Hallo, beste medekwekers!
Nadat ik jaren geleden een plantje op het balkon gegroeid heb, welke grandioos mislukt was (middelbare school periode).
Was de tijd rijp, en wilde ik weer gaan kweken. Deze keer een betere aanpak!
Eerst heb ik me eens even ingelezen, en ik heb een hoop geleerd!
Scroggen en Fimmen had ik nog nooit van gehoord, en deze keer wilde ik ook onder kunstlicht gaan groeien.
Ik besloot om een kast te timmeren van 80x80x170 met een 400W HPS lamp erin en daar 3 plantjes in te gaan scroggen.
Zo gezegd, zo gedaan, zaadjes besteld en begonnen.
Ik had 2 zaadjes Great White Shark gezaaid en een stuk of 10 zaadjes van mijn oude kweek. (er zal er vast wel een uitkomen toch?)
De GWS kiemden allebei voorbeeldig tussen het keukenpapier, maar nadat ik ze in de aarde gestopt had is er een nooit meer bovengekomen.
De oude zaadjes deden helemaal niks, en heb ik maar weggegooid.
Ik bleef dus met een plantje over, welke ik daarna ook nog eens bijna om zeep heb geholpen met te vroeg gaan voeden.
Vanaf dat moment is het eigenlijk heel voorspoedig gegaan, en inmiddels ben ik niet ver meer van de bloeiperiode verwijderd.
Bijgevoegd de foto's tot nu toe
03-06-2016.jpg1. zie nog de gele blaadjes van mijn poging tot doodslag
04-06-2016.jpg2.05-06-2016.jpg3.
10-06-2016.jpg4.
11-06-2016.jpg5.hier heb ik hem voor het eerst gefimd
13-06-2016.jpg6.14-06-2016.jpg7.17-06-2016.jpg8.
26-06-2016.jpg9. het resultaat van jong fimmen
26-06-2016 2.jpg10. zo groot is de plant nu.
Vanaf dit moment ga ik ook testen met blumats i.v.m. binnenkort een week afwezigheid, en gaat ze onder het net. Dit is dus de laatste foto buiten de kast.
Binnenkort volgt er weer een update!
Vragen en/of tips zijn altijd welkom! Ik denk mij goed ingelezen te hebben, maar kan er natuurlijk altijd naast zitten.
Nadat ik jaren geleden een plantje op het balkon gegroeid heb, welke grandioos mislukt was (middelbare school periode).
Was de tijd rijp, en wilde ik weer gaan kweken. Deze keer een betere aanpak!
Eerst heb ik me eens even ingelezen, en ik heb een hoop geleerd!
Scroggen en Fimmen had ik nog nooit van gehoord, en deze keer wilde ik ook onder kunstlicht gaan groeien.
Ik besloot om een kast te timmeren van 80x80x170 met een 400W HPS lamp erin en daar 3 plantjes in te gaan scroggen.
Zo gezegd, zo gedaan, zaadjes besteld en begonnen.
Ik had 2 zaadjes Great White Shark gezaaid en een stuk of 10 zaadjes van mijn oude kweek. (er zal er vast wel een uitkomen toch?)
De GWS kiemden allebei voorbeeldig tussen het keukenpapier, maar nadat ik ze in de aarde gestopt had is er een nooit meer bovengekomen.
De oude zaadjes deden helemaal niks, en heb ik maar weggegooid.
Ik bleef dus met een plantje over, welke ik daarna ook nog eens bijna om zeep heb geholpen met te vroeg gaan voeden.
Vanaf dat moment is het eigenlijk heel voorspoedig gegaan, en inmiddels ben ik niet ver meer van de bloeiperiode verwijderd.
Bijgevoegd de foto's tot nu toe
03-06-2016.jpg1. zie nog de gele blaadjes van mijn poging tot doodslag
04-06-2016.jpg2.05-06-2016.jpg3.
10-06-2016.jpg4.
11-06-2016.jpg5.hier heb ik hem voor het eerst gefimd
13-06-2016.jpg6.14-06-2016.jpg7.17-06-2016.jpg8.
26-06-2016.jpg9. het resultaat van jong fimmen
26-06-2016 2.jpg10. zo groot is de plant nu.
Vanaf dit moment ga ik ook testen met blumats i.v.m. binnenkort een week afwezigheid, en gaat ze onder het net. Dit is dus de laatste foto buiten de kast.
Binnenkort volgt er weer een update!
Vragen en/of tips zijn altijd welkom! Ik denk mij goed ingelezen te hebben, maar kan er natuurlijk altijd naast zitten.
Comment