Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Mooie kweek modest.
Ik las dat je bladeren geel werden dat probleem heb ik ook altijd en dat wil ik proberen te gaan opvangen met pk 13/14.
Maar aangezien je dat hebt gebruikt zou ik het ook niet weten wat ik wel las is dat je het 2 weken hebt gebruikt wat voor max 1 week.
Als ik jouw zou ik er niet druk om maken met zo'n goede oogst, al wil je natuurlijk een perfecte plant/kweek.
Jupjup, je kunt enkel maar bijleren he.
Met een ferrari wil je ook niet constant 50 km/h rijden maar ook wel kunnen doorgassen he .
De gele bladen kwamen inderdaad vanaf de effectieve bloei, maar eigenlijk is het wat anders.
Vorige kweekjes ging het mis omdat de planten de juiste voeding mistten tijdens de kweek (P en K). Dit was deze kweek eigenlijk geen probleem, ik heb helemaal niet het gevoel dat het gebrek iets te maken heeft met de voeding. De 2 meest logische antwoorden blijven voor mij nog steeds water en PH te beginnen gebruiken. De aanpassing van de PH en de planten hun problemen vallen ongeveer wel samen. Daarom dus dat volgende kweek de helft wordt afgezuurt, de helft niet. Zo gaat er voor mij hopelijk meer duidelijkheid zijn.
Over water gesproken: bij het opruimen van de potten ben ik totaal vergeten van de PH van de bodem te meten (totaal vergeten). Maar wat me wel opviel was dat de onderkant droog was, maar de wortelkluit (bovenste gedeelte) wel heel vochtig stond. Misschien dat ik hier iets over het hoofd aan het zien ben.
Ik was al bijna vergeten om dit topic tot een einde te brengen...
Alles is dus droog en rookklaar. Totaalopbrengst van deze ronde was 0,64 g/W.
Beste ronde dat ik tot nu toe gedraaid heb, maar natuurlijk nog ruimte voor verbetering!
De wiet zelf: Pure Power Plant van Nirvana Seeds.
Punten geef ik niet want da's appelen met peren vergelijken.
Groei: Komt traag op gang, maar eenmaal vertrokken schiet deze wel vooruit. Ook na omschakeling blijft deze nog zo'n 3 weken bloeien.
Bloei: Goed! Hier heb ik het zelf wat verpest, maar het is zeker een hoge opbrenger die tegen een stootje kan!
Toppen: Heel compact. Piepschuimwiet noemen ze dat hier. Donkergroen, en bomvol bruine haren. Ook niet te veel fluff, maar dat komt ook door de SCROG opstelling natuurlijk.
Geur: Tijdens de bloei viel dit best mee, eenmaal droog ook. Maar tijdens het roken genieten de buren mee.
Smaak: Moeilijk. Heel lekker en zacht, maar ik kan er niets op plakken. Als ik kijk op Leafly zeggen ze 'earthy'. Geen idee hoe aarde smaakt, maar ik herken het wel. Earthy dus.
Ervaring: Overdag (mits niet te veel) is het een fijne roker die je relaxt maakt maar perfect mee functioneert. Eenmaal s' avonds rol je er een dikke van en beland je snel in de zetel. Filmpje van 90 minuten lukt nog net, maar Once Upon a Time in America ga je niet meer uitkijken.
Volgende ronde (en meedenkers zijn hier zeer welgekomen!):
Ik ben nog aan het twijfelen: Ik wil terug gaan scroggen, maar ga in het andere hok wel iets van verwarming moeten voorzien voor de bodem. Dit met kabels of zo'n heat tubes. Iemand hier ervaring mee?
Soortjes ben ik echt nog niet uit, ben het wat beu om steeds maar 1 soortje te zetten. 2 Of 3 soortjes dus, liefst met dezelfde bloeiweken.
En deze keer heb ik nog steeds 5 weken op 18/6 moeten draaien en hier moet ik ook eens iets op vinden. Volgende ronde is groei op 400w en bloei op 600w, maar dan nog kost de groei mij bijna evenveel als de bloei (qua stroomkosten). Maar zonder de warmte van die HPS ben ik dan ook weer niks...
En ik zou zo graag ook eens een haze willen kweken, maar daartussen zwieren moet je die 1ne plant nog 4 weken extra laten bloeien.
Ook ga ik beginnen testen met PH. 3 Planten geen PH aanpassen en de andere 3 wel. Eens zien hoeveel verschil dit geeft.
Nog zoveel dingen wat ik hier wou neertypen, maar van PPP krijg je dus ook precies wat geheugenverlies
Later!
Allereerst mijn respect voor je doorzettingsvermogen. de leercurve is niet zo stijl maar door volharding kom je er wel, ghehe.
Volgende ronde (en meedenkers zijn hier zeer welgekomen!):
Ik ben nog aan het twijfelen: Ik wil terug gaan scroggen, maar ga in het andere hok wel iets van verwarming moeten voorzien voor de bodem. Dit met kabels of zo'n heat tubes. Iemand hier ervaring mee?
Comment