Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x Big bang 1ste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 3x Big bang 1ste kweek

    geen idee... misschien dat de warme lucht alle vocht meevoert naar boven en de afzuiging juist alle vocht weghaalt... ik vond het maar vreemd om te zien hoe de LV van de kast lager werd dat de LV van de lucht waar die in stond... ik ga de kast zo even aanzetten om te kijken hoe en wat als ik de balkondeur open heb
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #32
      Re: 3x Big bang 1ste kweek

      Ok, kweekkast is weer gefixed, met lamp aan en afzuiger op 1 is de huidige temp 24 graden en de LV 58% al is die wel zakkende.

      Ik denk dat ik toch maar beetje ga speuren naar een luchtbevochtiger op rommelmarkten enzo

      De schatjes staan inmiddels 24 uur onder de aarde alles gaat (hoop ik) goed
      sigpic
      Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

      Comment


        #33
        Re: 3x Big bang 1ste kweek

        18:00

        @ zaailingen hebben de trip naar boven gehaald, 1 is nog bezig zand te verplaatsen en de ander staat al los van de grond en begint naar boven te draaien

        de derde laat op zich wachten al vermoed ik dat dit niet echt lang kan duren. Wel is de LV in de kast mss wat aan de lage kant voor de zaailingen....

        Temp 26 LV 38/40%

        Lamp hang nu 55/60 cm boven de kleintjes, is dit te dichtbij? ze mogen van mij best de 1ste internode ff stretchen dan kan ik ze wat verder ingraven bij het terugzetten.

        Foto's komen zo snel mogelijk

        Edit:

        De kleintjes
        Last edited by Mr_3ppozz; 15 April 2009, 17:23.
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment


          #34
          Re: 3x Big bang 1ste kweek

          kan niet wachten op de fotos, ik heb ook 2 big bang en die staan nu al in de cerre, zonder lampen erop maar ik vind het nogal traag vooruit gaan, maar dat zal wss liggen aan de korte dagen. die van mij zijn vrij gestrekt, ik denk niet dat het de bedoeling is en het ingraven gewoon een oplossing is voor het probleem.

          grtz

          Comment


            #35
            Re: 3x Big bang 1ste kweek

            Okee, het gaat niet zo heel best :s de temperatuur in de kast is sinds het verhogen van de bak zeker 7 graden gestegen... het is nu 31.3 graden met een LV van 34%... ik heb overal glazen met keukenrol neergezet en de afzuiging op maximaal maar er lijkt weinig verandering in te komen.....
            sigpic
            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

            Comment


              #36
              Re: 3x Big bang 1ste kweek

              Is moeilijk je afzuiging zuigt ook het vocht weg.
              Zou toch aan een luchtbevochtiger gaan denken als ik jou was.

              Grtz.

              Comment


                #37
                Re: 3x Big bang 1ste kweek

                Z'n kapitaal is er niet naar als ik me goed herinner...
                Ik zou gewoon bidden dat de eerste dagen goed verlopen, dan kan je probleem niet echt veel kwaad meer

                Comment


                  #38
                  Re: 3x Big bang 1ste kweek

                  De fan hoog en zo veel mogelijk water in de kast resulteerd op dit moment in een temp van tussen de 26 en 28 graden en tussen de 35 en 40% LV... de spullen staan nu wel weer een stuk dichter op de lamp waardoor alles eer wat warmer blijft... hopen op een snelle groei tot wat sterkere plantjes en snel de bloei in (die ik in de nacht hou ivm dag temperaturen)

                  betreft de lucht-bevochtiger, mn budget is er inderdaad niet naar, maar ik ga alsnog kijken of ik er 1 op de kop kan tikken, dat stuk gaat nog vervolgd worden
                  Last edited by Mr_3ppozz; 15 April 2009, 19:39.
                  sigpic
                  Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                  Comment


                    #39
                    Re: 3x Big bang 1ste kweek

                    Deze ga ik ook wel volgen. Mijn big bangs zijn al voor meer dan de helft opgerookt is wel genieten
                    Veel succes met je plantjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                    ... Zeker niet richting 20% (vraag me af hoe je daaraan komt eigenlijk...)
                    Greetzz

                    Comment


                      #40
                      Re: 3x Big bang 1ste kweek

                      Ik heb zoals aangeraden een luchtbevochtiger op de kop weten te tikken, de 4L tank zit tot de nok toe vol en ik heb hem nu op ongeveer half vermogen staan... mocht dit niet voldoende zijn, gaat die gewoon op vol vermogen voor nu heb ik nog geen tijdschakelaar nodig want ik ben gewoon thuis... echter weet ik niet of deze netjes uit stlaat als die leeg is, als die aan blijft staan moet ik er toch wat op verzinnen maar eerst eens kijken hoe die zn werk gaat doen

                      de dames hebben ook namen gekregen

                      Nasty (de dappere eerste) is aardig onderweg en heeft zn kop vol in het licht staan, de 2de (Faylee) staat inmiddels recht op de stok, maar de lobblaadjes zitten nog dicht... de 3de wil maar niet boven komen... ik wacht het nog een paar dagen af, anders zal deze vervangen worden door een stekje ....
                      sigpic
                      Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                      Comment


                        #41
                        Re: 3x Big bang 1ste kweek

                        De luchtbevochtiger doet zn werk perfect LV nu op 50% en 100% stabiel, kheb hem nu op ongeveer half van zn kunnen staan draaien

                        Nu even 2 snelle foto updates...

                        de weigeraar


                        en de 2 die wel willen


                        Ik denk dat ik die 2 kleintjes vanavond nog over ga potten... moet ik hier dan weer stekgrond voor gebruiken of kunnen ze (met klompje van nu) gewoon zo in de potgrond???
                        Last edited by Mr_3ppozz; 16 April 2009, 20:48.
                        sigpic
                        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                        Comment


                          #42
                          Re: 3x Big bang 1ste kweek

                          jow,ik volg je verhaal hier op de voet.

                          Volgens mij mag je dit met het klompje en al in de grond steken,ik denk dat het kleine
                          vrouwtje namelijk niet wil dat je het risico neemt om het kleine worteltje te schaden...

                          hoe is het trouwens met de temperatuur?
                          k'heb namelijk het zelvde probleem en ik begin grof te twijfelen om een kleine airco te plaatsen op de aanvoer van men lucht...ben ik ze de baas :p

                          (welke grond ga je ze in planten?)
                          ______Grtz______
                          ---Canna_Loop---
                          _______________

                          Comment


                            #43
                            Re: 3x Big bang 1ste kweek

                            ik heb voorbewerkte potgrond van de growshop gehaald, ik zit te denken ze daar meteen in te steken... maar kan ze ook nog een rondje in stekgrond houden....al denk ik dat ze de potgrond al wel kunnen hebben

                            ik baal echt dat ik 1 achterblijver heb, die zal snel vervangen moeten worden :s kga denk ik zo een zaadje snel in een glas gooien.......

                            De temp heb ik redelijk onder controle, en zeker met de luchtbevochtiger, als deze vol de kast vult met zeer vochtige lucht, werkt dit ook nog eens als extra buffer om de verwarming van de lamp op te vangen, ik zit nu op 23 graden met een LV van 50%
                            sigpic
                            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                            Comment


                              #44
                              Re: 3x Big bang 1ste kweek

                              kzou ze nog niet overpotten hoor, die potjes waar ze nu in zitten zijn helemaal nog niet volgeworteld en 't zal moeilijk zijn om deze netjes zonder uit elkaar te vallen over te potten...

                              Grtz

                              Comment


                                #45
                                Re: 3x Big bang 1ste kweek

                                da lukt altijd mooi, gewoon potje omdraaien, stengel tussen de vingers en dan paar keer op de onderkant van het potje tikken of het potje beetje plat duwen, lukte mij al mooi vanaf de 2de week dat ze boven kwamen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X