Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x white widow

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

5x white widow

Korting op 420shop
    Hallo allemaal
    Ik was rustend lid af en toe wat lezen maar meer niet daar ga ik nu verandering in brengen en hoop zo weer veel nieuwe dingen te leren en tips te krijgen en delen.
    ik ben een paar weken geleden begonnen met een kweekje en wil deze nu met jullie gaan delen.

De opstelling:
    zelf gebouwd hok van 150x90x220
    iLumii digitale balast (dimbaar) 400 tot 600 watt
    ik heb een torin softbox van 700kub
    uniteck klimaatregelaar.
    5 white widow zaadje
    plagron bat-mix aarde
    5 x 11 literpotten
    10 buffertabs van sannie als voeding

De dames hebben nu 3 weken onder een groeilanmp gestaan van 200watt ze zijn maandag getopt en onder de 400watt hps gegaan en de potten gevuld met sannie buffertabs.
    ik heb alleen wat problemen met de temperatuur ik kan niet met mijn 600 watt draaien anders wordt het te warm ik heb 3x een pasieve inlaat van 20x10 cm. de ruimte waar ik in kweek is wel heel goed geisoleerd. ik draai nu op 400 wat en nog steeds rond de 34 graden
    ik ben van plan een co2 zak te kopen en evt in mijn hok te hangen zodat de planetn wat hogere temperaturen aan kunnen.
    iemand ervaring met co2 zakken?

20160616_201451_resized.jpg20160616_201443_resized.jpg20160616_201456_resized.jpg20160616_201510_resized.jpg20160616_201527_resized.jpg20160616_201514_resized.jpg
    Last edited by Wijkagent; 23 June 2016, 13:56.

Re: 5x white widow

Als je nu al temperaturen hebt van 34 dan zal het straks niet beter worden. Eventueel een afkoeling voorzien? Je zou toch onder de 30 moeten geraken.
    CO2 samen met afzuiging? Is dit nuttig?
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

ik zat persoonlijk al te denken aan passieve inlaat maar heb ik momentel het geld even niet voor.
      er staat ook een ventilator op de platen krijgen wel een koele bries boven zich heen.
      evt kan ik het deurtje van hok open laten alleen zit ik dan weer met ongedierte wat sneller binnenkomt en geurtjes evt ontsnappen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

die co2 die ik bedoel zijn speciale zakken om in je kweekruimte te hangen kosten 30 euro dus echt heel is dat niet als het helpt anders is 30 euro nog veel maarja als je niks probeert weet je het ook niet.

Comment

Blazen zal niets helpen als je geen koele lucht binnenbrengt. Wat is de temp van je buitenlucht?
        Als de lucht buiten koeler is moet je de inlaten vergroten.

CO2, ik heb er indertijd ook veel over gelezen en de conclusie was dat het voor een hobby kweker niet echt interessant is.

Maar doe gerust, we kunnen maar bijleren. Maar ik vrees dat het 30euro in de vuilbak zal zijn.

In ieder geval veel succes, het is niet zo makkelijk een binnenkweek in de zomer.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

ik heb het durtje van mijn hok een stukje open gelaten en de temperatuur is met 5 graden gezakt en staat op 29 graden wat extra inlaat kan geen kwaad.
          ga het deutje met een haakje op vaste stand zetten anders heb ik dadeijk in de winter weer porblemen.

Na 3 weken 24/7 CFL 200 w groeilamp staan nu 5 dagen onder 400w hps 18/6 om ze even te laten wennen aan licht/donker en aan hun nieuwe pot ze groeien lekker in de breedte nu na het toppen.

heb een blumat setje gekocht en wil deze maandag aansluiten heb er veel goede verhalen over gelezen dus ben benieuwd

totaal 5 blumats
          50 liter vat staat 40 cm hoger dan de potten ze adviseren 1 m. maar verwacht op 5 druppelaars niet zo heel veel problemen met een 50 liter vat erop.
          kom met het water niveo boven de 1 meter en kan dagelijks bijvullen indien nodig.

Comment

Ik zie dat je temperatuur meter in het volle licht staat.
            Maar deze moet in de schaduw staan doormidden van een dakje van bv karton.
            Dat zal wel in wat graden gaan schelen.

succes er mee

Comment

blad problemen ik denk door ph werk met buffertabs van sannie heb die er pas net inzitten dus moeten nog even inwerken ph hoef ik niet te meten al ben ik dat wel van plan als het vat erop aangesloten is en maak ik het water een aangenaam temperatuurtje voor ze. nu krijgen ze met de sproeier rechtstreeks uit de koudwater leiding.

of heb ik het verkeerd en is het wat anders? graag jullie mening/advies

20160619_203122_resized.jpg20160619_203131_resized.jpg20160619_203137_resized.jpg20160619_203141_resized.jpg20160619_203145_resized.jpg20160619_203303_resized.jpg20160619_203310_resized.jpg

Comment

zit een beetje te kijken en zie dat het ook een tekort aan zink kan zijn terwijl ik ze net heb overgepot in medium mix van plagron en buffertabs heb toegevoegd?

Comment

plantjes doen het lekker op 1 na die blijft een beetje achter de vervomrde bladeren zijn overbevoeding volgens gs.
                  ik had mijn blumat setje geintsalleerd alleen een foutje gemaakt en vat is leeg gelopen (zijn ze ook gelijk beetje doorgespoeld) ik was daarop voorbereid en planten staan in 180 liter bak en vat maar met 20 liter gevuld. planten zijn indiedergeval goed bewaterd voor de komende dagen. ga ze van het weekend opnieuw instellen.

ik laat het licht ciclus nu langzaam naar beneden lopen tot ze op 12/12

Comment

het blumat systeem is geinstalleerd en werkt maar moet nog wel wat afgesteld worden om de gehele pot nat te houden ipv de helft maar heb er wel vertrouwen in.
                    De temperatuur is nu ook onder controlle laat de deur van mijn hokje op een kier staan en de lage temperatuur buiten helpt me ook de tempratuur binnen beheersbaar te houden.
                    De dames staan nu 5 dagen in de bloei en de 1e toppen komen al tevoorschijn
                    ook ga ik wat teentjes knoflook in de aarde plaatsen als prefentie tegen spint.

foto's zijn van 2 dagen voor bloei20160625_201127_resized.jpg20160625_201131_resized.jpg20160625_201135_resized.jpg20160625_201137_resized.jpg

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

vermoed dat die plat op laatste pic tmv heeft

voor de rest ziet het er hier wel netjes uit

groetjes
                        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

ze loopt idd wat achter heb wat piepschuim onder de pot gelegd zodat ze gelijk komt met de rest misvormd is ze ook al enkele weken.
                          dacht zelf aan te nat en evt overvoeding nog nooit van tmv gehoord. het is helaas niet meer te verheepen lees ik en mijn hok op 21 graden constant houden gaat me echt niet lukken.

ik laat de plant voorloppig staan en kijk wat er van wordt weggooien kan altijd nog.

bedankt voor je tip

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

bedankt voor je tip want heb de slangetjes bij de stam gezet ga ik dadelijk gelijk veranderen. is het geen probleem dan dat hij niet heel de pot bewaterd? zo wordt niet de complete 11 liter grond benut of zie ik dat verkeerd?

Heb gelezen dat blumats niet tegen bio voeding kunnen idd dus ga ik met de gieter doen.
                          Last edited by Wijkagent; 30 June 2016, 18:21.

Comment

Vandaag weer in mijn hokje geweest en is me opgevallen dat sommige bladeren licht grijs worden. Ik heb het opgezocht en denk dat het een beginnende staduim van kaluim te kort is? kan iemand dat mischien bevestigen? (zie foto's)

verder groeien de plantje lekker en bloei is al in zicht gaat erg snel met white widdow deze foto's met planten zijn van donderdag foto's van blad vrijdag

20160630_200756_resized.jpg20160630_200812_resized.jpg20160630_200820_resized.jpg20160630_200824_resized.jpg 20160630_200830_resized.jpg20160701_200051_resized.jpg20160701_200102_resized.jpg20160701_200133_resized.jpg

Comment

Nope, da's geen tekort, da's een virus, of genetische afwijking.
                              Daar kun je niks aan doen, dus dat is relaxed.
                              Carry on ..

btw..ik zie wel de eerste bloei.
                              Nog 9 weken te gaan
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X