Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 400W HPS Great White Shark Scrog 1 Plant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek 400W HPS Great White Shark Scrog 1 Plant

Korting op 420shop
    Hallo, beste medekwekers!
    Nadat ik jaren geleden een plantje op het balkon gegroeid heb, welke grandioos mislukt was (middelbare school periode).
    Was de tijd rijp, en wilde ik weer gaan kweken. Deze keer een betere aanpak!
    Eerst heb ik me eens even ingelezen, en ik heb een hoop geleerd!
    Scroggen en Fimmen had ik nog nooit van gehoord, en deze keer wilde ik ook onder kunstlicht gaan groeien.
    Ik besloot om een kast te timmeren van 80x80x170 met een 400W HPS lamp erin en daar 3 plantjes in te gaan scroggen.
    Zo gezegd, zo gedaan, zaadjes besteld en begonnen.
    Ik had 2 zaadjes Great White Shark gezaaid en een stuk of 10 zaadjes van mijn oude kweek. (er zal er vast wel een uitkomen toch?)
    De GWS kiemden allebei voorbeeldig tussen het keukenpapier, maar nadat ik ze in de aarde gestopt had is er een nooit meer bovengekomen.
    De oude zaadjes deden helemaal niks, en heb ik maar weggegooid.
    Ik bleef dus met een plantje over, welke ik daarna ook nog eens bijna om zeep heb geholpen met te vroeg gaan voeden.
    Vanaf dat moment is het eigenlijk heel voorspoedig gegaan, en inmiddels ben ik niet ver meer van de bloeiperiode verwijderd.
    Bijgevoegd de foto's tot nu toe
    03-06-2016.jpg1. zie nog de gele blaadjes van mijn poging tot doodslag
    04-06-2016.jpg2.05-06-2016.jpg3.
    10-06-2016.jpg4.
    11-06-2016.jpg5.hier heb ik hem voor het eerst gefimd
    13-06-2016.jpg6.14-06-2016.jpg7.17-06-2016.jpg8.
    26-06-2016.jpg9. het resultaat van jong fimmen
    26-06-2016 2.jpg10. zo groot is de plant nu.
    Vanaf dit moment ga ik ook testen met blumats i.v.m. binnenkort een week afwezigheid, en gaat ze onder het net. Dit is dus de laatste foto buiten de kast.
    Binnenkort volgt er weer een update!
    Vragen en/of tips zijn altijd welkom! Ik denk mij goed ingelezen te hebben, maar kan er natuurlijk altijd naast zitten.

Re: Eerste kweek 400W HPS Great White Shark Scrog 1 Plant

Alweer bijna een week verder!
    Mijn plant is inmiddels weer een stukje groter geworden, echter zijn er ook wat problemen op komen dagen.
    Afgelopen week heb lekker getest met verschillende blumats, en heb er nu 2 in de pot staan met een maatbeker als reservoir,
    de plant gebruikt nu bijna een halve liter water per dag.
    Eerst had ik maar 1 blumat in de aarde staan maar dit zorgde ervoor dat de helft van de pot kurkdroog werd,
    met een erbij is dit veel beter.
    Ook kan ik mijn voeding helaas niet gebruiken in het reservoir. Ik gebruik Dutchpro Grow a+b
    maar na 2 dagen heeft zich een witte waas over het water gevormd en gaat het stinken.
    Na overstappen op schoon water en los bijvoeden (nu eens in de 2 dagen ec 1,8 een halve liter) gaat het beter, maar ik ben bang dat ik te weinig voeding geef.
    Zou het kunnen dat er een magnesiumtekort is?
    Eerst maar eens een weekje wat minder stress met de watervoorziening voordat ik overhaast conclusies ga trekken,
    maar ik heb wel even de dorre blaadjes weggeknipt.
    Foto's:
    DSCN9677.jpg1. De eerste gele blaadjes beginnen te verschijnen.
    DSCN9683.jpg2.
    DSCN9682.jpg3.
    DSCN9680.jpg4.
    DSCN9696.jpg5.Vanaf boven lijkt alles gezond.
    DSCN9693.jpg6.Maar aan de onderkant hingen toch een hoop dorre blaadjes verstopt!
    DSCN9692.jpg7.
    DSCN9687.jpg8.
    DSCN9685.jpg9.De tijdelijke watervoorziening.
    DSCN9697.jpg10.En we groeien rustig verder!
    Tot de volgende keer!
    Attached Files

Comment

Bezig...
    X