Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

vaginahoofd klink eigenlijk heel greiezeeeelig
    , we doen weer kuttekop

wdit: kuttekop kan ik me iets bij voorstellen maar een vaginahoofd?

Comment

Hahah nou, dat is inderdaad wel heftig als je een beelddenker bent Ik kan wel een heel pleidooi gaan houden nu over het feit dat het hoofd ook wel gebruikt word als vagina, of verlenging van, of als noodzakelijk instrument van, maar ach, het is laat. Kuttekop is beter haha.
      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Ik noem je voorteen gewoon zure lip

den zuurlip

kutekop klink zo als altijd zuur is,... euh bedoelf altijd over rozen gaat
        Last edited by FlintStoned; 6 August 2016, 06:33. Reden: gegumd

Comment

Dus eeeuuuhh....
          Iemand nog een tip om juist de pH waarde van je pot te meten?
          Bovenste laag aarde laat gewoon het water door en is dus niet betrouwbaar, dus zou je aarde van in het midden moeten hebben.
          Door de scrog kan ik de potten niet bewegen uiteraard.

Grtz
          Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

Daar zijn ook van die insteek metertjes voor. Misschien niet supernauwkeurig maar het kan je wel een beeld geven of je er ver naast zit.

Comment

Yep, tis al gezegd eh, duw een pvc-buis tot de bodem in de pot, trek je die eruit, dan zitie vol aarde.
              't Lijkt inderdaad weer wat bijzonders, ghehe....
              Bij aardappels zie je dit ook wel als de pH te hoog is, of als het te droog staat, maar inderdaad, niet-mobiele elementen (Mn) zie je in het jonge blad.
              Ik heb het weleens bij wiet in begin bloei gezien, dat langdurig teveel stikstof gekregen had, maar ik kan het niet onderbouwen.
              Teveel van het een resulteert in een blokkade van het ander..tja..maar wat is het precies ? Toch Kalium tekort/blokkade ?
              Ik ben maar hobbyist zonder biologische/chemische scholing en zomaar wat roepen heb je niks aan.
              En als je het niet meteen weet is het inderdaad handig om beginnen dingen uit te sluiten, zoals Flintstoned doet.
              De meest voor de hand liggende oorzaken kun je wegstrepen, maar dan blijft er zo weinig over.

Als je het echt niet meer weet en je plant dreigt dood te gaan is er met wiet kweken nog 1 laatste oplossing: Spoelen met de juiste pH en een lage EC.
              Maar da's het allerlaatste redmiddel natuurlijk.

Nou LR2 kom er maar in ... en waar is HJM gebleven, die heeft ook een schat aan kennis over dit onderwerp..
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Opmerkingen hierover zijn zeer welkom!!

Temperatuur en vochtigheid: ok.
                Voeding: ok?
                PH voedingswater: ok.
                PH bodem: ok.
                Bekende symptomen: geen.

Qua voeding heb ik het denk ik deze keer wel goed gedaan met de doseringen enzo. Plantjes zagen er altijd mooi groen uit (behalve de slechte bladen dan) en kregen zo goed als geen gele puntjes.

Enige 2 dingen waar ik echt op kan komen dat in minder onder controle heb is de aanvoer van verse lucht en mijn enige 'leidraad' voor het water geven is m'n vinger in de grond steken en wat naar de bladen kijken. Dames krijgen elk om de dag een halve liter water. Maar ik heb het gevoel dat dat water steeds slecht verspreid is (verticaal). Vanboven droog, en ik vermoed vanonder nog nat.
                Zou het daar wat mee te maken kunnen hebben? Overbewatering geeft wel andere symptomen, maar over eventueel niet genoeg verse lucht heb ik nog niet zoveel foto's zien passeren.

Foto's van de tent zijn heel vlug genomen, morgen maak ik tijd voor wat betere foto's van de topjes.
                P8090004.jpgP8090016.jpgP8090014.jpgP8090013.jpgP8090012.jpgP8090008.jpgP8090007.jpgP8090006.jpgP8090005.jpgP8090017.jpg

Grtz
                Modest.
                Last edited by Modest; 11 August 2016, 00:28.

Comment

Allereerst respect voor je doorzettingsvermogen!

Beetje laat, maar ik schuif aan.
                  Je hebt een mooi rekje vol

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar zijn de gele bladeren van de planten die al eerder problemen hadden?

Gebruik je nu geen Brita filter meer?

Wat het watergeven betreft, misschien een tensiometer aanschaffen?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Het "gezonde" blad oogt allemaal wel erg donkergroen en ik lees dat je tot ver in de bloei Terra grow geeft in plaats van terra bloom. Why?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                      Misschien heb ik er over heen gelezen, maar zijn de gele bladeren van de planten die al eerder problemen hadden?

Gebruik je nu geen Brita filter meer?

Wat het watergeven betreft, misschien een tensiometer aanschaffen?
                      Nope. De planten die het eerdere probleem hadden (wat dus effectief TMV lijkt, en eigenlijk zeer miniem is gebleven) zijn de enige planten die het probleem (nog) niet hebben .
                      Britafilter gebruik ik niet meer, omdat deze al het calcium uit het water haalde en niet gewoon 'verminderde'.
                      Je kunt het dus eigenlijk wel gebruiken als je het dan b.v. 50/50 doet met niet-gefiltert water, maar dan moet je weer gaan experimenteren met wat nu net de juiste hoeveelheid is voor jouw kraanwater.

En van de tensiometer: het probleem is dat de pot vanboven droog is en daar de wortels dus dorst hebben en vanonder denk ik wat verzadigd zijn. Potten die b.v. breder, maar minder diep zouden zijn lijken me een pak beter.
                      Maar die blijk ik nergens te kunnen vinden. Smartpots en Airpots vindt ik online eigenlijk evenveel plus- als minpunten over.

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                      Het "gezonde" blad oogt allemaal wel erg donkergroen en ik lees dat je tot ver in de bloei Terra grow geeft in plaats van terra bloom. Why?
                      Vorige rondes ben ik te vroeg begonnen met Bloom en dit gaf een hoop problemen wegens stikstoftekort.
                      Deze ronde (jup jup, deze ronde is ook allemaal nieuw voor mij) ben ik blijven Grow geven zolang de planten groeiden, en met Bloom begonnen vanaf de moment dat de topjes begonnen te vormen.
                      Eventueel vroeger moeten stoppen met Grow, of wat vroeger zijn begonnen met Bloom?

Donker- of lichtgroen is redelijk relatief als je kleurenblind bent, maar ik denk dat ze er toch nog hetzelfde uitzien qua kleur/donker-/lichtheid. Behalve die aangetaste bladen dan.

Grtz

Comment

Week 5, 6 en 7 bloei: Terra grow, Green Sensation en 1 maal Sugar Royal
                        Week 7 bloei: terra grow?

Te vroeg beginnen met bloeivoeding is een bekende fout. maar als ze 3 weken in ware bloei staan mag je wel bloom geven.

Comment

Sorry, was waarschijnlijk weer even verstrooid. Is aangepast.
                          De momenten dat ik op JD zit zijn de momenten dat ik rook, da's niet altijd zo'n goeie combinatie

Comment

Ghehe ook en bekend verschijnsel. Naja kunnen weer wat wegstrepen wat dus niet de oorzaak is. Voor de rest ziet dat voedingsschema er goed uit.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Enige 3 problemen die ik me echt kan bedenken zijn:
                                Niet genoeg aanvoer van verse lucht, geen idee wat hiervan de symptomen zijn.
                                Toch een PH probleem, maar stalen nemen lukt echt niet zonder veel schade aan te brengen. De moment dat de planten omgaan ga ik overal wel staaltjes nemen.
                                Water. Potten die ervoor zorgen dat het water niet gelijkmatig opgenomen wordt, maar echt bewijs heb ik daar ook niet van.

Die TMV is inderdaad aanwezig in 2 planten. Bij eentje is het heel opvallend, maar het geeft eigenlijk weinig inslag op de plant zelf. Deze is een van de mooiste en best bloeiende van de hoop.
                                Het verspreid zich hier wel (voornamelijk op die ene plant), maar dan wel redelijk traag. Ik denk niet dat dit echt problemen gaat geven met de oogst.

Enige waar ik me dus zorgen om maak zijn die bladen, dit omdat het zich traag maar zeker voortzet op andere bladen. Dit terwijl van de onderste scheuten die toch het net bereikt hebben de blaadjes vanonder nog mooi groen zijn, ook al zijn ze 20 cm onder het bladerdek. Allemaal bizar enzo. Jammer is dat ik niet de kennis en spullen heb om uit te spitten wat het nu echt is.

Comment

Bezig...
                                X