Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

Zondag Josdag!

Vandaag was het voor de eerste maal in lange tijd nog eens een dagje zetelhangen met de Tour op de achtergrond.
    Tot de lamp aan ging en de dames terug wat aandacht opeisten.
    Hoe zit het er nu mee? Goed!
    Vanaf morgen staan ze 3 weken op 12/12 en ik denk (hoop) dat de groei er nu wel uit is.
    De laatste paar dagen heb ik nog wel wat takjes zitten binden d.m.v. draadjes om het zo egaal mogelijk te krijgen, maar vanbinnen is het een pak voller van vanbuiten.
    Er is een algemeen hoogteverschil van 10 cm tussen de verschillende scheuten, niet zo heel slecht lijkt me. Moesten de planten enkele cm's verder van elkaar gestaan hebben was het nog beter geweest, maar da's een les voor volgende ronde.

Ondertussen loopt alles hier een pak vlotter op de minerale ronde dan op Alga. Enkel is het nu wat aanvoelen wat te doen met voeding.
    Momenteel reageren ze nog goed op wat groei met PH- bij, maar voor de overschakeling had ik graag toch wel wat advies gehad.
    Wanneer zou ik beginnen met bloeivoeding? Plan was vanaf de bloei 1 maal per week Sugar royal mee te geven, en voor de rest bij elke watergift wat bloei met PH- mee te geven.
    Iemand die dit afraadt? En is het het beste dat ik nu gewoon de groeivoeding stop en dan stilaan (halve ml per keer) bloei mee begin te geven?
    De planten zelf zien er allemaal nog goed uit (behalve onder het bladerdek, daar beginnen er wel wat af te sterven omdat ze geen licht krijgen.

Scheuten zien er goed uit, enkel is er 1 plantje die aan enkele scheuten (niet allemaal) rare gele vlekjes heeft. Iemand enig idee?
    P7170001.jpgP7170002.jpgP7170015.jpgOverzicht
    P7170010.jpgP7170009.jpgP7170008.jpgRare scheutjes
    P7170005.jpgP7170004.jpgHoogteverschil
    P7170012.jpgP7170011.jpgP7170013.jpgP7170014.jpgEerste bloei

Grtz en bedankt,
    Modest.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Dat ziet er strak uit zeg. Ik zou qua voeding gewoon de richtlijn aanhouden van de leverancier.

Comment

Moest ik dat schema aanhouden waren m'n planten morsdood. Schema van de leverancier is een hele brede richtlijn, maar absoluut niet geschikt als 'definitieve' voeding.

Comment

rare vlekjes lijkt me iets virus achtigs. doorgaans damt de plant zoiets zelf wel in. voor de rest ziet dat er veelbelovend uit.

Comment

Ziet er goed uit Modest. Mooi veldje. Ziet er zeker potent uit.
            En natuurlijk heb je ook weer wat bijzonders
            Inderdaad een virusje lijkt het. Ik zou het gewoon negeren. Daar gaan ze niet dood aan.
            Zolang ze groeien kunnen ze stikstof gebruiken.
            Ik denk dat je zo langzamerhand de groeivoeding kunt gaan afbouwen, en beginnen bloeivoeding toe te voegen en dat langzaam opbouwen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hehe, had ik dit maar 2 uur eerder gelezen...
              Allesinds, ik maakte me wat zorgen om die vlekken. Dit omdat het uitbreid naar enkele scheutjes nu (in 2 planten). Enkele scheutjes hebben het, enkele niet.
              Dus ik heb even 2 blaadjes weggeknipt (geen ramp) om een iets duidelijkere foto te geven.
              Bladprobleem oplosser geeft me niets, en ik herken het ook niet direct. Als ik de blaadjes tegen het licht hou lijkt het alsof die vlekjes doorschijnend zijn. Bladgroen is op die kleine plekjes dus weg.
              Foto's:
              P7180026.jpgP7180027.jpg
              P7180022.jpgP7180024.jpg

Ze lijken nu echt wel hun laatste 'sputters' groei eruit te 'sputteren'.
              Morgen halve dosis groei (die tot nu toe steeds 1,5ml/L was) te halveren, en tegen het einde van de week beginnen we met bloei en 'Enorm Zoet' (Sugar Royal).
              Grtz
              Modest

Comment

das gewoon virus als tmv, nilks aan te doen dus niet van wakker liggen

Last edited by FlintStoned; 28 July 2016, 14:57.

Comment

Tijd voor een kleine update hier.

Met de dames gaat het goed (denk ik). Praten kunnen ze nog niet.
                  Ik ben in 5 waterbeurten van grow naar bloom gegaan en ik zit nu op 1 ml/L en 1 maal per week dezelfde hoeveelheid Sugar Royal.
                  Tentje groeit mooi voort, ik heb het gevoel dat alles wel vlotjes gaat.
                  Onder het bladerdek is wel zo goed als alles afgestorven. Niks kreeg daar nog licht, enige probleem hierbij is dat ik niet aan de achterste potten geraak om de verdorde bladen te verwijderen.
                  De rare bochtjes en vlekken zijn idd TMV. Zit bij 2 plantjes, maar geen enkele die er veel last van heeft.

Lastige is wel dat ik in het midden de laatste week niet meer heb kunnen binden wegens plaatsgebrek, en de buitenkant sommige kalere plekken heeft.
                  Bij het scroggen zelf is er dus nog wel ruimte voor verbetering.

Enige wat ik in het oog hou zijn 2 grote bladen bij de plant linksachter. Deze krijgen grotendeels nog wel licht, maar zijn toch geel en droog aan het worden.
                  P7270002.jpgP7270003.jpgP7270005.jpgP7270007.jpgP7270008.jpg

Adios
                  Modest.

Comment

Holla Holla

Toch wel wat zorgen hier...
                    Onder het bladerdek sterft alles af, wat denk ik normaal is. (Zie foto's).
                    Maar nu heb ik nog meer van die enkelingen die perfect licht krijgen maar toch geel worden. Iemand enig idee welke symptomen dit zijn?

Het zou me verbazen moest het aan de voeding liggen want dan zouden ze het allemaal moeten hebben. Nu zijn het enkel de 2 achterste die er last van hebben.
                    Voeding nu ligt op 1ml bloei/L en gaat vanaf morgen terug wat hoger (aanbevolen is 4ml).
                    P7310001.jpgP7310002.jpgP7310003.jpgP7310004.jpgP7310006.jpgP7310007.jpgP7310008.jpgP7310009.jpg
                    Grtz
                    Een ongeruste Modest.

Comment

Tering Modes heeft weer eens iets wat niemand anders heeft ghehehehe.

Het omgedraaide Mg tekort. De nerf trekt geel maar het tussenliggende blad blijft groen, komisch, dit staat in geen enkele bladprobleemoplosserd.

Ik ben hard aan het meedenken modest. Maar zulke verkleuring is ook voor mij nieuw, misschien kunnen QnQ en LR2 ook eens meedenken want dit vind ik een heel apart beeld.

Dat alle planten het zouden moeten vertonen is een gevaarlijke uitspraak, zaadplanten zijn individuen namelijk. De ene vraagt misschien wat meer dan de ander.

Daarnaast heb je in een kleine opstelling altijd met microclimaatjes te maken en met een licht en warmte verdeling die per plant kan verschillen. De mate van verdamping is per plant ook vaak verschillend omdat de ene plant in een wind stil hoekje staat en de andere vol voor de inlaat.

Eerste wat je dus doet is kijken of overal in je tent hok het microclimaat wel klopt.

Dan ga je zaken uitsluiten wat het zeker niet kan zijn.

Bijvoorbeeld een stikstof tekort is dit niet want dan zou de plant van onderop de bladeren egaal geel leegtrekken, en niet enkel de nerf en het tussenliggende niet.

Het is ook geen Mg gebrek/blokkade want dan gebeurd het omgekeerde het tussenliggende vergeeld en de nerf blijft groen.

We zien hier ook geen zoutverbranding , overvoeding is uitgesloten.

Kalkgebrek geeft heel typische bruine scherp omrande vlekjes, ook streep erdoor

Wat hebben we nog een K gebrek noemen ze niet voorniks de gele randjes ziekte das ook niet het geval.

P gebrek , neen geen rare vlekkerige kleurtjes te zien.

Kom je bij de niet mobiele elementen, dat toont altijd in het jongste blad, ook uitgesloten.

Blijft Bodem PH over, vergiftigingen en virusjes. Verstoorde NPK verhoudingen, onopneembare verbindingen die je voeding gemaakt heeft, en natuurlijk de gezondheid van de wortel zelf.
                      Last edited by FlintStoned; 31 July 2016, 21:47.

Comment

Hmm, maar wat er dan tegen te doen, want ik zie het hier nogal met lede ogen aan...

Iemand enig idee hoe ik uit een scrog opstelling wat aarde uit het midden van m'n pot kan toveren? Dan kan ik die bodem PH eens meten.

NPK verhoudingen: ik heb enkel Plagron grow gebruikt en vanaf nu dus bloom. Geen andere voeding aan te pas gekomen.
                        Elke watergift is wel afgezuurd met PH- tot ik uitkwam op PH 6.2.

Comment

Iemand enig idee hoe ik uit een scrog opstelling wat aarde uit het midden van m'n pot kan toveren? Dan kan ik die bodem PH eens meten.
                          ghehe je steekt een pvc buis dwars door je kluit, ddan heb je een hemiddelde lol, niks doen modest de rest van de kweek heeft het niet, pas niks aan laat ze maar, ik denk mee maar weed hier geen zinnig antwoord op en das ook wat waard et is dus niks normaals, , je doet alless goed gezien de rest van je planten, focus mer op de nooooormale en mider op de mogolen
                          , zou bijna zaggen kap ze eruit heeft de rets meer plek, oge dicht weg ermee miskukels is gee plaats voor in mijn tentjes maatschappij, maardan discriminer je weer he

Comment

Om een tip te geven, neem een holle buis, die druk je door de scrog zo naar beneden in de grond, de grond blijft steken in de holle buis, dat krijg je er makkelijk weer uit en testen maar.

Dit is waarom ik de volgende indoor grow losse planten wil scroggen met ruimte om elke plant, als het even kan. Kost wel opbrengst, maar geeft wel meer controle over elke plant.
                            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Lol vaginahoofd, twee handen op en buik, het ligd aan modes en niet aan de plant

Comment

Hahah, vaginahoofd klinkt wel lievelijker.

Ik ga nog even geen partij kiezen hier
                                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Bezig...
                                X