.
    Waarom? Simpel.. Autoflowers staan voor zelfbloei en de korte tijd oogstklaar te zijn. Niet helemaal waar.. aangezien je zomaar 10 tot 12 weken bezig bent.

Leuke plantjes om te zien.. maar om een mooie oogst te hebben toch maar naar de normale plantjes gegaan.

Vandaag weer nieuw zaad gehaald voor de volgende kweek.

Zaadjes zijn deze keer van World of Seeds & Samsara seeds.

6 x Northern light x Big bud (omdat ik veel verslagen heb gelezen met positief resultaat)
    3 x Spiritual Punk van Samsara seeds (omdat ik ook een ander smaakje erbij wil hebben)

Zaadjes tussen vochtig papier gedaan en nu 48 uur wachten om ze in te potten.

Ik ben nog niet helemaal zeker of ik ze volledig op 12/12 ga zetten van begin tot eind, of toch maar de 18/6 aan te houden en alleen de bloei 12/12 te draaien.
    Wel zeker dat ik ga scroggen, scroggen en nog eens scroggen voor optimaal resultaat.

Voorgroeien zal een week of 2/3 zijn onder TL (warm white/cool white om en om) in de 90x90x1.20 zelfbouw kast.

Afbloeien zal worden gedaan onder een 600W HPS IPV de 400W welke ik nu gebruik voor de autoflowers.

Keep you all posted!
    13230993_1132572190098922_1085732874_n.jpg

Keep you all posted!
    Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
    Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

Re: Northern light x Big bud 6x + Spiritual Punk 3x

Ik volg man

Veel succes alvast!
    Groene vingers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD View Post
      Ik volg man

Veel succes alvast!
      Altijd welkom!

Comment

ik zeg ff niks

Comment

Even een update tussendoor.

48 uur ontkiemperiode zit erop. Allemaal mooi uitgekomen.

9 potjes klaargemaakt voor een tijdelijk onderkomen voor de dames.

Nu in 't voorgroeihok gezet onder de TL's. Eens kijken hoe lang het duurt voordat de kopjes boven komen kijken..

Voor het gemak de plantjes namen gegeven Sp1/2/3 voor de Spiritual punks en de NLBB1/2/3/4/5/6 voor de Northern light big bud's.

13227865_1541049462868134_142480145_n.jpg13245999_1541049479534799_388432971_n.jpg

Aarde was al redelijk vochtig. Na het inzaaien beetje water gegeven en wat aarde bijgevuld. Nu even geen water tot ze boven zijn

Keep you all posted

Comment

Ik had wel even die gemorste aarde weggeveegd voor de foto, ghihi.

Comment

hahaha ja, misschien wel inderdaad. Zat er eigenlijk niet zo mee, omdat ik ze toch over een tijdje overpot en uiteindelijk de tent in zet.
              Zal er de volgende keer speciaal voor jou ff aan denken hahaha.

Zal morgen weer een update neerzetten, ziet ernaar uit dat ze uit aan het komen zijn

Comment

4 van de 9 zijn omhoog gekomen. Heb ze allemaal even in de tent gezet bij de autoflowers die nog in de bloei staan.
                Denk binnen 24 uur ongeveer dat ze allemaal naar boven zijn (hopelijk). Gaan we eens vergelijken tussen de autoflowers en de 'normale' planten.
                Kijken wat de voordelen zijn en de nadelen (al heb ik met de autoflowers al in de gaten dat de opbrengst aanzienlijk minder zal zijn).

Leuke test op kort termijn met over een week over 12 het resultaat

Comment

Nice! Ik schuif aan.
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Ok, even een kleine update. 5 stuks zijn boven nu op het moment, nog wachten tot de andere 4 hun koppie laten zien.
                    Aangezien ik ze in de tent erbij heb gezet, laat ik ze denk ik ook maar gewoon in de tent staan. Lekker de 18/6 meedraaien met de autoflowers. (totdat ze groter zijn en ik e overplaats naar de andere tent met een 600W HPS ipv de 400W.

Hopelijk zijn de foto's morgen van 9 kopjes die boven zijn gekomen

Comment

Ok ok, dus totaal 6 stuks boven komen kijken, de anderen laten helaas nog op zich wachten.. maar goed, we hebben geduld.

Zie dat de eerste 4 lekker groeien al. Genoeg verlichting, dus gaan lekker zijn gangetje tussen de bloeiende auto's.
                      13275700_1136803806342427_1407155634_n.jpg
                      Spiritual punk gaat momenteel nog het hardste, maar dat wil in dit stadium nog geen kut zeggen, maar wel blij dat er in ieder geval al 4 super goed groeien.
                      13281772_1136803799675761_586204690_n.jpg

Deze hieronder groeit een beetje vreemd, omdat ik wellicht de plant heb geraakt met water.. maar heb wel het idee dat deze zich gaat herstellen.
                      13285538_1136803783009096_473005476_n.jpg

Nog even een foto van de kleine dames
                      13292960_1136803786342429_1913136160_n.jpg

Deze hieronder was begonnen met boven komen, maar is er een dag mee gestopt ook maar iets verder te doen. Geduld maar weer
                      13293357_1136803779675763_149569106_n.jpg

Keep you all posted!
                      Enne, een fijne zonnige woensdag allemaal

Comment

Hoe kan het dat ze zo onwijs hoog gestrekt zijn?

Ze Staan toch ook bij die 400w lamp?
                        Groene vingers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THEBIRD View Post
                          Hoe kan het dat ze zo onwijs hoog gestrekt zijn?

Ze Staan toch ook bij die 400w lamp?

In het begin had ik ze op de grond staan, en hoopte dat ze genoeg licht zouden hebben gekregen via de reflectie, NIET DUS!

Heb ze daarna verhoogd en gelijk op het licht gezet (wat ik eerste niet wilden omdat ik bang was voor de warmte) maar dat gaat super nu.

Wat wel fijn is, dat dalijk met het overpotten ik ze gewoon wat dieper in de nieuwe pot zet. Zal die vast lekker stevig van worden.

Het zal me gaan benieuwen

Comment

Spiritual punk gaat momenteel nog het hardste, maar dat wil in dit stadium nog geen kut zeggen, maar wel blij dat er in ieder geval al 4 super goed groeien.
                            Die zijn zich idd dood aan het strekken. Ze investeren enkel in lengtegroei en niet in bladaanmaak omdat ze e weinig lichtdruk ervaren.

De intensiteit van licht uit een puntbron neemt kwadratisch af naarmate de afstand toeneemt! (omgekeerde kwadratenwet) Een paar cm de lamp er korter op maakt dus heel veel uit.

Stel de plant staat op op 1 meter van je lichtbron. Wat zal er dan gebeuren met het licht als je de lamp op 2 meter van de plant hangt? Vaak zegt men dan ; een halvering van de hoeveelheid licht. Dit is echter incorrect.
                            De kwadratenwet stelt immers dat het afvallende licht nog slechts een kwart is. Je neemt in dit geval het getal 2 in het kwadraat. Dat maakt 4. Maar aangezien het omgekeerd evenredig is wordt dat 1/4. Bij een afstand van bijvoorbeeld 5 zou dat worden 1/25 (5x5), afstand 5x groter, licht 5 in het kwadraat kleiner. Bij 8 1/64 (8x8) en bij 11 zelfs 1/121 (11x11). Wat hierbij meteen opvalt is dat het licht in het begin sneller afvalt dan naarmate de afstand tot de lichtbron groter wordt.

knoop.jpg Je kan er ook een knoopje inleggen natuurlijk.

Comment

Lol, serieus?
                              Een knoopje
                              Groene vingers

Comment

Bezig...
                              X