Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Big bang 1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: 3x Big bang 1ste kweek

    ik zal zo snel mogelijk de foto's oploaden, ik zag vandaag wel dat er waterdruppeltjes aan de bladeren zaten vlak voordat de lamp aan ging, dit kan een grote factor spelen.

    de 1ste bladeren zijn in een rare hoek gaan staan maar dat kan mn eigen schuld zijn geweest door te weinig water gegeven te hebben en daarna mss iets teveel....

    Foto's zeggen meer dan woorden, wacht nog heel even af en ze staan er weer op
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #62
      Re: 3x Big bang 1ste kweek

      d8 toch ook aan waterdruppels...

      benieuwd naar de foto's
      ______Grtz______
      ---Canna_Loop---
      _______________

      Comment


        #63
        Re: 3x Big bang 1ste kweek

        Heb even niets nieuws te melden

        de mopjes doen het voortreffelijk.
        Nasty (de oudste) is lekker aan het doorgroeien, de bruine vlekjes zijn er nog wel, maar het worden er geen meer... ze is inmiddels hard bezig haar eerst set 5 vingerige bladeren in het licht te houden.

        Faylee (de 2de) blijft zeker niet ver achter, ook hier een verdwaald klein bruin vlekje, maar ze doet het heel goed, ze is nog wel druk bezig met haar 3 vingerig blad juist te plaatsen, al komt het volgende setje er ook aan

        Riana (de 3de) staat inmiddels in het 2de potje, de wortels in de eerste pot waren goed aangeslagen en ze staat stevig te genieten van de zon.. helaas ook hier weer een bruin puntje aan het blad maar verder geen bijzonderheden, het volgende paar bladeren is al mooi onderweg

        De dames zijn mooi groen, al heeft Nasty hier en daar hele kleine lichte verkleuringen langs de nerven van de wat oudere bladeren, de nieuwe bladeren zien mooi egaal groen

        Fotos komen zo snel mogelijk, eerst moet ik weer een mini-usb kabel scoren
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment


          #64
          Re: 3x Big bang 1ste kweek

          Voeding die gebruikt gaat worden:

          Dutchpro Original Bloom, Soil A
          Dutchpro Original Bloom, Soil B (nog niet in huis)

          Volgens de fles 200/300ml op 100L en verder staat hier niet veel over op... iemand ervaring met deze voeding en ook hoevaak ik dit mee mag geven?

          Ik ga het kweekschema van de website van dutchpro hanteren, mocht ik de plantjes er beter/slechter uit vinden zien dan "zou moeten" dan gaan we vanaf daar aanpassingen maken.

          Edit:2
          Last edited by Mr_3ppozz; 28 April 2009, 13:46.
          sigpic
          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

          Comment


            #65
            Re: 3x Big bang 1ste kweek

            Hallo Mr_3ppozz,

            ik volg dit topic nu al een tijdje. Hoe gaat het met de plantjes? En zijn er al pics gemaakt ondertussen?

            Laterz

            Comment


              #66
              Re: 3x Big bang 1ste kweek

              er zijn zat pics gemaakt.... nu alleen nog de kabel om ze naar de pc te pompen ik ben hard op zoek (af en toe) naar de kabel maar tot nu toe nog geen geluk...

              De plantjes doen het volgens mij wel goed, de oudste heeft inmiddels 2 5 vingerige bladeren en de volgende 2 zijn al aardig onderweg... wel heeft ze een klein beetje verkleurde puntjes hier en daar en een licht verkleurd nerfje... ik hoop echt dat ik snel de pics up kan gooien...
              mn 2de dame gaat gewoon super, geen rare verschijnselen, wel een paar verkleuringen op het eerste paar bladeren, maar zelfs dat is te verwaarlozen. De 5 vingerige bladeren begin door te komen....
              Beide dames zijn rond de 20 cm ondertussen en de oudste was alweer bezig met haar 4de internode volgens mij...

              de kleine nakomeling is bezig met zn groeispurtje in de nieuwe pot en gaat als een gek de lucht in... ik heb de lamp nog steeds te hoog hangen omdat ik ze nog vrij compact vind en hoop dat ze een klein beetje meer de lengte gaan zoeken.

              Pics gaan snel komen hoop ik
              sigpic
              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

              Comment


                #67
                Re: 3x Big bang 1ste kweek

                Mooi om te horen dat de dames het goed stellen, nou maar wachten op de pics dan
                Haast je eens met de kabel dan

                Comment


                  #68
                  Re: 3x Big bang 1ste kweek

                  foto updateje zoals beloofd, helaas nog geen goeie kwaliteit, maar wel een beeld van de voortgang

                  de oudste met hoogte vergelijking, ze zijn kleiner dan ik ingeschat had, maar wel mooi vol


                  dezelfde van boven:


                  de 2de met spruitje op de achtergrond:


                  en nogmaals wederom van boven:
                  sigpic
                  Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                  Comment


                    #69
                    Re: 3x Big bang 1ste kweek

                    Je grote bladeren hangen wat naar beneden maar dit zal rap verdwijnen nadat ze wat groter worden. Voor de rest zie ik een goeie start.

                    Grtz

                    Comment


                      #70
                      Re: 3x Big bang 1ste kweek

                      Wederom een nieuwe update

                      De kleintjes hebben vandaag voor de 2de keer een lange nacht van 12 uur gehad. Ik heb ze direct overgeschakeld van 18/6 naar 12/12 zonder tussenstappen.

                      Ik heb gister de 2 oudste dames ook water met voeding gegeven, zoals ik het begreep, echter naarmate ik er meer over nadacht hoe onlogischer het klonk, dus heb voor de zekerheid maar een mail gestuurd naar Dutchpro

                      Heb nu op 1 Liter water, 2ml Soil Bloom A en 2ml Soil Bloom B toegevoegd en beide dames 500ml gegeven. Ik heb echter geen flauw idee of dit juist is, evenals ik geen idee heb of ik wel genoeg water geef, ze krijgen vanaf dat ze in de grote potten zitten constant 500ml, in het begin zat hier 2 dagen tussen, nu krijgen ze zo goed als elke dag weer 500ml.

                      De iets jongere plant zal wat kleiner blijven, maar ik hoop dat ze toch nog een aardige inhaalslag wil gaan doen.. ze is toch redelijk snel gegroeid vind ik

                      en nu de fotos

                      De oudste dame met hoogte vergelijking:


                      haar iets jongere zusje


                      De jongste in volle vergelijking met haar 2 grote zusters


                      en mijn mooie hokkie vol




                      Edit:

                      De reden dat sommige blaadjes van de grotere plantjes wat hangen, is dat ik ze net weer omgedraaid heb, iedere dag draai ik de potten zodat de kanten die tegen de muur staan ook in het licht komen
                      Last edited by Mr_3ppozz; 11 May 2009, 21:29.
                      sigpic
                      Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                      Comment


                        #71
                        Re: 3x Big bang 1ste kweek

                        Voedings-schema:

                        Bij iedere bewateringsbeurt:

                        200/300ML A + 200/300 ML B

                        Zijn er mensen die weten hoeveel water zo'n dame zou moeten krijgen in een 12 literpot? Op dit moment krijgen ze nog 500ML per dag (nu dus ook met voeding)

                        Ook krijg ik nu verkleuringen op de uiteinden van de kartels te zien op de oudste plant... dit lijkt mij een tekort van een of andere voedingsoort.... de puntjes worden lichter en gaan naar verloop van tijd lichte "verbrandings kenmerken" laten zien...

                        Wie o Wie kan me vertellen wat ik verkeerd doe ik heb de plant die deze verschijningen heeft gister een dubbele dosis normale voeding gegeven met het water mee (500ML water 2ml A + 2ml B)
                        Last edited by Mr_3ppozz; 14 May 2009, 14:55.
                        sigpic
                        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                        Comment


                          #72
                          Re: 3x Big bang 1ste kweek

                          opletten met de voeding, ik zou efkes wachten en ze om de 2 dagen 1 liter water geven.
                          mijn gedacht, een keer in de week voeding geven.
                          vraagje: moet je nog verpotten ?ik zou zeggen doe dat en normaal zou dat een hele verandering moeten geven.
                          grtz keep on the good work

                          Comment


                            #73
                            Re: 3x Big bang 1ste kweek

                            Ze zijn al over gepot, dit is de laatste pot waar ze in komen...

                            Ik heb mail-contact gehad met Dutch-pro en die geven aan elke waterbeurt de voeding mee te geven aan de hand van het voedingschema op hun website.

                            Zou die dubbele dosis genoeg zijn om het voedingstekort van de oudste dame op te vangen?

                            De reply mail van dutchpro
                            Geachte heer/mevrouw,

                            Naar aanleiding van u vraag, kan ik u meedelen dat de mengverhouding zoals aangegeven op het kweekschema (nieuwe schema is te downloaden op www.dutchpro.nl)
                            wordt bedoeld altijd gelijke delen A & B dus bijv: 250ml A - 250ml B en bij iedere bewateringsbeurt meegeven!
                            Belangrijk! Houd u aan het schema, voor een optimaal resultaat.

                            Succes

                            Team Dutchpro
                            Last edited by Mr_3ppozz; 14 May 2009, 19:05.
                            sigpic
                            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                            Comment


                              #74
                              Re: 3x Big bang 1ste kweek

                              Ik zou geen DUBBELE voeding geven want dan heb je weer grote kans om overbemesting te hebben. Als je 2 weken voor ze klaar zijn hen es goed voed, eventueel zelfs 3 dubbele dosis geeft dat zou beter zijn maar dan moet je wel de laatste waterbeurt dat je geeft de hele pot goed laten doorwateren zodanig dat het water dat uit je pot komt weer helder is.
                              grtz leep up the good work

                              Comment


                                #75
                                Re: 3x Big bang 1ste kweek

                                Ok ok, de dames zijn weer aardig bij getrokken.

                                Ik heb de oudste 1x een iets hogere dosis voeding gegeven, hierna is ze weer redelijk hersteld. Haar iets jongere zusje begon ook lichte verkleuring op de uiteinden van de kartels te laten zien dus heb ik de dosis van 200ml/100l verhoogd naar 250ml/100l

                                (De extra dosis voor de oudste was 400ml/100l)

                                Alle 3 de dames zitten inmiddels aan de voeding, die per keer aangemaakt wordt. Ik geef de 2 oudste dames nu dus 250ml/100l en de jongedame nog 200ml/100l (deze is ook nog een stukje kleiner)

                                Nu vraag ik me af, moet ik de dosis niet nog verder verhogen om alle verkleurde stukjes helemaal weer mooi volgroen te krijgen? of is het verstandiger het gewoon stabiel te houden tot ze niet meer verkleuren??

                                Dan een tweede vraag:
                                Ik heb de thermostaat altijd op de potten gehad, nu heb ik bij verschillende kweken al gezien dat de thermostaat boven de lamp hangt, omdat daar natuurlijk de meeste warme lucht zit.. Wat is de beste keuze hier? Op/Naast de potten of Boven de lamp??

                                Foto update komt morgen weer
                                sigpic
                                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                                Comment

                                Bezig...
                                X