Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x white widow

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x white widow

Bloei week 2

nog 1 dag en de planten staan 2 weken in bloei ze groeien heerlijk door en heb i plant de takken iets moeten buigen ivm met hoogte verschil.
    ook merk ik dat 2 van de 5 planten niet echt doorschiet in de bloei maar een beetje achter blijven. het zijn ook de planten die de meeste wind van ventilator vangen kan dit met elkar te maken hebben?

ik ga de volgende waterbeurt wat knoflookteentjes in mijn aarde planten schijnt goed te helepen tegen bepaalde ongedierte liever voorkomen dan genezen
    20160703_211311_resized.jpg20160706_212101_resized.jpg20160706_212048_resized.jpg20160706_212046_resized.jpg20160703_211311_resized.jpg

Comment

Ik volg je verslag even mee, mooie plantjes.
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Tof! Schuif ook even aan.
        Nog even over die CO2, dat schijnt alleen wat toe te voegen als je minimaal 600W draait, zo heb ik ergens gelezen. Maar ik weet niet meer waar.

Dat virusje, of wat het ook is, had ik ook in een plant van me, maar die ging opzich goed door.

Succes!
        Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Bloei week 3

De plantje groeien lekker door al is het jammer dat er 2 een beetje achterblijven dus ga volgende keer een scrog netje plaatsen.
          het blumat systeem doet ook een beetje raar werkte perfect vul mijn vat wer bij en volgende dag heel mijn bak vol met water.
          heb het systeem afgesloten en ga nu met de hand watergeven.
          De temperatuur is ook lastig om op 28 graden te houden met deze temperaturen buiten maar ze groeien nog door en dat is het belangrijkste

Comment

Yeah, je stelt de Blumat af in een natte pot met het reservoir vol, zodat die op dat moment niet druppelt.
            Daarna moet je niet meer gaan draaien. Doordat het vat leeg raakt wordt de waterdruk minder waardoor het lijkt alsof ze niet genoeg water krijgen.
            Dat krijgen ze wel, alleen duurt het druppelen langer, maar soms kan men de verleiding niet weerstaan om de Blumat even iets verder open te draaien.
            Nja, en dan loopt je vat leeg als je die weer gevuld hebt, want dan is de waterdruk weer hoger.

Been there, done that
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

thnxs voor de tip ga het nogmaals porberen de aanhouder wint

Comment

Als de grond rondom de Blumetplug om wat voor reden dan ook te droog wordt, dan werkt het principe van capillaire werking niet meer en stopt de blumat. Ik heb het altijd een leuk en interessant speeltje gevonden, dat wel. Maar niet echt 100% betrouwbaar.

Comment

Yep, gelukkig gebeurt dat nooit bij Blumats, want als het droog wordt, gaat-ie druppelen.
                  Het is ook niet echt capillaire werking denk ik, toch ?

Doordat de grond droger wordt, gaat die vocht uit de Blumat-kegel proberen te trekken, waardoor er onderdruk in de kegel ontstaat.
                  Door die onderdruk wordt het klemmetje waar de druppelslang tussen zit naar beneden getrokken waarna het water gaat druppelen.
                  De onderdruk in de kegel neemt weer af als er vocht in de aarde komt waardoor het slangetje weer dichtgedrukt wordt.

Daarom zorgen dat er niet teveel lucht in de kegel komt. Dan werkt de Blumat minder goed. Na een volledige kweek ben ik hooguit 1cm water kwijt.
                  Als je 'm te droog afstelt, bijv. boven de 300mbar dan heb je kans dat er water uit de kegel getrokken wordt door de aarde, en da's niet de bedoeling.

Als je 'm op de juiste manier gebruikt en installeert is zo'n Blumat 100% betrouwbaar.
                  't helpt wel als je er wat ervaring mee hebt, het eerste jaar heb ik ze ook weleens uit de potten getrokken omdat het niet lukte.

Comment

Comment

Het is niet de bedoeling dat er water uit die poreuze kegel komt.
                      Het water dat naar je plant gaat komt namelijk nooit in die kegel.
                      Die kegel zorgt er alleen voor dat het slangetje open of dicht gaat dmv de druk.
                      En dat is best gevoelig, ik weet niet of je ook een tensio hebt ? Normaal vul je die onder water, en je stelt 'm ook af onder water, zodat de druk 0mbar is.
                      Zo gauw je de tensio uit de emmer water haalt begint de waarde al op te lopen.

Als je grond droog is, en er komt niks uit je Blumat, dan zit misschien het slangetje verstopt (voeding, kalk, alg) of is er water uit de kegel gelekt ?

Anyways, ik wil niet heel Eddy's kweekverslag hiermee vullen.
                      Straks hebben we een hele pagina zonder plantenfoto's, en dat kan niet natuurlijk

Comment

Je hebt gelijk. Tzt maar eens apart topic voor maken[emoji6]

Eddy, de boel nog onder controle met deze temperaturen??

Grtz, Ron

Comment

Bedankt voor jullie reaktie's ben ook best tevereden over de blumat want werkte goed tot ik er idd niet vanaf kon blijven......
                          Ze groeien nog steeds alleen met deze temperaturen heb ik mijn meter al op 39 graden gezien
                          had deze temperaturen vorig jaar ook in mijn hokje had eigelijk de tijd wat later moeten zetten want gaan nu 19:00 aan.

de planten zien er nog steeds goed uit behalve die wat ziek was heeft wat rare bladeren.
                          deze week ga ik ook bac bio bloei voeding toevoegen ouderwets met emmer en litermaat.

20160720_202616_resized.jpg20160720_202622_resized.jpg20160720_202625_resized.jpg20160720_202632_resized.jpg20160720_202708_resized.jpg20160720_202711_resized.jpg

Comment

Je ziet wel dat ze last hebben van de warmte. Verder een mooi hok vol zo.
                            Als ik op 12/12 draai doe ik dat van 22.00 tot 10.00 in een poging de temp onder controle te houden.

Comment

Zijn ze al wat opgeknapt door het koelere weer?
                              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Bloei week 4
                                Deze temperaturen doen mijn plantjes goed ja. temperatuur schommelt nu rond de 30 graden.
                                de toppen komen ook lekker door nu al blift het zieke plantje wel wat achter.

ik heb een spinnenweb weggehaal uit mijn hokje en gelijk ff alle plantje bekekene of er niks geks op zat want spin komt nit als er niks te eten valt denk ik zo? zit helaas in een ruimte waar ik wat eerder last kan krijgen van dit soort beestjes.

blumat ook weer geintalleerd persoonlijk denk ik dat 2 streepjes dicht zoals in beschrijving staat iets te veel is maak heb nu goed nat en zet hem net dicht en wert tot nu toe goed. ook iedere keer weer vat helemaal gevuld bij iedere afstelling ivm met waterdruk verschil (thnxs voor de tip)

volgende keer echt een scrog netje plaatjes want de hoogte verschillen tussen de plantjes gaat me toch wel wat grammetjes schellen en heb 2 uitschieters en 3 zijn ongever 20 cm korter ten opzichte van de grootste. heb de potten al wat verhoogd van de kleintjes maar zit ook met mijn slangetjes van blumat waar ik rekening mee moet houden.

20160730_194511_resized.jpg20160730_194516_resized.jpg20160730_194519_resized.jpg20160730_194524_resized.jpg20160730_194545_resized.jpg20160730_194549_resized.jpg20160730_194553_resized.jpg20160730_194605_resized.jpg20160731_204559_resized.jpg20160731_204606_resized.jpg

Comment

Bezig...
                                X