Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

Ik probeer maar even mee te denken: Niet toevallig ergens een flesje bedorven voeding staan en die gebruikt?
    Het meeste van dat Plagron spul zou volgens de flesjes maar 6 maanden na openen meegaan...

Comment

Alle flesjes zijn nieuw. Wel goed dat je het zegt, ik wist zelf niet dat die zo kort houdbaar waren.
      Ondertussen zijn we 5 dagen verder en beginnen we vandaag aan de 4e week effectieve bloei.

Hoe zit het met de girlsband? Goed denk ik.
      Nog steeds het gekende probleem dat zich wat uitbreid, maar ik denk echt meer en meer dat dit met watergift heeft te maken.
      Het zal wel een slecht effect hebben op de bloei, maar de toppen zelf zwellen blijven toch mooi groeien denk ik.
      Deze week blijft het nog Bloei, PK 13/14 en Sugar royal. Vanaf volgende week (dan moeten ze er nog 4-5) begin ik dan met Green Sensation en verdwijnt de PK 13/14.
      Tips zijn nog steeds zeer welkom! En moest iemand het bladprobleem herkennen...

Grtz
      P8150005.jpgP8150011.jpgP8150010.jpgP8150009.jpgP8150008.jpgP8150007.jpgP8150001.jpgP8150002.jpgP8150004.jpgP8150013.jpg
      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Nog steeds hetzelfde.

Eigenlijk wordt het zowiezo m'n beste ronde tot nu toe. Enige spelbreker nu zijn die gele bladen.
        Toch nog ergens iets dat foutloopt en dat ik in de volgende ronde moet vermijden. Water is m'n nummer 1 verdachte, op 2 staat het swingen met de Ph.

Toppen dikken wel mooi aan. De planten dat het eerst last kregen van de bladen zijn eigenlijk ook het laatst in aandikken e.o. maar overal ziet en ruikt het er wel goed uit.
        Morgen beginnen we aan week 4 van de effectieve bloei, PK 13/14 ligt dus achter ons.
        Qua voeding ben ik een beetje gestegen naar 2,5 ml/l bloei.
        Dames krijgen gemiddeld 3 maal per week een halve liter water. Vanaf morgen is dat dan (ik maak een kom van 3l):
        Maandag: 3 ml Sugar royal, 7,5 ml Bloei
        Woe/do: 3 ml Green sensation, 7,5 ml Bloei
        Zat/zo: 3 ml Green sensation, 7,5 ml Bloei

Site geeft 8-10 weken bloei. Ik ga dus uit van 9, hierbij is die 'zogenaamde week minder' van Sugar royal bijgerekend.
        Dus nog 3 weken voeden, trichomen tsjekken en dan hopelijk nog 2 weken kunnen spoelen.
        P8210001.jpgP8210002.jpgP8210003.jpgP8210004.jpgP8210005.jpgP8210006.jpgP8210007.jpgP8210008.jpg

Adios
        Modestos

Comment

Tijd voor een update.

Inmiddels zitten we eind week 6. Dus ik gok er nog 3.
          Nog pakweg anderhalve week blijven voeden en daarna kan ik uitgebreid beginnen spoelen.
          De dames staan nog steeds op een dieet van Bloei, Sugar Royal (1 maal per week) en Green Sensation.

Doordat ik de laatste 2 weken bijzonder weinig thuis ben geweest hebben de dames zichzelf wat moeten redden. Er zaten dus wel enkele zweetdagen tussen voor hun.
          Maar ze hebben wel steeds op tijd water gekregen dat constant is afgezuurd naar 6.2.

Evaluatie van de kweek tot nu toe: tot ver in de bloei verliep alles vlekkeloos, maar in week 3 van de bloei begonnen de gele bladen tevoorschijn te komen.
          Het heeft wel degelijk impact gehad op de groei van de toppen want de planten die als laatste werden aangetast hebben ook de dikste toppen.
          Enige wat ik nu dus nog hoop is dat alles nog goed begint aan te zwellen. Maar daar hebben ze uiteraard nog 3 weken voor.

Hoe komen die problemen nu? Geen flauw idee van.
          Ik heb er vaak over zitten denken, maar er zijn echt maar 3 mogelijke oorzaken.

-Water dat slecht verdeeld geraakt in de pot. Onderkant blijft nat terwijl de bovenste helft van de aarde droog is.

-Eerste ronde waarbij ik de PH regel dus hier zou het ook aan kunnen liggen. Volgende ronde word zeker een vergelijkingsronde met de helft afgezuurd en de andere helft niet afgezuurd.

-Ik moest er deze week ook aan denken dat ik in het begin de planten steeds water gaf aan de randen van hun pot. Maar omdat het bladerdek te dicht groeide ben ik water beginnen geven met een slang (aangezien ik er niet aan geraak) en krijgt de hele pot water i.p.v. enkel de randen. Dit gebeurde de moment dat de bladeren last begonnen te krijgen. Zou ook logisch zijn dan, aangezien de achterste het eerst last kregen, en ik hen ook als eerste met een slang water moest gaan geven.

Iedereen mag uiteraard ook meedenken over mogelijke oorzaken en oplossingen! Deze kweek is al een hele stap vooruit, moest ik nu volgende ronde die gele bladen nog kunnen vermijden zou het helemaal top worden.

Foto's:
          P9030004.jpgP9030014.jpgP9030013.jpgP9030012.jpgP9030011.jpgP9030010.jpgP9030009.jpgP9030008.jpgP9030007.jpgP9030006.jpgP9030005.jpgP9030015.jpg

Grtz

Comment

Ja man die oogst is echt vet mislukt
            Dat kan iedereen zien 😎

Nah das natuurlijk onzin ziet er echt nog heel goed uit hoor. Die gele bladen zijn gewoon extra goed leeggezogen

Comment

Titels zijn zo overbodig, geef mij maar PPP!

Kun je geen water van onderen geven? Op laten zuigen vanuit een schotel. Dan zit je meestal wel goed.
              Als het aan een tekort of teveel zou liggen kun je er nu toch niets meer aan doen denk ik. Nog drie weken toch? Het lijkt mij eerder gewoon herfst. En dus bijna oogsttijd[emoji1]....

Comment

Dat komt wel vaker boven dat mensen water van onder geven maar ik zie nog steeds niet hoe die voordelen tegen de nadelen opwegen.
                Ondertussen zitten we dus aan week 8 effectieve bloei. Nog 2 te gaan dus vandaag was de laatste voedingsbeurt.
                Vanaf morgen krijgen de dames alleen nog maar afgezuurd water.

Alles ziet er wel heel geel uit, en vindt het jammer dat ik nog steeds geen waterdichte conclusie hiervoor heb. Waar ik nog heb over zitten denken is problemen met stikstof omdat al het bladgroen verdwijnt en de problemen begonnen bij de effectieve bloei (toen ik stopte met groeivoeding). Toch ben ik blijven groeivoeding geven tot de effectieve bloei er was dus dat zou geen probleem mogen zijn.
                Maar verbruiken planten dat echt zo weinig N als de waarde daarvan in Plagron Bloom 0 is?

Allesinds is dit wel m'n beste ronde tot nu toe. Al veel geleerd, maar er blijft nog een hoop ruimte om bij te leren. En te hopen dat ze nog aanzwellen in deze 2 weken natuurlijk.
                Fotogenieke plantjes:

P9180001.jpgP9180002.jpgP9180003.jpgP9180004.jpgP9180005.jpgP9180006.jpgP9180007.jpgP9180008.jpg

Grtz

Comment

hypro en een flesje pk13 14 meer heb je niet nodig,heb al jaren geen geel blad meer.maar hier gaat toch wel een mooi rokertje vanafkomen
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

ghehehe en al jaren een zere strot,.. vergeet PK 13/14 eens heel snel

@ modest zo heb ik me wiet het liefst hemal dat fanblad leegetrokken en groene toppen zonder spint
                    .

niks mis mee dat word een zachte rokerd met feel effect., trust me. minder = meer

Comment

Mijn persoonlijke ervaring is dat de lijn van canna echt meer scherp aan je strot wordt. Ook met 2 weken goed spoelen

Maar niet alleen die van canna
                      En ik heb ook wel gerookt van mensen die een deel van de lijnen van canna gebruikte en dat was heerlijk

Ik wou dat ik er nou eens achter komen kon wat nu precies die scherpte in je keel veroorzaakt want ik kan er geen peil op trekken

Comment

PK boosters.

Maarre...mooie berg rookwaar in 't verschiet Modest.
                        Dat gaat niet lang meer duren eh..
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het is echt herfst....
                          ik lees in de reactie van@Flintstoned dat hij het liefst het fanblad helemaal leeg getrokken ziet. Wat is de logica daarvan?

Comment

Omdat de planten zo al hun energiereserves aan het opgebruiken zijn.
                            Nu nog een week / anderhalf spoelen en dan kan ik er zeker van zijn dat alle voeding uit de aarde en de plant is.

Hoe beter gespoeld, hoe beter de smaak.

Comment

En hier zijn we weer, met meer weer.

De dames zijn eergisteren om gegaan. Dit na +- 10 weken bloei.
                              Laatste 2 weken waren een mooie spoeling, en de trichomen lijken me allemaal 50/50.
                              Ietsje vroeger geoogst, maar zo heb ik het wel graag.

Schema:
                              15/5: Lieten ze hun kopje zien
                              1/6: Getopt
                              15/6: Zijn we beginnen binden
                              27/6: 12/12
                              24/7: Effectieve bloei
                              10/8: Begonnen met booster (PK 13/14 voor 2 weken, hierna Green Sensation)
                              1/10: Eerste schaar erin!

Hoe was de kweek?
                              Heel goed! Scroggen gaat me goed af en de volgende ronde word zeker ook een scrog. Maar dan wel met 2 verschillende soortjes.
                              Zeker m'n beste ronde tot nu toe.
                              Deze maal heb ik voor het drogen wel enkel de grote bladen eraf gedaan en het knipafval laat ik aan de toppen drogen.
                              Dit door een combinatie van drukte, gemakzucht, en de nieuwsgierigheid of het de smaak bevordert.

Wat liep er mis?
                              In de 3e week op 12/12 begon de groen te verdwijnen aan de grote bladen langs de buitenkant af. Nog steeds geen idee wat dit is, maar daar hoop ik dan weer volgende ronde wat meer over te weten komen. Het zorgde er allesinds voor dat niet de volle 100% uit de planten is gehaald. Voor deze ronde geef ik mezelf een bescheiden 8/10 .

Hoe pakken we de volgende aan?
                              Eigenlijk hetzelfde, never chance a winning team. Enkel zou ik er ook nog iets uit moeten opsteken. Dus volgende ronde ga ik verschillende soorten van watergift testen en het verschil maken tussen afgezuurde en niet afgezuurde planten. Hoe en wat ga ik nog even over denken.

Foto's zou ik bijna vergeten, want ze zijn weer in mijn gewoonlijke kwaliteit.
                              PA020001.jpgPA020003.jpgPA020002.jpgPA020004.jpgPA020005.jpg

Adios
                              Modest.

Comment

Als ik als beginneling een gokje mag wagen. Toen ik mn water naar 6 aanzuurde. Kreeg ik in de bloei gelijkaardige problemen. Tot qnq mee erop wees dat 6 wat laag was. Klakkeloos aangenomen en enige tijd wat hogere ph gegeven 6.4 ongeveer denk ik. Uiteindelijk trok dit wat bij.

Waarom dit verhaal?

Later leerde (las) ik dat tijdens de bloei u plant de ph in u medium kan doen dalen. Daaruit concludeerde ik dat mn ph6 in de groei toen m niet daalde, geen echt probleem was. Maar in de bloei (was wel auto) toen dus de ph in mn aarde mogelijk zakte en onder 6 ging. wat aan de lage kant is, kreeg ik problemen.
                                De persoon die dit schreef zei stijg 0,2 tot max 0,4 in ph waarde eens je goed in bloei zit, om dit te voorkomen. U 3 weken bloei dus ongeveer waar ge het opmerkte. Nu weet ik nog niet of dit klopt! Ik plan met mn huidige plantjes eens ze vollop in de bloei zitten ,dit te testen. Door 1ervan van 6.2 a 6.3 per 0.1 naar 6.5 te stijgen qua watergift inplaats van 6.2ish. en de anderen verder 6.2 geven. Tzijn verschillenden soortjes, dus geen foolproof test. Maar misschien is dit wat gebeurt bij u? Kan ge ev. Bij u testplannen voegen.
                                Last edited by ergonaut; 4 October 2016, 00:25.
                                verslag 1, verslag 2

Comment

Bezig...
                                X