Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x bubblegummer femaleseeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4x bubblegummer femaleseeds

Korting op 420shop
    Goeden avond beste mensen.

ik wil graag een poging doen om een kweekverslag van mijn Bubblegummers van Femaleseeds te plaatsen.
    Waarom een poging proberen de rede daar voor is omdat ik het vaak nogal druk heb. Mijn excuses alvast als er een lange tijd tussen zit.

De opstelling is
    - kweektent van 1m x 1m x 2m hoog
    - dimlux van 600w die je kan instellen tussen de 600w en 250w
    - 4x rootpouch potten van 30L
    - 4x Bubblegummer van Femaleseeds
    - voeding is van Plagron 100% terra
    De grond die ik gebruik is van Plagron growmix en heb op de bodem van de potten eerst een laagje batmix gebruikt dit omdat ik nog wat daar van over had

Nadat de zaadjes ontkiemt waren heb ik ze eerst in wat klein potjes laten voor groeien onder TL verlichting tot ze groot genoeg waren om over te potten naar
    de Rootpouch potten.

10-6 zijn de planten over verpot en heb ik gelijk de dimlux aangezet op 18/6 en ingesteld op 250W

Nu een week verder 17-6 heb ik de lamp op 350W ingesteld en iets hoger gehangen boven de plantjes want na mijn idee hing de lamp wat te dicht er boven.
    De bladeren krulde een beetje op bij de puntjes en werden droog en geel.

Ik heb wat foto's toegevoegd van hoe ze er nu bij staan en wat van de afgelopen week de minimale en maximale temperatuur is + de Lv

Groeten Vwgti
    Attached Files

Re: 4x bubblegummer femaleseeds

Ziet er erg leuk uit!

Je weet dat 59 Mbar vrij nat is neem ik aan?
    Voor wiet is 80 Mbar optimaal!

Succes O.D.

Comment

Thanks Old Dagga
      Klopt ik weet dat ik op 80mbar moet zitten. Maar dit is me eerste keer dat ik met de blumat tensiometer werk ik heb daarom ook nog niet echt een idee van hoe ik het beste water kan geven zonder dat me plantjes te nat zullen staan.
      Ik schommel steeds tussen de 59 mbar en 120 mbar haha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ik hou ze tussen de 100 en 200, liefst zo rond de 140 ongeveer.
        Maar wel met plastic potten, dat blijft toch wat stabieler vind ik en de LV in de ruimte loopt niet zo op na water geven.

-ahja, ik zie dat je onder 600W kweekt dan mogen ze dat wel hebben- excusez moi
        Last edited by QnQ; 18 June 2016, 10:37. Reden: :
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Succes. Ben ze zelf aan het afronden de bubbles.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

QnQ ik denk dat ik dat ook maar ga proberen om tussen de 80 en 200 te houden. Of zou dat niet goed zijn omdat ik met rootpouch potten werk ?

Ik wil me verlichting tussen de 400 en 600w houden als ze in de bloei gaan. Zou dat geen kwaad kunnen als ik daar tussen schakel ?

Dankje Vaperke. Ik heb het ook een beetje van jouw in de gaten gehouden. Ziet er goed uit [emoji1303]

Comment

Die van mij staan in 15L root smarpots (zelfde als routpouch neem ik aan) en ze drinken nogal.

Wel maar op 400W! Ik geef ze nu tussen de 500 en 750ml per dag.

Comment

Volgens mij is dat inderdaad het zelfde. Het zal bij mij ook wel veel op 400w gebeuren omdat ik nogal met me temperatuur zit. en volgens mij als ik het op 600w zet word het veel te warm in me hokje ?

Comment

24-6
                  De plantjes zijn alweer een stukje gegroeid naar mijn idee gaan ze wel goed.
                  De temperatuur schommelt tussen de 18 en de 32 graden. Ook beginnen ze al steeds meer water te drinken
                  ik probeer het zoveel mogelijk op 80 mbar te houden maar dat is nog niet zo makkelijk zit nu tussen de 80 en 118 mbar.
                  van de week heb ik ook nog voor dat de lamp net uit ga vita race over de bladeren gespoten en geef soms een 0.5 ml op een 500 ml water power roots
                  en 1x in de week klein beetje sugar royal. De lamp hangt ongeveer 35 cm van de planten af
                  IMG_1658.JPGIMG_1659.JPGIMG_1660.JPGIMG_1661.JPGIMG_1662.JPGIMG_1663.JPGIMG_1664.JPG

Comment

Ik zou de plantjes iets dichter zetten onder het licht. Maakt waarschijnlijk niets uit, maar zo ben ik

Ga je ze toppen?

Comment

Vaperke dat zou ik opzich kunnen doen maar had eerst het licht er wat dichter opzitten maar toen verbrande een beetje me bladeren. Hoe dicht zou jij het licht er op zetten ?

Toen ik 6 vertakkingen telde heb ik ze getopt. Alleen heeft er wel wat dagen verschil tussen gezeten omdat ze nog niet allemaal 6 vertakkingen hadden toen.

Bedankt voor je advies over het licht Vaperke

Comment

Ik heb me slecht uitgedrukt. Ik bedoelde niet de lamp dichter erop. Maar de potten iets dichter bij elkaar.

Denk niet dat het veel uitmaakt, maar het licht rechtstreeks onder lamp is denk ik iets beter dan de buitenkanten en alles wat je meeneemt ben je niet kwijt

Voor de rest, goed bezig!

Comment

Oohw zo. Dat is inderdaad een goede van je. Ga het gelijk aanpassen. Dankje wel

Comment

Hallo
                            Hier bij even een kleine update, het is al weer een tijdje geleden en zijn alweer flink gegroeid .

3-7 heb ik de verlichting naar 12/12 gezet, van 23:00 tot 11:00

Bij 1 plantje zie ik steeds dat de bladeren een beetje gele puntjes hebben, zou dit komen van te veel voeding geven ?
                            Ik geef de planten klein beetje Power Roots en heel soms Sugar Royal. vanaf dat ik de lamp naar 12/12 heb gezet geef ik geen Sugar Royal meer
                            wel geef ik elke week 1 keer vita race.
                            De temperatuur zit tussen de 22 en 27 graden en luchtvochtigheid tussen de 65 en 53%

sorry dat de foto's niet al te scherp zijn. hoop dat jullie er wat op kunnen zien
                            IMG_1728.JPGIMG_1729.JPGIMG_1730.JPG
                            IMG_1732.JPGIMG_1731.JPG

Comment

Joe, ik kom ffkes meekijken. Deze setup lijkt erg op de setup die ik wil voor de toekomst.
                              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Bezig...
                              X