Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

Heb me gisteren een grasshopper gekocht. Eigen verjaardagscadeautje.

Je bent trouwens altijd welkom om ze te komen testen hoor.

回头见
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

IMG_20160614_180654.jpgIMG_20160614_180703.jpgIMG_20160615_185713.jpgIMG_20160615_185739.jpgIMG_20160615_185754.jpgIMG_20160615_193630.jpg

Verder momenteel niet veel boeiends te vertellen, de dames roddelen meer dan genoeg onderling.
      Adios
      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Buna seara domnilor!

Ondertussen zijn de dames een goede 5 weken in huis.
        Hoe doen ze het? Goed. Braaf, niet teveel lawaai, enkel koken doen ze niet (meer dankzij de Cooltube).

Ten eerste onder het net:
        Het plan is om Q te volgen en enkel de uitschieters die het net niet halen te verwijderen.
        Bladeren verwijderen is onmogelijk wegens de tent (en ik ga m'n rug niet lopen plooien).

Hoe zit het nu?
        Ook goed. Voor de thread is dat wat saai, maar hier lukt alles goed.
        Al heb ik wel het idee dat ik ze soms wat weinig water geef, maar daar blijken ze toch niet zoveel last van te hebben.
        Ik begin stilaan te merken dat de beste methode voor water te geven is om dagelijks een hele kleine hoeveelheid te geven, i.p.v. om de 3 dagen een hele plens.
        Water dat ik geef is (uit luiheid) steeds uit de kraan, maar het staat wel enkele daagjes in een emmer en heeft steeds een goede temperatuur.
        PH hiervan is 7,5. Wat hoog, maar ik ga zien of het hiermee lukt.

Voeding:
        Kregen ze nog niet, buiten 2 maal wat Vita Race.
        Misschien dat ik binnen een weekje of 2 wat groei moet gaan gebruiken aangezien de onderste bladen ietwat lichter van kleur worden.
        Maar ik merk wel dat bij 2 bladen de onderste blad (zijn telkens de allereerste volgroeide) er een gele rand verschijnt aan het bladen die wat minder licht krijgen.
        Geen symptoom van voeding, maar ik vraag me af wat wel. Jammer is dat ik hiervan (door het net) geen goede foto kan nemen. Misschien probeer ik dat morgen nog eens.
        Er is wel 1 plant dat wat rare symptomen heeft. Hierbij de de nieuwe scheutjes wat 'gekromd' naar de zijkant en 1 uitschieten heeft precies wat roest tussen de nerven.
        Niet heel opvallend, maar ik vernoem het toch liever.

Vraag:
        Hoe lang denken jullie dat ik nog moet groeien?
        Ik ben aan het denken van binnen een dag of 2 over te schakelen naar 12/12 omdat ik (in een week binden) al wel wat vulling heb, en de PPP nogal redelijk lang zou blijven groeien.
        Beetje gokwerk momenteel, ik heb wel al ondervonden dat voor een vierkante tent 5 planten veel makkelijker (maar trager) vult dan 6 planten. Ik ga in sommige takken echt wel hele rare bochten moeten krijgen.
        Foto's (jammer genoeg met lamp):
        IMG_20160621_201205.jpgIMG_20160621_201213.jpgRare vs. normale scheuten.
        IMG_20160621_201227.jpgIMG_20160621_201233.jpgVoor.
        IMG_20160621_202007.jpgNa.

La revedere,
        Modest.

Comment

Ik zou ze nog een paar dagen laten groeien en dan op 12/12.

De bladeren en topjes onder het net laat ik tegenwoordig staan. Heb de eerste scrog deze allemaal weggehaald en op zich had ik geen grote toppen.
          Tweede keer met zelfde soort liet ik ze hangen en had ik dikkere toppen en de fluf onderaan kwam soms ook door het net heen en maakte ook mooie toppen.

Denk niet dat het zoveel scheelt, ik laat ze nu hangen omdat ik lazy ben

Comment

Nog steeds weinig te zien hier, gebeurd wel vaker als de girlsband geen singles uitbrengen.
            Maar alles gaat nog steeds wel goed! De 6 dames zijn nu zo'n anderhalve maand oud.

Wat valt er te vertellen:
            Niet veel. Dames hebben 2 maal Vita Race gekregen, en deze week voor de eerste keer een kleine dosis Grow.
            Dit aangezien de onderste bladen wat lichter worden van kleur.

Er zit wel 1 raar plantje bij dat met een virus zit (vermoed ik) dat nogal moeilijk is om te fotograferen (macro werkt niet met flits).
            Kenmerk hiervan is dat de onderste 2 bladen snel zijn afgestorven en de nieuwe scheuten precies wat roestig/ruw zijn.
            Voorts ziet er plant er heel gezond uit hoor, je moet er nogal op letten.
            Kan allesinds niet liggen aan het voedingswater of omgeving, want dan zou al de rest er ook mee kampen.

Het plan is om morgen of overmorgen over te schakelen. Probleem is dat sommige stukken heel 'druk' zijn en sommige stukken leeg.
            Dus het word nog wel een week of 2 puzzelen.
            Onder het netje blijft uiteindelijk alles staan want er is echt te weinig plek om te manoeuvreren.

Foto's:
            P6260001.jpgP6260002.jpgP6260003.jpgP6260005.jpgP6260004.jpg
            P6260006.jpgP6260008.jpgScheuten met virus?
            P6260007.jpgNormale scheut.

Grtz
            Modest.

Comment

Die gaan goed vol komen. De kalen plekken daar leid je je takken naar toe. Voor je het weet is alles dichtgegroeid.

Comment

De planten groeien trager dan mijn geduld aankan .
                Aangezien ik pakweg anderhalve week aan het binden ben, maar het lijkt al langer...

What's next:
                Planten zijn sinds vandaag over gegaan op 12/12. Dit dus ongeveer anderhalve maand na zaad.
                Sinds deze week krijgen ze bij het water een kleine hoeveelheid grow, en dit lusten ze precies wel graag.
                Rekensom klopt dan ook, 2 weken op Lightmix en 4 weken op Growmix (wat voorbemest is voor 1 maand).

Dan is het plan:
                Nu groei te blijven geven zo lang ze het nodig hebben.
                Binnen een week of 2-3 (als de eerste topjes tevoorschijn komen) begin ik met 1 maal per week Sugar Royal.
                In de 2 weken hierop volgend (dus eigenlijk week 3 en 4 van de effectieve zichtbare bloei) geef ik 1 maal per week PK 13/14 mee (afgewisseld met Sugar Royal).
                Hierna (zitten dus ondertussen al een goeie maand verder, zo'n 4 weken in de effectieve bloei) is het plan om ze Terra Bloom te geven (eventueel wat vroeger, dat geven de dames zelf maar aan) met 1 maal in de week Sugar Royal en dan nog Green Sensations.

Moesten jullie hier aanmerkingen op hebben hoor ik dit zeer graag, aangezien dit ook de eerste minerale ronde is voor mij en het dus ook nog enorm aftasten is.

Zorgen aan de kop:
                Die PH waarde. In een van de vorige rondes was ik zo stom geweest om op een biologische grond met PH- te gaan experimenteren.
                Overal staat wel geschreven dat PH waardes niet zo'n probleem zijn bij bio kweekjes, maar nergens staat dat het compleet nefast is voor je bodemleven.
                Nu kweek ik dus mineraal en ik heb alles staan om de PH aan te passen maar mijn nonchalance kennende gaat dit weer slecht uitdraaien.
                Daarnet net eens zitten meten:
                Kraanwater dat al 2 dagen in een emmer staat: PH 7.9
                Hetzelfde water met 1,5ml/L Grow bij geeft: PH 7.4
                Doe ik 50/50 regenwater krijg ik exact dezelfde resultaten.

Raden jullie echt aan om PH- te gebruiken of zijn er mensen die het ook 'vergeten'?
                Ik heb geen zin om te lopen experimenteren, want het kweekje loopt nu net zo goed.
                Maar moesten ze binnen enkele weken problemen vertonen door een te hoge PH waarde (blokkade) zit ik ook in de shit natuurlijk.
                Plots liggen overschakelen van constant een hoge PH te gebruiken en dan plots naar een 'goeie waarde' zoals 6.5 te gaan lijkt me ook om problemen vragen omtrent de EC-waarde.
                En dan nog, er komen nog verschillende voedingsmiddelen bij in de bloei, dit gaat dan ook weer een andere balans geven.

Greetz
                Modest

Comment

Ik gebruik altijd ph-. Bij elke watergift. Zonder uitzondering.

Mijn methode:

Water moet op kamer temperatuur zijn, dan eventueel de voeding indien nodig en daarna afzuren tot 6.2.
                  Onmiddellijk erna geef ik het water. Ik geef ook alles en laat niets staan, want dan schommelt inderdaad de ph terug.
                  Mijn plantjes reageren daar goed op, en het is een kleine moeite om het te doen.

Comment

Jup, maar om nu plots van hoge PH naar normale PH te gaan lijkt me ook wat raar.

Allesinds, ik doe steeds een emmer vol water om de chloor te laten ontsnappen. Dan vul ik een 2 liter fles hiermee, en dan voeding erbij.
                    Ik zal morgen of overmorgen bij de volgende voedingsbeurt eens wat experimenteren met die PH-.
                    Die PH- toevoegen is eigenlijk totaal geen probleem, wel dat ik nogal een warrige kerel ben die z'n dames durft te vergeten.
                    Water geven gebeurd hier dan ook meestal pas om een uur of 2 s' nachts (als ik er plots aan denk), en gebeurd dan snel snel.
                    Maar PH meter uithalen, ijken, meten etc komt er meestal niet van.

Een (on)gezonde nonchalance hier .

Comment

Waarom zou dat erg zijn? Als de ph te hoog is worden de voedingstoffen niet opgenomen.

Ik heb meestal een 20/30 liter staan in zo'n 5 liter flessen (water voor strijkijzer pullen). Heb er zo een 4 tal staan. daar kan ik dan een paar dagen mee weg.
                      Die zijn dan ook op temp.

Giet het dan over in een 3L maatbeker, doe er voeding/ph- bij en geven. Duurt amper 10min voor alles.

Wel doe ik dit (ongeveer) op hetzelfde moment, namelijk 2 uur na zon op (lamp aan).

Ik ben iemand die graag dingen volgens een bepaalde structuur doe

Comment

Omdat een directe schommeling nogal nefast is voor de EC waarde.

Ik heb nu eens zitten testen, maar ik vrees ook wel dat m'n meter niet erg betrouwbaar meer is. Daarmee dat ik de komende dagen nog enkele keren ga hertesten.
                        2 Liter water (dat al enkele dagen staat) PH 7.1, hierbij 3mL groei geeft 6.9 en daar nog eens een halve mL PH- bij geeft 6.1 (wat ik ook gegeven heb).

Nu ga ik proberen van dus enkele dagen dat proces te herhalen, en hopen dat het elke dag dezelfde uitkomst heeft.

Voorts:
                        Planten gaan goed, maar er is er eentje waar ik me wat zorgen om maak (heb het al eerder vernoemt).
                        Linksachter de gewone bladen zien er heel gezond uit, maar de nieuwe scheuten zijn wat krom en zien er roestiger uit.
                        Ook viel het me op dat hun onderste bladen veel sneller geel worden dan de rest. En dan vraag ik me natuurlijk ook af of dat komt door een probleem of simpelweg omdat dat blad geen licht meer krijgt.
                        Nu, de plant blijft wel doorgroeien met de rest enzo, maar ik maar me gewoon zorgen om die nieuwe scheuten. Door deze te zien ben ik ook gaan nadenken over PH, maar dat kan het niet zijn want anders zou al de rest er ook mee zitten. Ik vermoed een virus ofzo want 'bladprobleem oplossers' leiden me nergens heen.

Jammer genoeg kon ik nu enkel een foto nemen in geel licht. De tent staat in de kamer waar ook m'n rookwaren liggen (logisch) en ik loop hier dus overdag wel eens binnen.
                        Moeilijk uit te sluiten, maar ik weet dat dit niet goed is voor het stressniveau van onze girlsband. Zeker omdat er dan altijd wel wat licht komt piepen (in hun donkere periode),
                        moest ik hierboven op nog eens foto's gaan nemen zou het wat veel zijn. Ofwel m'n timing beter stellen en telkens 5 minuutjes voor de lamp aangaat kliekjes nemen...
                        IMG_20160629_215416.jpgIMG_20160629_215424.jpgBij de eerste foto is de bovenste scheut van het probleemkind, onderste van een brave.
                        IMG_20160629_225045.jpgProbleem vs. normaal blad.
                        IMG_20160629_220436.jpg
                        Adios

Comment

Ik kan de titel van de thread beter veranderen naar 'Geen nieuws, goed nieuws!'.
                          Zo loopt het hier ondertussen ook een beetje. Enige nieuwe is dat ik vandaag er toch in geslaagd ben om enkele duidelijke foto's te nemen van het geheel.

Dus hoe doet de girlsband het? Goed. Ze krijgen nu enkel Grow als voeding, en hebben tot nu toe 3 maal Vita Race gekregen.
                          Nu doe ik sinds een week de aanpassing van de PH (met constante controle omdat ik m'n meter niet helemaal vertrouw), en dat lijken ze wel lekker te vinden.
                          Deze week viel me terug de snelle groei op. Maar dat kan ook zijn omdat het netje sneller vol groeit dat ik had gepland .

Enkel aan de links onderkant gaat het moeilijk zijn alles toe te krijgen, maar bij de rest gaat het proppen worden.

What's next:
                          Blijven binden zo lang de dames groeien. Proberen de kale plekken toe te krijgen en de dichte plekken wat opener, maar dat gaat moeilijk worden.
                          En zo lang ze groeien krijgen ze Terra Grow mee, en vanaf de eerste topvorming begin ik met Sugar Royal en kleine dosis Terra Bloom (zeker niet voor de eerste topvorming!).
                          P7030002.jpgP7030001.jpgP7030003.jpgP7030004.jpgP7030005.jpgP7030006.jpgP7030007.jpgP7030009.jpg

Greetz

Comment

Wederom wederom wederom.

Ik post hier zodat niemand denkt dat ik dood ben ofzo. Maar eigenlijk is Modest springlevend, enkel wat druk aan de kop.
                            Hoe doet de girlsband het? Trixy, Stacey, en de hele bende doen het best goed!
                            Ze staan nu zo'n 18 dagen op 12/12 en ik denk dat de groei er wel stilaan uit is. Her en der nog wat, maar het grootste deel ligt stil.
                            Dus laatste keren aan het binden, in totaal heb ik er zo'n 150 strips door gejaagd.

Wat ik wel merk is dat je het veld niet helemaal egaal kunt krijgen (uitschieten die je niet kunt vastbinden), maar het lijkt me wel goed zo.
                            Enige vraag nu is wanneer ik de voeding moet gaan aanpassen. Nu krijgen ze nog steeds telkens 2 liter water met daarin 3mL Grow en 0.5 mL PH-.
                            Ik denk van dit nu nog even door te geven voor een weekje, maximum anderhalf, en dan stilletjes aan over te stappen naar de bloeivoeding?

Probleem is dat ik uit ervaring weet dat te vroeg bloeivoeding geven je heel wat problemen garandeert, maar te laat evenmin.
                            Dus, jullie tips hiervoor?

Het netje zelf is ongeveer voor 85% vol. Volgende keer de planten gewoon 5 cm verder uit elkaar zetten en een dag of 3 extra laten groeien.
                            Maar al bij al vindt ik het niet slecht gevuld voor m'n eerste keer en loopt tot nu toe alles zeer vlotjes.
                            Snelle foto's bij HPS licht:
                            IMG_20160711_205711.jpgIMG_20160711_205719.jpg
                            Grtz
                            Modesto.

Comment

Prachtig! Dat net ziet er langzamerhand heerlijk uit, ongelovelijk waar al die topjes vandaan wippen. Ik schuif bij.
                              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Wauw. Jij bent goed bezig. Ik schuif nog ff bij.

Succes kerel.

Comment

Bezig...
                                X